Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Handlekurven til fete mennesker

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-07, 14:03   #51
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Don Vito Corleone, her.

Huff dette var jo ikke meningen.

Jeg prøvde å få fram et poeng jeg nå ser kom helt feil ut og ble dumt.

Men kan bare skylde på meg selv for et dårlig skrevet innlegg.
Beklager !

Nei nei, ikke tenk sånn. Dette er faktisk en interessant diskusjon, og du er jo ikke den eneste som kikker oppi handlekurven til andre mennesker. MANGE gjør det, og mange tenker nok som Siljevanilje tenkte, og det gjør meg veldig trist, samtidig som jeg jo skjønner det. Jeg hadde kanskje tenkt slik selv, om jeg hadde vært slank og aldri hatt vektproblemer. Det er ikke enkelt for folk som aldri har vært i en slik situasjon, å skjønne hvor vanskelig det er, at det ikke bare er å "ta seg sammen" eller å ha nok kunnskaper. Ofte hjelper det ikke en døyt, da problemet er mye mye mer komplekst.

Når det gjelder Ernæringsrådet så synes jeg det er skummelt at de anbefaler lettprodukter over en lav sko. Er lettprodukter sunt for slanke og usunt for fete? Nei det tror jeg overhodet ikke, jeg tror ikke lettprodukter (margarin, lettost, lettmajones, lett ditt og lett datt) er sunt for NOEN, samme hva de veier eller hvilken helse de har i utgangspunktet. Det er vel på tide at de snart innser at margarin IKKE er sunnere enn smør?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:11   #52
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei nei, ikke tenk sånn. Dette er faktisk en interessant diskusjon, og du er jo ikke den eneste som kikker oppi handlekurven til andre mennesker. MANGE gjør det, og mange tenker nok som Siljevanilje tenkte, og det gjør meg veldig trist, samtidig som jeg jo skjønner det. Jeg hadde kanskje tenkt slik selv, om jeg hadde vært slank og aldri hatt vektproblemer. Det er ikke enkelt for folk som aldri har vært i en slik situasjon, å skjønne hvor vanskelig det er, at det ikke bare er å "ta seg sammen" eller å ha nok kunnskaper. Ofte hjelper det ikke en døyt, da problemet er mye mye mer komplekst.

Jepp, en kjempeinteressant diskusjon, helt enig!

Jeg hadde vorspiel på lørdag, og da havnet vi alle sammen i en kjempediskusjon angående fedme. Det var så utrolig interessant å høre hva folk synes, uavhengig om de var tynne, tjukke, på slankern, nyfrelst på lavkarbo eller hva som helst.
Jeg har en venninne som har vært veldig stor, og å høre hvordan hun har blitt møtt ute i samfunnet ganske så forferdelig. Og vi vet jo at vi alle innehar fordommer, uansett.
Å tro at folk ikke har fordommer mot tjukke folk er jo som jeg sa i sted å leve i en utopi, men det som gjorde meg lei meg her i denne tråden var at det så tydelig viser at folk ikke kommer over disse fordommene, selv etter å ha blitt grundig opplyste her på dette flotte forumet. Har man aldri vært i en sånn situasjon selv så kan man vel sette seg inn i den etter å ha lest litt rundt her inne??? Det handler om empati, synes jeg.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:15   #53
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Syns absolutt ikke dette var noe dårlig tråd..
mye mer interesant å lese folks ulike synspunkter
mange måter å tenke på som ikke har slått meg engang
ang handlekurver så ser jeg ikke noe gale med å kikke
og tenke sitt om det..mennesker er sånn på alle måter
vi dømmer basert på det ene og det andre
men syns ikke at man har rett til snakke til vedkommende
så lenge det er fremmede folk da
prøver iallfall å spre budskapet om lavkarbo til alle jeg
kjenner og møter(som gidder å høre på)
folk begynner nok å bli ganske så lei maset mitt nå
men tross alt er det flere som har slanket seg på denne måten
etter mitt mas/resultat tror ikke det er mange årenene
til lavkarbo er respektert blandt helsemyndighetene her i landet
,kommer jo bare mer og mer frem i media nå..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:23   #54
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Synes en skikkelig diskusjon er bare fint jeg, man trenger da ikke unnskylde tråden bare fordi den ble litt opphetet.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:26   #55
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Synes en skikkelig diskusjon er bare fint jeg, man trenger da ikke unnskylde tråden bare fordi den ble litt opphetet.

Enig med det - at jeg ble lei meg betyr ikke at vi ikke skal diskuterere det (SÅ selvsentrert er jeg ikke, altså)
Bare kjekt med en tråd med litt temperatur!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:57   #56
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Enig med det - at jeg ble lei meg betyr ikke at vi ikke skal diskuterere det (SÅ selvsentrert er jeg ikke, altså)
Bare kjekt med en tråd med litt temperatur!

bare flott at du sier hvordan du føler det

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:58   #57
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Jeg pleier ikke akkurat å snike oppi handlekurvene til folk, men det blir jo til at man ser litt hva folk handler.. Og jeg kjenner jeg blir litt oppgitt (ikke over personene) og trist når jeg ser hva enkelte lemper i handlevognene.

Ser at noen blir oppskaket over innlegget til siljevanilje, men hun er inne på et viktig tema. Kan vi ta initiativ til å snakke med andre om vekt og mat eller skal vi vente til andre tar initiativ?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:04   #58
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Jeg synes det er tragisk når folk setter et = mellom utseende og atferd, eller moral for den saks skyld. Jobber selv med mennesker og livshistorier og merker meg at de som ser ned på andre mennesker på denne måten ofte har et meget dårlig selvbilde eller på annen måte en dysfunksjonell personlighet selv.

Vi snakker i det vide og brede om egen sukkeravhengighet selv, og om "sprekker" i øst og vest (som om dette er situasjonsavhengig), men når vi ser andre med tilsvarende i handlekurven vurderer vi dem som svake mennesker, dumme, uvitende osv.

I psykologien kalles dette ofte den fundamentale attribusjonsfeilen - vår egen dumhet er situasjonsbetinget, andres idioti skyldes at de er dårlige mennesker.

til sist: Har dere tenkt på at vedkommende kanskje handler for andre? Selv kjøper jeg godteriet til barna mine på lørdager og ofte noe chips o.l. til samboersken. Siden vi ukehandler er det ikke andre næringsmidler i kurven. Jeg får selvfølgelig mange hoverende blikk, men forløpig har ingen våget å kommentere handlekurven min.

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:05   #59
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Jeg pleier ikke akkurat å snike oppi handlekurvene til folk, men det blir jo til at man ser litt hva folk handler.. Og jeg kjenner jeg blir litt oppgitt (ikke over personene) og trist når jeg ser hva enkelte lemper i handlevognene.

Ser at noen blir oppskaket over innlegget til siljevanilje, men hun er inne på et viktig tema. Kan vi ta initiativ til å snakke med andre om vekt og mat eller skal vi vente til andre tar initiativ?

Poenget er jo at vi ikke VET hvorfor personene kjøper det de kjøper. Jeg spiser ikke godteri, men jeg kjøper av og til chips, brus eller sjokolade til mannen min. Dermed tror jo andre kunder at det er JEG som skal ha det, siden de fleste selvsagt trekker sine egne konklusjoner. Selvsagt tenker man sitt når man ser en svært overvektig person kjøpe inn en full handlevogn med bare snop og drittmat, men allikevel VET man ikke hvorfor denne personen kjøper det. Jeg tør såvidt å handle snop til andre nå, fordi jeg får stygge blikk. Kan ikke vente med å bli slank så jeg faktisk slipper å være redd for å handle usunn mat til andre, ja til og med SUNN mat (fettrik mat) som andre ser på som usunn og fetende.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det siste du skriver. Initiativ? Mener du at vi SKAL gå bort til overvektige kunder og spørre dem om de mangler kunnskaper om riktig kosthold?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:25   #60
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Kan vi ta initiativ til å snakke med andre om vekt og mat eller skal vi vente til andre tar initiativ?

NEI DET KAN VI IKKE!!!
Hvis du hadde kommer bort til meg og uoppfordret snakket om hvordan jeg ser ut hadde jeg faktisk anmeldt deg for trakasering. Seriøst! Det får være måte på hva man skal utsettes for av "bedrevitere".
Skal den ene gangen jeg handler usunne ting få ødelegge for de 364 andre jeg ikke handlet det? Fordi det nettop er denne ene gangen jeg blir sett?
Sier du til en litt sliten rocker som handler øl at det bør han slutte med?
Eller hva med alle de tilsynelatende slanke mennskene, hva vet du om deres generelle helse? Skal de gå fri fordi de er slanke, selv om de kanskje har årer så tette at de balanserer på randen av infarkt?

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 11-04-07 kl 15:40.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:28   #61
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Godt poeng, Carisma. Jeg kjenner faktisk en haug med syltynne folk som har dårlig helse, som spiser vanvittig usunt og aldri beveger seg. De kan gå i butikken og handle drittmat uten at NOEN så mye som leer på øyelokkene. Mens jeg, som faktisk spiser sunt og trener, ikke engang kan handle lørdagsgodt til min datter uten at folk ser stygt på meg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:46   #62
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handlekurven til fete mennesker

MEN når jeg ser hva folk kjøper så blir jeg ikke forbanna på kjøperne, men markedsføringen. Hvor mange reklamer har du vell ikke sett for lett produkter?
Nå, med mindre fett....bla, bla...30% mindre sukker oa. tull.
DET gjør meg irritert!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:53   #63
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Denne tråden var interesant, begynte å tenke litt selv jeg nå, jeg jobber i butikk, men har aldri tatt meg selv i å kikke og notere meg hva folk handler og hvordan de som handler ser ut, av den grunn att jeg synes det er deres egen privatsak, jeg vet med meg selv att jeg hadde ikke satt pris på att folk/ansatte i butikken drev å så på det jeg hadde handlet.. Det er direkte mangel på respekt og forståelse synes jeg, og som flere her inne har nevnt, en kan IKKE vite hva folk skal med mate, skal de spise den selv? handler dem for andre? Så jeg personlig synes folk heller skal konsentrere seg om sin EGEN handlekurv istede for alle andres..

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 18:26   #64
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Jeg er enig i det Mila og dere andre skriver, MEN poenget i tråden var bra. Kanskje overskriften ble litt feil eller støtende for noen.

Synes egentlig dette burde være en debatt om hvordan "fete" folk blir lurt til å tro de lever "lett"

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 20:02   #65
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

NEI DET KAN VI IKKE!!!
Hvis du hadde kommer bort til meg og uoppfordret snakket om hvordan jeg ser ut hadde jeg faktisk anmeldt deg for trakasering. Seriøst! Det får være måte på hva man skal utsettes for av "bedrevitere".
Skal den ene gangen jeg handler usunne ting få ødelegge for de 364 andre jeg ikke handlet det? Fordi det nettop er denne ene gangen jeg blir sett?
Sier du til en litt sliten rocker som handler øl at det bør han slutte med?
Eller hva med alle de tilsynelatende slanke mennskene, hva vet du om deres generelle helse? Skal de gå fri fordi de er slanke, selv om de kanskje har årer så tette at de balanserer på randen av infarkt?

Right on!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:03   #66
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Jeg er ofte innom Lidl i Oslo, hvor det også er endel innvandrere. Og det gir en ganske bra forklaring på hvorfor innvandrere er en særlig utsatt gruppe for overvekt og tilhørende sykdommer her i landet!
De har jo ofte store familier, så det er jo en grunn til at de fyller opp vognene. Men jeg har tilgode å se sunne saker oppi der. Det går i loff, boller, frossenpizza, masse godteri og brus - har nok ikke sett et gram fiber i enkelte handlevogner. for dem er jo slike varer i utgangspunktet uvant i forhold til den maten de spiser i hjemlandet sitt, og det er synd å se at ingen tar ordentlig ansvar og bringer kostholdsråd ut til dem også.
De har nok ikke de samme kroppslige idealene vi har,på godt og vondt...

Når det er sagt er kanskje ikke Lidl noen helsekostbutikk i utgangspunktet heller...

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:15   #67
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Jeg pleier ikke akkurat å snike oppi handlekurvene til folk, men det blir jo til at man ser litt hva folk handler.. Og jeg kjenner jeg blir litt oppgitt (ikke over personene) og trist når jeg ser hva enkelte lemper i handlevognene.

Ser at noen blir oppskaket over innlegget til siljevanilje, men hun er inne på et viktig tema. Kan vi ta initiativ til å snakke med andre om vekt og mat eller skal vi vente til andre tar initiativ?

Du kan ikke i fullt alvor mene at man skal ta initiativ til å snakke med vilt fremmede mennesker om vekt og mat? Et menneske du ser på butikken, og som handler matvarer du ikke er enig i? Hjelpe og trøste. Det får være måte på arrogant.

Som flere sier, hvem vet hvorfor de handler som de gjør? Men uansett hvorfor, hvem er du/vi til å sette oss til doms over andre mennesker som vi vet ingenting om? Og uansett om personen selv skal spise det andre mener er usunt, så er vel jammen med det personens sak, og ikke vår.

Egentlig så er de verst, de som har 'sett lyset', og skal redde verden Greit å informere når noen spør. Greit at man er ivrig og nevner det i flere sammenhenger, men der går grensen. Synes jeg.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:17   #68
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Egentlig så er de verst, de som har 'sett lyset', og skal redde verden Greit å informere når noen spør. Greit at man er ivrig og nevner det i flere sammenhenger, men der går grensen. Synes jeg.

ENIG!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 00:42   #69
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Jeg skjønner at dette er et følsomt tema for mange, men ikke putt ord i munnen på meg som jeg ikke har sagt da...
Jeg stilte et helt åpent spørsmål som jeg ikke sa min mening om. Når det er sagt, så nei, jeg mener ikke at man skal løpe etter folk i butikken for å misjonere. Jeg bare synes at dette med vekt og mat er så tabubelagt fordi man ofte er redd for å si noe i frykt for å såre folk.

Jeg har en bekjent som spiser 5 cm tjukke kneipbrødskiver med ost, og det har jeg aldri kommentert. Min motivasjon kom innenfra, så derfor vet jeg ikke om noen kunne gjort noe for meg der jeg var, vet ikke om jeg hadde vært mottakelig for råd fra andre. Så skal jeg fortsette med denne "likegyldigheten" ovenfor min venninne?
Og da var jeg langt utenfor tema om handlekurven til fete mennesker

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 01:57   #70
Don Vito Corleone
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 128
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Fiber er overrated da Eriksen.
Har spist masse fiber i mitt liv uten at jeg har blitt hverken mett eller gått ned i vekt av det...

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 08:07   #71
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Handlekurven til fete mennesker

jeg vil bare beklage igjen. jeg skrev det jeg skrev for å få frem ett poeng,
at folk fremdeles handler ekstremt ussunt ( i lavkarbo øyne)
men jeg har ikke samvittighet nok til å si til folk alt det jeg tenker, uansett størrelse og annet i andre sammenhenger, selv om noen burde absolutt fått høre det.

så igjen, jeg beklager. var ikke meningen å lage skikkelig bad stemning.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:18   #72
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Ingen har lagd noe dårlig stemning syns jeg
jeg hadde sagt det til min venn vist vedkommende
spiste usundt/fetende og var overvktig
til mine tynne venner sier jeg også hva som
er bra å spise
til min pappa som har diabetes,misjonerer jeg konstant
"lille meg har jo slanket vekk 10 kg etter at jeg begynte
å tyte om lavkarbo
en annen veninne prøvde å slanke seg med lavkarbo men
klarte ikke å gi opp brød potet osv
tess81 informerte jo meg om lavkarbo/atkins og det
er jeg SIIINSYKT glad for til deg vennen!
vil heller at mine venner skal være ærlig og si ting rett ut
kan jo bli litt såret først men det er jo også en vekker
fordi vi ofte nekter å innse at vi er så overvektig som vi er
...så på papir bildene mine i dag og fikk sjokk,noen perioder
trodde jeg virkelig ikke at jeg var så feit

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:32   #73
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

jeg vil bare beklage igjen. jeg skrev det jeg skrev for å få frem ett poeng,
at folk fremdeles handler ekstremt ussunt ( i lavkarbo øyne)
men jeg har ikke samvittighet nok til å si til folk alt det jeg tenker, uansett størrelse og annet i andre sammenhenger, selv om noen burde absolutt fått høre det.

så igjen, jeg beklager. var ikke meningen å lage skikkelig bad stemning.


Jeg synes ikke du trenger å beklage deg, for som jeg har sagt tidligere så var poenget meget bra.
Dessuten ser jeg ikke noe galt i å ha forskjellige meninger i et diskusjonsforum

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 09:39   #74
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Man skal være forsitig med hvor mye man presser på folk. Vil vel ikke bli helt Tom Crusie heller?
Og hvor glade er vi i å høre på VG vektklubb, ernæringsrådet og dets likesinnede?
For min egen del vet jeg at jo mer noen prøver å overbevise meg om noe, jo mer skeptisk og motvillig blir jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 10:12   #75
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Handlekurven til fete mennesker

Opprinnelig lagt inn av Don Vito Corleone, her.

Artige blikk jeg fikk idag på supern da jeg hadde følgende i handlekurven min:

2 poser Maarud bacongull
en stor pakke med bacon
2 12-pack med egg
1 økopakke med kylling
1 marinert flintstek
1 marinert entrecote

blikket fra kassadama sa "skal du spise alt dette her du ? skal du ikke heller jogge et par runder rundt kvartalet her"

hehe



.. he he he..


Bare bytt ut "potetgullposer" med 2 - 3 poser grønnsaker du liker, og: vips ! en lavkarbo- liste du kan skryte av !!


(Skaldeman sjøl sier nå at man må spise litt grønt, hver dag. (helst min. 15 g karbohydr. i form av grønnsaker.. ? ) .


Lykke til til deg!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no