Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysetabletter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-09, 18:25   #1
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Ketolysetabletter

Vet ikke om dere er klar over det, men ketolysetabletten vi tar, selen-sink, inneholder nøyaktig det samme som Bio-Selen + Zink som kan kjøpes på apoteket.
Bio-Selen + Zink produseres av Pharma Nord i Danmark, ser at ketolysetablettene også er produsert i Danmark for Ketolyse AS.
Så her har vi altså et nøyaktig likt produkt som selges under to forskjellige navn.

Så dere som har problemer med å skaffe tablettene, bare ta dere en tur på nærmeste apotek
Til opplysning så inneholder Bio-Selen + Zink 90 tabletter pr. pakke, ketolysetablettene 50 tabletter.

__________________


__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:34   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter.

Og prisen da?

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:37   #3
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter.

Husker ikke helt, men skal sjekke det ut i morra.
Men tror jeg ga ca 90 kr for Bio-Selen + Zink.
Men synes ikke dere det er rart at to identiske produkter har forskjellig navn?

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:43   #4
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter.

Hmm...har ingen formening om det jeg

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:48   #5
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter.

Veldig greit å slippe å betale porto for de som ikke får tak i i butikk ellers da.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:54   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysetabletter.

Men portoen må jo betales når man kjøper de andre tablettene, så sånt sett så er det vel ikke noe å spare.

Men er ikke sink sink liksom? Har egentlig trodd at de kan man kjøpe hvor man vil men at tablettene som følger ketolysekuren er satt sammen i en pakke slik at man kan kjøpe alt på ett sted og vet at det er riktig det man får i seg.
Men ikke vet eg

Kanskje sende en mail til Torkil å spørre?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:00   #7
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter.

Betaler vel ikke porto på apoteket

Men det var jo et poeng, for ketolysetablettene er jo satt sammen slik at hvert glass holder en mnd f.eks. Ikke at det er så big deal da men...

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:02   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysetabletter.

Nei var ikke porto på det du kjøper på apoteket, men man skal jo gjerne ha de andre tablettene som tilhører kuren og da må man jo betale porto for disse hvis man kjøper de på ketolyse.no Og portoen er samme om man slenger oppi en boks eller to med sink

Så det eg mener er at kan man ikke kjøpe alle tablettene i butikk eller ved at man eventuelt har funnet erstatninger så har man dessverre ikke spart noe porto

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:04   #9
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter.

åffkårs!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:17   #10
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter.

Ser også at mange sier, deriblant Fedon Lindberg, at krom ikke skal tas sammen med mat, for å få best mulig opptak.
Siden det står på boksen en tablett morgen og en tablett middag, så har jeg tatt de sammen med frokost og middag jeg........
Men det blir kanskje helt feil ?

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:21   #11
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysetabletter.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Nei var ikke porto på det du kjøper på apoteket, men man skal jo gjerne ha de andre tablettene som tilhører kuren og da må man jo betale porto for disse hvis man kjøper de på ketolyse.no Og portoen er samme om man slenger oppi en boks eller to med sink

Så det eg mener er at kan man ikke kjøpe alle tablettene i butikk eller ved at man eventuelt har funnet erstatninger så har man dessverre ikke spart noe porto

er det ikke krom, selen og magnesium pakken inneholder? kan man vel kjøpe de fleste steder?

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:21   #12
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter.

Jeg får vondt i magen om jeg tar de kromtablettene uten mat...

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:24   #13
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysetabletter.

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

er det ikke krom, selen og magnesium pakken inneholder? kan man vel kjøpe de fleste steder?


Godt mulig det altså, men hvis tablettene, som krom, inneholder andre ting enn de som kjøpes på ketolyse.no så vet eg ikke.
Uansett, eg kjøper mine på netter, så er eg helt sikker på at eg får de rette. Men sikkert mulig å kjøpe lignende eller samme produkt på helsekosten eller apoteket.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:25   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysetabletter.

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Jeg får vondt i magen om jeg tar de kromtablettene uten mat...

Samma her, iallefall frokosttabletten.
Kaster opp og i det hele tatt så tar noen mandler til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:26   #15
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter.

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Jeg får vondt i magen om jeg tar de kromtablettene uten mat...


Mange her inne sier at de gjør det, men det trenger jo ikke å være krom som er "problemet". Tabletten består jo av andre ting også, kan være disse tingene man reagerer på.
Så kanskje det smarteste hadde vært og hatt krom i egen tablett ?

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:01   #16
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter

Hvis innholdet er det samme, så må det vel være det samme om man kjøper de via Ketolyse.no eller på apoteket... Jeg ser at jeg mangler sink i kostholdet. Leste et sted at det også kan være en av grunnene for dårlig ånde. Så i morra skal jeg på apoteket å kjøpe de tablettene :-)

Prisforskjellen kan jo være at apotek kjøper inn større kvanta. Er mange like ting som selges under forskjellige navn. Etter ønske fra de som skal selge produktene til oss forbrukere

__________________



Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:58   #17
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter

Opprinnelig lagt inn av Vekt 76, her.

Leste et sted at det også kan være en av grunnene for dårlig ånde. Så i morra skal jeg på apoteket å kjøpe de tablettene :-)

Stemmer dette? At sink-tabletter gjør noe med den dårlige ånden? Jeg har ikke spist sink og sliter med utrolig dårlig ånde etter at jeg kom i ketose. Det er hvertfall verdt et forsøk!!! Jeg løper og kjøper!

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:20   #18
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter

Bare for å gjøre oppmerksom på det så er sammensetningen på ketolysetablettene slik:
Selen + Sink + Vitaminer
Krom + Kalium + Kalsium
I tillegg er det Magnesiumtablettene.

Krom/kalium/kalsium er det 100 tabl. i boksen - for der skal det tas 1 tabl. 2 ganger om dagen. Ellers er det 50 tabl. i hver av de andre.

Det er riktig at man kan kjøpe disse tablettene hver for seg, men det som er spesielt med ketolysetablettene er at de altså er sammensatt slik at vitaminer og mineraler ikke skal "slå hverandre i hjel" (altså ikke miste kraften - eller hva jeg skal si ... Dere skjønner hva jeg mener. )

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:57   #19
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysetabletter

Det er riktig at hovedingrediensene er Sink, Selen, Krom, Kalsium, Kalium og Magnesium. I tillegg er det en del vitaminer i alle utenom Magnesiumtablettene. Jeg kunne tenkt meg å sett dokumentasjon på sammensetningen og effekten av en slik fordeling, alternativt negativ effekt av å ta alt samtidig. Jeg har sjekket litt på hver av hovedingrediensene, og det virker jo fornuftig nok sett fra et lavkarboperspektiv. Jeg regner også med at sammensetningen og fordelingen er gjennomtenkt av Torkil Andersen. Det er ikke noe problem å skaffe disse tingene selv på apoteket (antageligvis til en lavere pris), men det er jo lettvint å kjøpe fiks ferdige pakker. Mitt største problem er at jeg glemmer minst halvparten av tablettene hver dag. Skulle mye heller hatt en diger pille jeg kunne spist til frokost

Til Ramah: Jeg tviler på at sink gjør noe særlig med ånden. Selv med sink innabords tømmer jeg kjøpesentre og flyplasser effektivt for mennesker med mitt blotte nærvær.


Sist redigert av Chunky : 23-02-09 kl 11:03.
  Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:10   #20
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Stemmer dette? At sink-tabletter gjør noe med den dårlige ånden? Jeg har ikke spist sink og sliter med utrolig dårlig ånde etter at jeg kom i ketose. Det er hvertfall verdt et forsøk!!! Jeg løper og kjøper!

Ja jeg leste det et sted, men husker bare ikke hvor Er det ikke å få kjøpt tannkrem m sink også??

__________________



Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:17   #21
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysetabletter

Tatt fra tannlegetidende.no:
Dårlig ånde skyldes oftest retensjon av anaerobe bakterier i munnhulen. Bakteriene benytter svovelholdige aminosyrer i sin produksjon av illeluktende svovelholdige forbindelser. Sink har stor affinitet for svovel, og ved å binde svovel, hemmer sink luktproduksjonen.

Og her er en link:
http://www.apotek1.no/raadogtjeneste.../daarlig_aande

Jeg skal iallefall forsøke, og se om det hjelper. Er utrolig flaut å ha dårlig ånde hele tida :-(

__________________



Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 15:15   #22
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysetabletter

Det er en annen årsak til dårlig ånde fra ketose enn "normal" dårlig ånde. Sink fungerer ved å nøytralisere svovel som dannes ved nedbryting av bakterier, mens ketoseånde skyldes utskillelse av ketoner i pusten. Jeg bruker store mengder SB12 (som jeg akkurat fant ut har sink som hovedingrediens). Det har alltid fungert veldig bra hvis jeg har hatt dårlig ånde tidligere, men virker ikke like bra nå. Men litt effekt tror jeg nok at det har. Akkurat det med ånden er for meg det aller største problemet med å være i ketose.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysetabletter ? Antoinette6 Spørsmål og svar 2 01-10-08 10:16
Ketolysetabletter? Tussi jenta Ketolysekuren 12 26-09-07 21:31
Ketolysetabletter og mat Tittentei Ketolysekuren 3 23-09-07 21:52
Ketolysetabletter Tittentei Ketolysekuren 6 09-09-07 13:27
Ketolysetabletter Bell Ketolysekuren 2 15-08-07 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no