Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Når man jobber som nattevakt!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-11, 05:06   #1
marit1983
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 29
marit1983 er på en erverdig vei

Når man jobber som nattevakt!

Jeg jobber som nattevakt, dvs at over halvparten av nettene er jeg våken, jeg synest det er ekstra vanskelig og slanke meg når jeg jobber sånn som jeg gjør.
Noen som har noen gode tips? flere her som jobber som nattevakter?

Marit

marit1983 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 08:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Når man jobber som nattevakt!

Har jobbet 10 år som nattsykepleier, så jeg skjønner hva du mener.
Men om du kun spiser "tillatt" mat, skal det på lavkarbo/ketolyse ikke spille noen rolle når på døgnet du spiser!

Planlegging er nok nøkkelen her som så ofte ellers når det gjelder lavkarbo, fordi vi ikke bare kan hive i oss det vi finner der og da!

Passer du på å ha med deg nok mat som du kan spise, er det så mye lettere å styre unna andre ting!

Og pass på å drikke nok! Fort gjort å bli dehydrert på nattevakt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 22:34   #3
marit1983
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 29
marit1983 er på en erverdig vei

Sv: Når man jobber som nattevakt!

Godt vi er flere :-)
Ja jeg synest nettene er vanskligs og være flink til og tenke på hva jeg spiser..
Marit

marit1983 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 22:43   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når man jobber som nattevakt!

Jeg jobber også nattevakter De skal liksom være hvilende, men er som oftest mye våkentid. Sover ofte til rundt 01.30 da.. Spiser aldri på natten. Har liksom fått inn den rutinen og blir aldri sulten på natten heller..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:05   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Når man jobber som nattevakt!

Jeg jobber og bare nattevakter. det blir jo nesten sånn at natta er "dagen" min. Dermed er det ikke noe problem for meg. Jeg spiser frokost på ettermiddagen når jeg våkner, også to måltider i løpet av natta(lunsj og middag)...Men det er klart, det tar litt planlegging dersom du ikke har tilgang på mat på jobben

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:40   #6
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Når man jobber som nattevakt!

Jeg jobber også som nattevakt, og det med maten går helt brillefint.
Jeg brukte å spise meg gjennom natten før, og hadde stort sett alltid med noe "godt"... Men nå har jeg med meg enten store gode salater med mye godt i og oljedressing til, eller jeg har med middagsrester.

Hvis ikke du har, så kjøp deg et par gode bokser - og fyll de med godsaker før du går på jobb. Jeg bruker å spise litt seint på ettermiddagen og så spiser jeg et godt måltid på jobb i ett-to tiden. Da er jeg mett resten av natten. Hvis jeg ikke har fått spist på ettermiddagen/kvelden før jeg går på jobb, spiser jeg litt rundt midnatt, og så gjerne litt til i 03-04 tiden.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:44   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Når man jobber som nattevakt!

Jeg skal som oftest rett på skolen etter nattevakt, så prøver å opprettholde en "normal" døgnrytme, selvom det vel er alt annet enn... Å sove fra 22-01.30, fire dager, annenhver uke..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det flere som er på nattevakt? Fofa Generell diskusjon 4 10-09-10 13:17
Nattevakt ... ta med mat? Konkelimonke Spørsmål og svar 25 11-07-10 11:02
Stiks etter nattevakt ... newbe Ketolysekuren 8 06-09-08 11:33
Hva spiser en på nattevakt? LindbergSofie Spørsmål og svar 2 07-07-07 12:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no