Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Gratenger (av f.eks brokkoli)

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 15:48   #1
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Gratenger (av f.eks brokkoli)

Fant en oppskrift på lena beatrice sin blogg i går om en blomkål/brokkoli grateng (ikke hennes oppskrift, men en som har skrevet den inn der).. Den hørtes veldig god ut, så den skal vi ha til middag idag Det er bare det at Landlord sin blomkål og brokkoli grateng (som det ble henvist til i oppskriften) ikke fantes på rema når jeg handlet idag. Var innom tre andre butikker før jeg tilslutt fant brokkoligrateng på Meny. I oppskriften til vedkommende var det 3,6 karber i landlord sin grateng, mens i denne fra Findus var det 4.. Ikke så stor forskjell.. men så kom jeg hjem og leste mer nøye og så at gratengen inneholet skummetmelk og hvetemel -gjør det noe tror dere? Jeg spiser generell lavkarbo, men det er vel ganske så close til en ketolyse diett egentlig -men allikevel, tror dere det har veldig mye å si med det hvetemelet og skummetmelken? Når jeg tenker meg om så må jo landlord sin sikkert inneholde det også, slike ferdig gratenger gjør vel gjerne det?

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:05   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Gratenger.. (av f.eks brokkoli)

Jeg spiser den og går på ketolyse så jeg ville kost meg med den var jeg deg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:18   #3
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Gratenger.. (av f.eks brokkoli)

Ja, jeg gleder meg til middag og hadde spist den idag uansett svar altså... Men mener du at den kan spises ofte, eller bør man være litt moderat med den? Eller er det fritt fram? For jeg er glad i gratenger og det er jo så enkelt på travle dager

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:12   #4
Anna Mary
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Gimse
Innlegg: 6
Anna Mary er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Gratenger.. (av f.eks brokkoli)

Blomkål- og broccoligrateng


½ pose frossen blomkål- og brokkoliblanding
150 gr Cottage Cheese
3 små sjarlottløk
3 dl fløte

Bacon
Lavkarbobrød / Mandelbrød

Sett steikovn på 200 gr C. Finn frem ei ildfastskål som rommer grønnsakene. Tøm grønnsakblandingen i skåla. Hakk løken og ha den oppi grønnsakene, sammen med CC og fløte. Sett formen mdt i ovnen i 25 min. Strø deretter på godt med hvitost og steik videre i 10 min.

Serveres med stekt bacon i biter og eventuelt lavkarbobrød / mandelbrød (http://www.funksjonellmat.no/oppskri...oppskriftid=71) og grønn salat

Smaker nydelig!

Anna Mary er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Man må se mulighetene og mangfoldet – ikke grensene og begrensningene :) Lavkarbo make me feel :) Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 09:34   #5
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Gratenger.. (av f.eks brokkoli)

Ville nok laget den fra bunnen av hvis jeg skulle spist den ofte, men en gang i mellom når man har dårlig tid er den ferdige helt ok

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 12:18   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Gratenger (av f.eks brokkoli)

Jeg har smakt Findus sin og jeg kan ikke skjønne at noen synes den smaker godt en gang.

Så vil jeg bare minne alle på at jeg har laget en samletråd hvor jeg har samlet det aller meste av grønnsaksoppskriftene her:
Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratenger, formretter og lignende Clockwork Middag 20 13-03-11 18:58
Superrask brokkoligrateng - grunnoppskrift til andre gratenger mål:littavetmenneske Middag 4 23-09-10 21:28
Brokkoli pia3 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 27-04-10 17:11
Karber i brokkoli Madamim Spørsmål og svar 5 27-04-08 19:01
Brokkoli holder deg ung ... Nille Nyheter / media 10 16-03-08 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no