Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Høres denne smoothien lovlig ut?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-10, 12:30   #1
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Høres denne smoothien lovlig ut?

Ja, nå har jeg prøvd meg på en smothie i dag, men jeg vet ikke om det er nok næring, og om den er "lovlig" med ketogent kosthold...

2 egg
Litt splenda

lages til eggedosis

Bringebær,
CC,
og litt fløte.

Innmari god, men er det frokost?

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:45   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Det er proteiner og fett så jeg synes det. Du kan jo tilsette litt linfrøolje eller mct-olje for enda litt mer fett.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:11   #3
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Ja, nå har jeg prøvd meg på en smothie i dag, men jeg vet ikke om det er nok næring, og om den er "lovlig" med ketogent kosthold...

2 egg
Litt splenda

lages til eggedosis

Bringebær,
CC,
og litt fløte.

Innmari god, men er det frokost?

Jeg synes den hørtes digg ut, må prøves til frokost i morgen Og ja, siden det er både cc og fløte i vil jeg kalle det en "frokost". Blir sikkert bare lunsj litt tidligere for min del

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 14:53   #4
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

hvor mye har du i av hver ting?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 17:37   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Ja, nå har jeg prøvd meg på en smothie i dag, men jeg vet ikke om det er nok næring, og om den er "lovlig" med ketogent kosthold...

2 egg
Litt splenda

lages til eggedosis

Bringebær,
CC,
og litt fløte.

Innmari god, men er det frokost?

Ingrediensene er jo lovlige på et ketogent kosthold.
Mengden karber dette blir avhenger jo hvor mye du bruker av hver ting

Og tar du en slik til frokost, ja så er det vel frokost da

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 05:54   #6
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

hvor mye har du i av hver ting?

Tja, si det

Det var en kopp bringebær, ca. 2ss cc, og en liten dæsj med fløte

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 05:58   #7
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ingrediensene er jo lovlige på et ketogent kosthold.
Mengden karber dette blir avhenger jo hvor mye du bruker av hver ting

Og tar du en slik til frokost, ja så er det vel frokost da

God morgen!

Hmmm, ja.... Jeg teller nå ikke så nøye karber jeg da Kanskje det kommer seg etterhvert, prøver bare å holde meg innnen for lovlige ingredienser.

Men ble det riktig sammensatt? Burde jeg hatt i noe annet?

Deilig frokost, skal absolutt gjentas

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 07:03   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

God morgen!

Hmmm, ja.... Jeg teller nå ikke så nøye karber jeg da Kanskje det kommer seg etterhvert, prøver bare å holde meg innnen for lovlige ingredienser.

Men ble det riktig sammensatt? Burde jeg hatt i noe annet?

Deilig frokost, skal absolutt gjentas

Personlig, på ketolyse, ville jeg ikke spist dette som måltid. Men det er fordi jeg vil at mesteparten av mine karber skal komme fra grønnsaker. Jeg vil at kroppen skal få alle næringstoffer den trenger for å fungere og forbrenne optimalt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 07:55   #9
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Personlig, på ketolyse, ville jeg ikke spist dette som måltid. Men det er fordi jeg vil at mesteparten av mine karber skal komme fra grønnsaker. Jeg vil at kroppen skal få alle næringstoffer den trenger for å fungere og forbrenne optimalt.

Takk, takk

Da skal jeg bare ha den en gang i blant

Har bare holdt på med lavkarbo ala Lindberg før, og da drakk jeg ofte smoothis til frokost, i de periodene jeg er lei av egg og pannekaker

Så andre frokosttisp taes i mot med takk. Leser og leser oppskrifter om dagen, men det er så vannskelig å vite om de er "riktige" for Ketose eller ikke

Du har forresten mange fine tips og oppskrifter har jeg sett Gerd Tusen takk for dem!

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 08:36   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?



I starten anbefaler jeg å bruke oppskrifter og menyforslag i ketolyseboka. Og telle karber. For å få et best mulig grunnlag. Det tar ikke mange ukene før det sitter i fingrene og ting er lettere å ta på feelingen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 09:51   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Hei,
personlig ville jeg droppet bæra til frokost, de gir meg et søtsug uttav ville hælv... Der er når det kommer til bær og fruktsukker at en Lindberger må passe seg når hun går over til ketolyse.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:09   #12
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei,
personlig ville jeg droppet bæra til frokost, de gir meg et søtsug uttav ville hælv... Der er når det kommer til bær og fruktsukker at en Lindberger må passe seg når hun går over til ketolyse.

Jepp, det er der jeg sliter også, merker jeg....

Har du ett frokosttips uten stekte egg/pannekaker.... Merker at jeg trenger noe lettere til frokost.

I dag spiste jeg litt laks i CF, soyasaus og krydder. Og litt kald brokkoli fra i går

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:13   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Frokosttips: du skjærer en halvcentimeters skive av hvitosten med kniv og legger på et bakepapir i mikroen. 3 minutter på full styrke. Blir "osteknekkebrød". La den hvile seg litt og stivne på benken etterpå. Tørk av litt overflødig fett hvis du vil. Når den kjølner smører du på hvilket pålegg du vil. Egner seg også ypperlig som "tacoskjell". Du kan lage opp maaaange å ha i en lufttett boks, så du har ferdig.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:38   #14
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Frokosttips: du skjærer en halvcentimeters skive av hvitosten med kniv og legger på et bakepapir i mikroen. 3 minutter på full styrke. Blir "osteknekkebrød". La den hvile seg litt og stivne på benken etterpå. Tørk av litt overflødig fett hvis du vil. Når den kjølner smører du på hvilket pålegg du vil. Egner seg også ypperlig som "tacoskjell". Du kan lage opp maaaange å ha i en lufttett boks, så du har ferdig.

Takk for tipset

Skal ha Taco til middag i dag, så "osteknekkebrød" skal lages Så får jeg prøvd dem til frokost i morgen også!!!!

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:52   #15
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Jess! Åsså kan du krydre dem med hva du vil, før du setter dem i mikroen. Jeg er spesielt glad i Santa Maria Chili Explosion. Den egner seg dessuten fortreffelig som tacokrydder, istedet for de posene som er tilsatt ørten gram sukker...

Vedlegg 7280

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 27-02-15 kl 15:59.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:10   #16
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Jess! Åsså kan du krydre dem med hva du vil, før du setter dem i mikroen. Jeg er spesielt glad i Santa Maria Chili Explosion. Den egner seg dessuten fortreffelig som tacokrydder, istedet for de posene som er tilsatt ørten gram sukker...

Vedlegg 7280

Da skal de krydres også, ser litt hva jeg har Får nok prøve noen forskjellige

Tacokrydder lager jeg selv, godt og sunt

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:17   #17
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Frokosttips: du skjærer en halvcentimeters skive av hvitosten med kniv og legger på et bakepapir i mikroen. 3 minutter på full styrke. Blir "osteknekkebrød".

I 3 minutter!? Blir den ikke svart da??

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:19   #18
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Tacokrydder lager jeg selv, godt og sunt

Nemlig! Bra jobba! Jeg er blitt helt hekta på disse osteknekkebrødene jeg, det er nesten sånn "hva i huleste spiste jeg til frokost FØR disse her???" Dessuten er de også helt crazy-gode som "potetgull", med rømmedip attåt.

Jeg husker at jeg falt i smoothie-fella da jeg var ny på ketolyse. "Alle de andre" skrev jo om alle de deilige smoothiene de spiste hver dag, og jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt...??? Men jeg var så ferskis ennå, at jeg glemte å se på kostholdsfilosofiene til de folka som skrev inn oppskriftene. Alle sammen Atkins'ere og Lindbergere jo! Og de har jo helt andre regler, og andre lovlige matvarer. Skjønte ikke det jeg... Har lært nå.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:20   #19
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

I 3 minutter!? Blir den ikke svart da??

Øhhh....nei?! Prøv da vel! Du tror det ikke før du får se det! (Min mikro er 800 watt på full styrke.)

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:38   #20
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Nemlig! Bra jobba! Jeg er blitt helt hekta på disse osteknekkebrødene jeg, det er nesten sånn "hva i huleste spiste jeg til frokost FØR disse her???" Dessuten er de også helt crazy-gode som "potetgull", med rømmedip attåt.

Jeg husker at jeg falt i smoothie-fella da jeg var ny på ketolyse. "Alle de andre" skrev jo om alle de deilige smoothiene de spiste hver dag, og jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt...??? Men jeg var så ferskis ennå, at jeg glemte å se på kostholdsfilosofiene til de folka som skrev inn oppskriftene. Alle sammen Atkins'ere og Lindbergere jo! Og de har jo helt andre regler, og andre lovlige matvarer. Skjønte ikke det jeg... Har lært nå.

Blir vist ikke Taco før i morgen, for Poden var i en bursdag jeg hadde glemt, så da ble det entrecote i steden for

Nå skal jeg imidlertid prøve å lage noen osteknekkebrød

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:42   #21
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Stor&liten, her.

Nå skal jeg imidlertid prøve å lage noen osteknekkebrød

Koss gjekk det, koss gjekk det??? *spent*

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:37   #22
Stor&liten
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 76
Stor&liten er på en erverdig vei

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Koss gjekk det, koss gjekk det??? *spent*


Åhhh, knallgode

Spiste dem uten pålegg da Skal lage fler i kveld

__________________



Stor&liten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:48   #23
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?

Det verste av alt er at de er knallgode med Philadelphiaost på. Ost på ost, lissom...heh he.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er lovlig godteri? Ludviginne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 13-02-10 19:31
Lovlig med fedonbrød på ketolyse? jannekristin Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 28-09-09 19:21
Frukta i smoothien Smurfine Lavkarbo generelt 16 20-03-08 11:02
høres denne ketose dietten grei ut? Babyblue24 Andre dietter 2 01-07-07 16:55
Er det virkelig så mange kalorier i denne smoothien?? Iset Generell ernæringsdebatt 8 29-03-05 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no