Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ang. slankeoperasjoner

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-11, 09:56   #26
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Var det jeg trudde også, at dette er et lavkarbo forum, ikke et slankeforum.


En av grunnleggerene av dette forumet, Lise, gikk/går på lavkarbo for å gå opp i vekt, fordi hun var for tynn. Så jeg tror ikke det er vi som har misforstått hva dette forumet dreier seg om.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:59   #27
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Ang. slankeperasjoner

Dette må være den mest egoistiske tråden jeg har lest på lenge.

Å syte over at du mister motivasjonen fordi noen andre ikke klarer vektnedgangen og må opereres vitner om null evne til sympati. Jeg er sjokkert og overrasket. Er det virkelig mulig?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:00   #28
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Btw, jeg må si at en av de historiene her inne som har inspirert meg mest er brukeren Iset sin- jeg husker hvordan hun slet forferdelig med å gå ned før hun fikk operasjonen sin, og det var en fryd å se hvordan hun sånn ca. halverte vekten sin, ved hjelp av lavkarbokosthold.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:06   #29
Siwa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Tr.heim
Alder: 49
Innlegg: 77
Siwa er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeperasjoner

Jeg er litt enig og litt uenig i HI *sparke*

Hvis man skriver at man har gitt opp lavkarbo fordi det ikke funker, og velger å ta en operasjon istede, så er det litt demotiverende å lese.

MEN på en annen side HI, så er det sånn at de fleste som legger om kostholdet til lavkarbo går ned masse i vekt, og vis du går ned 30 kg ++++, så er det sånn at de fleste "bør" "slankeoperere" seg etterpå. Grunnen er jo at vedkommende får en del hud for mye bl.a. Hvor motiverende er det å lese om den som gikk ned 30 kg på lavkarbo, men ingen cm, fordi løse hudfolder fyller ut klærne likevel

I forumverden bør vi være åpen for alle typer samtaler og diskusjoner, uansett hvilket forum man besøker.

Jeg for min del er ofte inne på et barselforum, men vi diskuterer for all del ikke bare unger

__________________
Veien mot vektnedgang kan være tøff!!

Siwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:18   #30
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Jeg holder jo et øye med kaloriene i tillegg så jeg bør vel pelle meg ut herfra jeg også da? Ikke at jeg skriver så ofte og mye, men jeg liker å henge her inne allikevel.

Og når vi snakker om slankeoperasjoner så er det da flere her inne som har satt seg på liste, men ombestemt seg når de har funnet ut at de klarer å gå ned på lavkarbo - det er jo topp!

At noen velger å la seg operere er helt og holdent deres egen sak, det er ikke noe man bare stikker innom legen en tirsdag og bestiller time til og blir operert i slutten av uka liksom. Det er litt mer omstendelig enn det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:19   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Jeg blir demotivert av syteinnlegg som detta.. Kan vi ikke lage en lukket gruppe for folk som bare syter?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:19   #32
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Btw igjen: Tror noen seriøst at gastric bypass er lettvint? Tror noen at man bare svipper innom sykehuset for en liten quick-fix-operasjon og deretter lever et ubekymret og lykkelig liv der man spiser Dream Lakris-is og ostepop mens man raser ned i vekt? Og tror noen her seriøst at det må være enkelt for noen å måtte innrømme for seg selv og andre at de ikke greier å slanke seg på "vanlig" måte?


At sykelig overvektige mennesker velger å ta gastric bypass er nesten like provoserende som de med klinisk depresjon som går på antidepressiva. :


Sist redigert av Sugarpill : 25-09-11 kl 10:26.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:50   #33
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Hvis man skriver at man har gitt opp lavkarbo fordi det ikke funker, og velger å ta en operasjon istede, så er det litt demotiverende å lese.

Men er det virkelig noen som har gjort det? De som er her lever jo på dette både før og etter. Her er det jo holder at hun mener at de som tar slankeoprasjon har gitt opp.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:03   #34
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

MEN på en annen side HI, så er det sånn at de fleste som legger om kostholdet til lavkarbo går ned masse i vekt, og vis du går ned 30 kg ++++, så er det sånn at de fleste "bør" "slankeoperere" seg etterpå. Grunnen er jo at vedkommende får en del hud for mye bl.a. Hvor motiverende er det å lese om den som gikk ned 30 kg på lavkarbo, men ingen cm, fordi løse hudfolder fyller ut klærne likevel

Jeg tror ikke det er fjerning av løshud det er snakk om som "slankeoperasjon", det siktes nok mer til gastric bypass og slike inngrep.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:13   #35
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Å ha ta tatt en gastric bypass er på ingen måte et lettvint valg ta, og det er heller ingen lett løsning. Jeg har aldri måttet være så fokusert på kosthold som nå etter operasjonen min. Og nå 1,5 år i etterkant begynner effekten å dale, og det er derfor enda viktigere for meg å passe på hva jeg spiser. Og gjett hva; jeg har spist lavkarbo hele tiden etter operasjonen, og jeg kommer til å ha et lavkarbokosthold for resten av livet!

Jeg har flere ganger gått ned mye med lavkarbo, men for meg så måtte jeg være superstrikt 24/7 for å gå ned (sanns. fordi jeg var veldig insulinresistent). Jeg orket det til slutt ikke lenger, og det siste 1,5 året før operasjonen min brukte jeg lavkarbo til å holde vekten stabil. Og det at jeg kan en del om lavkarbo har nok vært medvirkende til at jeg f. eks unngikk diabetes 2 før operasjonen min.

Nå etter operasjonen har jeg gått ned over ** kg, og skal ned ca 10 kg til. Jeg håper alle og enhver ser at dette har vært et smart valg av meg, og at folk ikke er så dumme at de lar seg demotivere av dette.

Jeg vil veldig gjerne fortsette å være medlem her inne, og delta når det passer meg. Jeg velger å lese de trådene jeg vil, og det gjør alle andre også. Så dersom man ikke klarer å unne andre vektnedgang ved hjelp av vektoperasjon, og kun tenke på seg selv, så får de la være å lese disse trådene da. Overskriftene forteller jo hva trådene handler om, så rimelig lett å unngå spør du meg...

__________________




Sist redigert av Lemen : 30-09-11 kl 23:17. Årsak: Tok bort antall kg jeg har gått ned
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:19   #36
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Btw, jeg må si at en av de historiene her inne som har inspirert meg mest er brukeren Iset sin- jeg husker hvordan hun slet forferdelig med å gå ned før hun fikk operasjonen sin, og det var en fryd å se hvordan hun sånn ca. halverte vekten sin, ved hjelp av lavkarbokosthold.

Og så kan du jo legge til at hun faktisk har slitt i etterkant av operasjonen og vektnedgangen. Hun gikk jo ned til undervektig. Enda et eksempel på at det ikke er lett å velge en slik operasjon, ikke bare fordi det er en operasjon og et vanskelig valg, men fordi slike ting kan skje etterpå. Hvor mye krever det ikke av vedkommende etter operasjonen?

Jeg synes at på dette forumet bør alle være velkommen. Alle bør møtes med respekt. Uansett. Jeg synes det er imponerendes at blant annet Iset, det hun har gått gjennom. På lik linje som jeg synes det er skikkelig bra av dem som har gått ned kun ved hjelp av kosthold. For å ikke snakke om dem som tok tak i sin egen helse FØR de ble syke og overvektige.

Nei, noen bør ta seg selv i nakken og ikke syte over manglende evne til å følge kostholdet for sin egen del. Det er ingen her inne som tar bort en annen person sin inspirasjon, lyst og vilje til å forandre seg selv. Det er kun en selv som klarer det!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:22   #37
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Ang. slankeperasjoner

Nei de har like stor rett til å være her som vi andre har. Skulle bare mangle. Det temaet som ikke interesserer deg det trenger du heller ikke lese. Så enkelt er det.

MEN jeg forstår litt holdningen din om at dem har det så lettvint liksom og velger operasjon. Det er veldig lett å tenke sånn. Det gjorde jeg også helt til noen i familien min måtte ta en slik operasjon. Og nå kjenner jeg flere som har tatt og jeg skal skrive under på at det var alt annet enn enkelt.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:26   #38
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Må si jeg syns det er skikkelig hyggelig å lese at enkelte mener jeg ikke hører hjemme her på forumet. Ja, for jeg har jo gitt opp jeg, som lot legen sende en henvisning for meg da BMI'en min bikket 40, etter å ha vært overvektig hele livet. Jeg er visst ikke så opptatt av lavkarbo heller har jeg skjønt, selv om jeg har levd lavkarbisk i mer enn 4 år, for jeg leter åpenbart etter den letteste utveien. Ja, for det er jo veldig lett å muligens måtte slite med diare resten av livet, å måtte ta en hel cocktail av vitamintilskudd hver eneste dag resten av livet for ikke å snakke om alle de andre tingene man risikerer både under selve operasjonen og i etterkant. Har du i det hele tatt lest godt gjennom slankeoperasjontrådene her? Ser det virkelig ut som om det er en gjeng som ikke har prøvd alle mulige måter på å bli kvitt overvekten sin? Husk på at det er ikke snakk om bare 20 kilo her, vi snakker over 40-50-60-70 kilo overvekt og mer, ofte med sykdommer relatert til dette, f.eks. diabetes. For mange er slankeoperasjon rett og slett livreddende.

Jeg er heldig, jeg behøver sannsynligvis ikke operasjon og det er også min største motivasjonsfaktor. Det ser ut som om kroppen min har blitt rebootet etter fødsel og ammeperiode, og at den nå skjønner at det er helt greit å gi slipp på kiloene. Jeg gikk nemlig opp i vekt på lavkarbo før jeg ble gravid, men ga likevel aldri opp. En operasjon er en siste utvei, ingen enkel utvei.


Sist redigert av Cyan : 25-09-11 kl 12:38.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:37   #39
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Dessuten virker det som om enkelte tror at det bare er å troppe opp på et hvilket som helst sykehus og kreve en operasjon. Det er det ikke. Det er en rekke kriterier man må oppfylle, og ventetiden er svært lang i det offentlige , opptil 5 år på Aker der jeg står på venteliste for behandling. I det private er det litt enklere og selvsagt ikke så lang ventetid, men også her har man kriterier som må være oppfylt og man må gjennom en grundig utredning på forhånd også her .

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:52   #40
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg snakker om motivasjon for oss nye, Lulla. Ikke om hva de opererte tenker.


Jeg har sagt min mening om dette temaet allerede, men MÅ kommentere det sitatet- hvorfor i h....skulle motivasjonen for sarte nye medlemmer på noen måte gå foran "hva de opererte tenker"? Er ikke deres behov like viktige som dine?

Vi har ikke noe rangsystem her inne, alle medlemmene har samme rett til å være her, og til å uttale seg og diskutere det de måtte ønske. Og jeg må si at blant de du beskylder for å ødelegge motivasjonen til nye medlemmer fordi de har "gitt opp", finner du medlemmer som virkelig har tilført dette forumet mye, og som jeg er sikker på har bidratt til å motivere mange, mange andre, både nye og gamle medlemmer, gjentatte ganger- jeg opplever, for å nevne navn, både Kitt og Cyan som ekstremt store ressurser for dette forumet, og finner det virkelig provoserende at de implisitt blir beskyldt for å bidra til å ødelegge motivasjon for noen.


Sist redigert av Sugarpill : 25-09-11 kl 14:01.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 15:25   #41
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg som er ny på dette, synes det er utrolig demotiverende å lese om folk som har "gitt opp" og har operert seg. Hører disse trådene egentlig hjemme i et forum som dette?

Nå har du bæsja i skuffen, Olive Oil...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:25   #42
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg snakker om motivasjon for oss nye, Lulla. Ikke om hva de opererte tenker.

Jeg syntes virkelig synd på deg hvis du ikke klarer å hente motivasjon fra annet enn solskinnshistoriene her inne. Jeg har MINST like stort utbytte av å lese om motgang. Sånn er det jo med alle andre områder i livet også, det er ikke bare i medgang man lærer!

Det er ikke lenge siden jeg oppdaget dette forumet, og en av de tingene som virkelig imponerer meg er takhøyden her inne. Her er det rom for absolutt alle og ingen skal gjemmes bort på private fora bare fordi en nykommer i ny og ne ikke tåler annet enn suksesshistoriene.

Og utsagnet ditt om at slankeopererte har gitt opp viser at du virkelig ikke har peiling på hva en slik operasjon innebærer.

Signerer forøvrig Ethereal.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:50   #43
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Thumbs up

Sv: Ang. slankeperasjoner, så godt skrevet !!!

Kan bare klappe for deg, så enig, operasjon er ikke et lettvint valg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hadde jeg på noen måte gitt opp, hadde jeg jo ikke latt meg operere! Bare blitt større og større og større og sykere og sykere og sykere!!!

Jeg er 44 år og har slanket meg i 30 av dem. Hadde jeg ikke spist lavkarbo de siste snart 4 årene, hadde jeg nok veid 30- 50kg mer enn det jeg gjør i dag! Takket være lavkarbo og ganske hard jobbing har ikke vekten gått mer opp.

Vi er alle forskjellige og det som funker for deg, funker ikke alltid for meg. Jeg har vært gjennom så og si alle slankekurer i boka og har gått ned maaaaaange kilo maaaaaaange ganger. Først med lavkarbo har jeg holdt vekten ganske så lenge.

Og tenk, jeg kommer til å spise lavkarbo også etter min GBP- operasjon. Skal jeg da gjemme meg på et lukket forum? Skal jeg ta med meg over 4 år med lavkarbo- erfaring og all min sykepleier- kunnskap ut av forumet fordi jeg har tatt ansvar for egen helse og latt meg vektoperere?

DET KAN DU BARE GLEMME! JEG VAR HER FØRST! LIKER DU DET IKKE? BYEBYE, BABY! MEG BLIR DU IKKE KVITT!

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:05   #44
Siwa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Tr.heim
Alder: 49
Innlegg: 77
Siwa er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Men er det virkelig noen som har gjort det? De som er her lever jo på dette både før og etter. Her er det jo holder at hun mener at de som tar slankeoprasjon har gitt opp.

JEG har ikke lest noen, MEN så har jeg ikke lett heller
Det jeg mente å skrive var at jeg forstår at det KAN være demotivende

__________________
Veien mot vektnedgang kan være tøff!!

Siwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:08   #45
Siwa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Tr.heim
Alder: 49
Innlegg: 77
Siwa er på en erverdig vei

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg tror ikke det er fjerning av løshud det er snakk om som "slankeoperasjon", det siktes nok mer til gastric bypass og slike inngrep.

Ja, det er det vel kanskje

Det er vel ikke så enkelt å få en sånn operasjon i dag heller da, må man ikke under enn vis BMI først da??, og etterpå så bør du jo ligge på en ganske streit linje ang mat, så man ikke havner der man var før

Jeg kan bare tenke meg til at dette er et vanskeligere valg enn noe annet..

__________________
Veien mot vektnedgang kan være tøff!!

Siwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:19   #46
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Ang. slankeperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

JEG har ikke lest noen, MEN så har jeg ikke lett heller
Det jeg mente å skrive var at jeg forstår at det KAN være demotivende

Alt som ikke er solskinns historien kan jo være demotiverende, og det må være rom for alt. Da dette er ikke et slankeforum.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:32   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Ikke alle går ned i vekt med lavkarbo. Men de aller fleste opplever å få bedre helse. kanskje noen av oss må innse at vi ikke blir superslanke, men er det grunn nok til å legge seg under kniven?
For meg er en slankeoperasjon den ultimate seieren for det overfladiske samfunnet. Så lenge man kan være frisk på innsida, må man kanskje jobbe med å godta den man er utenpå også.
Slankeoperasjon er selvfølgelig ingen enkle utvei, men når man først har tatt ett inngrep er veien fryktelig kort til flere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:02   #48
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke alle går ned i vekt med lavkarbo. Men de aller fleste opplever å få bedre helse. kanskje noen av oss må innse at vi ikke blir superslanke, men er det grunn nok til å legge seg under kniven?
For meg er en slankeoperasjon den ultimate seieren for det overfladiske samfunnet. Så lenge man kan være frisk på innsida, må man kanskje jobbe med å godta den man er utenpå også.
Slankeoperasjon er selvfølgelig ingen enkle utvei, men når man først har tatt ett inngrep er veien fryktelig kort til flere.

For meg er dette et av de mest overfladiske og idiotiske svarene i hele tråden! Du har jo ikke evne til å sette deg i andres sin situasjon!

Jeg var sykelig overvektig med en bmi på ** før operasjonen. Ja, jeg var frisk da jeg tok operasjonen, men for hvor mange år? Jeg hadde det godt med meg selv, selvtilliten har alltid vært bra og jeg har alltid godtatt meg selv slik jeg er, for jeg har vært overvektig siden jeg gikk i barnehagen. (Og veien til psykiske problem hadde nok vært kort om jeg ikke hadde godtatt vekten min.) Men for min fremtidige helse så var det idiotisk av meg å fortsette å være så overvektig.

Og ja, jeg kan faktisk godta å ikke bli superslank. Jeg er strålende fornøyd med resultatet så langt, og nå er bmi'en min på 28, altså fortsatt overvektig. Jeg har et håp/ en ultimat drøm om å nå 25 i bmi, altså akkurat såvidt komme innenfor normalen når det gjelder bmi, men jeg har ingen problemer med å godta at vekten er slik som den er nå. Nå er kostholdet slik det kommer til å være resten av livet, går jeg ned så gjør jeg det, gjør jeg det ikke er det også ok. Dersom det skulle slå feil og vekter svinger oppover igjen, så må jeg sette inn tiltak for å forhindre det.

Og klart jeg skal ta operasjoner nå i etterkant av vektnedgangen, det hadde jeg skullet gjort uansett hvilken måte jeg hadde klart å gå ned i vekt på. Plager med infeksjoner/ svette/ lukt pga hudfolder er helt klart en god grunn til å fjerne overflødig hud, og har ingenting med at det er kort vei til å ta flere inngrep.

__________________




Sist redigert av Lemen : 30-09-11 kl 23:18. Årsak: Tok bort bmi'en min fra før operasjonen
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:05   #49
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke alle går ned i vekt med lavkarbo. Men de aller fleste opplever å få bedre helse. kanskje noen av oss må innse at vi ikke blir superslanke, men er det grunn nok til å legge seg under kniven?
For meg er en slankeoperasjon den ultimate seieren for det overfladiske samfunnet. Så lenge man kan være frisk på innsida, må man kanskje jobbe med å godta den man er utenpå også.
Slankeoperasjon er selvfølgelig ingen enkle utvei, men når man først har tatt ett inngrep er veien fryktelig kort til flere.

En seier for det overfladiske samfunnet? Tror du virkelig at noen velger en operasjon pga forfengelighet (jeg antar det er noe slikt du sikter til)? Kriteriet for operasjon er for det første en BMI på over 40 eller over 35 med følgesykdommer. Det er ikke snakk om et ønske om å bli superslanke, men et spørsmål om liv og helse når det har gått så langt.

Jeg er ingen forkjemper for operasjon og mener at det bør være absolutt siste utvei og at man skal sette seg virkelig godt inn i hva man begir seg ut på dersom man velger det. It's no walk in the park, det er knallhardt arbeid og om man skal opereres offentlig er det litt av en prosess man skal gjennom før man evt. får innvilget operasjon.

Jeg har vært overvektig absolutt hele livet mitt i større eller mindre grad. Jeg har forsøkt å slanke meg på utallige måter tidligere. Gått ned noen få kilo for så å gå opp igjen. Jeg gikk ned en del kilo på lavkarbo, men så begynte jeg å gå opp igjen uten noen åpenbar forklaring. Jeg gikk opp 20 kilo på streng Fedon, så klarte jeg såvidt å stagge vektoppgangen på Eurodiet Fase 1 før jeg ble gravid. Jeg fikk svangerskapsdiabetes da jeg var gravid og jeg gikk ikke ned i vekt mens jeg ammet. Svangerskapsdiabetesen trakk seg ikke helt tilbake etter fødsel og jeg er nå helt på grensen (0.2 "poeng" fra diabetes). Med en BMI på over 40, kraftig glukoseintoleranse, en liten sønn som jeg vil være en friskest og raskest mulig mamma for opp gjennom årene og ikke minst med min vekthistorie begynte jeg å tenke at vektoperasjon kanskje kunne være den eneste utveien, og legen var helt enig og sendte henvisning. Heldigvis for meg, så begynte jeg faktisk å gå ned i vekt straks jeg sluttet å amme (et eller annet i kroppen har på uforståelig vis rebootet etter svangerskapet ), så høyst sannsynlig trenger jeg ingen operasjon (bank i bordet). Men om det hadde kommet dit hen at jeg hadde endt opp med en operasjon så hadde det vært et veloverveid valg basert utelukkende på helse. Jeg kunne alltids klart å godta hvordan jeg så ut på utsiden, men det gjør ikke alt det overflødige fettet mindre helsefarlig.

And for the record: Jeg har intet ønske om å bli superslank. Jeg kommer til å bli vel fornøyd med en BMI på 27-28 - Overvektig men ingen fare for liv og helse

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:14   #50
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Ang. slankeoperasjoner

Nettopp, Cyan. Nettopp !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no