Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Finner ikke OE wraps

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-07, 15:37   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Finner ikke OE wraps

Jeg har prøvd å søke på dette, og får opp så mange tråder. Men ingen oppskrift. Finner ingen overskrift som heter OE wraps.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:08   #2
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Finner ikke OE wraps

Tror du kan bruke pannekakene som wraps, se i denne tråden du.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=wraps

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:39   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Finner ikke OE wraps

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Tror du kan bruke pannekakene som wraps, se i denne tråden du.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=wraps

Jupp, stemmer det, men jeg tilsetter ofte litt oregano, basilikum, pepper, hvitløk eller provencekrydder alt etter som hvilken smak jeg vil ha på wrapsene.

Her er grunnoppskriften jeg bruker...

- 300 gr cottage cheese
- 9 stk egg
- 150 gr smeltet smør
- 1 ts salt
- 80 gr bokhvetemel
- 2 dl fløte eller rømme

Kjøres sammen med en stavmikser. La svelle i ca 15 min. Stekes som vanlige pannekaker.

Har imidlertid oppdaga at det er enklere å berge wrapsene/pannekakene fra å gå i stykker ved å "helle" dem på en stor middagstallerken når de er ferdigstekt på den ene siden, for så å "hvelve" den over panna igjen etterpå, heller enn å bruke en vanlig stekespade.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:00   #4
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finner ikke OE wraps

Ziggy, hur mange wraps blir det på denne mengden?

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:19   #5
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Finner ikke OE wraps

Opprinnelig lagt inn av monkey, her.


Ziggy, hur mange wraps blir det på denne mengden?

Kommer an på hvor stor panne og hvor mye røre du bruker det.

Jeg bruker en panne på 28 cm, og da blir det ca 8-10 stk alt etter som, men som regel blir det rundt 8.

Fordelingen på disse wrapsene er helt ideell, Protein: 1,00 Fett:2.06 Karbo: 0,47

Det betyr at det er over dobbelt så mye fett som proteiner i disse wrapsene, og over dobbelt så mye proteiner som karber osv, for de som skulle lure på det...

.


Sist redigert av Ziggy : 28-02-07 kl 12:17.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:55   #6
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Finner ikke OE wraps

Men disse inneholder vel endel karber?? På min pakke med bokhvetemel står det 76,0 pr 100 g.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:14   #7
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Finner ikke OE wraps

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.


Men disse inneholder vel endel karber?? På min pakke med bokhvetemel står det 76,0 pr 100 g.

Nå er vi mere opptatt av fordelingen mellom næringsstoffene, enn det eksakte karboinnholdet på OE, men med ca 10 wraps så skal det være ca. 6 gr karbo pr wrap.

Men bruker du f.eks. bakemiksen til Torkil, så blir det betydelig mindre karber i dem da.

Ellers kan du også bruke sammalt hvete, grov eller havremel mv. om du ikke har problemer med gluten.

Bokhveten er spesiellt tiltenkt de som reagerer på gluten i vanlig mel, også i Torkils bakemiks, som inneholder myseprotein og ren gluten.

Håper dette ga deg litt svar på¨det du lurte på.

PS
Bruker den samme røra til vafler og. På mitt vaffeljern fra Wilfa med konet bunn er det 6 hjerter, så med 10 hele vafler, blir det bare ca 1 gr karbo pr vaffelhjerte.
DS

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 12:24   #8
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Finner ikke OE wraps

Takk Ziggy Skal jammenmeg prøve disse med bakemixen (må bare bestille først).

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 13:41   #9
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finner ikke OE wraps

Tack Ziggy, ska ta och göra en sats wraps i helgen. Superidé!!

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no