Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Aldri mer!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-07, 21:12   #1
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Aldri mer!

I sommer hadde jeg en særdeles ubehagelig opplevelse...

Jeg er veldig glad i salt lakris, og aller best liker jeg salmiakklakris slik som for eksempel Tyrkisk Pepper. Derfor var lykken stor da jeg i sommer kom over et stativ med "hjemmelagede" drops på Ica, og så at de hadde sukkefrie salmiakkdrops. Jeg så også at dropsene inneholdt sukkeralkoholet maltitol. Som kjent kan det gi litt magetrøbbel i større doser. Men pytt, pytt, jeg skulle jo ikke spise hele posen på en gang. Vel, det trodde jeg i allefall.

Jeg begynte pent og forsiktig. Men dropsene var veldig gode og jeg skulle bare ha et til, og til og enda et til osv. Samtidig som jeg gumla i meg dropsene leste jeg ei spennende bok, derfor la jeg ikke merke til at innholdet i posen ble stadig mindre. Men da posen var nesten tom merket jeg at noe annet var på gang...

Jeg skal spare dere for de verste detaljene, men resultatet ble at jeg måtte oppholde meg på toalettet det meste av kvelden med en av de verste magesjauene jeg har hatt. Som et resultat av dette ble jeg sår i baken som en bleieunge og det gjorde vondt å sitte.

Men selv om det var aldri så vond kunne jeg ikke annet enn å se det komiske i situasjonen. Sånn kan det gå når en er veldig glad i salmiakklakris og ikke klarer å passe måten. Jeg har opplevd tidligere også at magen slår litt krøll på seg hvis jeg spiser maltitol, men aldri så ille som dette. Det er vel ikke uten grunn at det står advarsel på godteri med sukkeralkoholer om at de kan ha en avførende virkning.

Jeg vil herved advare alle mot for mye sukkeralkoholer, og ta advarselen om avførende virkning på alvor.
Selv burde jeg vel fått meg en lærepenge nå, og inntil videre sier jeg:
Aldri mer!

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:25   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer!

Huff og huff.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:39   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Aldri mer!

Been there, done that

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 09:16   #4
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Aldri mer!

Det er ikke uten grunn jeg kaller slikt godteri for prompegodt.
Du burde ha tatt den mindre friske luften rundt deg som en advarsel for hva som var i vente!

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:28   #5
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: Aldri mer!

He,he!

Ja, jeg kan ihvertfall ikke skjønne hva folk skal med avføringsmidler når de har forstoppelse - litt godteri med malitol gjør susen bedre enn noe annet! ; )

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:38   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Aldri mer!

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det er ikke uten grunn jeg kaller slikt godteri for prompegodt.
Du burde ha tatt den mindre friske luften rundt deg som en advarsel for hva som var i vente!


Fytterakkern så dårlig man kan bli i magen av sånt ja. Her er det slutt på det.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 10:49   #7
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aldri mer!

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

He,he!
Ja, jeg kan ihvertfall ikke skjønne hva folk skal med avføringsmidler når de har forstoppelse - litt godteri med malitol gjør susen bedre enn noe annet! ; )

Da jeg var liten var jeg ofte plaget med forstoppelse, og Mamma prøvde alle mulige midler og kjerringråd for å få i gang fordøyelsen min. De fleste midlene smakte helt pyton som for eksempel lakserolje, renset parafin eller magnesium. Men et smakte riktig så bra, det var maltekstrakt. Jeg kan tenke meg at det inneholder noe maltitol, iallefall funket det på magen min.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:06   #8
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Aldri mer!

Uffameg...Her har jeg og vært...og mer enn èn gang!..
Det er heeelt fælt..

Jeg var så glad jeg, da jeg fant sukkerfritt smågodt da jeg skulle på kino.....Men fyttigrisen..Ikke så glad noen timer etterpå...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:25   #9
Dixie
Juniormedlem
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 49
Innlegg: 23
Dixie er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer!

Har gjort den tabben et par ganger ja.

__________________
Første mål: -13 kg

Dixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dixies Fedonaktinske filosofi Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oljer - kaldpresset, extra virgin og ikke extra med mer ElinGH Generell ernæringsdebatt 19 05-03-09 15:58
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Tomaten blir bare mer og mer fantastisk Skorpia Generell ernæringsdebatt 0 08-02-05 15:22
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 22:19
Mer energi, gladere, ryddigere hjerne ! Marianne Fysisk og mental helse 6 20-12-04 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no