Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-07, 18:08   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Jeg har en skikkelig hengebuk med pølse som henger over trusekanten. Skal gå ned mange kilo til, men husker da jeg gikk ned sist, så ble magen stram ned til navlen, men poste ut fra navlen og ned. Regner ikke med noe bedre resultat nå. Har tenkt å be om vurdering for bukplastikk når BMI begynner å bli 26-27.

Lurer på jeg, er det noen som har klart å gå fra kraftig overvekt til normalvekt uten å trenge bukplastikk? Eller som kjenner noen...Det har vel mye med alderen å gjøre, jeg som har kommet halveis i livet har ikke samme forutsetning som en 20-åring.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 18:11   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Jeg kjenner et par som har gjort det ja, men de hadde ikke "vedheng" fra før av, bare stor utstående mage, og da blir det jo annerledes. Jeg har dette "forkleet" allerede nå, fra da jeg var gravid, så det tror jeg rett og slett det er umulig å slanke bort, må nok kirurgi til. Og det skal jeg da også ta, når jeg har slanket meg ferdig og fått 2 barn til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:24   #3
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

www.bukplastikk.com

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 23:53   #4
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Jeg har hengebuk når jeg er feit. Men slanker jeg meg, så forsvinner den.

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 22:00   #5
stjerneskudd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 45
Innlegg: 1
stjerneskudd er på en erverdig vei

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har en skikkelig hengebuk med pølse som henger over trusekanten. Skal gå ned mange kilo til, men husker da jeg gikk ned sist, så ble magen stram ned til navlen, men poste ut fra navlen og ned. Regner ikke med noe bedre resultat nå. Har tenkt å be om vurdering for bukplastikk når BMI begynner å bli 26-27.

Lurer på jeg, er det noen som har klart å gå fra kraftig overvekt til normalvekt uten å trenge bukplastikk? Eller som kjenner noen...Det har vel mye med alderen å gjøre, jeg som har kommet halveis i livet har ikke samme forutsetning som en 20-åring.





heisann! jeg har samme problemet,jeg har hvert til legen å snakket med han om det men han tar det ikke seriøst føler jeg.Bare jatter med at det er mange som sliter med det........

stjerneskudd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 23:43   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har en skikkelig hengebuk med pølse som henger over trusekanten. Skal gå ned mange kilo til, men husker da jeg gikk ned sist, så ble magen stram ned til navlen, men poste ut fra navlen og ned. Regner ikke med noe bedre resultat nå. Har tenkt å be om vurdering for bukplastikk når BMI begynner å bli 26-27.

Lurer på jeg, er det noen som har klart å gå fra kraftig overvekt til normalvekt uten å trenge bukplastikk? Eller som kjenner noen...Det har vel mye med alderen å gjøre, jeg som har kommet halveis i livet har ikke samme forutsetning som en 20-åring.

Jeg fikk fjernet fettskjørtet for 1 1/2 år siden med en BMI på 30. Gjorde det privat da jeg ikke ble tatt seriøst på Riksen. Legen som gjorde det mente at det ikke var en sjanse for at den ødelagte huden etter 2 svangerskap og et par runder med jojo- slanking ville trekke seg sammen av seg selv.

Er superfornøyd med resutatet og selv om jeg har lagt på meg i etterkant (er de kiloene og enda noen til som skal vekk her inne) er den huden jeg har nå ikke ødelagt på samme måte og dermed mer elastisk.

Hvordan det blir når jeg en gang er ferdig slanket, vet jeg jo ikke, men verre enn det var, kan det umulig bli! Strekkmerker og blindtarmarr er jo helt borte og magen er tilnærmet flat om morgenen. Flaket som hang nedover trusekanten og gjorde at ingen bukser satt pent, er historie!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:31   #7
Heidisvry
Juniormedlem
 
Heidisvry sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 48
Innlegg: 23
Heidisvry er på en erverdig vei

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Opprinnelig lagt inn av stjerneskudd, her.

heisann! jeg har samme problemet,jeg har hvert til legen å snakket med han om det men han tar det ikke seriøst føler jeg.Bare jatter med at det er mange som sliter med det........

Ser du er fra Ålesund, bestill time på Medi3, må bet meir, men dei tar deg på alvor. Klag over gjentatte sopp innfeksjoner, problemer med å trene/trimme, har hatt god erfaring med dei selv.
Du kan få henvisning fra fastlegen (det har dei ikke lov å nekte deg) og viss du sender det til noen av dei privat sykehusa som Nobel klinikken, Coloseum ol så kan du sende bilder og få vurdert det slik, men det er med forbehold om at bildene stemmer med sannheten. Kommer du ned til opprasjon og du har jukset med bildene får du ingen oppreasjon.

Lykke til..

__________________
Heidisvry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 23:39   #8
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

jeg tok bukplastikk for ca 20 år siden ,, hadde da gått ned 32 kilo
og var så uheldig at kiloene krøp på igjen gitt sånn ca 18 kilo
har nå etter gjentatte kurer endlig kommet ned i bmi25 ,og har enda en gang fått
tilslag på bukplastikk ,,,på statens regnig , er nesten ikke til og tro,,den gamle magen er borte , men fikk nytt forkle ,, hehe

så nå i kveld brakk en tann ,, ble pade sur , koster rundt 4 tusen for ny,,
trøster meg selv her nå med martini og hold dere fast men nybakt bringbærkake

at det går ann og være så jæ,,,, dum en real sprekk med andre ord
menmen ny dag i morgen
har et par tre kilo til som burde bort , skal opereres 18 juni
tar en kake til

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 00:18   #9
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Det kommer litt an på hvor mye du har. Jeg hadde ca 5 cm overheng etter graviditet, og fikk dekket operasjon. Heldigvis hadde jeg en forståelsesfull fastlege som henviste meg videre.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 09:18   #10
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Det kommer litt an på hvor mye du har. Jeg hadde ca 5 cm overheng etter graviditet, og fikk dekket operasjon. Heldigvis hadde jeg en forståelsesfull fastlege som henviste meg videre.


jeg har vel omtrent noe sånt i overheng jeg også,og har fått innvilget oprasjon,men henget har jeg fått etter slanking
skal opererses 19 mai ,, gleder meg gruer meg

hvor lang tid måtte du være hjemme

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 17:00   #11
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

hvordan måler dere henget? fra innsiden av henget og ned, eller?

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 18:40   #12
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Fra innsiden av henget og ned ja.

Jeg skal opereres når jeg får gått ned de siste 10 kg. Har fått innvilget operasjon.

For meg blir i allefall ikke hengebuken borte ved slanking, det blir heller verre.

Har vel ikke hørt om noen som har skikkelig hengebuk som har fått stram mage etter slanking, det må være for noen få veldig heldige.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 07:45   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Hvor lang ventetid er det på bukplastikk, sånn ca? Jeg vurderer å bestille time hos legen for vurdering nå. Vet at jeg får det innvilget, men lurer bare på hvor lenge jeg må vente. Jeg trodde jeg skulle ha barn nr. 3 etterhvert, men tror jeg dropper det og heller tar bukplastikken, føler meg ganske ferdig med barn nå egentlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 09:46   #14
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hengebuk - noen som har slanket bort den?

Det varierer sikkert fra sted til sted. Er du heldig kan du få en avbestillt time, og da kan det gå ganske fort. Vet om ei som fikk operasjon i løpet av få uker, tror faktisk ikke det var mer enn 2-3 uker.

Jeg skal opereres på Colosseum og der var det rundt 4 måneder venting sist jeg sjekket. Tenkte å ringe til uka og sette opp operasjonsdato til høsten.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no