Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-09, 22:21   #1
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Er litt redd for at jeg får alt for lite fett i meg, har jo lest en del her inne nå og ser at det er flere som tenker som meg at de får for lite fett i seg.

Så lurer på om noen orker ta seg tid til og se over det jeg spiser og komme med en pekepinn på om jeg får i meg nok fett, karbiser i løpet av dagen (prøver og regne ut karbiser til hvert måltid men ikke alltid like lett med dårlig tid).

Frokost - 3 egg (varierer fra kokt, eggerøre, speilegg) steiker i masse smør, om jeg har kokt egg så har jeg smør på egget når jeg spiser det (soft flora) (steker i melange).

Lunch - 100 g rød paprika 1-200 g agurk.

Middag - Kjøtt av noe slag og 3-400 g med blomkål og brokkoli blanding (2 kab pr 100 g). Steker kjøttet i olje eller smør.

Kvelds - 6 skiver bacon 12 skiver hvitost smeltet i ovn med grillkrydder 1 kopp te med 1-2 ts. cocosa.

Drikker mellom 1.5 - 2 l vann om dagen (burde sikkert vært flinkere til og drikke mer spredd utover dagen)


Jeg føler jeg ikke helt får taket på dette med utregning av fett o.l selv om jeg leser og leser her inne, jeg er kansje bare litt treig som ikke skjønner det helt men det får så være :-P
Så håper noen orker se på dette og komme med noen tips/råd for og eventuelt få i seg mer fett, etter bare en uke på ketolyse er jeg ganske mat lei allerede så er i planleggings stadiet enda på og få en litt mere kreativ/variert dagsmeny :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:44   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Soft flora og melange er Fy, fy. Bruk meierismør!
Rød paprika inneholder ganske mye karber, bedre med gul eller best med grønn!
Hvor er fett og proteiner til lunsj?
Har du ingen saus til middagen? Var ikke mye fett der, syns jeg!
Hva slags grillkrydder? De ferdige inneholder ofte sukker!

Tror du er på rett spor, men du må nok lese litt mer og variere maten din. Dersom du går inn i noen journaler (feks Gerd sin) kan du se hva andre spiser i løpet av en dag! Trykker du på bindersen ved Gerds journal finner du ferdige menyer for mange dager!

Masse lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:51   #3
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Jeg er ikke så flink på dette med og lage sauser og slikt enda..
Har alt vært og snoka i Gerd sin blogg ja :-P
Noe av det første jeg gjorde når jeg meldte meg inn her etter tips fra andre :-)
Må jeg ha fett og proteiner til hvert måltid?

Trodde det var greit og bare samle alt i et og sammemåltid jeg sålenge jeg fikk i meg det jeg skulle (må kansje lese boka enda engang så er vell på tide og få den tilbake fra mamma).

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:53   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Bør fordeles utover dagen ja.

Og det er lurt å ha boka i hus

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:55   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Må ikke ha fett og proteiner til hvert måltid, men det lønner seg om du skal få i deg nok i løpet av dagen.
Er grenser for hvor mye fett og proteiner du kan dytte inn i et måltid, liksom!

Egentlig skal jo alle måltider du spiser ha riktig forhold fett, proteiner og karbohydrater!

Få boka di tilbake, der er det også forslag til sauser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:59   #6
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Tusen takk for svar, ja tror nok jeg må få mamma til og sende boka oppover igjen ja så får hun heller kjøpe seg sin egen :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:01   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Husk at du skal spise deg mett til hvert måltid og da må du ha fett og proteiner. Ellers blir du fort sulten igjen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:04   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Husk at du skal spise deg mett til hvert måltid og da må du ha fett og proteiner. Ellers blir du fort sulten igjen

Skybert, nå må du gå og legge deg!


(Sorry, litt intern, kunne bare ikke dy meg)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:20   #9
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg og se litt på det jeg spiser iløpet av dagen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Husk at du skal spise deg mett til hvert måltid og da må du ha fett og proteiner. Ellers blir du fort sulten igjen



Er inne og snoker og skriver ned oppskriftene dine nå :-P
Så da blir det nok en ordnings :-)
Takktakk for mangen fristendes oppskrifter, tror nok dem faller i smak hos både samboer og eldste barnet ja :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Noen som kan hjelpe meg litt? lill Ketolysekuren 7 18-06-08 21:35
Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil? snupperella Ketolysekuren 24 17-09-07 14:47
Kan noen hjelpe meg litt? Villemo Ketolysekuren 48 11-09-07 14:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no