Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hmm...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-06, 23:40   #1
rdalen
Nytt Medlem
 
rdalen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Innlegg: 7
rdalen er på en erverdig vei

Hmm...

Har gått ned fra 132.5 til 120 kilo siden nyttår på lavkarbodiett. Fra ca 26. januar tok jeg dietten et skritt videre, og begynte å følge Skaldemans prinsipper (forskjellen lå i at jeg ble mer bevisst på forholdet proteiner/fett, og at daglig kaloriinntak ikke skulle bli for lavt).

Jeg har laget meg et regneark som nøye beregner protein/fett/karb/kalori, så jeg har FULL kontroll med hva jeg spiser. Det så veldig lovende ut med en gang jeg startet, men nå har det stoppet litt opp. (se dagssammendragene nedenfor)



Noen ideer, anyone?

Tvilen griper meg, men jeg gir meg ikke før jeg finner ut av dette.

mvh Raymond

rdalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen/ingen har enerett på sannheten Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 00:55   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hmm...

Platåer er HELT vanlig - ta tiden til hjelp.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 06:38   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hmm...

Gratulerer så mye med kjempebra vekttap.

Det virker som om du forventer å gå ned i vekt hver eneste dag? Det er nok for mye forlangt for kroppen. Du kan ikke gå ned ett til flere kilo per dag over tid uten at du mister en haug med muskelmasse og ødelegger kroppen.
Jeg ser du veier deg hver dag, det er IKKE lurt. Du har jo faktisk gått ned jevnt og trutt hele tiden, men vekten har kun stått stille i en ukes tid, og det er helt normalt. Vekten kan faktisk stå stille i FLERE uker mens du allikevel krymper i centimeter. Måler du deg?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 10:01   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hmm...

Ikke gi opp du Raymond..ikke nå! Jeg er selv i ferd med å gi opp, fordi når jeg ser på mitt eget regneark, så har jeg flatet ut helt etter en måned...hjelp, men jeg jeg skal ikke gi opp enda, selv om jeg er sterkt i tvil om jeg nå skal øke eller strupe kaloriinntaket for å få fart på egenforbrenningsprosessen. Jeg måler meg ikke, men synes jo at speilbildet om morgenen ser stadig bedre ut, at klærne strammer mindre enn før, og vel, da satser jeg på at jeg er på rett vei fremdeles..selv om kurven sier noe annet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vekt.jpg (99,7 KB, 12 visninger)
jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 11:18   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hmm...

Vekttap er ikke en lineær sak hvor du kan vente å gå jevnt ned hele tiden. Det går opp og ned hver dag. Det er ikke særlig lurt å veie seg hver dag. OK, det er kjekt så lenge det går ned, - men om du ante hvor mange som gir opp og forandrer helt unødvendig på grunn av et par dagers oppgang. Kroppen trenger også å "tenke" litt. Den har blitt utsatt for store endringer ernæringmessig og trenger tid til å skjønne at den får mat, at den får nok næring. I denne "tenkefasen" vil den spare på det den kan. Og det er som oftest vann. Om man da i tillegg har spist salt mat etc. så sitter vannet godt et par dager. Før det slipper litt om litt og vektnedgangen fortsetter.

Har du is i magen og ikke fortviler om vekta står stille noen dager, må du gjerne veie deg hver dag, men er du av den litt mer utålmodige typen(som de fleste av oss), kan du spare en del frustrasjon og fortvilelse - muligens en sprekk eller to - ikke minst noen hårstrå - om du lar være å veie seg hver dag. En gang i uka er max - jeg anbefaler hver 14 dag. Min vektkurve ser ut so en storby skyline eller en fjellkjede, alt ettersom. Kjenner ingen som har kun nedoverbakke !

Alle opplever såkalte "platåer" - og det er ikke et EKTE platå før man har stått stille i vekt OG mål i minst 4-6 uker. De fleste opplever at målene minsker og selv om vekta står stille !

Så hvi vekta innerst i klesskapeet - stå på videre og ikke gi deg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forbudt i Norge - eller ikke? Fedonisten Kosttilskudd 10 05-07-06 13:58
Hmm Mila Eurodiett 8 13-01-05 21:14
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no