Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvordan trener dere?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-08, 16:22   #1
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan trener dere?

Jeg er skikkelig ELENDIG på trening, drev en stund på med sirkeltrening...men guuud så kjedelig i lengden.
Elsker å danse, men det blir lite av det.. forholdsvis glad i å gå tur, men det er ikke storfavoritt. Jogge har jeg ikke gjort siden jeg var 14 år, prøvde være sprek og fikk mensen på turen med så sterke smerter som jeg aldri har hatt før.. (ikke en gang under fødsel!)
Jeg ELSKER elliptikatorer, men de som er skikkelig gode å trene på koster skjorta og finnes ellers bare på treningstudio som jeg har helt angst for.. for mye mennesker samlet på ett sted, hovedtyngden av snertne, spretne damer/menn som fader ikke svetter en gang.. neeeh, pinlig.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 19:15   #2
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg trener egentlig ikke... Går mange turer med bikkja. Jogging har jeg ikke kropp til ennå.
Men går med planer om å begynne å trene når jeg har gått ned 10 - 15 kg til. Tenker vel da å trene mage og armer i hovedsak, slik at huden ikke blir for slapp...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 19:48   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Hvordan trener dere?

At treningsstudio er for snertne lekre små mennesker som ikke svetter, er en myte! Alle som går på trenigssenter har tilnærmet de samme mål, komme i form, holde seg i form, få inspirasjon og litt input, og treffe likesinnede
Ingen grunn til angst! Første gang er verst, så går det greit, enda bedre om du finner noen å trene sammen med!
Lykke til
Selv går jeg fire-fem ganger i uken, masse spinningtimer og litt apparater, er kjempekjekt! Ellers er jo sykling en aktivitet som stort sett alle kan holde på med da

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 12:00   #4
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan trener dere?

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

At treningsstudio er for snertne lekre små mennesker som ikke svetter, er en myte! Alle som går på trenigssenter har tilnærmet de samme mål, komme i form, holde seg i form, få inspirasjon og litt input, og treffe likesinnede
Ingen grunn til angst! Første gang er verst, så går det greit, enda bedre om du finner noen å trene sammen med!
Lykke til
Selv går jeg fire-fem ganger i uken, masse spinningtimer og litt apparater, er kjempekjekt! Ellers er jo sykling en aktivitet som stort sett alle kan holde på med da


Kan jo godt hende det er sånn for deg... men det er ikke sånn for meg.
Jeg har forsøkt treningstudie opp til flere ganger, men klarer det bare ikke..
Nå skulle vi snakke for oss selv, var det meningen
Fint at det funker for deg iallefall

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 12:40   #5
KetoKay
Juniormedlem
 
KetoKay sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Moss
Alder: 48
Innlegg: 25
KetoKay er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

For meg funker guds frie natur best. Gå en tur med noen du kjenner, sykle en tur, kjenn luften og regnet prikke deg i fjeset mens du trener. Trenger ikke mer enn 30 min aktivitet pr dag. Hvor lite tid er ikke det. Og det beste av alt...det er gratis

__________________

KetoKay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nøktern ketolyse-optimist! Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 17:55   #6
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg bruker de tidslommene jeg har...

  • velger alltid trapp foran heis
  • stikker innom folk framfor å ringe
  • går/sykler til butikk og barnehage så sant jeg rekker
  • svømmer
  • går tur
  • leker med barna
  • trener yoga
  • styrke og aerobic på helsestudio
og på helsestudio overser jeg de snertne damene og nyter synet av de snertne mennene. Og det er ikke de slankeste mennene jeg syns er finest.

Jeg kjenner igjen det du sier, men jeg innså at jeg ikke ville bli sprekere og slankere av å tenke sånn...
Hadde også liknende tanker ifht å gå på stranda, men jeg innså at brunt flesk er penere enn hvitt... Dermed hoppa jeg i bikinien og dro på stranda etter mange års opphold.

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 18:20   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan trener dere?

Hvis du absolutt ikke vil på treningsstudio, er det ikke noe i veien for at du kan få godt utbytte av trening i heimen

Jeg har prøvet begge deler, og når det gjelder styrkebiten, ble jeg egentlig litt skuffa over at jeg ikke fikk mer igjen for å trene på et senter...

Så jeg har gått tilbake til å trene bare hjemme faktisk.
Jeg har 4 manualer med løse vektskiver til så jeg kan velge ønsket belastning for forskjellige øvelser. Gjennomgang av hele kroppen tar ca. 40 min. Det gjør jeg 2 ganger i uka.

Ellers prøver jeg å gå meg en rask tur, enten om morgenen eller etter middag hver dag. Det blir vel mer annenhver dag da.

Styrketreningen synes jeg gir meg veldig mye overskudd til å takle hverdagen generelt, pluss at det er godt å kjenne at kroppen er sterk.

Lykke til med dine treningsvalg.
Bare spør om det er noe

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 08:49   #8
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvordan trener dere?

Trener normalt RYP 3 dager i uka, og er ute og går eller sykler de ndre dagene.
Trente litt GK i sommer.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 17:27   #9
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Hvordan trener dere?

Ryp?
Gk?

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 18:09   #10
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvordan trener dere?

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Ryp?
Gk?

Release Your potentional
http://www.tn.no

GK = Geriljakardio.
Verdens korterste trening som virker

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 16:11   #11
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Hvordan trener dere?

Siden jeg ikke var noe trent i utgangspunktet når jeg begynte på ED, så mente legen at jeg burde vente med å trene til jeg kom i fase 3 - der er jeg om halvannen uke, så da blir det vanngymnastikk to ganger i uka
Bør også prøve å få gjort noen styrkeøvelser, hovedsaklig for rygg og mage - men har rota bort arket mitt med øvelser.. Husker de fleste, da.. Men er veldig slapp for tida

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 17:07   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan trener dere?

Litt yoga og trenginssykkel hjemme. Overhodet ikke strukturert, og for å i det hele tatt på rompa mi opp på sykkelen så må jeg ha noe artig å se på lapperten, som en Simpson-episode f.eks.
Ellers går jeg nesten en time hver dag. Tar trapper, går til jobb etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 19:22   #13
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Trener alt fra null til fire ganger i uken på treningsstudio. Mest egentrening, forbrenning. Av og til hiver jeg meg på en spinning- eller hoppe-rundt-i-salen-etter-musikk-time... Men liker best å klare meg på egenhånd, sånn sett. Kjøpte meg personlig trener i januar og har et par timer til med han før jul

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 12:25   #14
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Går tur trilletur hver morgen fra 8-9, det er bare så superdeilig for eg blir så våken av det. (er i mammaperm så har mulighet til det) Leker mye med snuppa, og så har eg og sambo fast sirkel trening på 2 min trening 1 min pause. Den er på 5 stasjoner og vi tar den 3 runder på ukerdager og 2 i helgen. Går litt ekstra turer med hunden, men det er ikke noe lange turer..

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 12:30   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan trener dere?

Hei Lil. Hvis du elsker ellipsemaskin kan du jo bare sette i gang å spare penger til en skikkleig en (hvis du har plass).

Jeg trener spinning, litt styrke, går noen turer i ny og ne, og så svømmer jeg litt av og til. Det var et stort skritt for meg å ta på meg badedrakt og oppsøke et offentlig basseng. But I did it

Ellers hvis man sliter med motivasjonen er det jo greit å få flettet inn trening i de daglige gjøremålene, som å gå/sykle til og fra jobb osv

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 13:40   #16
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg har lovt meg selv å begynne å gå ialle fall. Jeg har rett og slett ikke råd til treningsstudio. men en gåtur sammen med min nabo er gratis og fullt mulig.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:57   #17
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hvordan trener dere?

Har lastet ned "pilates for dummies" som eg skal prøve meg på i kveld. Har hørt at det er en veldig bra form for trening så det blir spennende og eg gleder meg veldig.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:58   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan trener dere?

Jeg prøver å følge denne treningsvideoen.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=turn

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som trener mye Helene Trening 32 03-09-08 14:53
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hva trener dere? tommygutt Trening 8 09-01-08 13:57
Trener dere? Tussi jenta Ketolysekuren 8 21-08-07 17:05
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no