Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-13, 02:49   #76
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

I kveld kunne jeg konstatere at jeg er i ketose. Og da kan jeg takle migrenen som fulgte med. Nå satser jeg på at den ikke kom fra alle meieriproduktene jeg har spist i de siste dagene, men heller fra ketosen.

Jeg ønsker dere alle en fin helg! Jeg har en utrolig travel dag i morgen, så er spent på hvordan første helg med lavkarbo skal fungere når man har det travelt, og ikke er så mye hjemme.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 08:21   #77
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av traalgast, her.

Har endelig fått denne tickeren til å virke, men måtte laste bildet ned på maskinen først.
Får Invalid file hver gang jeg prøver å lime inn adressen fra "Tickerfactory"
(Har prøvd alle tre adressene)
Hmm. Noen som har en ide hva jeg gjør feil. (Har fulgt oppskriften på ticker-tråden, tror jeg)
Foresten har jeg ikke fått veid meg enda så det er bare et overslag, håper på et positivt resultat 28.Mai når jeg kommer på land :-)
Har ikke trenet i dag heller grunnet "dårlig vær", men skal prøve å bruke kroppen litt i styrhuset nå på nattevakten. Tenker situps og litt hopping burde være på sin plass :-)

Jeg hadde samme problem, men etter mikkmakk fikk jeg det til. Hos meg var det feil fil. Og det skal være en slik parantes for første og siste bokstav: [ ]

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 08:24   #78
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Dum som jeg har vært har jeg veid meg hver dag denne uka, og vekten har økt?!? Jupp, jupp vet jeg ikke skal det. *dobbeltmorlensvokter* Ketosticksen i morges viste et svakt utslag, så da er jeg kanskje i gang?

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 09:15   #79
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hei. Det er normalt at vekten svinger litt. Kanskje du har spist mer salt? Evt syklussvingninger? Jeg kræsjet i godteskåla og det angrer jeg på. Blir jo ordentlig fylkesjuk av det, rett og slett. Det var på fredag. Fortsatte bare å spise ketogent på lørdag og håper på gode resultater på vekten neste uke likevel.

Jeg lurer på en annen ting. Jeg som alltid har vært flink til å drikke vann får det plutselig ikke til lenger. Jeg henter meg vann men det blir stående i glasset eller på flaska. Jeg vil helst bare drikke kaffi, og det er jo ikke like bra med etpar liter kaffe hver dag. Gode råd?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 10:49   #80
Pebbles82
Medlem
 
Pebbles82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 64
Pebbles82 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

dag 12... hmmm... eier ikke vekt så jeg vet ikke konkret.. men sambo sa at han kunne se små forminskninger her og der... jeg kan ikke se... men men... krysser fingrene.

er sjelden sulten. har ånde som kunne ha drept og lite energi... men våkner mer opplagt men blir fort trøtt.

__________________
Pebbles82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:08   #81
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Hei. Det er normalt at vekten svinger litt. Kanskje du har spist mer salt? Evt syklussvingninger? Jeg kræsjet i godteskåla og det angrer jeg på. Blir jo ordentlig fylkesjuk av det, rett og slett. Det var på fredag. Fortsatte bare å spise ketogent på lørdag og håper på gode resultater på vekten neste uke likevel.

Jeg lurer på en annen ting. Jeg som alltid har vært flink til å drikke vann får det plutselig ikke til lenger. Jeg henter meg vann men det blir stående i glasset eller på flaska. Jeg vil helst bare drikke kaffi, og det er jo ikke like bra med etpar liter kaffe hver dag. Gode råd?


Har du forsøkt med en liten dæsj funlight, sitron eller agurk oppi? Faris Bris? Jeg drikker lettere vann om det er lunkent.

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:17   #82
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Pebbles82, her.

dag 12... hmmm... eier ikke vekt så jeg vet ikke konkret.. men sambo sa at han kunne se små forminskninger her og der... jeg kan ikke se... men men... krysser fingrene.

er sjelden sulten. har ånde som kunne ha drept og lite energi... men våkner mer opplagt men blir fort trøtt.

Jeg har faktisk ikke merket noe på energien og ånden, er i ketose i følge sticks. Men jeg har merket at jeg ikke blir like fort trøtt og slapp som før. Kan bli litt tung i hodet, men da drikker jeg litt ekstra vann.

Kanskje du spiser for lite?

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:08   #83
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Dum som jeg har vært har jeg veid meg hver dag denne uka, og vekten har økt?!? Jupp, jupp vet jeg ikke skal det. *dobbeltmorlensvokter* Ketosticksen i morges viste et svakt utslag, så da er jeg kanskje i gang?

Det kan være "farlig" å veie seg for ofte. Prøv å holde deg til en dag i uka. Hvis du veier deg hver dag må du ha rom for mer svingninger uten å bli for stressa

Ketosticksen skal du bruke om kvelden. Det er oftere utslag på morgenen, selv om du ikke er i ketose.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:12   #84
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Jeg hadde en litt annerledes dag i går enn jeg pleier. Ble noen drypp karbohydrater her og der, så ketosen jeg konstaterte på fredag var i går borte. Men siden jeg vet hvorfor det ble sånn er jeg ikke stressa. Jeg har i dag vært tilbake på riktig vei. Og satser på at jeg kommer i ketose i dag, eller i morgen. Stresser ikke så mye med det. Det er ikke en uke siden jeg virkelig startet opp igjen så det er ikke noe problem.

Jeg er jo like nysgjerrig som en hver så jeg måtte liksom tråkke på vekta i dag, selv om jeg har bestemt meg for at jeg skal ha veiedag på fredager. Men ville liksom se at om det skjer noe dramatisk med meg de første dagene. Og det gjør det :P Vekta var 1,7 kg ned fra fredag Vet dette er vann og annet avfall som tømmes fra kroppen, men morro læll.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 08:38   #85
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg har gått på en smell jeg da - "har ingen fristelser før bryllup i oktober" skrev jeg tidligere - vel - det var noe jeg skulle ønske! Hele forrige uke var full av fristelser, og jeg holdt leeenge, men hadde en "dagen derpå" som viljestyrken ikke sto til å redde...... og da røyk jeg både på det ene og det andre.....

Men jeg reiser meg igjen og gir meg ikke så lett. Sommeren er rett rundt hjørnet!!!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 09:05   #86
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Jeg har gått på en smell jeg da - "har ingen fristelser før bryllup i oktober" skrev jeg tidligere - vel - det var noe jeg skulle ønske! Hele forrige uke var full av fristelser, og jeg holdt leeenge, men hadde en "dagen derpå" som viljestyrken ikke sto til å redde...... og da røyk jeg både på det ene og det andre.....

Men jeg reiser meg igjen og gir meg ikke så lett. Sommeren er rett rundt hjørnet!!!

Ja, reis deg og fortsett. Fikk jo forklaring på min megasprekk! Disse forbaskede hormonene altså! Jeg føler av og til at jeg er 100% styrt av hormoner. De bestemmer dagsform, humør, energi, sult, søvn osv.

Jeg skal til syden om 3 uker og skal ikke sprekke før jeg drar, det er uaktuelt!

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 12:39   #87
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Stå på, begge to!

Her går det ganske så bra om dagen. Stadig murrende hodepine, men den takler jeg ganske bra foreløpig i alle fall. Håper den gir seg etterhvert, for jeg vet ikke om jeg orker det så lenge.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 17:06   #88
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Hei alle sammen, jeg endte visst opp med ketolyse, selv om jeg i utgangspunktet bare skulle teste lavkarbo.
Jeg startet for fire dager siden, er ikke sikker på om jeg har kommet i ketose, har ikke sticks, men har begynt å få hodepine så håper på det iallefall!
Det jeg kommer til å slite mest med, er å få nok fett i kosten. Jeg er ikke så glad i det, kan ikke utstå meierismør til steking/baking, men prøver å kamuflere det så godt jeg kan med annet godt. Er veldig spent på hvordan dette går, om det i det hele tatt går!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 18:26   #89
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Hei alle sammen, jeg endte visst opp med ketolyse, selv om jeg i utgangspunktet bare skulle teste lavkarbo.
Jeg startet for fire dager siden, er ikke sikker på om jeg har kommet i ketose, har ikke sticks, men har begynt å få hodepine så håper på det iallefall!
Det jeg kommer til å slite mest med, er å få nok fett i kosten. Jeg er ikke så glad i det, kan ikke utstå meierismør til steking/baking, men prøver å kamuflere det så godt jeg kan med annet godt. Er veldig spent på hvordan dette går, om det i det hele tatt går!

Hei og velkommen!

Du kan prøve Cocosa til å steke i. Hvis du velger den uten smak så er det faktisk ikke noe smak. Jeg er ikke glad i kokos, men bruker gjerne den Cocosaen.

En ting jeg merker når jeg er i ketose er at det lukter spesielt av urinen.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 20:04   #90
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Hei og velkommen!

Du kan prøve Cocosa til å steke i. Hvis du velger den uten smak så er det faktisk ikke noe smak. Jeg er ikke glad i kokos, men bruker gjerne den Cocosaen.

En ting jeg merker når jeg er i ketose er at det lukter spesielt av urinen.

Takk!
Hvor kjøper en det, da, helsekost?
Jeg fikk kjøpt stix i dag, og den ga moderat utslag, så da gjør jeg det riktig, hurra!
Er vanvittig tørst for tiden, har drukket 3 liter i dag, og kan nok drikke endel mer!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 21:20   #91
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hvordan går det med vekten deres? Jeg skeiet kraftig ut i helgen, ble en tur på byen med gode venninner og alt for mange karbs både på natten og dagen derpå.. Magen min så med en gang ut som en ballong, så nå er jeg sikker på at det blir veldig lenge til neste utskeielse! La på meg 2 kilo også, sikkert vannvekt for de er borte nå med to dager på ketolyse

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:16   #92
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

får jeg bli med og eller? er jo ganske så midt i mai, men..

mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:46   #93
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

får jeg bli med og eller? er jo ganske så midt i mai, men..

Ja klart du kan være med! Har du mange kilo du skal ha bort?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:51   #94
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Ja klart du kan være med! Har du mange kilo du skal ha bort?

jupp, har planer om å gå ned 12 i første omgang.. har satt meg et mål til 10. mai.. trener hardt hver dag nå..
er 82 kilo.. 70 kilo hadde vært fantastisk å se på vekta snart motivasjonen er på plass iallefall.

mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 23:09   #95
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

jupp, har planer om å gå ned 12 i første omgang.. har satt meg et mål til 10. mai.. trener hardt hver dag nå..
er 82 kilo.. 70 kilo hadde vært fantastisk å se på vekta snart motivasjonen er på plass iallefall.

Mener du 10 juni? deilig når motivasjonen er på topp, særlig når man ser at vekta går nedover

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 23:49   #96
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Mener du 10 juni? deilig når motivasjonen er på topp, særlig når man ser at vekta går nedover

åj, neei! 10. august

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 00:09   #97
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

I dag har det gått greit med kosten, men betaler dyrt for utskeielsene i helgen! For å klare å stå imot på 17.mai er jeg nødt til å bake noe, så i morgen er den store bakedagen!

Ellers skal jeg lage litt is også, det blir nok bra

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 06:42   #98
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Vekten står helt stille, frustrerende. Men har mens, kan det virke inn?
Uansett så er det ikke veiedag før mandag, håper og tror at det iallefall er litt nedgang til da...

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 08:24   #99
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Takk!
Hvor kjøper en det, da, helsekost?
Jeg fikk kjøpt stix i dag, og den ga moderat utslag, så da gjør jeg det riktig, hurra!
Er vanvittig tørst for tiden, har drukket 3 liter i dag, og kan nok drikke endel mer!

Ja, jeg kjøper det i helsekost. Siden jeg bor så nærme grensa kjøper jeg det i Sverige, er noen kroner å spare på det.

Ellers er det ny dag og nye muligheter. Jeg er dårlig på å vente med å veie meg før fredag, så i dag tråkket jeg på vekta igjen. Og det formelig renner av. Har aldri opplevd maken. Alle andre ganger når jeg har begynt en kur så går det kanskje bort 1,5 - 2 kg første uka. Men jeg nærmer meg 4 ! Det er ikke det at jeg klager, men trodde ikke det var mulig, selv om det nok mest er vannvekt. Moro læll! Jeg har jo i alle fall 40 kg som bør bort, så det er fremdeles nok å ta av

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 09:17   #100
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Vekten står helt stille, frustrerende. Men har mens, kan det virke inn?
Uansett så er det ikke veiedag før mandag, håper og tror at det iallefall er litt nedgang til da...

Ja, mens kan ha noe å si. Noen går opp 1 - 2 kg ved mens. Så det skulle nok hjelpe innen mandag

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no