Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg går feil vei

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-10, 06:50   #1
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Jeg går feil vei

jeg er egentlig skikkelig lei nå. har masse overvekt.

er 1.63 gøy og veier nå 111.
28/7 veide jeg 117.7

grei vektnedgang dette, men i de siste 2-3 ukene. så har jeg gått litt opp.klarte å komme meg ned til 109.8, men som sagt så er den 111.3 nå.

noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre??

i går spiste jeg kyllingvinger til middag og kvelds , hadde egg og bacon med salat og rømme og drakk 3.8 l vann.
hadde en gåtur på ca 50 minutter og seinere på kvelden blei det ca 25 minutter til.

og på dette så klarte jeg å gå opp 300 gram :-(

er fortsatt i ketose, som jeg har vært hele tiden.

er det lurt av meg å gå på en real smell??

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 07:40   #2
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: jeg går feil vei :-(

Opprinnelig lagt inn av sam03, her.

jeg er egentlig skikkelig lei nå. har masse overvekt.

er det lurt av meg å gå på en real smell??

Det er aldri lurt å gå på en smell....
Har du lyst å gå på en smell fordi vekten har økt litt? I såfall bør du snu tankegangen din. Det er aldri lurt å belønne seg med "en smell" fordi om man blir litt skuffet.
Vekten går litt opp og ned,alt etter hva man spiser og drikker,om man har værske i kroppen etc. Om man går opp 300gr.på ett døgn så er det ikke fett!

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 10:22   #3
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

hei og takk for svar.

grunnen til at jeg har tanken i hodet om å gå på en smell, er fordi min mann som har hatt tre smeller, og har gått ned mye mere enn meg.( enda han ikke har så mye overvekt). mens jeg står på stedet hvil, eller går opp, enda jeg har null sprekker.

tenkte kansje det blei en ny kick start, så dette var ikke ment som en belønning alså :-)

har heller ikke minska i mål :-(

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 10:34   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går feil vei

Legg inn noen dagsmenyer så vi kan se på det du spiser

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 10:37   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går feil vei

Hei.

For det første så er det vanlig at mannfolk tar lettere av enn oss kvinnfolk

En sprekk er ikke lurt, du stresser kroppen.

Nå vet jeg ikke hva slags diett/kur du går på. Hva du spiser osv osv....
Men siden du har såpass overvekt, er det lurt å finne seg en diett-retning og følge den.
For overvekta kom ikke på over natten og vil heller ikke forsvinne over natten.

Det er en lang vei og gå for å bli kvitt overvekta. Og motbakker vil man møte.
Da er det lurt å ha ei rettesnor.
Min rettesnor har vært boka fra ketolyse, og den ble og er flittig brukt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 23:35   #6
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

min matoversikt i dag er

egg og bacon til frokost

lavkarbo tomatsuppe med fløte og chili, hjemmelaget. eneste jeg ikke fulgte i oppskriften, var at jeg tok oppi noe sukkerfri idun ketchup.
og jacobs bacon pølser. serverte den med ost og seterrømme.

litt seinere på dagen hadde jeg 2 små snabber av spekepølse.

og litt seinere, blei det mere spekepølse.( har passet på å kjøpe de uten sukker :-)

vann mengden er 3.7 liter.

den siste uka har jeg vært mye flinkere til å drikke vann, enn tidligere som jeg sleit med å få i meg 2 liter.( som var max)

dette var dagens kost :-)

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 07:56   #7
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

går på lav karbo, men har utslag på stikken, så jeg er vel mere på ketolyse :-)

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 08:48   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går feil vei

Ja, har du utslag på stix, så er du i ketose

Det er mye som kan forårsake økning.
Hormoner (mens og eggløsning)
Mye salt i maten (spekemat er salt) og salt binder vann.

Jeg syns det ser ut som at du får i deg lite grønnsaker. Kroppen trenger alle de vitaminer,mineraler og enzymer som varierte grønnsaker gir, for å fungere og forbrenne optimalt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 09:18   #9
Morgenstjerna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 30
Morgenstjerna er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

Skjønner fortvilelsen din, Sam... Jeg opplever nettopp nå det samme. På lørdag veide jeg 79.9 kg, i dag veier jeg 81.4! Jeg skjønner virkelig ikke hva dette skyldes, for jeg spiser det samme nå som jeg har gjort disse 5 1/2 ukene som har gått siden jeg startet på lavkarbo.
Jeg aner ikke hva jeg bør gjøre. Spise litt oftere, eller enda mer fett? Grønnsaker føler jeg at jeg spiser mye av.. Men jeg vet at jeg dessverre ikke er flink nok til å drikke vann. Uansett skal vel ikke dette alene gjøre at jeg går OPP 1,5 kg på 4 dager...

Håper du får noen gode råd her i tråden din Sam, som jeg også kan forsøke..
Også satser vi på at vektpila snart viser nedover igjen for oss begge!

__________________


Morgenstjerna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 09:56   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går feil vei

Vann er viktig

Men det kan være syklus, salt og allt det jeg nevner tidligere her

Så lenge du vet at du spiser riktig i forholdt til dietten din, så skal du bare ta det med ro.
Kroppen er ingen maskin som gjør akkurat det vi vil i hodet vårt.
For uansett hva vi ønsker, håper tro og vil, så er det til slutt kroppen som bestemmer tempoet

Og å stresse, både mentalt og fysisk, kan faktiskt føre til vektstagnasjon og oppgang. Da er det stresshormonet Kortisol som frigjøres i kroppen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 10:56   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg går feil vei

Hei!
Det høres ut som vekta di bør på ei ukes ferie. Be noen du kjenner ha den hos seg i et skap uten tilgang for deg. Skal du måle noe så bruk målebånd.

I tillegg så prøv å få i deg en del grønnsaker og rent fett. Et halvt brokkolihode med en stor smørklatt hver middag kan bli en god vane. Prøv å unngå å spise mer enn et salt kjøttprodukt hver dag. Så enten bacon på morgenen eller spekematen på kveld. (Ost er lov uannsett. )

Så lover jeg at om en uke har du gått ned en del vannvekt og en del fettvekt. For øvrig er det dødsurettferdig at gubben alltid går ned dobbelt så mye som oss selv om han slurver noe forferdelig. Samme greia her hos oss! Det er dette med hormonane da veitu... Vi jentene skal skape etterslekta fra scratch og kroppen tviholder på fettreservene. Gubbene skal ut å drepe mammuter og kan derfor slite ned fettreservene bare sånn...

Forøvrig så har vi gått ned like mye på lik tid! Har ikke vi vært flinke så vet ikke jeg

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 11:18   #12
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

Opprinnelig lagt inn av sam03, her.


lavkarbo tomatsuppe med fløte og chili, hjemmelaget. eneste jeg ikke fulgte i oppskriften, var at jeg tok oppi noe sukkerfri idun ketchup.
og jacobs bacon pølser. serverte den med ost og seterrømme.

Jeg er enig i at du ikke skal stresse, som de andre har nevnt kan det være hormoner, syklus, salt m.m. Toalettbesøk kan også spille inn. Og 300 g fra en dag til en annen er ikke mye, enig i at du burde gi vekta di litt pause.

Men en ting lurer jeg på, og det er: hvor mye ketchup brukte du?
Mener å huske at det er 8 karber pr 100 g og jeg tviler på at de er veldig langsomme...Den er ikke sukkerfri, men uten tilsatt sukker, det er to ulike ting.

Btw. Var det mange karber i pølsene? Og kunne man ta av skinnet? Hater skinn....

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 11:30   #13
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

tusen takk for masse gode svar jeg har fått av dere.

skjønner at jeg må spise mindre salt og mere grønnsaker.det skal jeg gjøre

vekta har jeg latt være å tråkke på i dag, fant ut at det heller var lurt å vente noen dager

merker jeg har urolige bein i dag og i går, og jeg har skjønt hvorfor...jeg har endel vann i kroppen igjen... noe jeg alltid har hatt mens jeg var så stor iallefall. gikk på burinex som er legemiddel på resept, men det kan jeg ikke ta enda, da jeg ammer.

så jeg har heller ikke fått mens enda, pga amminga, men i den siste tiden så har jeg hatt endel magesmerter som kan tyde på at den kanskje snart kommer, eller så kan det jo oxo være kroppen som skal ha det innvendige på rett plass etter fødselen

tissa på sticken i går, da hadde jeg ca 50 % utslag, enda med over 3 l vann i skrotten, så ketose er jeg jo iallefall i.


morgenstjerna : håper det går rett vei for deg oxo etterhvert.vi får vel bare stå på, og ikke gi oss.her får vi jo kjempe god hjelp, og gode råd. så dette skal vi få til

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:12   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går feil vei

Har ikke noen andre råd enn de som er gitt over her. Men urolige ben får hvertfall jeg skikkelig om jeg ikke tar magnesiumtabeletter. Har stort sett brukt de som hører til ketolyse, du kan bestille dem på ketolyse.no mener jeg det er.Lykke til!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 07:43   #15
sam03
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: skien
Innlegg: 28
sam03 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går feil vei

hei alle sammen. her er en glad melding, takket være hjelp fra dere.

vekta i dag er 110.7
ned 600 g siden tirsdagen. det er jo ikke verste, enda jeg har fått endel vann i kroppen.blir litt stor søkk i beinet, når jeg trykker inn på skinnleggen med en finger.

jeg er veldig, veldig fornøyd.

ang mine urolige bein, så går jeg på magnesium tab. har en type som er litt mildere enn ketolyse sine tabletter. velger det, fordi jeg ammer :-) de virker.

sam03 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:29   #16
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går feil vei

Så bra da

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:25   #17
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går feil vei

Høres ut som du gjorde samme bommerten som jeg gjorde i begynnelsen, ja..... alt for mye salt. Vannet nekta å forlate skrotten

Men etter å ha kuttet kraftig på saltmat ble alt så mye bedre

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 08:18   #18
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Jeg går feil vei

Trimmer du?
Jeg merka at vekta begynte å gå nedover etter at jeg begynte å gå en lang tur hver dag.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har jeg gjort feil? Hild Kake/dessert og snacks 4 25-03-09 23:13
Hva er best? Tok jeg feil? Schmoopy Ketolysekuren 4 22-03-09 11:19
Mye feil i matprogram tullann Ketolysekuren 10 12-09-07 10:33
Noe er feil.. Klumpe Spørsmål og svar 6 18-12-06 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no