Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-12, 10:03   #16551
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Når jeg handler på nettbutikker bruker jeg et visakort med egen konto. Jeg har sjelden mer enn 1000,- på den kontoen, men jeg handler jo heller aldri for mer enn 200,- pluss frakt.

Jeg har flere ganger opplevd å bli avvist, sist i dag. Totalsummen var faktisk på under 200,-.

Er ikke dette litt rart? Hvis jeg har 5 ganger beløpet på konto skal det ikke være noen grunn til dette? Og ja, jeg sjekket saldoen med en gang .

Jeg vil gjette på at det er fordi de akkurat da ikke får kontakt med banken din for å sjekke om du har penger på kortet. Ellers vil jeg også sterkt anbefale kredittkort på nett.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 03-10-12, 10:14   #16552
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke alle kan ha kredittkort. (Med det sagt er det lurt å være nøye med hvor man handler!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-12, 10:21   #16553
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke alle kan ha kredittkort. (Med det sagt er det lurt å være nøye med hvor man handler!)

Nei, og Visa er som regel trygt - jeg har netthandlet masse, og har opplevd kortsvindel/hacking én gang, da fikk jeg igjen pengene fra banken uten problemer.

Ellers er det mange nettsteder der man kan bruke PayPal og andre betalingsløsninger, det gjør jeg som regel.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 03-10-12, 10:34   #16554
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Nei, og Visa er som regel trygt - jeg har netthandlet masse, og har opplevd kortsvindel/hacking én gang, da fikk jeg igjen pengene fra banken uten problemer.

Ellers er det mange nettsteder der man kan bruke PayPal og andre betalingsløsninger, det gjør jeg som regel.

Samme her, handler jo så og si alt av bøker og kosttilskudd på nett. Har faktisk blitt svindlet for 200 kr en gang, da noen hadde hacket seg inn på noens ebay-profil. De pengene fikk jeg ikke igjen. Jeg brukte til og med pay pal, men akkurat sånne tilfeller dekkes visst ikke. Jeg er uansett ikke redd for å bruke visakort på nett, så lenge det er nettsider jeg har grunn til å stole på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-12, 12:20   #16555
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hopper i tema litt
Hvordan får man til et "hint" av parfyme?
Jeg har lært at man skal lage en dusj i rommet og gå gjennom. Det blir litt for konsentrert.
Så åpen for forslag eller kunnskap

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 03-10-12, 12:32   #16556
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg hopper i tema litt
Hvordan får man til et "hint" av parfyme?
Jeg har lært at man skal lage en dusj i rommet og gå gjennom. Det blir litt for konsentrert.
Så åpen for forslag eller kunnskap

Vann det ut og gjør det samme?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 03-10-12, 12:35   #16557
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Vann det ut og gjør det samme?

eller dele ut neseklype til alle rundt meg. Kreativ tenking

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 03-10-12, 12:44   #16558
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg hopper i tema litt
Hvordan får man til et "hint" av parfyme?
Jeg har lært at man skal lage en dusj i rommet og gå gjennom. Det blir litt for konsentrert.
Så åpen for forslag eller kunnskap

Jeg forstår problemstillingen veldig godt! Bruker derfor ikke parfyme, men har lyst ...

Først og fremst bør det vel være den letteste typen parfyme, er det ikke Eau de Toilette? Og så tenker jeg at man kanskje bare kan gå gjennom et "hjørne" av den skyen, i stedet for å gå rett igjennom? I utkanten liksom, for der er det jo ikke så tett og man trenger ikke få det på hele seg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 03-10-12, 12:45   #16559
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg hopper i tema litt
Hvordan får man til et "hint" av parfyme?
Jeg har lært at man skal lage en dusj i rommet og gå gjennom. Det blir litt for konsentrert.
Så åpen for forslag eller kunnskap

Gjør det samme ute, i lett vind?

Fremmed problemstilling for meg...har såpass lav "overflatetemperatur" at parfymer som regel blir diskrete uansett.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-10-12, 13:34   #16560
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er jeg så voldomt sulten enkelte dager ? Det er liksom ikke bunn i meg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-10-12, 13:45   #16561
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvorfor er jeg så voldomt sulten enkelte dager ? Det er liksom ikke bunn i meg

Kjenner meg helt igjen,kunne også godt tenke meg å vite hvorfor
Kan ikke se at det står i noe forhold til hva man har spist dagen før ?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-10-12, 13:50   #16562
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar.
Får gå ut, vind er sjelden et problem her og så vifte med håndleddet eller noe i "hjørnet" av parfymeskyen

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 03-10-12, 14:08   #16563
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Kjenner meg helt igjen,kunne også godt tenke meg å vite hvorfor
Kan ikke se at det står i noe forhold til hva man har spist dagen før ?

Nei, jeg greier ikke å sette det i forbindelse med hva jeg har spist dagen før. Jeg kan ha spist mye eller lite (kun ketgent da), spiller ingen trille. Ikke har det med uka elle eggløsning å gjøre heller (for det har jeg ikke for tiden ). Ingenting å si om jeg spise sent eller ikke dagen før, eller om jeg har spist frokost samme dag eller ikke.
Det er bare noen dager hvor jeg blir som blir et svart hull av sult

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-10-12, 14:25   #16564
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvorfor er jeg så voldomt sulten enkelte dager ? Det er liksom ikke bunn i meg

Ulvehunger... Tror de aller fleste opplever det inniblandt. I vertfall jeg.
Tror ikke det er noe fasit på hvorfor...
Jeg har slått meg til ro at noen dager er bare sånn... Og noen dager er slik at man knapt nok er sulten

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 03-10-12, 14:36   #16565
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ulvehunger... Tror de aller fleste opplever det inniblandt. I vertfall jeg.
Tror ikke det er noe fasit på hvorfor...
Jeg har slått meg til ro at noen dager er bare sånn... Og noen dager er slik at man knapt nok er sulten

Ja, det er merkelige greier denne ulvehungerern Tar det ikke så tungt, for selv om jeg spiser mer nå det skjer, er den jo borte dagen etterpå.

Men - nytt spørsmål i forbindelse med mat/ulvehunger:
Jeg må av og til sove litt på dagen hvis jeg ha vært oppe mye om natta med Junior.
Når jeg våkner på sofaen etter en times søvn eller så, er jeg bestandig kjempesulten - egentlig et nytt svart hull. Hvorfor
Er aldri sulten på morgenen da......

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-10-12, 14:47   #16566
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, det er merkelige greier denne ulvehungerern Tar det ikke så tungt, for selv om jeg spiser mer nå det skjer, er den jo borte dagen etterpå.

Men - nytt spørsmål i forbindelse med mat/ulvehunger:
Jeg må av og til sove litt på dagen hvis jeg ha vært oppe mye om natta med Junior.
Når jeg våkner på sofaen etter en times søvn eller så, er jeg bestandig kjempesulten - egentlig et nytt svart hull. Hvorfor
Er aldri sulten på morgenen da......

Slik er det nok med de fleste, tror jeg.
Viss jeg sover på dagen, så blir jeg utrolig søtsjuk... ikke nødvendigvis sulten, men har et veldig sug....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 03-10-12, 14:54   #16567
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Slik er det nok med de fleste, tror jeg.
Viss jeg sover på dagen, så blir jeg utrolig søtsjuk... ikke nødvendigvis sulten, men har et veldig sug....

Aha - godt å vite at det ikke bare er meg da. Trodde nesten jeg var unormal

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-10-12, 15:01   #16568
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Aha - godt å vite at det ikke bare er meg da. Trodde nesten jeg var unormal

Gubbelille "støvsuger" skapene etter søtt når han har dubbet av litt Spiser t.o.m ting han egentlig ikke liker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 03-10-12, 15:25   #16569
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Gubbelille "støvsuger" skapene etter søtt når han har dubbet av litt Spiser t.o.m ting han egentlig ikke liker

Ha, ha. Jeg synes jeg ser det - utålmodig mann som roter rundt i alle mulige skap etter noe godt....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-10-12, 15:39   #16570
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, det er merkelige greier denne ulvehungerern Tar det ikke så tungt, for selv om jeg spiser mer nå det skjer, er den jo borte dagen etterpå.

Men - nytt spørsmål i forbindelse med mat/ulvehunger:
Jeg må av og til sove litt på dagen hvis jeg ha vært oppe mye om natta med Junior.
Når jeg våkner på sofaen etter en times søvn eller så, er jeg bestandig kjempesulten - egentlig et nytt svart hull. Hvorfor
Er aldri sulten på morgenen da......

Søvnproblemer og sult/søtsug henger i alle fall tett sammen for meg. Nå sover jeg nesten aldri på dagtid - problemet mitt er heller å klare å sove i det hele tatt - men i dårlige perioder hvor jeg ikke får sove, har jeg også ekstremt søtsug / utilfredshet i kroppen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 03-10-12, 21:32   #16571
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Nei, jeg greier ikke å sette det i forbindelse med hva jeg har spist dagen før. Jeg kan ha spist mye eller lite (kun ketgent da), spiller ingen trille. Ikke har det med uka elle eggløsning å gjøre heller (for det har jeg ikke for tiden ). Ingenting å si om jeg spise sent eller ikke dagen før, eller om jeg har spist frokost samme dag eller ikke.
Det er bare noen dager hvor jeg blir som blir et svart hull av sult

Jeg er fullstendig bunnløs dagen-derpå... Så kan kjenne meg igjen der.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 03-10-12, 22:53   #16572
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Var innom en helsekostbutikk i dag for å kjøpe brødbakemiksen til Funksjonell mat, som har 1 gram karb pr skrive.
Da såg jeg at de hadde salg på Atkins brødbakemiks. Men ble slett ikke klok på innholdet av karber. og ekspeditrisen hadde ikke noe greie på det heller.

Det ble jo en ganske stor prisforskjell, kjøpte brødet til funksjonell mat. Har blitt anbefalt det brødet at det er godt.

Googlet atkins brødbakemiks her på forumet, men fant tråder som var fra 2006, og produktet er kanskje endret for at jeg vet på den tiden.

Er det noe å bruke penger på?

Og et spørsmål til,

Trodde sjokoladene fra Cavalier var uten karbohydrater jeg siden de ikke inneholder sukker. Men så oppdager jeg at de har masse karber selv om de ikke inneholder ekte sukker. Er det slik at man skal lese karbene som karber, eller skal noe trekkes fra? Sjokolade er jo uansett noe man ikke skal spie masse av, men en bitteliten bit av og til, eller i mat. Og da vil jeg jo gjerne velge rett, noe jeg trodde Cavalier sjololaden var

Ikke alltid så lett i denne lavkarboverden

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 03-10-12, 23:03   #16573
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det står vel at karbene kommer fra polyoler eller noe sånt, og de kan trekkes fra til en viss grad.
Bare pass på! Jeg og mange med meg, får skikkelig mageknip og løper på do i et sett av Cavalier.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-10-12, 14:21   #16574
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ha, ha. Jeg synes jeg ser det - utålmodig mann som roter rundt i alle mulige skap etter noe godt....

Det gjorde jeg også før jeg begynte på lavkarbo, og da røyk til og med kokesjokoladen til mormor med og jeg liker egentlig ikke mørk sjokolade

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-10-12, 23:54   #16575
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det skjer noe skummelt med meg !! Jeg har begynt å tenke på BARN !
Kjærligheten til et barn
Finne på ting og lage ting sammen med barn
Trøste, kose med, ta vare på, være sammen med
Å skape et nytt lite menneske, gi det en god oppvekst, så det blir trygt og sikker på seg selv som voksen
Amme, bytte bleier , synge, vugge i søvn,
Hvordan lære at all mat er god når jeg er kresen ....
Barneklær, trille vogn, bære en liten på armen


osv osv osv i lange baner !!! Og jeg lurer på om jeg ikke er frisk !

Med fødselsskrekk, og år som går har jeg liksom tenkt litt at barn ikke er noe for meg. Er også veldig lett stressa og irritert på andres bråkende barn. Men kjenner inni meg at jeg hadde kommet til å bli en omsorgsfull hønemor - eller løvinne med skarpe klør og tenner til å beskytte ved behov.

Er det dette som heter at den biologiske klokken tikker ??? nærmer midten av de 30 ......

Prøver å tenke på barnegråt, våkenetter, oppkast, diare til ørene, skjeer med middag som treffer gulv og vegger, hehe, har funket bra før.

men nå er det liksom noe et sted inni meg som prøver å fortelle meg noe. Jeg har ikke feber heller.....

Kan man plutselig begynne å få slike tanker? en uvant og litt rar men god følelse

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 9 (0 medlemmer 9 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no