Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Noen som har et godt svar?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-11, 20:59   #1
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Noen som har et godt svar?

Jeg har vært i ketose så og si sammenhengende 1 år.
Så spurte en venninne meg hvorfor jeg ikke veide 50 kg, istedet for de 80 jeg nå veier..

Noen som har et godt svar? Gått ned 20 totalt (men stått stille, og litt opp siden februar)

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:09   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: noen som har et godt svar ?

Vanskelig å synse noe om uten å vite hvor høy du er, i forhold til disse kiloene. Men det er da ingenting unormalt med vekttapet ditt - jeg gikk ned 20 kilo det første året mitt i ketose, og det inneholdt flere måneder med stillstand - gikk i rykk og napp, med andre ord. Det går saktere jo nærmere normalvekt man kommer, dessverre...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:10   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har et godt svar?

Fordi lavkarbo er vektregulerande, og det ikkje er meininga at du skal vege 50kg?!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:18   #4
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Noen som har et godt svar?

ja, det vet jeg, 50 var vel bare en måte og si på, om hvorfor jeg ikke er normalvektig.. er 165 høg.

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:34   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har et godt svar?

Fordi ting tek tid? Kanskje kroppen din er intolerant mot noko som gjer at du går tregare ned i vekt, eller ikkje rasar ned slik som somme? Det går tregt hos meg også, men det går då i det minste rette vegen. Noko det ikkje gjorde med "vanleg" kost. Fordi ein ikkje kan diktere kroppen? Korleis du føler deg er vel viktigare enn akkurat vekttal?

20kg på eitt år er ikkje ingenting!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:36   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et godt svar?

Er jeg den eneste som syntes at det var et ganske frekt spørsmål fra en venninne?

Ellers: Det Furine sa

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:37   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et godt svar?

Et godt svar vil være at hun skal drite i å være så frekk

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:39   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har et godt svar?

Ja, eg var på veg til å nemne det også... Enig med Nellie og Cyan. Som sagt, det er ganske bra jobba med 20kg allereie! Heia du!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:48   #9
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Noen som har et godt svar?

Hehe, neida, hun var ikke frekk.. synes d var et godt spørsmål jeg Hun er veldig grei altså

Men ja, ting tar tid, og jeg er veldig fornøyd med vekttapet Men jeg er kanskje litt utolmodig med de sste 15-20 jeg har igjen da..

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:50   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et godt svar?

Tror jeg hadde oppfattet spørsmålet som et spørsmål om mekanismen i selve lavkarboprinsippet jeg, hvorfor fortsetter man ikke å gå ned når man fortsatt spiser lavkarbo-spørsmål, og ikke personlig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:51   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har et godt svar?

Hun har kanskje, som mange andre, fått inntrykk av at ketose er en vidunderkur som gjør at en bare raaaser ned i et forrykende tempo. For noen er det jo sånn og det er de historiene folk biter seg merke i. For de fleste er det rykk og napp og opp og ned.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:52   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har et godt svar?

Då er vel beste svaret at ting tek tid, Rom var ikkje bygd på ein dag etc. Så lenge kroppen har det bra, så er det for min del greit at det tek litt tid.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:57   #13
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Noen som har et godt svar?

Fy søren så frekt. Hadde spurt tilbake: Hvorfor er du ikke penere som sminker deg hver dag... eller noe slikt.. hehe...
Vel, det viser vel bare hvor uvitende hun er om hvordan dette virker.
Jeg er nesten konstant i ketose, men går lite ned, men du verden så godt jeg har det med meg selv. Magen fungerer, humøret er bedre, sover godt om natta osv osv. Utrolig helsegevinst av å gå på denne dietten. For meg er det iallefall snakk om en kostholdsendring som jeg vil leve med resten av livet. At det forsvinner en kilo eller to i ny og ne er bare bonus

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:16   #14
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Noen som har et godt svar?

Jada, hun mente selve mekanismen i lavkarboprinsippet. Jeg tenkte ikke engang tanken på at d var frekt jeg

Er greit for meg også at det tar tid, så får også hodet og huden tid på seg. Må stadig minne meg selv på det

Ja, jeg har det også mye bedre når jeg er i ketose. Helt utrolig faktisk Og jeg har satt personlig rekord på livsstilsendringene mine

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 22:54   #15
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har et godt svar?

Her er mye å ta hensyn til for å vedlikeholde et konstant vekttap.
Du kan trykke i deg uansett hva det skal være - men det er kroppen som bestemmer u a n s e t t. På lik linje som at noen har høy forbrenning og veier 50 kg, samtidig som de peiser på med sjokkis, burgere, pottitgull osv osv, så beviser det bare at kroppene våre er forskjellige.
Kanskje det kroppen din trenger er en pause? Eller å ligge på rundt 50 karb? Komme deg litt ut av ketose, la huden få trekke seg sammen. Nå vet jeg ikke hvordan du har spist eller hvilke prinsipper du har fulgt. Uansett, vær fornøyd med de endringene du har klart å gjort! 20 kg er fenomenalt!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:44   #16
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Noen som har et godt svar?

Tusen takk for gode svar, og gode oppmuntringer

Jeg har ufrivillig vært ute av ketose i 4 uker, pga 0 tilgang til kjøkken. Så med pølser og fedon lindberg-brød så var jeg oppe i kanskje 60-70 karbs om dagen. = 4 kg opp, oppblåst, uren hud, slapp og trøtt.

Så nå er jeg tilbake i ketose, og fryder meg over den gode maten. Man vet sannelig ikke hva man går glipp av før man er der og ikke har tilgang på det

Jeg er forøvrig tilhenger av LCHF, og holder meg mellom 15-30 karber om dagen.

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 00:22   #17
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Noen som har et godt svar?

Wow, -20kg på et år er jo fantastisk! Så flink du er!
Det er sånn jeg ser denne situasjonen, da

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger svar på noen spørsmål, da dette er nytt for meg osirius_1983@hotmail.com Spørsmål og svar 4 11-03-10 01:19
Helt ny, og trenger noen svar Atkinsmadde Spørsmål og svar 2 20-05-09 10:28
Endelig noen fornuftige svar å få Grovsnus Livets lyse side 6 28-10-08 21:28
...om noen venter svar fra meg og ikke får det... Nille Generell diskusjon 14 01-03-07 07:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no