Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt, ikke cm

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-10, 22:18   #1
Annkrist
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 2
Annkrist er på en erverdig vei

Ned i vekt, ikke cm

Jeg har vært på ketolyse i 2 1/2 uke nå. Jeg har gått ned 7 kg, men ikke gått ned i cm på noen av de plassene jeg har målt.

Noen som har opplevd det samme ? Hva kommer det av ?

__________________
Delmål 1: under 130 kg - oppnådd
Delmåt 2: 120 kg til jul


Annkrist er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:43   #2
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Nei, jeg har ikke opplevd det samme, og finner det veldig snodig. Selv skal vi ned omtrent det samme, men jeg har mistet 5 cm på det største midjemålet på litt lavere vektnedgang. Husker ikke eksakt nedgang i farten fordi jeg ikke er helt edru, men står i signaturen.

Men jeg kan dog garantere at om du går ned 67 kg, så har du ikke samme mål lenger! Da er sannsynligheten stor for at Annkrist er en virkelig flott kvinne. Om du er av hunkjønn vel og merke, men nicket tilsier at du heter Ann Kristin og ikke An Kristian om det skulle være noen som heter det. Med en snodig engelsk forståelse, så kan det jo være umulig at du tiltaler deg som An Kristian.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 06:23   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Opprinnelig lagt inn av Annkrist, her.

Jeg har vært på ketolyse i 2 1/2 uke nå. Jeg har gått ned 7 kg, men ikke gått ned i cm på noen av de plassene jeg har målt.

Noen som har opplevd det samme ? Hva kommer det av ?


det er nok ikke så merkelig ,, for kroppen selv tar det tid og skrumpe seg sammen..vil si at vektapet kommer først, så ettervert vil du merke det på cm også
men det er også forskjell fra person til person,,

du kan jo se det sånn ,, legger du på deg ,merker du ikke det på buksene før det har gått en tid,men plutselig en dag så er de trange.
å sånn er det nok andre veien også

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 03:42   #4
kvaifaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
kvaifaen er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Jeg forsetter på denne tråden da jeg ikke vil lage en ny en når en allerede er lagd, selv om det er en god stund siden..

Jeg har gått ned 10 kilo på ketolyse/lavkarbo. (Har tatt meg god stund og ikke telt så hvor lang tid det har gått vet jeg ikke)
Jeg har bare målt magen da men den har ikke rørt seg..
10 kilo ned i vekt og 0 cm ned rund magen?

Fordi om jeg ikke har målt andre plasser så mistenker jeg meg at jeg ikke går ned i cm andre steder heller.. Hvordan er det mulig?

__________________
kvaifaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 07:22   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Mye vann og innvendig fett som forsvinner først kanskje?

Er mange som opplever det samme, magen er ofte det som forsvinner sist også. Jeg har tatt av over 20 kg, men sliter fortsatt med mye fett på magen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 08:51   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Er jo det farlige fettet rundt organene som kommer sist, og sikkert forsvinner først også - kanskje dette fettet ikke gjør så stort utslag på målbåndet?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 08:56   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

I starten mister du mest vann. Det er ikke sikkert fettforbrenninga har kommet i gang skikkelig etter bare to uker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:48   #8
kvaifaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
kvaifaen er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Jeg har holdt på i 3-4 månder..
hmm.. jaja.. ^^
Får begynne å trene litt mer og vere mer nøye!

__________________
kvaifaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 10:40   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Opprinnelig lagt inn av kvaifaen, her.

Jeg har holdt på i 3-4 månder..
hmm.. jaja.. ^^
Får begynne å trene litt mer og vere mer nøye!

Ja, jeg svarte egentlig på hovedinnlegget.

Hva som skjer med deg vet jeg ikke. Lag en egen tråd og spør om råd, kanskje? Med meny og vekt og historie og alt sånt. Litt lettere å finne ut av det da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:03   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Jeg synes det er vanskelig å få helt nøyaktige mål, kan variere 3-5cm på samme gang, særlig i livvidde, så unøyaktighet KAN være en del av årsaken?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:12   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Om det er bare rundt livet det er målt kan magesekk og tarminnhold ha mye å si, og unøyktig måling kan det også ha vært. Om det er nesten bare vann som er borte kan det vannet ha blitt borte et annet sted fra kroppen .

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:55   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Jeg har gått ned 8 kg, men målebåndet viser større rumpe og noe mindre mage. Så vi forandrer oss vel litt i rykk og napp, og vi krymper vel kanskje ikke overalt på en gang.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:29   #13
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Vann har jo også volum da, og burde gjøre litt utslag på målebåndet iallefall, hvis det er snakk om hele 7 liter? Kjenner jo at buksene strammer mer, når jeg har mye vann i kroppen.

Hvis du har drevet med styrketrening får det musklene til å svulme opp i dagene etter, så det kan jo også være en eventuell årsak.. Ellers holder jeg en knapp på at det er fett rundt organer, og vann du har mista. Hvis du vet du har målt riktig altså

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 14:50   #14
kvaifaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
kvaifaen er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Ja, så veldig nøyaktig er jeg ikke..
Styrketrening var nok ikke grunnen.. hehe!

Men det går seg vell til tenker jeg

__________________
kvaifaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 17:35   #15
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Opprinnelig lagt inn av Annkrist, her.

Jeg har vært på ketolyse i 2 1/2 uke nå. Jeg har gått ned 7 kg, men ikke gått ned i cm på noen av de plassene jeg har målt.

Noen som har opplevd det samme ? Hva kommer det av ?

Har sett at folk her inn skriver at glukoselageret veier 4 kg når det er fult. Dersom du har gått ned 7 kg kan det være dette lageret + f.eks 2 kg vann og 1 kg fett? Det ville ikke vist så mye på målebåndet i så fall... Vent en uke eller to før du måler deg igjen, så er det mulig at det viser litt bedre

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 18:12   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Opprinnelig lagt inn av kvaifaen, her.

Jeg forsetter på denne tråden da jeg ikke vil lage en ny en når en allerede er lagd, selv om det er en god stund siden..

Jeg har gått ned 10 kilo på ketolyse/lavkarbo. (Har tatt meg god stund og ikke telt så hvor lang tid det har gått vet jeg ikke)
Jeg har bare målt magen da men den har ikke rørt seg..
10 kilo ned i vekt og 0 cm ned rund magen?

Fordi om jeg ikke har målt andre plasser så mistenker jeg meg at jeg ikke går ned i cm andre steder heller.. Hvordan er det mulig?

Hva med å starte trening som strammer opp? Det sies på bakerste benk her at det ofte hjelper å trimme musklene inniblant

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 02:16   #17
kvaifaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
kvaifaen er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt, ikke cm.

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hva med å starte trening som strammer opp? Det sies på bakerste benk her at det ofte hjelper å trimme musklene inniblant

Har trent.. men sikkert bare sånn 1 gang i uken pga latskap.. Men har trent to dager på rad nå(gåtur,rockering,gå opp og ned 12 trapper(2 ganger pr dag)..
Også litt hjemmetrening som planken osv

Så vi får se hvordan det går..

__________________
kvaifaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 08:28   #18
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ned i vekt, ikke cm

Prøv å trene mye mer systematisk styrketrening hvor du belaster de store muskelgruppene. Styrketrening da gjerne i form av vekter kan gjøre underverker for mange som gjerne vil forme figuren litt. Men da må ikke latskapen ta overhånd.....å slanke seg bare gjennom å spise lurt bruker sjelden ha oppstrammende effekt. Det er kombinasjonen å spise sunt OG regelmessig styrke-/kardiotrening som gir den effekten du er ute etter.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går jo ikke ned i vekt! Irla Spørsmål og svar 14 09-06-11 10:12
Går ikke ned i vekt? Stinemoor Spørsmål og svar 23 04-05-11 02:21
Går ikke ned i vekt? Anos Lavkarbo generelt 3 02-04-11 14:26
Men jeg går ikke ned i vekt ... dittek Spis deg ned i vekt med Skaldeman 18 19-12-10 19:56
Jeg går ikke ned i vekt "minsten" Ketolysekuren 37 01-09-09 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no