Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Astma

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-11, 17:53   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Astma

Noen som har erfaring med å bli bedre av astma etter å ha bedrevet Lavcarbo ?
Eventuelt kan linke til noen artikkler som sier noe om det.
Mvh Grovsnus
ha en super dag.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 18:14   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Astma

Min astma har ikke forandret seg i det hele tatt. Har ikke hørt at lavkarbo skal hjelpe for det, så det blir spennende å se om det er noe håp om bedring.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 18:34   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Astma

Har akkurat lest om noen her inne som hadde sluttet med astma- medisin, man kan seff ikke huske hvem det var.

Tenker det kommer litt an på hva slags astma man har! Allergisk utløst kan nok bli bedre, mens anstrengelses- og infeksjonsutløst not so much?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 18:36   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Astma

Var nok denne jeg tenkte på!

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg får masse utslett/voldsomme kuler og økt astma plager/ rennende nese og øyne ved inntak av melkeprodukt. Helt utrolig at jeg har gått med dette i så mange år. Har vært til legen ofte med astma anfall og ikke klart å fungere på sommerstid. Så begynte jeg på lavkarbo og spiser rene produkt.... viips var plagene borte. Helt sant-BORTE VEKK. Med en gang jeg spiser noe med melk eller fløte kommer det igjen. Og symptomene er verre enn noen gang. Når jeg skal lage meg noe godt så bruker jeg laktosefri fløte. Litt bedre den. Reagerer ikke så voldsomt på den.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 22:48   #5
Skriblerier
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 32
Innlegg: 37
Skriblerier er på en erverdig vei

Sv: Astma

Jeg har heller ikke merket noen spesiell bedring, har vel faktisk blitt litt mer sliten og mer astmatisk de første ukene, men er vel oppe på normalnivå igjen nå. Har både anstrengelse - og allergiutløst astma, kan dessverre ikke svare deg ang. allergiutløst da jeg ikke har vært borti hverken hest, katt eller hund i det siste.

__________________
Delmål 1: 80 kg | Delmål 2: 75 | Delmål 3: 70 | Delmål 4: 65 | Hovedmål 5: 60


Skriblerier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:17   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Astma

Jeg har blitt mye bedre, men regner med at det har mer med vekttapet å gjøre enn noe annet. Har anstrengelses- og kuldeastma, og det er jo langt mindre annstrengende å dra på 30kg mindre enn hva jeg gjorde før. Har kuttet daglig medisin, har bare anfallsmedisinen i veska nå, er enkelte ting, som f.eks. bålrøyk som fortsatt kan trigge astmaen.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:24   #7
000p
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
000p er på en erverdig vei

Sv: Astma

Jeg har alltid hatt astma og sterke allergier siden ja.. alltid og den eneste medisinen som har hjulpet mot astma for min del er trening..
men flott om lavkarbo er med på å redusere medisinbruk, virkelig..

Når det kommer til allergier kommer det nok veldig ann på hva slags allergier man sliter med.. Naturlig nok vil man bli bedre mht melkeallergi om man slutter å spise dette fordi kroppen ikke tåler melkeprodukt, men generelle allergier (som jeg har) har jeg ikke blitt bedre av selv om jeg spiser lavkarbo. Jeg er for eksempel dødlig allergisk mot nøtter, mandler, kokos osv og selv om jeg spiser lavkarbo har ikke nivået mitt for mye nøtter jeg kan spise endret seg - i det hele tatt.

Jeg får derimot andre helsegevinster av det, mindre allergi og astma er ikke en av dem

000p er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - lchf Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 21:07   #8
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Astma

Jeg har definitivt blitt bedre. Bruker ikke lenger daglig medisin.

Har både allergi og infeksjonsutløst astma, men har etter 1 år enda ikke hatt en infeksjon, så spent på kommende vinter og influensa,som gjerne har endt på sykehus før.

Mine allergier er stort sett som før, men jeg har ikke forsøkt å utsette for triggerne av gammel vane. Nøtter erihvertfall ikke lurt nei, og det finnes jo så mange. Oppskrifter med nøtter..hadde vært flott om allergier forsvant.

Men jeg reagerer ihvertfall ikke med astma på alt lenger.

__________________



Sist redigert av Tirililltove : 23-10-11 kl 11:55.
Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:14   #9
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Astma

Jeg har ikke merket noen bedring på verken allergien eller astmaen. Var uforsiktig og spiste en liten eplebit som var" gjemt " i en salat og fikk svi for det i flere dager.

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:31   #10
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Astma

Astma har endel med omega 3\6-balansen å gjøre, forsøk gjort av Professor Bjarne Østerud ved UIT viser at fet fisk\selolje kan redusere stoffene i blodet som bidrar til astma. http://fitnessbloggen.no/omega3-omega6-balanse/ denne kan gjerne leses for tips til å fikse balansen å kanskje roe ned astmaen Jeg byttet til et sånt kosthold og har ikke hatt anfall (har allergiastma og kuldeastma ved anstrengelse) på over et år nå. Ikke brukt astmamedisinen min i det hele tatt det året Mange på lavkarbo kommer bra ut ift O3\6, men slett ikke alle. Om man spiser mye kjøtt, egg og fete meieriprodukter kan balansen fortsatt være dårlig. Om man øker inntaket av fet fisk\skalldyr og økologisk kjøtt, egg og meieriprodukter blir balansen bedre En kan også være litt forsiktig med stort inntak av nøtter\frø da mange inneholder mye omega 6. Noen frø som linfrø (helst knuste da hele går rett gjennom), hampfrø, valnøtter etc kan man spise tilnærmet fritt av da

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 15:59   #11
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Astma

Jeg har såkalt Kraftig astma og har allergier ved siden av.

Ingen bedring her i alle fall og jeg hadde ikke regnet med det heller.MEN,jeg har jo merket at mindre inntak av melk gir mindre slimdannelse og DET er flott!

Er en allergisk,skal en jo holde seg unna det kroppen reagerer på.Tror ikke at lavkarbo kan kurrere astma eller allergier,da dette ligger i genene. Men at folk holder seg vekk fra det som trigger.

Samtidig som melkeinntaket mitt er redusert merker jeg magen er bedre.Men om det er melk alene tør jeg ikke si,da jeg nå også får i meg mye mindre gluten enn før.

Flotteste med hele lavkarboen er jo redusert gassutslipp ,mindre småspising da jeg er mett lengre og vektnedgang! Hurra!

__________________
Jeg elsker brød og gjær,derfor jeg har blåst opp...
Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Allergi og astma kris Spørsmål og svar 3 07-07-10 07:12
For en nedtur, jeg har astma mam Fysisk og mental helse 14 22-05-07 15:45
Trening og astma? Nøve Spørsmål og svar 2 23-01-06 21:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no