Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-10, 09:53   #201
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

.
Kakao! YES! .(elsker kakao...)
Hvilken oppskrift har du funnet som er god? Har også søkt litt på forumet etter kakao(drikk).

Prøvde i dag å lage en kakao omtrent som i gamle dager:

Vispe ut kakaopulver i vann, ha i bittelitt salt, og litt flytende natreen (jeg trenger ikke så mye søtning i kakao)
Så tilsatte jeg fløte i stedet for tradisjonelt melk (brukte mer vann enn vanlig, og fløte til det smaker bra)
Helt konge med litt vispet krem på toppen (stavmikseren visper krem på under ett minutt)
Har ekte vaniljestang hjemme, kunne hatt i litt av den, men det var nydelig som det var. Kandeldryss kan også vurderes...

God sovedrikk! Dette er hygge og sovemedisin for meg!

Har dere forslag til andre varianter av kakao(drikk), med eller uten en knert i, nå som høsten kommer?

Jeg lager "turkakao" jeg, sånn som pappa gjorde da jeg var liten og var tom for melk.. Den besto av 3 ts sukker, en god teskje kakao og varmt vann.

Nå har jeg byttet ut sukkeret med søtning (gjort i maaange år), og har oppi fløte. Så føler jeg at jeg sparer litt karbs der også

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Hva spiser du av fettkilder?

Prøvd avocaco m reker seterrømme sitron? Guacamole? Cocosa i kaffe/te?

Det fins så mange varianter for "skjult fett", man trenger ikke sitte å tygge fettranden på nakkekoteletter.
Legg ut en utfordring her, så skal du nok se at folk kommer med ideer!
.

Her går det i creme fraiche, majones, fløte, ost og smør.
Av kjøtt må jeg ærlig innrømme at jeg ikke synes noe om kjøtt med fettrand, så det blir helst oppmalt kjøtt. Og kassler(hamburgerrygg). Unntaket er bacon, men selv om det sprøstekes får jeg en sånn uggen følelse av å spise
Guacamole er så å si daglig tilbehør.

Magen virker som om den har mest lyst til å vrenge seg, og jeg får enten en kvalmefølelse eller halsebrann etter å ha spist noe fett.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 17:42   #202
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Oops beklager, jeg leste innlegget feil. jaja jeg få skylde på at jeg ikke er norsk...

Hehe, det er helt i orden ja. Fort gjort å lese feil.. Opplever det selv flere ganger, spesiellt etter at kroppen har hylt om at den vil kvile og jeg sitter å leser. Går i surr.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 17:46   #203
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

.
Kakao! YES! .(elsker kakao...)
Hvilken oppskrift har du funnet som er god? Har også søkt litt på forumet etter kakao(drikk).



Har dere forslag til andre varianter av kakao(drikk), med eller uten en knert i, nå som høsten kommer?

Jeg gikk inn på oppskrifter og under drikke lå det etpar kakaolignende oppskrifter, tenkte jeg skulle prøve de. Men det skal sies, den du la ut nå høres like god ut. Så da blir det å prøve den først. Er bare så jammy med kakao!! Og når en kan kladde oppi litt fett, så er det jo bare et pluss. Haha, for en slankemåte..

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 17:55   #204
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Jeg skjønner ikke den cacosa greie...er ikke det et slags fett? Liksom noe man steker mat med? Jeg har ikke sett det så jeg vet ikke hvordan det ser ut, men jeg har lest at folk har det oppi kaffe og kakao...blir det ikke fettete?? Yuck??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 17:20   #205
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Cocsa er fett ja, som er fint å steke med, og noen bruker det oppi drikke o.l for å kunne få i seg det ekstra lille en trenger med fett. Og etter hva jeg har forstått, tilsette ekstra fett slik at det blir et måltid uttav det, ikke bare en drikk. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, siden magen er i uorden, men syns det virker lurt. Cocosa er et av de sunne fett-typene, og et av de som tåler varme best. Mener jeg å ha lest.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:50   #206
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Catalina79, her.

Cocsa er fett ja, som er fint å steke med, og noen bruker det oppi drikke o.l for å kunne få i seg det ekstra lille en trenger med fett. Og etter hva jeg har forstått, tilsette ekstra fett slik at det blir et måltid uttav det, ikke bare en drikk. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, siden magen er i uorden, men syns det virker lurt. Cocosa er et av de sunne fett-typene, og et av de som tåler varme best. Mener jeg å ha lest.

Takk for svaret Cat, men syns enda det høres rart ut med fettete drikke yikes. Men jeg må ikke være så negativ før jeg prøver det

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:38   #207
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Trenger ikke ha oppi så mye at det blir grusomt vettu. Men dette er nok veldig en smakssak egentlig. Prøv deg frem, eller finn andre måter på å få i deg fett på.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:04   #208
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Lenge siden jeg har skrevet noe spesielt her. Vært så enormt mye som har skjedd, flytting, bomflytting etc.
Vektnedgang er fortsatt et faktum, heldigvis. I dag har jeg gjort en skikkelig brøler som jeg håper å avverge at andre gjør; nemlig Cavalier sjokolade! Fikk akutt sukkerhug og klarte ikke motstå :/ Vel, det hadde sin pris. Satt på toalettet i hele dag og ligger nå strak ut med så innmari magesmerter at den sjokoladen er herved bannlyst!
Måtte etterpå pøse på med fast føde; FiberRik med pepperost og en tomat. Håper det holder seg...

Har forøvrig gått ned 8 kg på disse uker
Håper ikke jeg faller ut av ketose, men det tror jeg skal gå bra.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:06   #209
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Lenge siden jeg har skrevet noe spesielt her. Vært så enormt mye som har skjedd, flytting, bomflytting etc.
Vektnedgang er fortsatt et faktum, heldigvis. I dag har jeg gjort en skikkelig brøler som jeg håper å avverge at andre gjør; nemlig Cavalier sjokolade! Fikk akutt sukkerhug og klarte ikke motstå :/ Vel, det hadde sin pris. Satt på toalettet i hele dag og ligger nå strak ut med så innmari magesmerter at den sjokoladen er herved bannlyst!
Måtte etterpå pøse på med fast føde; FiberRik med pepperost og en tomat. Håper det holder seg...

Har forøvrig gått ned 8 kg på disse uker
Håper ikke jeg faller ut av ketose, men det tror jeg skal gå bra.

Stakkars! Håper du føler bedre snart...jeg også gjorde min første "feil" i dag, jeg spiste 1 stk hjemmelaget pizza. Jeg spiste i 5 tiden og målte nå og jeg er enda i ketose så jeg håper at jeg ikke har ødelagt noe. Men har i hvert fall ikke fått noe smerter eller andre problemer så langt. Jeg krysser fingrene...men det var godt å se at du stakk innom! God bedring søta

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 12:03   #210
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Lenge siden jeg har skrevet noe spesielt her. Vært så enormt mye som har skjedd, flytting, bomflytting etc.
Vektnedgang er fortsatt et faktum, heldigvis. I dag har jeg gjort en skikkelig brøler som jeg håper å avverge at andre gjør; nemlig Cavalier sjokolade! Fikk akutt sukkerhug og klarte ikke motstå :/ Vel, det hadde sin pris. Satt på toalettet i hele dag og ligger nå strak ut med så innmari magesmerter at den sjokoladen er herved bannlyst!
Måtte etterpå pøse på med fast føde; FiberRik med pepperost og en tomat. Håper det holder seg...

Har forøvrig gått ned 8 kg på disse uker
Håper ikke jeg faller ut av ketose, men det tror jeg skal gå bra.

Jæiks, god bedring!!! Hørtes ikke noe særlig godt ut nei.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 12:39   #211
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Rocky-Balboa, her.

Jeg startet 7. Juli på 106 kg. Første delmål selvsagt under 100, andre under 90 og endelig mål rundt 80 blank tenker jeg.

Må få tak i digital vekt da, for stoler ikke helt på den jeg har...

11.08.2010: 99,7 kg - første delmål nådd :-)

Midjemålet er gått ned fra 115 cm til 105 cm, så det funker sakte men sikkert ser det ut til. Synes det har gått veldig sakte fra 102 kg og ned til dagens 99,7 da....har et lite delmål i å komme under 100 cm i midjemål også, og tror kanskje det kan oppnås tidligere enn andre delmål som er under 90 kg. Virker laaangt ned dit nå som det går så sakte.

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:10   #212
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Rocky-Balboa, her.

11.08.2010: 99,7 kg - første delmål nådd :-)

Midjemålet er gått ned fra 115 cm til 105 cm, så det funker sakte men sikkert ser det ut til. Synes det har gått veldig sakte fra 102 kg og ned til dagens 99,7 da....har et lite delmål i å komme under 100 cm i midjemål også, og tror kanskje det kan oppnås tidligere enn andre delmål som er under 90 kg. Virker laaangt ned dit nå som det går så sakte.

Sakte?? Jeg syns du er veldig heldig! Jeg har også vært på kur 4 uker og 2 dager. Har gått ned 5 kg og nesten ingen cm... Midjen er like stor....sukk Største delen av vekttap gikk etter 3 dager (2.5 kg) resten kom i rykk og napp. Jeg sto helt stille i 2 uker...Det er ikke alltids like lett å holde motivasjon på topp, men det hjelper og ha de folkene her inne...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:14   #213
Rocky-Balboa
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 21
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Jaja, sakte er jo et relativt begrep her da :-)

Da jeg hadde lest ketolyseboka fikk jeg inntrykk av at det skulle komme til å gå vanvittig fort nedover, men det har det ikke gjort. Det har blitt borte 6-7 kg, og jeg antar halvparten av det bare er vann som har blitt borte og således fort kan komme tilbake....

Menmen, får bare holde ut noen måneder til og håpe at det i hvertfall fortsetter i samme tempo som det har gjort de siste ukene, så blir det vel greit til slutt :-)

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:18   #214
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistarternes tråd

Kroppen trives med et gjennomsnittlig vekttap på et halvt til et kilo i uka. MEN det kan gå i rykk og napp i lavkarbo. Dermed får mange en supermotiverende pangstart og så tar kroppen seg inn igjen over noen uker. Så går det nedover igjen. Har man mye å gå ned er det ikke så psykisk bra å gå ned 50 kg på tre uker, da føler man seg som en barbert langhårskatt og får alle mulige issues.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 14:19   #215
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Jeg liker så godt en signatur jeg har sett her inne, den lyder vel slik:

Jeg har god tid, resten av livet faktisk.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 17:00   #216
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Du store min tid for en dag jeg har hatt i dag. Trolig falt jeg ut av ketose forleden takket være den teite sjokoladen. Hadde jeg vissta jeg kom til å falle på ræv ut av ketose, så hadde jeg heller spist en pizza eller noe og ikke sløst uhellet på den sjokoladen :P Nuvel, begynner å klatre inn i ketose igjen, kjenner det på allmenntilstanden; hodepine, svimmelhet, kaldsvetting, ekstrem dårlig ånde og hissig. Hurra. Håper det går snart over og ikke varer i 5 døgn slik som i starten
Vekta i dag viste 102,7 - så det går stadig nedover tross min lille utskeielse.
Stekt sei og løk til middag i dag siden pepperbiff og smørkokte brokkoli i går Matlei?Neida...

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 18:04   #217
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

hei hei...

Så flinke dere er alle

Her går det og veldig bra. Ikke noe problem med maten, og jeg eksperimenterer og prøver ut det ene og det andre... Foreløpig er det bare en ting jeg ikke har likt.

Syns det er så mye lettere denne gangen... Sist jeg gikk på ketolysekur for 5 år siden gikk jeg jo masse ned i vekt men ble så INNMARI lei av egg... Dengang var lavkarbo noe nytt og det fantes ikke et hav av oppskrifter og ikke hadde jeg noe forum å lese på heller...
Men nå finner jeg jo masse godt å spise som ikke smaker egg Har lenge tenkt på å begynne med lavkarbo igjen etter at minsten kom, men pga eggevegring så har det ikke blitt noe før nå

Og det første jeg hørte da jeg kom på jobb i dag var: Du har blitt mindre Gjett om jeg smilte brett da
Jeg vil ikke veie meg (og NEI jeg angrer ikke på mitt valg) Jeg har heller tenkt å fokusere på mål... Og i løpet av 1 1/2 uke har jeg gått inn 6 cm i livet og det er jeg fornøyd med

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 18:30   #218
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Velkommen til oss! Her vil du nok veldig raskt finne både oppskrifter, motivasjon og venner blandt oss Artig med resultater, og spesielt når det er utenforstående som legger merke til dem
Er også innmari egglei, men samtidig så er egg veldig lettvindt. Blir som med vannet; bare å peis på!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 22:54   #219
Morgenstjerna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 30
Morgenstjerna er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei og hå! Jeg slenger meg på her inne - bedre sent enn aldri

Jeg startet på ketolyse for 2 1/2 uke siden (25.juli) og har til nå gått ned snart 3 kg. Livvidden er minsket med 2 cm så langt, men jeg er godt fornøyd med denne starten.
Men jeg sliter med energien. Føler meg veldig tung i kroppen, og spesielt beina, men nå har jeg etter tips kjøpt magnesium tilskudd, så da håper jeg det bedrer seg litt. Også får jeg bare prøve å spise enda litt mer fett...

Jeg føler meg utrolig priviligert, for jeg har nemlig en mann som er ernæringsutdannet og som tidligere har vært veileder på Atkins vektreduksjonskurs. Så han kan mye, og hjelper meg utrolig masse! Og enda bedre - han finner gode oppskrifter til meg, og hjelper meg sågar å både lage mat og å bake! Hurra!!

Målet mitt er å være tilbake til før-gravid vekt innen helst et halvt år. Lillegutt er nå straks 8 mnd, og etter nyttår skal jeg tilbake på jobb. Hadde vært gøy og følt seg fresh og fin da!

Gleder meg til å være her sammen med dere! Må si jeg er mektig imponert over mange av dere og resultatene deres så langt!!
Stå på videre - dette skal vi klare sammen!

__________________


Morgenstjerna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 19:36   #220
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Dette går treigt! iallefall i forhold til kg ned, men kroppen trives i ketose og jeg har det bra! Har som sagt tidligere 3 hormonelle forstyrrelser, og vet inners inne at det nok går treigere for meg enn de som går ned raskt.... Må bare ikke miste motet

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:18   #221
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sarasirene, her.

hei hei...

Og det første jeg hørte da jeg kom på jobb i dag var: Du har blitt mindre Gjett om jeg smilte brett da
Jeg vil ikke veie meg (og NEI jeg angrer ikke på mitt valg) Jeg har heller tenkt å fokusere på mål... Og i løpet av 1 1/2 uke har jeg gått inn 6 cm i livet og det er jeg fornøyd med

du er FLINK og veldig modig som har tatt det valget at du ikke vil veie deg. jeg begynte med å kun veie meg på veiedagen min, men nå har det blitt en hverdagslig ting... dessverre går pila på vekta opp og ned for hver dag. blir litt forvirra av det ja!

og så godt det må være å høre fra andre at man faktisk ser mindre ut (it's not all in your head)

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:16   #222
sarasirene
Juniormedlem
 
sarasirene sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
Innlegg: 46
sarasirene er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av raindew, her.

du er FLINK og veldig modig som har tatt det valget at du ikke vil veie deg. jeg begynte med å kun veie meg på veiedagen min, men nå har det blitt en hverdagslig ting... dessverre går pila på vekta opp og ned for hver dag. blir litt forvirra av det ja!

og så godt det må være å høre fra andre at man faktisk ser mindre ut (it's not all in your head)

TAKK

At pila går både opp og ned er jo kipt da... Men så lenge den går mest ned så er jo det det beste

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:16   #223
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Herregud, hvor skal jeg starte... )
Ble invitert ut i går av noen venner av søsteren min som er på gjennomreise i Tromsø. Dro igrunn tidlig ut, startet med vodka og cola zero ( fy f), gikk "rett i fletta" og synd var det! Dømmekraft = 0. Slippery Nipple? Sambucca og Baileys x 3 shots (nydelig!!!!) og fire glass rødvin (husker heldigvis hva den heter Marquès de Càceres med 1,99 g/l sukker). Resten av kvelden tilbragte jeg over toalettet.
Spørsmålet er bare om jeg har falt på huet og r... ut av ketose nå... Drikker meg opp på vann når for å sjekke stixen. Kan jo være at jeg ble sååå dårlig pga. sukkeret i Baileys? Dagens vekt viser 1,1 kg minus fra i går, det kan jo ikke stemme?! (jeg er jo selvfølgelig glad hvis det stemmer, bevares...!!!!)

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:38   #224
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Herregud, hvor skal jeg starte... )
Ble invitert ut i går av noen venner av søsteren min som er på gjennomreise i Tromsø. Dro igrunn tidlig ut, startet med vodka og cola zero ( fy f), gikk "rett i fletta" og synd var det! Dømmekraft = 0. Slippery Nipple? Sambucca og Baileys x 3 shots (nydelig!!!!) og fire glass rødvin (husker heldigvis hva den heter Marquès de Càceres med 1,99 g/l sukker). Resten av kvelden tilbragte jeg over toalettet.
Spørsmålet er bare om jeg har falt på huet og r... ut av ketose nå... Drikker meg opp på vann når for å sjekke stixen. Kan jo være at jeg ble sååå dårlig pga. sukkeret i Baileys? Dagens vekt viser 1,1 kg minus fra i går, det kan jo ikke stemme?! (jeg er jo selvfølgelig glad hvis det stemmer, bevares...!!!!)

jeg pleier å veie mindre dagen derpå, sikkert pga dårlig mage og spying kvelden før uff, nå hørtes jeg veldig fjortis ut var ute og drakk i går jeg og --- utrolig nok ble det ikke såååå mye. men jeg ble såååå full og dårlig! æsjameg.

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:56   #225
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Hah! bra det ikke bare er jeg som fikk fjortisfylla :P Jeg hadde fram til i natt aldri spydd i fylla før :P Etter en lengre samtale med muttern ble jeg enig i at alkohol under ketose kanskje ikke er så bra for meg :P Men bra at kanskje vekta stemmer da? Eller går man på en smell f.eks i morra? :/

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no