Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sjokoladeprinsen

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 21:44   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sjokoladeprinsen

Jeg lurer på om disse to er lov jeg?
Leste feil og spiste en hel 50 g frihet i går, burde jeg ha dårlig samvittighet? Skal spise en plate med Sjokoladeprinsen i dag og i morgen. Platene jeg har kjøpt er på 50 g, og er kjempe dyre.
Sjokoladeprinsen (Rød)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)

Energi 139.7 kcalProtein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 12.5 g)
Fett 9 g
Fiber 475 mg
Potassium 111 mg
Vitamin A 3.25 µg
Vitamin B1 25 µg
Vitamin B6 25 µg
Vitamin M 25 µg
Provitamin A Beta-karotene 1.25 µg
Innholder vitamin B2, vitamin D, vitamin E, kalsium og magnesium

Sjokoladeprinsens Frihet (Lilla)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)
Energi 124.2 kcal
Protein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)
Fett 9.1 g
Fiber 475 mg
Potassium 89 mg
Vitamin A 12,5 µg
Vitamin B1 25 µg
Vitamin B5 175 µg
Vitamin B6 25 µg
Vitamin M 2,5 µg
Provitamin A Beta-karotene 3 µg
Innholder vitamin B2, vitamin E, kalsium og magnesium

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sjokoladeprinsen.jpg (20,9 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg Sjokoladeprinsen Frihet.jpg (60,1 KB, 10 visninger)
__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:51   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladeprinsen

Hvor kjøper du dem ?

Og disse ser helt greie ut ! 0 karbohydrater ! Nesten for godt til å være sant

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:53   #3
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Sjokoladeprinsen

meny har dem her. ca 21-22 kr plata. dyrere enn cloetta/sukkerfritt sine, men jeg blir ikke dårlig i magen av sjokoladeprinsen sine, og de smaker bedre og har en konsistens som er nesten lik vanlig sjokolade

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:59   #4
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladeprinsen

Er ikke 0 karber i disse vel+ Står jo pr 25g at det er 12,8g der hvorav sukkerarter er 12,5 g. Kjøpte mine på Spar.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:01   #5
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladeprinsen

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jeg lurer på om disse to er lov jeg?
Leste feil og spiste en hel 50 g frihet i går, burde jeg ha dårlig samvittighet? Skal spise en plate med Sjokoladeprinsen i dag og i morgen. Platene jeg har kjøpt er på 50 g, og er kjempe dyre.
Sjokoladeprinsen (Rød)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)

Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 12.5 g)

Sjokoladeprinsens Frihet (Lilla)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)

Husk at en plate er 50 gram, da Jeg klarer ihvertfall ikke å spise bare halve.

Den røde inneholder 25,6 karbohydrater pr. plate, mens den lilla inneholder 4,2 karbohydrater pr. plate.

Dette fordi det kun er polyoler du kan trekke fra når du beregner karbo mengden

Holder meg unna den rød, men spiser den lilla med rimelig god samvittighet når jeg virkelig har lyst på sjokolade.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:06   #6
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladeprinsen

Kjøpte rød i dag med feiltagelse fordi det sto det samme bakpå de. kan jeg ikke spise opp disse røde da? Er Søndag i morgen, så får ikek byttet dem heller

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:08   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladeprinsen

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Kjøpte rød i dag med feiltagelse fordi det sto det samme bakpå de. kan jeg ikke spise opp disse røde da? Er Søndag i morgen, så får ikek byttet dem heller

25.6 karber i en plate er ikke særlig på ketogent kosthold nei....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:19   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sjokoladeprinsen

Den røde ikke sukkerfri. Det er den lilla. Legg merke til at de oppgir innholdet pr. sjokolade, altså på 25. gram, så for å få innholdet oppgitt i "vanlig format", altså pr. 100 må man gange innholdet med 4...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:37   #9
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladeprinsen

Takk for tips ! Skal sjekke Meny i morgen og lilla sjokoprinser !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:36   #10
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Sjokoladeprinsen

Meny her har de ikke, og fant de ikke i sortementet sitt... Men de var intressert i å ta de inn, men da måtte de vite hvem som produserte de..

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 20:54   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokoladeprinsen

....er litt lei det evinnelige sjokoladegnålet. Jada man kan spise den lilla sjokoladeprinsen, man kan spise cavalier og sukkerfritt og ditt og datt, man kan/burde ikke erstatte MAT med det. Det er tross alt KALORIER OG SØTNINGSSTOFFER I SJOKOLADENE SOM KAN MEDFØRE MINDRE VEKTTAP, magetrøbbel og andre saker. Jada spis en og annen sjokolade, men dersom man bare har tenkt å spise en liten på lørdager kan man jo like gjerne spise vanlig sjokolade, får man blodsukkerstigning av søtningsstoffet er man like langt uansett. Det er 16 karboer i en snickersis og 15 karboer i en japp tror jeg. ELLER 19 karber i en stor plate bocca. 34 karber i en stor plate 70%.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 21:19   #12
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Sjokoladeprinsen

Du spiser hva du vil, vi spiser hva vi vil.. Er vel ikke noe å bli lei det vel?? Er jo ikke sikkert at de fleste av oss sitter å mumser sjokolade flere kvelder i uka. Men synes det er greit å vite hvor man får tak i alternativer til feks lørdagsgodt etc....

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 21:24   #13
silli_87@hotmail.com
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
silli_87@hotmail.com er på en erverdig vei
Smile

Sv: Sjokoladeprinsen

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jeg lurer på om disse to er lov jeg?
Leste feil og spiste en hel 50 g frihet i går, burde jeg ha dårlig samvittighet? Skal spise en plate med Sjokoladeprinsen i dag og i morgen. Platene jeg har kjøpt er på 50 g, og er kjempe dyre.
Sjokoladeprinsen (Rød)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)

Energi 139.7 kcalProtein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 12.5 g)
Fett 9 g
Fiber 475 mg
Potassium 111 mg
Vitamin A 3.25 µg
Vitamin B1 25 µg
Vitamin B6 25 µg
Vitamin M 25 µg
Provitamin A Beta-karotene 1.25 µg
Innholder vitamin B2, vitamin D, vitamin E, kalsium og magnesium

Sjokoladeprinsens Frihet (Lilla)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)
Energi 124.2 kcal
Protein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)
Fett 9.1 g
Fiber 475 mg
Potassium 89 mg
Vitamin A 12,5 µg
Vitamin B1 25 µg
Vitamin B5 175 µg
Vitamin B6 25 µg
Vitamin M 2,5 µg
Provitamin A Beta-karotene 3 µg
Innholder vitamin B2, vitamin E, kalsium og magnesium

er helt ny her.. sukkeralkoholer og sukkerarter, er det det samme?

silli_87@hotmail.com er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:34   #14
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sjokoladeprinsen

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

....er litt lei det evinnelige sjokoladegnålet. Jada man kan spise den lilla sjokoladeprinsen, man kan spise cavalier og sukkerfritt og ditt og datt, man kan/burde ikke erstatte MAT med det. Det er tross alt KALORIER OG SØTNINGSSTOFFER I SJOKOLADENE SOM KAN MEDFØRE MINDRE VEKTTAP, magetrøbbel og andre saker. Jada spis en og annen sjokolade, men dersom man bare har tenkt å spise en liten på lørdager kan man jo like gjerne spise vanlig sjokolade, får man blodsukkerstigning av søtningsstoffet er man like langt uansett. Det er 16 karboer i en snickersis og 15 karboer i en japp tror jeg. ELLER 19 karber i en stor plate bocca. 34 karber i en stor plate 70%.

Hvis du er så lei - hvorfor gidde å lese en sånn tråd? Med den tittelen var det vel nokså innlysende hva den handlet om... Det finnes garantert andre, og bedre, ting å irritere seg over.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:36   #15
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sjokoladeprinsen

Opprinnelig lagt inn av silli_87@hotmail.com, her.

er helt ny her.. sukkeralkoholer og sukkerarter, er det det samme?

Nei, det er ikke det samme. Omtrent det motsatte. Endel sukkeralkoholer gir ikke blodsukkerøkning som sukker - men det er individuelle hensyn som må tas der. Sukkerarter=sukker.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:06   #16
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladeprinsen

Hadde giddi å lese en tråd om sjokolade hvis jeg var lei av det ! Jeeeez !

Jeg kjøpte den lille Sjokoladeprinsen i går på Meny her i Asker. Guuuud, så god ! Omtrent som Freia melkesjokolade. Helt sant ! Mmmmmm. . . . Dyr, ja. Men pytt !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladeprinsen Etherena Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 24-01-11 16:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no