Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Menn blir tykkere

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-09, 10:57   #1
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Menn blir tykkere

Andelen tykke kvinner står noenlunde i ro siden 2002, mens andelen tykke menn går opp melder SSB.

http://www.ssb.no/helseforhold/

Den gledelige nyheten ifølge SSB er at ".. ungdommen altså har et forsprang på de voksne når det gjelder andelen som drikker juice".

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 12:24   #2
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Menn blir tykkere

Og norske kvinner blir ikke feite. Ihvertfall ikke i forhold til resten av verden. På andreplass etter Japan for land med ubegrenset tilgang på mat.

http://www.side2.no/helse/article2655638.ece

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 12:51   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Menn blir tykkere

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Andelen tykke kvinner står noenlunde i ro siden 2002, mens andelen tykke menn går opp melder SSB.

Har ikke lest artikkelen, men det slår meg at jenter jo stort sett er opptatt av utseende og slanking siden starten av tenårene, det må jo gi noe resultat....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 16:51   #4
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Menn blir tykkere

Da synes jeg at du skal lese artikkelen siden den handler om utviklingen per aldersgruppe og ikke utviklingen til den enkelte.

18-årige jenter er like tykke/tynne i dag som i 2002.
18-årige gutter er tykkere.
Samme for 19, 20, 21 osv.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Svar

Emneord
fedme


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Mat for Menn Runegutt Annen mat 24 24-11-08 10:45
Artikkel i VI MENN Torkil Ketolysekuren 2 30-05-05 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no