Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva med vekta etterpå?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-10, 11:23   #1
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Hva med vekta etterpå?

Jeg går nå på ketolyse-kuren og har vært i ketose i to uker. Jeg lurer på hva som skjer med vekta når jeg har oppnådd mitt mål og gradvis begynner å spise karber igjen?

Min historie er at jeg samtidig med hormoner ifbm prøverør mistet matlysta og spiste veldig lite mat. Noe som resulterte i at kroppen gikk i sparemodus og tok til seg alt jeg spiste - og jeg gikk opp 15 kg på 1,5 år. Når jeg slutta med hormonene i mars, fikk jeg fortsatt ikke mer matlyst, og vekta hadde stabilisert seg på altfor mange kilo. Jeg har prøvd diverse kostomlegging, og har siden 2007 spist veldig beskjedent med godteri og sånne ting, likevel har kiloene kommet....... Jeg har heller aldri tidligere i livet hatt problemer med vekta, har vært stabil siden lenge før jeg fikk mitt første barn for snart 12 år siden!

Er det mest sannsynlig at jeg vil holde vekta etter avsluttet kur, selvom jeg innfører brød, pasta, ris og poteter (ikke hver dag) og evt gå opp/ned 3-4 kilo som jeg alltid har gjort, eller vil alle de 15 rase på igjen?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 11:35   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva med vekta etterpå?

Viss man går tibake til det kostholdet man hadde før, ja da legger man på seg igjen ( det gjelder vel alle kurer og dietter man går på)

Jeg lever mer generell lavkarbo (LCHF), og har gjort det i to år etter endt vektnedgang.

Og det å finne mat som man klarer leve med i hverdagen, er et must

For meg er lavkarbo en livsstil. Men er jeg borte, selskap osv, så spiser jeg litt av det meste

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 11:39   #3
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med vekta etterpå?

Jo, men gjelder det også når vektoppgangen ikke skyldes mat, men medisiner? Siden jeg ikke tar medisiner lenger, liksom.....

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 12:58   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva med vekta etterpå?

Tja, si det.....
Det kan sikkert andre svare bedre på enn meg

Uansett, raske karber i form av sukker trenger ikke kroppen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:00   #5
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med vekta etterpå?

Har helt klart blitt mer bevisst på innholdet i ting, men når vekta er nede igjen på det den var før medisineringen, så orker jeg nok ikke å være helt ketolyse-frik...... Savner å kunne spise opp restene etter ungas pizza, eller ta i mot litt lørdagsgodt når de vil dele og sånne ting

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:02   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva med vekta etterpå?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Har helt klart blitt mer bevisst på innholdet i ting, men når vekta er nede igjen på det den var før medisineringen, så orker jeg nok ikke å være helt ketolyse-frik...... Savner å kunne spise opp restene etter ungas pizza, eller ta i mot litt lørdagsgodt når de vil dele og sånne ting

Ja, det er derfor jeg sier "hverdagen" her

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viss man går tibake til det kostholdet man hadde før, ja da legger man på seg igjen ( det gjelder vel alle kurer og dietter man går på)

Jeg lever mer generell lavkarbo (LCHF), og har gjort det i to år etter endt vektnedgang.

Og det å finne mat som man klarer leve med i hverdagen, er et must

For meg er lavkarbo en livsstil. Men er jeg borte, selskap osv, så spiser jeg litt av det meste

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 13:09   #7
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med vekta etterpå?

Er så godt å ha et forum som dette, tusen takk

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostholdet etterpå, uten måling og veing? Mrs. Dolly Ketolysekuren 2 19-08-09 08:01
Huden etterpå? Mrs. Dolly Ketolysekuren 1 22-06-09 21:41
Huden etterpå? Mrs. Dolly Spørsmål og svar 0 22-06-09 20:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no