Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-11, 23:09   #3901
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Det får vente til neste gang jeg trenger noe mer fra nettet...nå har jeg akkurat slengt inn en bestilling
Men takk for tipset! Mulig jeg må spørre igjen om en mnd eller to hvilket merke dere anbefaler

Sovna på sofaen rundt barne-tv-tid jeg...det var så stille i heimen i kveld, men jeg tror jeg får sove snart allikevel..

Natta jenter

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 07:57   #3902
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen! Ønsker alle en god fredag!!
Deeeeilig med helg nå. Kjenner nakken og skuldrene mine har strammet seg skikkelig til i løpet av uka, så nå skal jeg endelig få slippe dem ned snart og slappe av ett par dager.

Stemmer fremdeles for Dollsines tidligere forslag om 5 dager helg og 2 dager uke altså

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:00   #3903
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen damer!!

Siste dagen jeg skal stå opp tidlig på en stund, - men til gjengjeld trodde jeg ikke det var mulig å bli så trøtt heller............. Du store min, dette skal bli en lang dag.

KAFFE - KAFFE - KAFFEEE!!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:01   #3904
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Håper alle får en superduper fredag!
Nå skal jeg straks til skolen for ukens siste forelesning og lesedag. Deilig å komme tidlig i gang med lesingen om dagen.

Og dere.. På radioen er det VG-reklame hvor VG skriver om hvordan man går ned i vekt med fløte, smør og rømme... Har VG funnet ut at de vil være lavkarbovennlige allikevel!?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:03   #3905
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hihi.

Spanske forskere fra Navarro mener at ETT GLASS rødvin om dagen motvirker vektoppgang. Den tankegangen kan jeg gå for altså.
Men bare et glass om dagen, da.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 08:21   #3906
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Hihi.

Spanske forskere fra Navarro mener at ETT GLASS rødvin om dagen motvirker vektoppgang. Den tankegangen kan jeg gå for altså.
Men bare et glass om dagen, da.

Ah...jeg leste vektnedgang først jeg Piken, og sa meg helt enig. Og så så jeg det hindret oppgang henger meg på den jeg, hvis det faktisk virker!

Det ble ikke veiedag fra og med i dag nei; kjente allerede da vekkeklokka ringte at jeg var veldig hoven i kroppen. Og det stemte det; 0,5 kg opp siden i går. Så vi får se om det blir bedre neste fredag.

Dette er vel siste dagen hjemme Nysgjerrig; du reiser i morgen du? Pass deg for storkjefta trøndere; kanskje står jeg plutselig ved siden din og spør om du er Nysgjerrig nok.

Bente må ta vare på skuldrene og nakken sin; du har jo fått utlevert bare ett sett og må ha dem resten av livet. Har du rispute som du kan varme og legge på? Bruk det på kveldsitd så forebygger du mye.

Håper formen din er bedre Foksy!

Pruttisen er fullt opptatt med å shine opp hele Bodø by, ta litt vare på deg selv da vennen midt i dette. Kom gjerne innom og hils på i løpet av dagen.

Hvordan går det med salgsprosessen Sanna; har dere fått takst på huset? Sier megler noe om muligheten for salg?

Nå skal jeg jobbe for lønna min men i dag har jeg anledning til å kikke innom i løpet av dagen igjen. Gleder meg!!!

  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:22   #3907
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Det ble ikke veiedag fra og med i dag nei; kjente allerede da vekkeklokka ringte at jeg var veldig hoven i kroppen. Og det stemte det; 0,5 kg opp siden i går. Så vi får se om det blir bedre neste fredag.

Bente må ta vare på skuldrene og nakken sin; du har jo fått utlevert bare ett sett og må ha dem resten av livet. Har du rispute som du kan varme og legge på? Bruk det på kveldsitd så forebygger du mye.

Det skal tydeligvis utrolig lite ekstra karber til før kroppen din begynner å samle vann, Dollsine, er redd du faktisk må være enda mer påpasselig med kh mengden enn meg Litt synd, men det beste er å tilpasse seg kroppen. Pass på å holde deg veldig lavt, men da må du også få i deg vitamintilskuddene dine
Drikk ekstra mye vann i dag vennen, så blir du lettere kvitt det vannet kroppen holder på

Skuldrene og nakken er hovedsaklig stressrelatert, så det er egentlig stresset mitt jeg trenger å få ned, mye er jobbrelatert, og det greier jeg ikke å få gjort så mye med, men jeg stresser sikkert litt for mye privat også....det burde jeg nok være flinkere til å håndtere...

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:38   #3908
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Ah...jeg leste vektnedgang først jeg Piken, og sa meg helt enig. Og så så jeg det hindret oppgang henger meg på den jeg, hvis det faktisk virker!

Dette er vel siste dagen hjemme Nysgjerrig; du reiser i morgen du? Pass deg for storkjefta trøndere; kanskje står jeg plutselig ved siden din og spør om du er Nysgjerrig nok.

Jeg hiver meg på den rødvinsteorien jeg også - var som sendt fra oven nå i forbindelse med ferien. Takk for den Appelsinen!! Gikk det bra i går - ble du våt eller berga du? Takk for turen i alle fall, gjorde godt. Skal ratt se vi tar på oss noe selvlysende & trangt og jogger rundt der en vakker dag. Knis. Vi er i alle fall et skritt nærmere nå enn i forigårs.

Og ja Dolla - siste dagen hjemme, reiser i natt. Dvs i morgen tidlig, men må være på Gardemnoen litt før 0400, så jeg tror ikke jeg rekker å legge meg før jeg skal dra. men jeg kan sove på flyet jeg.

Og som vanlig så er jeg sent ute... Ikke vasket tøy, ikke pakket, ikke shoppet. (Jobber best under press ja)
Hm - nå får jeg bare sette min lit til at det overfylte klesskapet inneholder noe småsnacks!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:50   #3909
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Det skal tydeligvis utrolig lite ekstra karber til før kroppen din begynner å samle vann, Dollsine, er redd du faktisk må være enda mer påpasselig med kh mengden enn meg Litt synd, men det beste er å tilpasse seg kroppen. Pass på å holde deg veldig lavt, men da må du også få i deg vitamintilskuddene dine
Drikk ekstra mye vann i dag vennen, så blir du lettere kvitt det vannet kroppen holder på

Skuldrene og nakken er hovedsaklig stressrelatert, så det er egentlig stresset mitt jeg trenger å få ned, mye er jobbrelatert, og det greier jeg ikke å få gjort så mye med, men jeg stresser sikkert litt for mye privat også....det burde jeg nok være flinkere til å håndtere...

Vet du Bente; den tanken har slått meg og. På tirsdag landet jeg på 6,65 g kh, de siste to dagene på 5,2 g (bruker å spise samme meny to dager på rad). Og fra tidligere har jeg sett at jeg får "reaksjonen" først to dager etter feilskjær. Jeg husker i vinter så fungerte det best da jeg lå under 5 g pr dag Det er ikke mye slingringsmonn da nei... Ja ja.

Jeg vil anbefale deg å bruke varmepute på skuldre og nakke i tillegg til at du reduserer stress på jobb og privaten. Om ikke annet opplever du velvære i mens!

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Jeg hiver meg på den rødvinsteorien jeg også - var som sendt fra oven nå i forbindelse med ferien. Takk for den Appelsinen!! Gikk det bra i går - ble du våt eller berga du? Takk for turen i alle fall, gjorde godt. Skal ratt se vi tar på oss noe selvlysende & trangt og jogger rundt der en vakker dag. Knis. Vi er i alle fall et skritt nærmere nå enn i forigårs.

Og ja Dolla - siste dagen hjemme, reiser i natt. Dvs i morgen tidlig, men må være på Gardemnoen litt før 0400, så jeg tror ikke jeg rekker å legge meg før jeg skal dra. men jeg kan sove på flyet jeg.

Og som vanlig så er jeg sent ute... Ikke vasket tøy, ikke pakket, ikke shoppet. (Jobber best under press ja)
Hm - nå får jeg bare sette min lit til at det overfylte klesskapet inneholder noe småsnacks!!

Ta det med ro Nysgjerrig. Ta med deg bikinien din, håndduk får du kjøpt der nede. Solkrem likeså, evt på tax-free. Et par topper i tillegg til den du har på deg, sandaler, et skjørt og vips så er du ferieklar. Dette får du faktisk ned i handveska så fremt den er stor nok. Ingen vits å sove i natt når du må møte kl 04

  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:02   #3910
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tittei

Ned 1200 gram siden onsdag. Tisser som en gal.
Oppussingen går litt i stå, trolig fordi vi snart er ferdige og er ganske leie.
Selvfølgelig ble det krøll i utbetalingen fra NAV - igjen - så etter noen gråterunder og telefonrunder, satser jeg på at det går ila neste uke. Dette betyr at det blir vanskelig i helgen, men jeg lar heller være å spise enn å trøkke i meg brød. Magen begynner regulere seg igjen, og mamma er overbevist om at den ånden jeg har er fra en annen dimmensjon - så da er jeg i ketose. Finner ikke stixene heller, men tror jeg er i stand til å kjenne det sjøl. Er litt sulten fra tid til annen, men er såpass streng at jeg ber kroppen ta seg sammen og at jeg ikke orker noe mental sult. Så det så.

Vært mye her de siste dagene, men jeg har vært i godt humør og har det fint. Lest flere gang daglig her og følger med

Holder fast ved 98,8-97,6=1,2 kg

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:16   #3911
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Wow Pruttis! Vi liker det her, altså!
Trist med at ting krøllet seg fra Nav = men: heller sulten enn brød.

Når jeg spiser brød, og blir sulten (rett etterpå), så blir hele kroppen sulten (pga blodsukkersvingig?)
Men når jeg går for lavkarbo, og blir sulten, så er det kun magen som er sulten. (Og derfor klarer jeg å sitte fullt fokusert på forelesning uten å ha spist frokost.)
Så: heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo.


Til lunsj i dag har jeg de siste av mama lupes lefser. Fikk litt panikk da jeg oppdaget at det er siste pakke. Men nå må jeg bare bestille mer. De er jo såå gode, og gjør lunsjplanleggingen veldig mye enklere.

Jeg målte cm i går morges. Det var sikkelig nedtur. Har gått OPP nesten 4,5 cm fordelt over hele kroppen sammenlignet med før jeg havnet på sykehus. Jeg skylder på alt for mye godteri fordelt over alt for mange dager.Men snikmålte meg i morges igjen. Og plutselig hadde jeg gått ned noen cm. Blant annet 2,5 cm i midjen (fra i går!?). Jeg kan umulig ha målt samme sted! Krysser fingrene for at jeg faktisk har målt samme sted!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:43   #3912
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Ned 1200 gram siden onsdag. Tisser som en gal.

Vært mye her de siste dagene, men jeg har vært i godt humør og har det fint. Lest flere gang daglig her og følger med

Holder fast ved 98,8-97,6=1,2 kg

Hipp hipp hurrafor at du er i gang igjen!! Veldig godt å høre at du har det bra også! Men så fryktelig synd med NAV da Sånn sett er det veldig bra du bor hjemme hos din mor pr nå, og iaf har tilgang på noe mat. Håper jeg da Det ser jo ut som at du kommer igang igjen uten oljene, og det er jo bra. til deg!

Piken, du kunne fått lefser av meg hvis jeg hadde igjen; jeg tør ikke ta dem jeg nå siden jeg ikke kan over 5 g kh pr dag. Jeg har sluttet å måle meg, fordi jeg ikke får det til skikkelig. Kanskje dumt, men jeg får heller kjenne på klærne tenker jeg.

Jeg har hatt en tøff formiddag, med susete hode, litt hodepine, svimmel osv - akkurat som i forrige uke da jeg gikk ned i ketose. Forstår ikke dette jeg Jeg kan ikke finne skjulte kh heller, annet enn i ketolysetablettene evt? Eller i noe av medisinene jeg må ta; men det kan da umulig være svære mengder. Stixen gir en fiin farge hver dag nå, og det gleder meg. Det er nesten dagens premie det å sjekke fargen. Og mens vi er der, så har fargen de siste dagene vært litt lysere.

Nå har jeg spist eggerøre og laks; veeeldig godt med mat nå ja. Men kroppen hovner når jeg spiser da. Kanskje jeg ikke tåler mat? Det blir rester av blomkålsuppe til middag, og ost og kjeks i kveld. Altså ost og ostekjeks til meg

Jeg er en del sulten for tiden ja; og sier til meg selv at det er mye å hente i mageregionen hvor det er bare å forsyne seg. Men du skal ikke la være å spise Prutti! Det er ikke bra vet du.

  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:52   #3913
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Vet du Bente; den tanken har slått meg og. På tirsdag landet jeg på 6,65 g kh, de siste to dagene på 5,2 g (bruker å spise samme meny to dager på rad). Og fra tidligere har jeg sett at jeg får "reaksjonen" først to dager etter feilskjær. Jeg husker i vinter så fungerte det best da jeg lå under 5 g pr dag Det er ikke mye slingringsmonn da nei... Ja ja.

Veldig kiipt at du må være så streng altså, men hjelper det så er det jo kanskje det som må til, altså

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Tittei

Ned 1200 gram siden onsdag. Tisser som en gal.
Oppussingen går litt i stå, trolig fordi vi snart er ferdige og er ganske leie.
Selvfølgelig ble det krøll i utbetalingen fra NAV - igjen - så etter noen gråterunder og telefonrunder, satser jeg på at det går ila neste uke. Dette betyr at det blir vanskelig i helgen, men jeg lar heller være å spise enn å trøkke i meg brød. Magen begynner regulere seg igjen, og mamma er overbevist om at den ånden jeg har er fra en annen dimmensjon - så da er jeg i ketose. Finner ikke stixene heller, men tror jeg er i stand til å kjenne det sjøl. Er litt sulten fra tid til annen, men er såpass streng at jeg ber kroppen ta seg sammen og at jeg ikke orker noe mental sult. Så det så.

Vært mye her de siste dagene, men jeg har vært i godt humør og har det fint. Lest flere gang daglig her og følger med

Holder fast ved 98,8-97,6=1,2 kg

Åååå sdet var kjempe-kjekt å høre Pruttis , deilig at vekta går nedover og at du kjenner at du virkelig vil det nå! Håper det ordner seg mae NAV så snart som mulig, slik at du også har penger til å gjøre ting slik du vil!
Sulten regulerer seg nok inn etter litt tid, når omstilling er over. Jeg er veldig enig med Appelsinpiken sier om sult på lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Når jeg spiser brød, og blir sulten (rett etterpå), så blir hele kroppen sulten (pga blodsukkersvingig?)
Men når jeg går for lavkarbo, og blir sulten, så er det kun magen som er sulten. (Og derfor klarer jeg å sitte fullt fokusert på forelesning uten å ha spist frokost.)
Så: heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo.

Jeg målte cm i går morges. Det var sikkelig nedtur. Har gått OPP nesten 4,5 cm fordelt over hele kroppen sammenlignet med før jeg havnet på sykehus. Jeg skylder på alt for mye godteri fordelt over alt for mange dager.Men snikmålte meg i morges igjen. Og plutselig hadde jeg gått ned noen cm. Blant annet 2,5 cm i midjen (fra i går!?). Jeg kan umulig ha målt samme sted! Krysser fingrene for at jeg faktisk har målt samme sted!

Heller sulten på lavkarbo enn "mett" på høykarbo synes jeg var utrolig godt sagt altså. Jeg er så enig med det du sier her!

Jeg krysser også for at du har målt samme sted, kjempebra at målene går ned, piken!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 13:39   #3914
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tenk at du tar et fat og slipper det i gulvet, slik at det knuses. Ser du hvor fort en ting kan gå i stykker..? Så tar du alle bitene og prøver å lime dem sammen igjen. Det tar lang tid og er mye arbeid. Når du er ferdig, kan du fremdeles se sporene etter der hvor fatet var knust.

Slik er det med menneskene også, det er fort gjort å ødelegge for andre, og det tar en lang tid å reparere. Du vil alltid sitte igjen med spor eller sår, som viser hva du har vært gjennom.. .

Og husk på at ett smil betyr ikke alltid at du er glad, men at du er sterk nok til å smile når det gjør vondt.. ♥

  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 13:55   #3915
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

til Dollsine for all den nydelige livsvisdommen hun poster her og deler med oss

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 13:57   #3916
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

" De fleste tror at livet er noe mirakuløst som starter ved fødselen. Men vi får ikke livet når vi blir født. Vi får bare en mulighet til å leve. Og få mennesker tar skikkelig tak i den muligheten.

Det å leve er gjøre seg selv sårbar, derfor velger mange å holde seg i live fremfor å leve. Så om du vil leve NÅ, må du kaste fra deg mange av byrdene fra fortiden, og heller ikke slepe på alle slags tenkelige problemer som KAN dukke opp i fremtiden. "



  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 14:26   #3917
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Jeg hiver meg på den rødvinsteorien jeg også - var som sendt fra oven nå i forbindelse med ferien. Takk for den Appelsinen!! Gikk det bra i går - ble du våt eller berga du? Takk for turen i alle fall, gjorde godt. Skal ratt se vi tar på oss noe selvlysende & trangt og jogger rundt der en vakker dag. Knis. Vi er i alle fall et skritt nærmere nå enn i forigårs.

Og ja Dolla - siste dagen hjemme, reiser i natt. Dvs i morgen tidlig, men må være på Gardemnoen litt før 0400, så jeg tror ikke jeg rekker å legge meg før jeg skal dra. men jeg kan sove på flyet jeg.

Og som vanlig så er jeg sent ute... Ikke vasket tøy, ikke pakket, ikke shoppet. (Jobber best under press ja)
Hm - nå får jeg bare sette min lit til at det overfylte klesskapet inneholder noe småsnacks!!

Haha, det høres ut som meg dette her

Kos deg masse på ferie, og nyt et glass rødvin eller flere for meg også!!

Dollsine, håper du finner ut av hva som gjør deg så hoven...kanskje du burde investert i en time hos dr. Hexeberg eller noen andre som er "eksperter" på sånt...? Synes så synd på deg som må slite sånn for dette her. Håper du får lønn for strevet snart!

God bedring til nakken, Bente..varmepute hørtes godt ut...kjenner ofte nakken selv..

Gratulerer med fin nedgang Pruttilutt!!! Stå på videre!!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 15:37   #3918
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da var jeg hjemme fra jobb - Endelig helg!!! Skal bli godt å slappe av litt. Har huset fullt av arbeidfolk pga de vinduene som skiftes, så det er støv og rot over alt, men jeg har planlagt å sette meg ned i alt rotet og bare gi F i hele greia i dag.... Nakken og hodet skal få slappe skikkelig av. Når mennene går skal jeg grypr opp i et varmt badekar og myke opp nakken.

Må huske på å ønske deg en fantastisk flott ferie Nysgerrig Nok, håper du får stresset ned og kost deg masse. Lov meg at du tar føler deg som en skikkelig sexy babe i bikini på stranda da vennen

Jeg hadde egentlig planlagt lavkarbo pizza til meg og sønnen i dag, men nå viser det seg (...han har en tendens til å si ifra i siste liten....) at han først skal på en forestilling på skolen og så skal i bursdagsselskap til en kompis. Derfor kommer han ikke hjem før sent i kveld/natt. Hmmmm så hva finner jeg på til mat da, liker godt å holde meg til planen min jeg..... kanskje det blir smørgrøt...tok bare 3 minutter å lage, og det smakte meg så godt her om dagen....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 16:43   #3919
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hvordan går det med salgsprosessen Sanna; har dere fått takst på huset? Sier megler noe om muligheten for salg?

Hu og hei.... taksten kom i dag og den var så høy at jeg holdt på å dåne.
Aldri før har et hus i denne kommunen fått så høy takst.
Men det gjenstår å se om noen vil betale.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:34   #3920
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Hu og hei.... taksten kom i dag og den var så høy at jeg holdt på å dåne.
Aldri før har et hus i denne kommunen fått så høy takst.
Men det gjenstår å se om noen vil betale.

Jippi!!! Det må da være bra! -Høy takst må jo uansett bety at de også tror det vil være interesse for huset

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:35   #3921
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så spennende Sanna! Klart noen er villig til å betale! Det handler om å finne rette vedkommende. Håper inderlig megleren gjør det!

Kos deg i badekaret du Bente; med eller uten pizza. Tenn noen stearinlys samtidig, og ha litt kvalitetstid.

Jeg ønsker deg en riktig god tur Nysgjerrig. Ta et glass vin eller sju for meg og du, jeg som er helt borte fra den hobbyen for tiden

Nå snupper tar jeg kveld fra forumet; ungene er kommet hjem og de skal skjemmes litt bort. Det er altfor lenge siden de var her sist

  Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 18:59   #3922
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Håper du koser deg med ungene Dollsine

Jeg har hatt meg ett langt bad, deilig og oppmykende for ømme skuldre og nakke. Nå blir det fredagskveld i sofakroken

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 20:12   #3923
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Gratulerer med fin nedgang Pruttilutt!!! Stå på videre!!

Takketitakk

Her mangler kun et helsikkes langt gardinbrett som skal monteres i morgen, så er vi faktisk ferdige med stua på over 50 kvm! Gardinbrettet må vi være tre stykker for å montere (det er 5 meter langt), så skal bli greit å få det opp fra gulvet. Har fått hengt opp både persienner og blomsterbrettet under vinduet, så nå er blomster og potter satt opp i tur og orden. Nå skal vi henge opp et gedigent speil og noe bilder, så tror jeg at jeg sier meg ferdig for i dag. Spist 3 pruttilapper samt en atkinsbar (sorry, prinsippet røk litt), så tror jeg skal steke min herlige, fantastiske versjon av stroganoff til kvelds.
Fikk ikke jobben jeg var på intervju på forrige uke, men får jo bare fortsette letingen. Må skifte fastlege en av dagene, og sende en illsint epost til NAV. Dette er uholdbart! Tromsø har meg registrert som sykemeldt og har følgelig sendt alle papirer ned til Bodø for registrering (for over en uke siden), og de har "ikke fått de" - noe Tromsø sier er latterlig. Så, da mener jeg også at det er latterlig. Så lei av alt som har med NAV å gjøre, og dere vet jo hvordan jeg har hatt det med de ila. sommeren... Knakk rett som det var sammen i morges, og har rett og slett vært sur (og det er sjeldent jeg er) i hele dag. Nå tar det seg opp humørmessig når jeg får drive med interøret og ser at alt vi har lagt ned tid og energi i faktisk tar form! Og, jeg skulle ønske jeg hadde tatt før-bilde av alt, så hadde dere fått se for en vanvittig renovering vi har gjort! Fra mørke koreaplater, vinrød tapet, mørke gardiner og et kaos av bildeoppheng til lyse vegger med matchende tapet, hvite vinduslister og et litt mer sortert og selektivt veggoppheng. Blir så fint atte! Råstolt over mamma som har tviholdt på "nei, æ skal ha det mørkt" til "æ e såååå stolt over dæ", for det har vært litt av en omvelting her. Og en kjapp gjennomgang; vi har malt kjøkken+gang, 50 kvm stor stue, kontor og spisestuen, noe tapet på to vegger i stua, maling av taklister, kantlister og diverse møbler - totalt bruk av penger inkl. utstyr og maling+tapet= *trommevirvel* 2800,- Da inkl. tapeten til 900,-! HERLIG! Vi (jeg fikk pressa gjennom) har solgt noe hagemøbler + sofa + radio fra 1953 + en hylle i flammebjørk i forkant av oppussingen, så det gikk jo opp i opp. Mye babbel fra meg nå, jeg klarer ikke konsentrere meg stort om annet enn maten og oppussingen; begge gir meg glede - og gleden jeg har skal ikke bli knust av hindringer i veien!!

Håper dere har en fin fredag. Hører vaskebøtta klirre i stua og idol på full guffe, så skal gå i stuen jeg også. Tenker på dere alle. Klem

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 20:34   #3924
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Høres ut som det blir skikkelig fint hjemme hos dere, Pruttis, deilig å få det lyst og fint når det har vært så mørkt tidligere tenker jeg. Synes det er utrolig flott at du hjelper mamman din på den måten Sikker på at hun er overlykkelig over å ha deg hjemme på alle måter!

Synd du ikke fikk jobben, men det kommer flere jobber vet du

Det derre NAV greiene............. jeg blir så sint at jeg faktisk ikke greier å ordlegge meg Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å behandle folk som er sykemeldte på den måten, det er jo en grunn til at de er sykemeldte! La dem ikke knekke deg jenta mi!Glad for at du er hos mamma og har mennesker som er glad i deg og kan støtte deg rundt deg når du opplever slikt!

Deilig å høre at du gleder deg over maten og innredningen. Fortsett å fokusere på de positive tingene, så kommer nok det andre på plass etter hvert også skal du se, ha en deilig fredagskveld, vennen.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 20:42   #3925
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Høres ut som det blir skikkelig fint hjemme hos dere, Pruttis, deilig å få det lyst og fint når det har vært så mørkt tidligere tenker jeg. Synes det er utrolig flott at du hjelper mamman din på den måten Sikker på at hun er overlykkelig over å ha deg hjemme på alle måter!

Synd du ikke fikk jobben, men det kommer flere jobber vet du

Det derre NAV greiene............. jeg blir så sint at jeg faktisk ikke greier å ordlegge meg Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å behandle folk som er sykemeldte på den måten, det er jo en grunn til at de er sykemeldte! La dem ikke knekke deg jenta mi!Glad for at du er hos mamma og har mennesker som er glad i deg og kan støtte deg rundt deg når du opplever slikt!

Deilig å høre at du gleder deg over maten og innredningen. Fortsett å fokusere på de positive tingene, så kommer nok det andre på plass etter hvert også skal du se, ha en deilig fredagskveld, vennen.

YndlingsBentemi Takk for masse godord og støtte, det betyr kjempemasse at jeg kan "tømme gørra" her, og jeg føler jeg får så masse positiv energi at det i seg selv kan løfte humøret mitt betraktelig opp!
Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik? Hun bare gav meg en hjertegod klem og masse ros, og det gjør godt på en dag som dette.
Fint å føle seg verdifull når man har forutsetninger som konstant trykker en ned.

Glad i deg, Bentemor.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no