Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-12-08, 08:46   #1
Ungmamma87
Juniormedlem
 
Ungmamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 36
Innlegg: 21
Ungmamma87 er på en erverdig vei

Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Går på lavkarbodiett... Er invitert i 2 middager og to lunsjer med jul. Synes det blir så "stusselig" og bare spise pålegg eller kjøtt. (uten poteter, brød osv.) Vil glede meg til slike sammenkomster ikke grue meg pga maten.

Noen som vil dele hva de skal gjøre?

__________________
Ungmamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slank uten å sulte! Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 09:55   #2
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Jeg spiser det som passer inn i dietten. Det øvrige gløtter jeg ikke på engang. Men hvis det er nybakt brød el gir jeg kompliment for lukten.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:10   #3
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Det trenger ikke være vanskeligere enn du selv gjør det til.

Hvorfor gruer du deg? Er det fordi du ikke vil fornærme vertene, fordi du er redd for en stor "sprekk" eller kanskje det er at du har lyst å kose deg litt i julen?

Det er viktig å bestemme seg i forkant hvordan en vil takle selskapene. Men det er din kropp, ditt liv og dine valg. Det er muligens det som er kluet i forhold til vektnedgangen, å ta de rette valgene. Og det er ikke alltid enkelt.

Tenk gjennom hvorfor du gruer deg, ta et valg og stå ved det.
DU skal velge hva du ønsker, og hvorfor.

Muligens ikke det svaret du ønsket, men det er ihvertfall mine tanker om det.

Kos deg i selskapene, med eller uten karber!!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:32   #4
Ungmamma87
Juniormedlem
 
Ungmamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 36
Innlegg: 21
Ungmamma87 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Jeg vil ikke fornærme vertene med og bare spise "pålegg" og "kjøtt". Selv skal jeg holde meg unna alle fristelser. Ønsker ikke mange spørsmål om ditt og datt...

Takk for svar smilefjes og isabella

__________________
Ungmamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slank uten å sulte! Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:51   #5
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Ungmamma87, her.

Jeg vil ikke fornærme vertene med og bare spise "pålegg" og "kjøtt". Selv skal jeg holde meg unna alle fristelser. Ønsker ikke mange spørsmål om ditt og datt...

Takk for svar smilefjes og isabella

Etter mange år med lavkarbomat så har jeg erfart at de færreste blir fornærmet. Noen ganger har jeg forklart hva som er greia med maten jeg spiser, andre ganger bare at jeg ikke tåler det og latt folk tro hva de vil.

Også har man alltids den med å legge en liten skalk på tallerkenen som man bare lar ligge igjen da.

Men du - en brødskive og et kakestykke i jula tar jo ikke livet av deg heller, sålenge du ikke fortsetter med små utskeielser etter jul burde det ikke være noe problem.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:11   #6
Ungmamma87
Juniormedlem
 
Ungmamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 36
Innlegg: 21
Ungmamma87 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Har gått på lavkarbo ei i uke i mårå, ikke helt dreven enda og forsatt i begynner stadie. Tror jeg velger den "ta en liten skalk og legge den igjen". Tror jeg velger den løsningen i år, før folk begynner å se de "store" resultatene. Gjerne de skjønner dietten og vilje styrken min da! :-)

__________________
Ungmamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slank uten å sulte! Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 14:18   #7
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

De første gangene - før det begynner å synes er det ofte litt flaut å si noe - det husker jeg godt.

Dette går så fint så, og før du vet ordet av det har du flotte resultater å vise til, samt er blitt superdreven i kostholdet.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 17:33   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Opprinnelig lagt inn av Ungmamma87, her.

Går på lavkarbodiett... Er invitert i 2 middager og to lunsjer med jul. Synes det blir så "stusselig" og bare spise pålegg eller kjøtt. (uten poteter, brød osv.) Vil glede meg til slike sammenkomster ikke grue meg pga maten.

Noen som vil dele hva de skal gjøre?

Jeg planlegger å ete meg småkvalm, men la kakene og marsipanen være. Tror mye er gjort således

  Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 00:10   #9
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Jeg har vært på to julelunsjer allerede i løpet av de siste fire dagene. Det som er så flott med julelunsj er at det gjerne er koldtbord og at man dermed kan plukke det man vil. Begge julelunsjene mine har jeg lesset på med kjøttpålegg og fiskepålegg, eggerøre ost og salat - masse salat! Forsynte meg ikke med brød, og det var ikke en eneste en som kom med skjeve blikk, hevede øyebryn eller kommentarer på det. Tror ikke noen la merke til det en gang.

Da det ble kaffe reiste jeg meg og minglet litt med gjestene som satt andre steder enn akkurat der jeg satt, før jeg satte meg ned igjen med kaffekoppen. Ingen som la merke til at jeg ikkehadde forsynt meg fra kakebordet i mellomtiden.

Jeg hadde også grua meg litt på forhånd, men jeg har aldri vært på middag/lunsj hvor det var så lett å holde seg til en et "slankekosthold". Det hadde vært mye vanskeligere om man skulle holde seg til lavkalori, lavfett. Det tror jeg hadde blitt lagt merke til, for da hadde man jo ikke kunnet forsyne seg ordentlig. Vertsskapet blir bare glad for at man fyller tallerknen god og full med godsakene

Ellers er min plan å ta en pause fra i morgen av til og med 2. juledag. Nå er jeg invitert på middag 3. juledag også, så da blir det kanskje til og med tredje. Men så er det tilbake til de gode vanene. Da er det et helt år til neste jul, så jeg ser ikke noe problemer med det.

Ellers er det veldig behendig å si at man har oppdaget at man har fått hvetemelsallergi. Da er brød og kakeproblemet løst Det forplikter også, for da blir det vanskeligere å komme tilbake om et halvt år og påstå at man plutselig tåler hvete igjen...

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:07   #10
Ungmamma87
Juniormedlem
 
Ungmamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 36
Innlegg: 21
Ungmamma87 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Tusen takk for mange gode råd alle sammen. Det ordner seg nok. Er blitt utrolig motivert til å holde ut jula.

Ønsker dere alle en riktig god jul med masse god mat

__________________
Ungmamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slank uten å sulte! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva gjør dere når ... cilemora Lavkarbo generelt 15 27-11-07 11:56
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no