Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Popcorn?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-07, 23:07   #1
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Popcorn?

Må man spise pop corn på Linberg?

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 23:10   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Popcorn?

du må ikke spise popcorn, du skal hels la vær å spise det... Er ganske mye karber i mais...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 23:27   #3
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Popcorn?

Tørt popcorn har en GI som er helt tullete høy. Ligge ille som puffet ris og riskaker. Men om du dynker det med smør og litt godt salt, så er det en lørdagskos jeg selv kunne ha tenkt meg ...

PS: Popcorn smaker dritgodt med den rette extra virgin olivenoljen. Men ikke pop dem i olivenolje; den tåler ikke varmen så godt.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 06:31   #4
Bondejenta
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 42
Innlegg: 94
Bondejenta er på en erverdig vei

Sv: Popcorn?

Jeg er nok på bærtur her
Men tenker på kinoer, jeg er ofte på kino her i trondheim. ( er filmelsker)
Men er det betre å spise popcorn eller baconsnacksen som jeg tar fra skapet der? Den må jo inneholde svinmye salt og karboer?

Bondejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 09:42   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Popcorn?

Når man spiser etter Lindberg filosofien, eller hvilken som helst annen lavkarbo filosofi er nok det meste av det du finner i kinokiosken nei-mat. Spesielt popcornet og bacon-snacksen. Hvis man "må" ha noe så velg peanøtter/cashewnøtter. Eller ta med noe hjemmefra.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 12:40   #6
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Popcorn?

Er det ekte Bacon Crisp, eller er det maismjølkaker med baconsmak? Sistnevnte går i alle fall ikke bra inn i en lavkarbodiett, mens førstnevnte vil jo være mest fett og proteiner - selv om det nå ikke er fett og protein av ypperste kvalitet, akkurat ...

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 13:00   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Popcorn?

For en lindberger er vel ikke så bra med hverken den "fake" eller den ordentlige... selv om jeg må innrømme at jeg har juksa noen ganger

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 08:49   #8
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Popcorn?

Jeg tror man bør velge seg sin "juks", og undersøke akkurat den med måte, og velge kun det beste. Selv svermer jeg for mørk sjokolade -- og av og til en melkesjokolade om det er fra en av de virkelig fine produsentene.

En gang i tiden, før jeg visste bedre, spiste jeg bacon crisp etter trening for proteinets skyld ...

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:16   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Popcorn?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Må man spise pop corn på Linberg?

Tror ikke det er noen som tvinger deg.

Hvorfor spør du om man ? Er det noen som har påstått det?
Baconcrisp er uansett bedre enn popcorn dersom man ønsker å skjeie litt ut en gang i blandt (man ikke. ).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:21   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Popcorn?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Tror ikke det er noen som tvinger deg.
.

Selv om det unektelig er morsommere enn på norsk så heter "kan" må på dansk. Så jeg tror hun som starter tråden lurer på om hun kan spise popcorn

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:32   #11
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Popcorn?

hei

hehe ja det var det jeg mente
om man kan spise dem
men tak for svarene, tror bare jeg prøver at holde mig væk fra både dem og bacon crisps så

Monix

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:36   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Popcorn?

Ah, så du er dansk altså. Sånn kan det gå.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er popcorn usunt? Aadna Spørsmål og svar 1 23-08-06 15:51
Popcorn? Amica Lavkarbo generelt 18 11-03-05 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no