Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Syk av kosttilskudd - noe kræsjer, men hva?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-08, 14:39   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Syk av kosttilskudd - noe kræsjer, men hva?

Jeg er altså helt håpløs... Jeg er ikke flink til å huske å ta kosttilskudd flere ganger i løpet av en dag - jeg greier såvidt å ta de to ganger om dagen, morgen og kveld.

Og det er ikke alltid da jeg spiser heller...

Men kan noen hjelpe meg med å knekke en nøtt likevel blir jeg veldig glad.
Jeg har fått med meg at noen kosttilskudd må tas separat med andre - men vet ikke hvilke dette er. Dermed har jeg skillet ad inntak av magnesium og kalium.

Men jeg blir rett og slett skikkelig dårlig en halvtimes tid etter at jeg har tatt morgendosene mine, så noe krasjer.

Jeg tar dette:
Morgen: Magnesium, omega3, antioksidant fra vitaepro (trengs ikke for kuren men den er så god for energien min), multivitamin, sink (mister så mye hår) og krom.

Kveld: Kalium og selen.

Det hender jeg glemmer kvelden (rødme nå), da tar jeg kalium istedenfor magnesium neste morgen men blir akkurat like dårlig da. (Da tar jeg magnesiumen for den dagen litt lenger utpå dagen).

Jeg blir svimmel og kvalm og uvel og må noen ganger legge meg ned noen minutter, så det er ikke noe godt heller.

Hva er det som krasjer med hva her?

Jeg har lagt merke til at hvis jeg går tom for magnesium eller kalium så blir magen treg med en gang - ekstremt. Hvis det har noen betydning da...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 15:16   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

Spiser du samtidig som du tar disse tablettene, eller taes de på tom mage?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 15:24   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

Det blir samme resultat om jeg spiser til eller ikke. Som regel spiser jeg samtidig, men ikke alltid. (Spiser ikke frokost, så jeg tar dem til lunsj hvos jeg jobber hjemme og tar dem før jeg drar avgårde hvis jeg jobber på kontoret - da blir det uten mat til.)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 15:50   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

Hmm.. da vet jeg ikke.. jeg får alltid vondt i magen og blir kjempekvalm om jeg ikke spiser noe samtidig...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:27   #5
mpbb
Juniormedlem
 
mpbb sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 15
mpbb er på en erverdig vei

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

vil her videreformidle en side om hvor viktig linfrøolje er og ta hver dag. for sunn helse bør man ta 2spsk linfrøolje og 4strøkne spsk. cottage cheese hver dag, og eg skal garanterer at folk med smerter m.m. vil merke forskjell allerede etter 1 veke. grunnen til at man skal ta det med cottage cheese er at sist nevnte er med til og øke effekten av oljen. viser til side om flere opplysninger om dette vidundermiddel,til alle vi der vil leve sunnere.
http://www.natur.no/verd_aa_vite/linfroeolje
prøv det du har ingeting og miste

mpbb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:41   #6
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

Hvor sikkert er da kaldpresset linfrøolje?

Spørsmål:
Jeg har hørt at linfrø kan inneholde blåsyre. Jeg spiser ca. 1 ss pr. dag i frokostblandingen min, er dette helsefarlig?


Svar:
Det er riktig at linfrø inneholder cyanogene glukosider som frigjøres til blåsyre (hydrogencyanid; HCN) i magen. Noe av blåsyren en får i seg omsettes og fjernes, men det er skadelig dersom en får i seg for mye blåsyre.


En til to spiseskjeer av hele linfrø pr dag for en voksen person vil ikke føre til noen forgiftningsfare i følge Livsmedelsverket i Sverige.


Hele frø bør benyttes da knuste frø vil frigjøre mer HCN. Dersom en vil være helt sikker kan en jo varmebehandle knuste linfrø ved ca 90 – 100 grader i stekeovnen ca 20 min.


Svaret er vurdert av Birgitte Paulsen, Seksjon for smittestoff og biotoksiner i Mattilsynet.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:55   #7
mpbb
Juniormedlem
 
mpbb sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 15
mpbb er på en erverdig vei

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

3 viktige ting og tenke på før innkjøp. den SKAL vere kaldpresset /økologisk og vere på mørk flaske. den må også opbevares i kjøleskap etter åpning, ikkje stå i romtemp meir enn max. 20min.da den da blir ødelagt. vanlege linfrø og linfrøolje kan ikkje sammenlignes, da vanlige linfrø ikkje er fordøylige for vi mennesker. vil anbefale og kjøpe fedon lindbergs linfrøolje eller Oil of life ren hørfrøolie Økologisk - 500 ml. http://www.netspiren.dk/products/pro...8rfr%c3%b8olie

mpbb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 18:51   #8
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

Opprinnelig lagt inn av mpbb, her.

vil her videreformidle en side om hvor viktig linfrøolje er og ta hver dag. for sunn helse bør man ta 2spsk linfrøolje og 4strøkne spsk. cottage cheese hver dag, og eg skal garanterer at folk med smerter m.m. vil merke forskjell allerede etter 1 veke. grunnen til at man skal ta det med cottage cheese er at sist nevnte er med til og øke effekten av oljen. viser til side om flere opplysninger om dette vidundermiddel,til alle vi der vil leve sunnere.
http://www.natur.no/verd_aa_vite/linfroeolje
prøv det du har ingeting og miste

Linfrøolje er giftig, og inneholder både hydrogencyanid og store mengder, kjemisk ustabilt flerumettet fett. Linfrøolje vil pumpe cellene dine fulle av arakidonsyre, som oksiderer og fører til forfall i kroppen. En som kræsjer p. g. a. kosttilskudd, vil ikke bli friskere av Omega-3. Tvert om.

Vegetabilsk alfa-linolsyre (Omega-3-kilde i linfrøolje) er vanskelig å gjøre om til DHA og EPA, som er Omega-3-formene kroppen bruker. Det er heller ikke sikkert at Omega-3 er særlig sunt. Se for eksempel her. Omega-3 trengs på et tidlig punkt i livet for å sørge for vekst, men senere i livet er det ikke viktig.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 20:18   #9
mpbb
Juniormedlem
 
mpbb sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 15
mpbb er på en erverdig vei

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva...?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Linfrøolje er giftig, og inneholder både hydrogencyanid og store mengder, kjemisk ustabilt flerumettet fett. Linfrøolje vil pumpe cellene dine fulle av arakidonsyre, som oksiderer og fører til forfall i kroppen. En som kræsjer p. g. a. kosttilskudd, vil ikke bli friskere av Omega-3. Tvert om.

Vegetabilsk alfa-linolsyre (Omega-3-kilde i linfrøolje) er vanskelig å gjøre om til DHA og EPA, som er Omega-3-formene kroppen bruker. Det er heller ikke sikkert at Omega-3 er særlig sunt. Se for eksempel her. Omega-3 trengs på et tidlig punkt i livet for å sørge for vekst, men senere i livet er det ikke viktig.

den er grei. merkelig eg så er blitt kvitt både psoreasis og astma+revmatisme,ved bruk av denne olje, og lindberg og atkins anbefaler den også. MEGET MYSTISK. men hver sin måte og bli frisk på.

mpbb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 21:08   #10
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Prøv å bytte om på kalsium og magnesium slik at du tar magnesium om kvelden. Jeg har en boks, og der står at det den bør tas om kvelden, men ikke noe om hvorfor.

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 03:25   #11
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Heksehilda, her.

Prøv å bytte om på kalsium og magnesium slik at du tar magnesium om kvelden. Jeg har en boks, og der står at det den bør tas om kvelden, men ikke noe om hvorfor.

Det at den bør tas om kvelden er vel av den grunn at magnesium kan motvirke kramper i feks beina.. noe som mange kan ha problemer med om natten...

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 06:48   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er altså helt håpløs... Jeg er ikke flink til å huske å ta kosttilskudd flere ganger i løpet av en dag - jeg greier såvidt å ta de to ganger om dagen, morgen og kveld.

Og det er ikke alltid da jeg spiser heller...

Men kan noen hjelpe meg med å knekke en nøtt likevel blir jeg veldig glad.
Jeg har fått med meg at noen kosttilskudd må tas separat med andre - men vet ikke hvilke dette er. Dermed har jeg skillet ad inntak av magnesium og kalium.

Men jeg blir rett og slett skikkelig dårlig en halvtimes tid etter at jeg har tatt morgendosene mine, så noe krasjer.

Jeg tar dette:
Morgen: Magnesium, omega3, antioksidant fra vitaepro (trengs ikke for kuren men den er så god for energien min), multivitamin, sink (mister så mye hår) og krom.

Kveld: Kalium og selen.

Det hender jeg glemmer kvelden (rødme nå), da tar jeg kalium istedenfor magnesium neste morgen men blir akkurat like dårlig da. (Da tar jeg magnesiumen for den dagen litt lenger utpå dagen).

Jeg blir svimmel og kvalm og uvel og må noen ganger legge meg ned noen minutter, så det er ikke noe godt heller.

Hva er det som krasjer med hva her?

Jeg har lagt merke til at hvis jeg går tom for magnesium eller kalium så blir magen treg med en gang - ekstremt. Hvis det har noen betydning da...

Hei!

Først av alt - å skille magnesium fra kalium er nok ikke nødvendig. De to jobber sammen, så jeg ville tatt dem sammen, om kvelden (magnesium virker bra på søvn og avslapping). Men er du sikker på at du trenger kalium?

Vet ikke om noe som kræsjer her, og jeg ser ingen grunn til ikke å ta selen sammen med de andre om morgenen, men krom er visst kjent for at det kan gi mareritt, så det er lurt å ta det tidlig på dagen slik du gjør.

Derimot tenker jeg på at noen blir kvalme av en del jerntilskudd. Kan det være multivitamintilskuddet? Sink kan man visst også bli kvalm av, men bare i store doser. Tar du mye?

Når det gjelder håravfall kan det skyldes helt andre ting enn sinkmangel, f eks mangel på B-vitaminer (det er veldig små doser i et standardtilskudd, så man kan lett få for lite av B-vitaminene).

Synes egentlig det høres ut som du burde ta en tur til noen som har litt greie på dette jeg, en eller annen form for ekspertise. Ville kanskje ikke spurt fastlegen, for de har ofte liten peiling på slikt, men det finnes jo unntak.

Lykke til

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 08:23   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Må du ta det hver for seg? Kan du ikke ta et multivitamintilskudd?

Jeg har hatt perioder der jeg har blitt veldig dårlig når jeg har tatt tilskudd, og jeg blir det fortsatt om jeg tar dem på feil måte. Dvs at når jeg tar vitaminene midt inne i et måltid, så går det fint, men om jeg tar dem i begynnelsen, så går det ikke bra, da blir jeg uvel og kjennes ut som jeg skal både kaste opp og svime av.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 08:51   #14
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

De siste dagene nå har jeg tatt alt på en gang likesågreit. Men - med mer mat til. Og med generelt mer mat i løpet av dagen også - og myyyye mer fett enn før.

Og nå går det plutselig mye bedre

Frøy - jeg får forstoppelse hvis jeg ikke tar kalium. (Du store så mye tid jeg har brukt på å komme på do frem til jeg fant ut av det der...)

Jeg tar ikke mye sink, og det er ikke jern i vitamintablettene mine - har veldig høy bldoprosent osv så jeg kan ikke spise jerntilskudd. Men jeg skal jammen legge på mer b-vitaminer og se om det fikser løvemanken ja. Takk for råd

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 09:03   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Så flott at det går bedre nå! Jeg ser jo at både Lise og Areola også blir dårlige om de tar kosttilskudd alene, så det er sikkert ikke uvanlig, da

Pussig med dette med kaliumen! Men da er det vel kanskje det du trenger

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 11:19   #16
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Det med kaliumen er sikkert noe med at jeg kunne spist mer av ett-eller-annet som jeg ikke gjør, også blir det for lite.

Skal lite til før magen begynner med gå sakte aksjon hos meg, men nå har den fungert eksemplarisk i flere uker. Men - den forlanger magnesium, kalium og en god del fett ser det ut til.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:45   #17
AmandaM
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6
AmandaM er på en erverdig vei

Sv: Syk av kosttilskudd - noe krasjer, men hva?

Hei Fant dette om Kalium i boka vitaminrevolusjonen:
Det må være innbyrdes balanse mellom kalium/natrium og kalium/kalsium. For mye av det ene krever mer av det andre. ta derfor ikke kalium ukritisk,men sammen med andre mineraler i et multivit.tilskudd.
Kroppen klarer ikke oppta kalium viss den samtidig mangler magnesium.
Tilskudd annbefales:
-ved sterk svetting under hardt arbeid og idrettsutøvelse.
-pasienter som bruker vanndrivende midler.
Pasienter som langtidsbehandles med antibiotika.
Forekommer naturlig i:
aprikoser,banan,appelsin,sitron,grapefrukt,plommer ,druer,poteter m/skall,kål,salat,karse,fiken,belgfrukt,oliven,havre ,spinat,blåbær,fersken,stikkelsbær,nøtter,mandler, tomat,rødbet,selleri,eple,sviske,rosiner og hel hvete!

AmandaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver mest mulig økologisk.. Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 16:40   #18
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syk av kosttilskudd - noe kræsjer, men hva?

Jeg har fått anbefalt Dolomitt når jeg skal ha magnesium fordi den inneholder kalsium også, i riktig forhold innholdsmessig. Om du kjøper ett produkt som inneholder høye doser b-vitamin og høye doser av de andre vitaminene og mineralene slipper du å holde styr på så mye og husker kanskje å ta pilla di. Den jeg har i tankene heter ett eller annet og 2000. Spør ette høydose-multivitamin mineral med tallet 2000 i navnet. Fåes kjøpt i helsekosten i frognervegen i Oslo. Med den trenger man ikke andre piller med vitaminer og mineraler.

Jeg hadde såvisst hørt på rådet om å ta de sammen med mat. Kalium finnes det mye av i frukt og grønnsaker. Du kan få det i LO salt og seltin salt også. (et lurt valg av salt sunnhetsmessig, dog ikke like velsmakendeDet er kalsium du må tenke på i forhold til magnesium. Kalium balanseres først og fremst av natrium, som en annen nevner her også.

De fleste får i seg for lite sink, så det er ikke noe i vegen for å ta det. Samme med magnesium. Spiser du det som innholder mye kalsium så det veier opp for magnesiumen? Høye doser B-vitamin er ikke farlig fordi det er noe vi trenger hver dag, og overskuddet utskilles via nyrene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:24   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Syk av kosttilskudd - noe kræsjer, men hva?

Det er mange som blir dårlige av Sink - spesielt på tom mage. Krom også. man bør uansett ikke ta tilskudd på helt tom mage.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:14   #20
Soje
Juniormedlem
 
Soje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 46
Innlegg: 23
Soje er på en erverdig vei

Sv: Syk av kosttilskudd - noe kræsjer, men hva?

For det første vil jeg gjerne få avklart at det faktisk er Kalium du tar og ikke kalsium.

Grunnen til det er at Kalium er et salt og inngår i væskebalanse og transport, mens kalsium er et mineral som inngår i mange energiprosesser i muskulatur, i nervesystemet og i benbygningen selvfølgelig.

Om det er kalium, altså saltet, så forståer jeg hvorfor du blir uvel og kvalm.
Kalium trekker væske(vann) inn i cellene og det har jeg mistanke om at trekker væske fra blodet ditt og at du dermed får blodtrykksfall. Blodtrykksfall kan føre til kvalme og svimmelhet hos de aller fleste mennesker.

Er det kalsium du tar så blir det værre å finne ut av.

Mitt forslag er å spise riktig mat slik at du slipper å bruke disse unødvendige tilskuddene.

For å opprettholde en god natrium/kalium balanse lønner det seg å spise grønnsaker av variert utvalg, spesiellt grønne. Føler du at du svetter mye og ikke klarer å drikke nok væske(f.eks. på sommeren) kan du vurdere om du kan bruke litt Seltin på maten.

Ikke ta info fra utenforstående, som dette forumet ukritisk inn over deg. Hør med legen din om det skulle være behov for det. Mange som egenkomponerer en lavkarbo-diett har glemt et eller annet i kostholdet og kan med fordel bli fulgt opp av lege som tar komplett blodprøveprofil.

Mvh Sondre Krogh-Bjerke
Krogh-Bjerke AS / www.ej-shop.no

Soje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Med fornuften i behold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosttilskudd GKS Ketolysekuren 2 11-01-09 14:49
Kosttilskudd Hyper Kosttilskudd 0 21-02-07 11:19
Kosttilskudd Tøffa Generell diskusjon 11 24-01-07 18:47
Kosttilskudd nita58 Ketolysekuren 1 20-11-06 14:22
kosttilskudd Trolljenta Kosttilskudd 4 06-09-06 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no