Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-11, 18:05   #4751
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Maria: Blir en travel måned på deg fram mot jul da om du skal ta alle forberedelser sev, samt ta deg av syk mor og barn. Håper alt går greit og at mamman din raskt blir i god form igjen!

Sanna: Gratulerer med salg av huset. Så utrolig kjekt å høre! Det ordnet seg ser du, det gjør ofte det om en tar tiden litt til hjelp.

Jeg ser vel ikke helt at aktivitetsnivået her inne for tiden gjør at det ligger an til noe treff i desember. Jeg ser liksom ikke for meg at folk vil prioritere det når de ikke føler de kan prioritere tid her inne
Personlig synes jeg det blir litt vanskelig å bruke penger på reise og hotell hvis bare ett par personer dukker opp, så jeg vil i alle fall gjerne vite hvem som prioriterer dette før jeg bestiller noe reise.

Sov litt dårlig i natt etter det lange møtet jeg hadde i går kveld, så jeg har vært litt sløv i dag. Sovnet på sofaen etter frokost/lunch.... Nå begynner det å bli på tide å lage middag I dag tenkte jeg lage pizza på mama lupes lefser. Fyllet blir pepperoni, bacon, løk, sopp, paprika og selvfølgeig masse ost. Sulten jeg, så tro jeg skal starte med det samme

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 06:45   #4752
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen
Har vært innlagt i nevrologisk avdeling pga. kraftsvikt, tap av hudfølelse, temposvikt og ansiktslammelse på venstre side de siste dagene. Er bedre nå, heldigvis. Maten i sykehuset er så-som-så, men føler jeg fortsatt har 14. november som "min dato". I dag er første dag hjemme, og sta som jeg er skal jeg snart trø til jobb. Det er tross alt den tryggeste plassen å være. Var ikke flink i går ettermiddag til å forberede maten til i dag, så aner rett og slett ikke hva jeg skal finne på. Har jo noen ideer, så får se.

Stormer ganske bra her i Bodø i dag. Våknet for en time siden av det jeg tror var en bil som fløy inn i husveggen. Det blåser friskt i alle fall Deilig, så lenge det ikke regner samtidig. For å være ærlig har jeg ikke sjekka tilstanden ute enda. Blir spennende å gå bortover til jobb, er ikke riktig så stødig enda

Lover å skrive senere

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:06   #4753
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God morgen
Har vært innlagt i nevrologisk avdeling pga. kraftsvikt, tap av hudfølelse, temposvikt og ansiktslammelse på venstre side de siste dagene. Er bedre nå, heldigvis. Maten i sykehuset er så-som-så, men føler jeg fortsatt har 14. november som "min dato". I dag er første dag hjemme, og sta som jeg er skal jeg snart trø til jobb. Det er tross alt den tryggeste plassen å være. Var ikke flink i går ettermiddag til å forberede maten til i dag, så aner rett og slett ikke hva jeg skal finne på. Har jo noen ideer, så får se.

Stormer ganske bra her i Bodø i dag. Våknet for en time siden av det jeg tror var en bil som fløy inn i husveggen. Det blåser friskt i alle fall Deilig, så lenge det ikke regner samtidig. For å være ærlig har jeg ikke sjekka tilstanden ute enda. Blir spennende å gå bortover til jobb, er ikke riktig så stødig enda

Lover å skrive senere

Å herlighet, nå ble jeg virkelig bekymret for deg søte vennen Har de greid å finne ut noe om hva dette skyldes? Vet ikke om jeg liker at du er på jobb når du er så dårig, men trøster meg med at du jo jobber på sykehus så du har i alle fall de beste menneskene du kan ha rundt deg til å følge med på hvordan det går med deg!

Tenker på deg og krysser fingrene for at det går bedre, håper du stikker innom og gir en oppdatering, men du må selvfølgelig først og fremst prioritere å ha det bra selv.

Jeg hadde litt problemer med søvnen igjen i natt, så jeg har sløvet veldig her på formiddagen. Har bestemt meg for at i kveld skal jeg ta en av sovepillene legen ga meg og få en skikkelig god natts søvn - er egentlig skeptisk til å ta slike piller for ofte, men legen forsikret meg om at det jeg fikk ikke var vanedannende, men søvndyssende pga at det er en slags allergimedisin.

Nå tenkte jeg å lage litt tacokrydder, har gått tom igjen - det går en del av det hjemmelagde tacokrydderet mitt, bruker det til ganske mange ting. Tenkte også å bake nistemuffins til sønnen for å ha til neste uke, bruker tacokrydderet i deigen på dem. Og så har jeg tenkt å lage en godt krydret kyllinggryte med masse sopp, paprika, løk, purre, asparges, baconbiter og fløte/rømme blanding til middag mmmmm, -og der egner også litt tacokrydder seg godt.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:58   #4754
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei hei!

Prutti: herlighet, det er da ikke måte på alt du skal få da! God bedring
Bente: Er det vallergan kanskje? De er i såfall veldig milde Sløvedager er deilig, jeg er tilhenger av dem
Sanna: Gratulerer med hussalg!! Er det ut på hus/ leilighetsjakt nå?

Jeg har vært uvanlig effektiv i dag Jeg har vasket vinduer! Fader for en kjedelig jobb...Kun stue og kjøkken foreløpig, men bedre enn ingenting Dessuten har jeg hengt opp julegardiner på kjøkkenet og gjort litt klart til advent. Jeg og smågutta reiser bort i helga, så da er det deilig å ha ting litt på stell.

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 23:28   #4755
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, Maria, det er vallergan, og i kveld skal jeg ta en
Så flink du har vært og vasket i dag, jeg er imponert Her blir det nok ingen storrengjøring til jul tror jeg, bare en normal helgerengjøring litt grundigere enn normalt kanskje. Jeg skal heller bruke tid på å teste ut lavkarbo oppskrifter på diverse godsaker
Til helga har jeg tenkt å teste ut et bakverk på en blanding av glutenmel og kokosmel som jeg har funnet på forumet her. Hvis det er velykket, tenkte jeg å bruke den oppskriften som utgangspunkt for et slags julebrød til jul. Her i familien er vi veldig glade i julebrød til frokosten første juledag, men jeg vil ikke bruke vanlig hvetedeig, så jeg må prøve å finne et alternativ som kan funke isteden.

Prutti -er du der - hvordan går det med deg vennen, håper virkelig du har det bedre Tenker på deg!!

Jeg har nettopp bakt meg litt lavkarbo brød og kost meg med ett par skiver - varme og nystekte- med smør som smeltet på og syltetøy laget av bringebær rørt med litt sukrin og stevia. Veldig godt var det, mmm, når det blir kaldt får jeg skjære opp resten og legge i fryseren. Det er aller best nystekt, men ganske godt når det tines i brødristeren også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 08:04   #4756
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heia! Jo, det går heldigvis bedre. Venter på MR-undersøkelse. Har full følighet i både arm og ben, eneste er følelsen av mangel på kontakt under benet. Kunne sikkert gått med sten i skoen uten å bry meg nevneverdig om det. Det går greit, bekymrer meg ikke. Jeg har aldri påvisbar feber når jeg har influensa, jeg hadde kyssesyken uten å kunne bevise det ved blodprøve eller halsprøve, men hadde antistoffer et halvt år senere. Har ALDRI hatt forhøyet CRP (protein i blodet når man har aktivisert immunforsvaret, eks. ved infeksjoner som bakterie og virus (tildels)). Eneste de har noen gang kunnet påvise er urinveisinfeksjon. Hurra :P Derfor; det kommer garantert ikke til å vises noen ting. Typisk min flaks.

Er på jobb, sitter med avis og fløtekaffe. Er sulten som en bjørn, får finne meg noe å jarve etterpå.

Bente: Vallergan er et mildt søvndyssende middel, brukes mot kløe. Jeg tar 3 de dagene jeg er urolig etter kl 21. Bruker glemme av etterpå at jeg har tatt de (glemme pga. uroen), så blir jeg plutselig så trett at jeg nesten løper i seng. Sist gang husker jeg ikke at jeg traff hodeputa. I starten ble jeg litt fyllesyk når jeg stod opp. Men; jeg får kun den følelsen hvis jeg ikke har fått tilstrekkelig dyp nok søvn. Hvis jeg blir vekt ila. natten, så blir jeg dårlig. Hvis jeg får sove til jeg våkner, så er jeg fullt oppladet, ready for take-off dagen etterpå. Herlig, herlig, herlig. Dog, er litt sparsom i bruken. Husker da Flørten sov over sist, da ble jeg så lei av pratinga hans at jeg tok 3 og trøkte i ham 1, ble kjapt stille

Ha en deilig dag!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 08:26   #4757
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Prutti: Godt at du føler deg bedre! Ha en fin dag på jobb!
Bente: Det blir så som så med julevasken her også, jeg feier over huset med blikket

Hjelp, i natt har det stormet her! Trodde liksom det var dere i nord som skulle få dette været jeg? I tillegg har jeg løpt flere runder med storebror på do...han tisser altså så mye på natta, det kan ikke være normalt. *gjesp*
Uff, jeg har ikke våget meg på vekta denne uka...merker at når ting stormer rundt meg, så er det første som ryker maten...jeg er flink på dagtid, men jeg ender ofte med en sprekk på kvelden.

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 09:11   #4758
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Her har det faktisk vært vindstille. I Bodø av alle steder
Hørte på nyhetene i morges da jeg lufta bikkja at stormen kommer i ettermiddag, men vindstyrke opp i orkan i kastene. Hurra.! Gleder meg litt, blir verre for den tynne lille hunden som blir sletret bak meg som flagget på flaggstanga Hihi.

Tissing på natten? Jeg var også slik. Tissa mest på natta, uendelig mas for mamma Retta på seg etter hvert. Bedre å stå opp for å tisse enn å være sengevæter?

Vurderer hente vekta til mamma. Tanker om det?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 11:19   #4759
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen jenter!
Sov til 10.30 i dag, det var jammen deilig!

Så godt å høre at det går bedre med deg Prutti! Jeg håper jo selvfølgelig de finner ut hva dette skyldes, men virker jo ikke helt som du tror det selv, og siden det er basert på erfaringer, har du gjerne rett. Men hadde jo vært greit å vite da.... Har du hund er nå Prutti - er det en du låner eller en du vurderer å ta over? Sikkert koselig uansett
Vekta: jeg er usikker jeg, Prutti... Hvis du tror du kan greie å ha et greit forhold til den, kun veie deg en gang i uka eller sjeldnere, så tror jeg det er helt greit. -Men hvis du tror du kommer til å hoppe på den vekta hver dag, så tror jeg bare det blir en stressfaktor som du absolutt ikke trenger

Maria, jeg hadde en liten gutt som tisset mye på natta da han var liten, jeg også, jeg pleide alltid å løfte han ut av senga for å tisse før jeg gikk og la meg sev. Satte han på do, han tissa i vei selv om han var mer eller mindre i søvne -Men det hjalp i alle fall slik at han ikke trengte gå så ofte på do resten av natta. Og som Prutte sier - det går overNår det gjelder maten, Mariea. Det som hjelper meg aller best for å holde meg til å spise fornuftig på kvelden er en skikkelig god, fet, mettende middag, da holder du deg skikkelig mett i mange timer, og er man skikkelig mett er det lettere å ikke spise ting man ikke skal.

Tips: En kveldskos jeg har startet med av og til, som både gir kosfølelse og metthetsfølelse: Tar noen få bringebær (trenger ikke mange), blander dem med tyrkisk eller gresk yoghurt, søter med stevia (evt annen søtning) og drysser over ett par hakkede valnøtter. Kjempegodt, mettende, føles som kos, smaker som verdens beste yoghurt

Nå må jeg få meg enda mer kaffe for å våkne til kjenner jeg, mat har jeg ikke lyst på enda, sikkert pga at jeg våknet så sent.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:11   #4760
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bare kjapt innom for å dele med dere dagens store tappe og latterkrampefaktor. Jeg er så flau at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Legen har diktert følgende "Pasienten angir sensibilitet for stikk og berøring". Jeg skrev "Pasienten angir sensibilitet for slikk og berøring". Greit, legen er nå en ganske kjekk mann å se på, men dette går over stokk og stein. Vi lo så vi grein, jeg har enda litt småkramper i magen Hoho!

Skriver senere

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 16:05   #4761
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Bare kjapt innom for å dele med dere dagens store tappe og latterkrampefaktor. Jeg er så flau at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Legen har diktert følgende "Pasienten angir sensibilitet for stikk og berøring". Jeg skrev "Pasienten angir sensibilitet for slikk og berøring". Greit, legen er nå en ganske kjekk mann å se på, men dette går over stokk og stein. Vi lo så vi grein, jeg har enda litt småkramper i magen Hoho!

Skriver senere

Hahahahaha Greit når man gjør slike tabber som man får en god latter av da

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:29   #4762
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hehe - hva er det sjangeren heter igjen - sånn "sykehusromantikk"? For voksne liksom? Og legen fikk med seg at du skrev det eller?
Men du - kjipern at du er syk da. Hva kommer det av? Nærver i klem? Jeg vet fint lite om sånt, men kjenner jeg er glad du jobber på sykehuset når du først synes det er en god idè å jobbe samtidig. Ta vare på seg selv, ikke sant Prutti??

Hva gjør damene på fredagskvelden da?
Gullrekka?
Her gikk just mannen på jobb, og jeg nyter å ha hjemmet for meg selv. Bare meg. Ok det for min del nå, hehe, sikkert for hans del også. Selv om jeg har klart å være hyggelig i hele dag. Og det var en kraftanstrangelse i seg selv. Maten er det litt hopp-sa-sa med, - ble ingenting før jeg kom hjem fra jobben - og for å gjøre et tappert forsøk på å ikke eksplodere (!) så ble det litt mumsing. En nevne med tortillachips. Rett ned.

Men - det reddet kanskje husfreden og jeg fikk knallvondt i magen. Godt med ro og en grei lærdom.

Gratulerer med hussalg Sanna!! Forstår at du har en del å gjøre da, visninger, pakke, vaske, kjøpe, vaske og pakke opp igjen...Skvise inn litt jul også da. Glad du fikk solgt anyway - og til ønsket pris.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:04   #4763
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hva gjør damene på fredagskvelden da?
Gullrekka?
Her gikk just mannen på jobb, og jeg nyter å ha hjemmet for meg selv. Bare meg. Ok det for min del nå, hehe, sikkert for hans del også. Selv om jeg har klart å være hyggelig i hele dag. Og det var en kraftanstrangelse i seg selv. Maten er det litt hopp-sa-sa med, - ble ingenting før jeg kom hjem fra jobben - og for å gjøre et tappert forsøk på å ikke eksplodere (!) så ble det litt mumsing. En nevne med tortillachips. Rett ned.

Men - det reddet kanskje husfreden og jeg fikk knallvondt i magen. Godt med ro og en grei lærdom.

Hehehe, han kjenner deg vel godt nok nå, så han tåler det nok, tenker jeg Er i grunnen glad jag aldri har hatt det slik før mens, men nå har jeg vel humørsvingninger nok som jeg har, så hadde kanskje ikke merket det uansett

Her er det litt tv titting og litt bok. Kjøpte Liza Marklunds siste bok her om dagen og koser meg med den.
Prøvde meg på et lavkarbo bakverk her tidligere i dag som jeg hadde håpet jeg kunne bruke som utgangspunkt til et slags julebrød til jul. Men syns ikke det ble særlig vellykket, så jeg må nok lete videre... Hmmm kanskje jeg skal gemme hele greia, vanskelig å få til slike brøderstatninger på lavkarbo

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:20   #4764
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Gud mårning!
Her har det gått i uling og bjeffing hele natta, stakkars lille krypet var redd for alt bråket utenfor. Halv fire resignerte jeg, og hun sov under senga mi til rundt halv 7. Da kom det et hump i senga, og en liten krøllert ble så redd at hun måtte kose litt. Så sov vi til halv elleve. Stormen bråker faktisk mer enn den kjennes. Jeg er jo vant til vær og vind, men dette? Skjønner ikke hvorfor det har vært så blåst opp i media

Flørt var på besøk i går, vi så film og så big brother. Helt casual, greit med en venn.

Var i MR i går, og siden jeg jobber i datasystemet, så gikk jeg inn i journalen min og lytta på den beskrevne undersøkelsen. Det blir vel skrevet om en uke eller så, men kan ikke si noe til legen om resultatet.....
Alt fint i hjerne og i nakke, så ingen nerver i klem eller noe slikt. Anmerket en cyste i sinus maxillaris, hvilket er bihulene i neseregionen. Ikke vet jeg hva vi skal gjøre med det. Jeg har jo prøvd å ignorere bihuleirritasjonen min i flere uker nå.

I dag vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på. Lage noe mat og bare slappe av. Enn dere?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 12:34   #4765
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Å, stakkars liten vovs, sikkert godt å krype inntil deg da. Her har det også blåst godt, men langt midlere enn lenger nordpå. Men det påøser ned - eller det pøser sidellengs er vel et riktigere uttrykk. Må en tur opp på butikken for å kjøpe mat, men i dag tenker jeg det blir korteste veien opp og ingen tur utav det. Været innbyr helst til innedag

Smartingen som ser på resultatene før de er offisielle Legen vil sikkert gi deg et råd om hva som er det beste å gjøre i forhold til bihulene, håper jeg. Du kan i alle fall ikke ha det slik, så forhåpentligvis fins det en god behandling.

Koselig at du og Flørten kan være så gode venner selv om dere hadde noe på gang en stund, det kan ofte bli litt vanskelig da, så imponerene at dere får det til å fungere så godt

Siden jeg sov til langt på dag i går, kom jeg meg ikke i seng før sent i går, og sov igjen til langt på dag i dag - ja,ja halv elleve - elleve er langt på dag for meg Derfor har jeg ennå ikke kommet til dagens første måltid (hehehe kan vel ikke kalle det frokost da). Har alltid probemer med å spise like etter at jeg har stått opp. Egg og bacon er det jeg har i kjøleskapet i dag, så det får bli frokost. Så får det bli litt mat-shopping før jeg bestemmer resten av helgas meny. Har veldig lyst på pizza i grunnen, så mulig jeg lager meg det og fryser ned restene i luncbokser til sønnen. Han har vært hos faren denne uka og kommer hit igjen i morgen kveld. Han blir alltid så happy når han får en lunchboks med overraskelse i, så det kan kanskje være en god ide

Ellers vet jeg jammen ikke hva jeg skal bruke dagen på. I går var det salsafest, men jeg var ikke helt i form til å gå, og i dag er det ikke noe som skjer, hmmmm. Burde sikkert gått på festen i går, så ville jeg kost meg med ikke å ha noen planer i kveld....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:54   #4766
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Din hund Prutti?? Hva er det for skapning da?
Er den redd for været eller fordi den er ukjent hos deg? Misunner deg været jeg da - elsker styggvær! Her er det bare litt vind, fortsatt varmt (ca +7-8). Gleder meg egentlig til snø, selv om jeg setter pris på den lange høsten.

Var det kos med besøk av flørten da? Gir han deg ikke noen ekstra pulsslag i det hele tatt? Kan du se om det har noen effekt på han at du ikke lengre bryr deg så mye? Det høres hyggelig ut i alle fall.

Høres godt ut med late dager Bente (mis)unner deg det. Jeg funker også sånn at jeg snur døgnet så fort jeg har mulighet, ihuga B-menneske. Godt å "få hjem" sønnen igjen? Godt å være alene også kanskje?

Jeg har nå vært hjemme hos foreldrene mine å spist middag, mmm - ribbe og verdens best saus. Måtte ha litt av den, men styrte unna potetene. Har vært på visning i dag også...lyst å kjøpe hus, men finner ikke helt det huset jeg har lyst på. Som huset i dag: nydelig 1. etasje, helt ok 2. etasje - men kjelleren?? Håpløs liksom. Jeg trenger ikke 2 stk tekniske rom, jeg trenger ikke vinkjeller, ei heller svømmebasseng eller bomberom...(!) Ikke bare at jeg ikke trenger det, men jeg vil ikke bruke penger på det heller. Da vil jeg heller ha noe annet liksom, størrre hage, kanskje litt større rom - tja: vet ikke helt. Men det er lettest å se hva man ikke vil ha når man er på visning...
Ja, ja - nå har jeg tittet så lenge etter det rette huset at jeg har slått meg til ro med at det sikkert dukker opp når tiden er inne. Har det ikke travelt og er ikke desperat - og dessuten er jeg lettere engstelig for å kjøpe noe jeg ikke egentlig vil ha... Tar meg tid jeg.

Har ikke fått fram jula enda heller...er vel 1. søndag i advent i dag. Hm, - det får vente til 1. des. Gleder meg da, og er egentlig keep på å hive meg rundt nå, - men det tar jo tid og energi, og jeg vil ikke starte arbeidsuken med en alt for sliten kropp..

Damene da?

;-) Klem!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 00:30   #4767
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Koselig å få sønnen hit igjen i dag, ja, savner han når han ikke er her Men er jo godt for han å være sammen med faren sin også, så jeg har alltid prøvd å ha fokus på det - finne best mulig ordninger for barna
Lagde en deilig gryte til oss til han kom i dag forresten: Masse kjøtt, litt bacon, stekte opp og la lagvis med masse grønnsaker, blomkål, løk, paprika, sopp, brokoli, asparges i en ildfast form. Kokte sammen halvt om halvt med flløte og rømme, tilsatte masse krydder og en god klatt smør, helte dette over kjøtt/grønnsaksblandingen, ost på toppen og gratinerte. Namnam

Så spennende å være på husjakt, Nysgjerrig Nok, håper det dukker opp noe du er fornøyd med. Jeg tror jeg er stikk motsatt av deg når jeg kikker på hus: "det må ha potensiale", det vil si riktig beliggenhet og stort nok i areal, men aller helst vare en del som må endres på, slik at jeg kan fikse ting akkurat sik jeg vil. Med en gang jeg kommer inn i et potensielt hus begynner jeg å bygge om oppe i hodet mitt

Har ikke laget noe i stand til advent jeg heller, er striks på det der med 1.des.... Venter egentlig med all julepynt til lillejulaften, starter jeg å pynte for tidlig blir jeg bare lei all pynten før jul Er ingen spesielt julete person tror jeg.

Nå er det vel snart på tide å krype til køys, natti natt!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 08:21   #4768
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen kjære damer!

Her er jeg igjen etter litt opphold Jeg må rett og slett bare skylde på at jeg er veldg lite hjemme for tiden.. Ser det er et par dager siden det har vært aktivitet, og det skjønner jeg jo godt når vi er så få igjen...kjempesynd!

Hvordan er det med dere?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 10:19   #4769
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godt å se seg , Maria, har følt meg litt ensom her når jeg har vært innom og sett på tråden vår de siste dagene. ja, vi er så få igjen nå at det er vanskelig å holde tråden levende.

Maten går vedig bra for meg, koser meg veldig med at jeg kan ha "litt ekstra", og selv om det egentlig ikke er så mye mer karber enda, synes jeg det føles bra, og vekta holder seg stabil. Ligger nå mellom 15 og 20 g om dagen, og kjenner at jeg nok går litt ut og inn av ketose I går bakte jeg Pruttis peanøttkake, sønnen elsker den, og jeg synes den også er veldig god. Var egentlig meningen jeg skulle ha den til et salsamøte i går kved, men så måtte møtet avlyses. -Så da ble guttungen enda mer fornøyd, da ble det mer på han

Hvordan går det med mamman din, Maria, er hun på vei å bli bedre?

Og Prutti, hvor er det blitt av deg? Er du frisk, har du det bra?

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 17:01   #4770
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tittei! Her er jeg. Vært dårlig de siste dagene, så har nesten ikke vært på maskinen. Er vel slik at når uhellet først er ute, så er det ikke måte på hvor krisene kommer en etter en. Så; her er det mye av litt.
Bra sønnen likte kaken. Hvordan ble forholdet med det søte? Husker ikke om jeg har redigert i innlegget. Må for guds skyld ikke bruke 200 gram/2 dl sukrin. Det er en stoooor feil.

Ellers har jeg vært i dag og henta 24 liter maling + utstyr, så når jeg kommer hjem fra Tromsø på mandag blir det maling av egen leilighet. Gjett om jeg gleder meg Gleder meg nå aller mest til å dra til Tromsø i morgen. Full reunion med de beste av de beste, og Fiskeren skal få være med. SPENT, ja. Haha. Han gleder seg til å møte meg igjen. Fnis. Kanskje jeg tar han med meg hjem igjen, kunne jo trengt et par ekstra hender når malingen skal gjennomføres.

Ligger på sofaen for det meste og har null matlyst for tiden. Så, jeg spiser det som frister, og det er ikke egg og bacon.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:28   #4771
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Uff, stakars deg, Pruttis vennen! Sender eg en kjempestor trøste, oppmuntrings og god bedring klem Håper du kommer deg raskt på beina igjen. ta vare på deg sev1

Kjempekjekt med Tromsø-tur da - treffe gamle venner og Fiskeren Håper det får deg i bedre form. Ta gjerne fiskeren hjem som malingshjelp ja

Når det gjelder det søte i alle kaker eller andre søte ting, så smaker jeg meg alltid fram, bruker aldri oppskriftene nøyaktig. Som søtning bruker jeg også nesten alltid en blanding av sukrin og stevia, og da må jeg nesten smake meg fram, steviaen demper den kalde smaken av sukrin, så de to er faktisk helt perfekt å blande, gir maks "naturig smak". Har fremdeles litt kake igjen, så jeg skal straks ha meg et stykke til ettermiddagskaffen

Har nettopp vært og hatt en ganske god time hos healeren min. Litt fysisk og psykisk utmattende, men heldigvis på en god måte. Føler litt at jeg har jobbet meg igjennom en del ting og begynner å få bedre grep på meg selv gjennom kombinasjonen healer / psykolog, og det føles bra å kjenne at en er på riktig vei

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 23:20   #4772
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Næh - hva skjer a'?
Her har det vært stille lenge.


titt-tei..?


Går vi i hi fram til januar - og satser igjen - om ikke annet på å få tilbake den kroppen vi hadde før jul?
Kan tråden vår bli borte om vi ikke holder liv i den - eller ligger den her likevel?

Har dere det bra? (Og ja - er dere innom her for bare å stadfeste at det ikke lengre står til liv med tråden så legg igjen et svar da vel..?)

Vil ikke at dere skal bli borte, - ikke sånn heeelt borte. Oki?

Klem fra meg!

PS Som forøvrig er i Trondheim og kan meddele at Hotell Gildevangen antakelig har lavkarboinspirert frokost da undertegnede har spist ribbe til frokost i dag.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 00:13   #4773
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei!
Ikke bare jeg som har blitt borte, nei... skulle en tur innom for å si ifra at jeg ikke får tid til å komme på treffet til helgen, men det blir kanskje ikke noe treff heller?

Håper uansett at det går bra for alle her inne, og ønsker dere lykke til videre på veien! :klem

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 12:56   #4774
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, jeg er litt innom nå og da, men det ser ut som tråden nærmer seg ferdig?
Den forsvinner nok ikke, og vil nok være mulig å finne til neste år også. Det er bare å sjekke kontrollpanelet ditt, så ligger den i abbonerte tråder!

Håper alle har en fin førjulstid?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:53   #4775
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei alle! Har vært innom, men har liksom ikke hatt noe å skrive. Har det fint her, spiser bare dritt (grønn gugge), men har som mål å starte friskt sammen med mamma og flere venninner. Det gir meg et mål.
Har forøvrig fått meg hund! Har han på prøveuke nå, men får han i januar. Verdens beste venn! Blandingsgutt på 10 mnd, blandet chihuahua, pomeranian og papillion. Bestilt masse søtt til han på nett, og mamma og tante er i full sving med strikking av gensre. Han er så liten og skjør, den gutten min.

Håper dere har det fint, og at vi kan fortsette ha kontakten selv om det ikke er store mat-tråden nå. Regner med dere er enige i at vi holder oss i tråden fra januar av, og ikke forsvinner i andre grupper?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mms_img34070.jpg (204,6 KB, 2 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no