Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da gir jeg meg jeg....=(

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-07, 22:30   #1
lillekine
Juniormedlem
 
lillekine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Lillestrøm
Alder: 47
Innlegg: 37
lillekine er på en erverdig vei
Unhappy

Da gir jeg meg jeg....=(

Men tuuusen takk for all støtte og gode råd....=)

Men har et siste spm da...

Nå har jeg fått et extremt vannskelig forhold til mat jeg.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme tilbake til det gammle. Spiser jeg "vanlig mat nå- så får jeg skikkelig dårlig samvittighet...
Og jeg klarer ikke ketose dietten- aner ikke hva jeg gjør feil, men det funker i alle fall ikke...
Sliter skikkelig med og akseptere alt fettet jeg må spise- i den grad jeg vet hvor mye man må få i seg...
Jada- jeg gir opp for tidlig- men orker ikke gå flere ganger på vekta og få det samme tallet opp gang etter gang...

Jeg tenker kanskje at jeg skal ta en liten pause...
Kommer sef til og smugkikke her da....

__________________
Første dagen i ketose: 21.07.07


lillekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal prøve ketolyse....=) Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:50   #2
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Hvis du ikke orker å være på ketogen diett, og du ikke har lyst til å spise som du gjorde før, så vil jeg anbefale at du spiser fedon-mat.

Mindre fett, mere karber i form av langsomme karbohydrater ( fullkornspasta, brun ris, veldig grovt brød), samt at man selvfølgelig har en langt større veriasjon av matvarer å forholde seg til enn man har n¨år man vil være i ketose.

Legg om kosten til moderat lavkarbo, ikke gå på vekta på en laaang stund, og fokuser på at du gir kroppen din nyttige næringsstoffer, og at u kommer til å bli i bedre form, gladere, sunnere - og på sikt slankere også!

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:55   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Signerer Zoë!

I tillegg vil du få mindre problemer med at du legger på deg masse igjen hvis du skulle sprekke. Det er bare å begynne på'n igjen.

Lykke til!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:02   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Synd at du gir opp..
Hvor høy er du og hvor mye veier du?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:06   #5
lillekine
Juniormedlem
 
lillekine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Lillestrøm
Alder: 47
Innlegg: 37
lillekine er på en erverdig vei

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Takker for svar.....=)

Jeg er 152 cm og veier 65 kg, målet var 55- 57 kg- trivselsvekt...

__________________
Første dagen i ketose: 21.07.07


lillekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal prøve ketolyse....=) Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:14   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Høres ihvertfall ut som om du har satt deg et realistisk mål.
Du har ikke vurdert å veie og skrive ned alt du spiser for å få tilbakemelding her på forumet før du gir opp eller har du gjort det alt?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:16   #7
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Kanskje du som bor på Lillestrøm kunne prøve spisdegslank.no?
Prøv den et par uker, jeg tror du ville sett et godt resultat. Du får da 5 ferdigretter pr dag, alle merket med antall totalt karber. Bare å passe på at summen av de 5 rettene blir under 25 gram.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:29   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Hmm. Det tar laaang tid å gå ned 7-10 kg på et slikt kosthold. Det er i alle fall helt meningsløst å veie seg noe mer enn et par ganger i måneden. Det blir bare demotiverende.

Hva med å gå over på noe mer ala Fedon, og kombinere med et treningsopplegg? Det kan hende det er mer riktig for deg. Det uansett ikke bra å få et anstrengt forhold til mat.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 13:16   #9
fru madammen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 45
Innlegg: 4
fru madammen er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

hva med å gå over på vektkonsulentene...de finnes i lillestrøm og det handler om å legge om livsstilen din..vet om tre stk som har tatt av seg 15 til 25 kg og er der enda tre år etter.men det krever mye i hodet selvf. det tar litt tid å komme inn i rutiner men det er verdt å ofre noen uker på det...hvis du har barn kan du og lære dem om ett sundt kosthold med det samme...det er jo verdt ett forsøk

Opprinnelig lagt inn av lillekine, her.

Men tuuusen takk for all støtte og gode råd....=)

Men har et siste spm da...

Nå har jeg fått et extremt vannskelig forhold til mat jeg.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme tilbake til det gammle. Spiser jeg "vanlig mat nå- så får jeg skikkelig dårlig samvittighet...
Og jeg klarer ikke ketose dietten- aner ikke hva jeg gjør feil, men det funker i alle fall ikke...
Sliter skikkelig med og akseptere alt fettet jeg må spise- i den grad jeg vet hvor mye man må få i seg...
Jada- jeg gir opp for tidlig- men orker ikke gå flere ganger på vekta og få det samme tallet opp gang etter gang...

Jeg tenker kanskje at jeg skal ta en liten pause...
Kommer sef til og smugkikke her da....

fru madammen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: move your body!!!!! Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 14:00   #10
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

ikke gi deg!
er i samme båt som deg , når det gjelder vekt og høyde!!(du kunne vært meg ! )
har vært skikkelig deppa fordi det har gått så sakte ,men har bestemt meg for å prøve igjen og starter igjen om ei uke.( må psyke meg litt opp)
prøv sammen med meg ,la oss si 2 mnd ???!!

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 00:54   #11
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Hos meg skjer det også lite. Men jeg nekter å gi opp. En eller annen gang må det jo løsne. Prøv å ikke gi opp du også. Du er ikke alene som står ganske stille.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 01:07   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Jeg synes Goggen sa det veldig bra i dette innlegget her (link til hele tråden er oppe til h. på innlegget hans).

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 07:06   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Da gir jeg meg jeg....=(

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg synes Goggen sa det veldig bra i dette innlegget her (link til hele tråden er oppe til h. på innlegget hans).

Ja... Fy søren DET var godt sagt!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no