Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg detter av!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 23:46   #1
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Jeg detter av!

Uff!

Som ny lavkarbo-tester må jeg si jeg sliter maks...
Første uka gikk veldig greit, da holdt jeg meg godt innenfor karbonivået, men jeg tror jeg fikk i meg noe for lite fett igjen, som gjorde at jeg ikke såg det helt store resultatet. Hele den uka, og uka etter var jeg svært dårlig form og ble rett og slett noe deprimert. Levde vel stort sett på salat første uka, med noe speilegg og omelett nå og da..

Trenger motivasjon, for nå har jeg sklidd helt ut de to siste ukene, uten noen form forhemninger.

Jeg er 165cm høy, veier ca 80kg og har som mål å gå ned 15. FORTEST MULIG. Mage og hake skal bort og jeg har forsøkt meg på lavkarbodiett.

Jeg sliter mest med;
- Brød eller knekkebrød. Jeg føler meg alt for avhengig av dette, til at jeg greier å kutte de helt ut.
- Brus; Drikket brus i alle år, sukkerfri går helt fint, men det er vel ikke bra det heller?
- Jeg blir aldri å måle pr antall karber o.l, samtidig som jeg ikke er noen typisk kokk.

- Jeg SKAL begynne å trene, noe jeg håper kan "erstatte" de tingene jeg sliter med å gi meg en OK vektnedgang.

Det er vel helst det som er hovedproblemet her.

Hjelp?


Sist redigert av idontknow : 09-08-11 kl 23:48. Årsak: Mer
idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 03:19   #2
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Fuckit, jeg detter av!

Er jo mange oppskrifter inne på forumet med både knekkebrød og
brød De fleste er GODE!
Når det kommer til brus så er det noen som stagnerer på det å andre ikke, så der kan du jo prøve deg frem
Hvorvidt du regner karber eller ikke, er opp til deg. Syntes det var veldig greit i starten for å holde oversikt.

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:16   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Jeg detter av!

Du kan spise litt Fiberrik knekkebrød og erstatte brusen med Fun Light og vann m kullsyre....
Ikke optimalt noen av delene men bedre enn alternativet.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:21   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg detter av!

Søte snille, hvor mye spiser du hver dag? Når du sier salat, hvor mye fett betyr det (for meg betyr det at det er en halv dl olivenolje i dressingen). Hvor mye proteiner? Det er IKKE LCHF å leve på salatblader med noe skinkeboks.

Og JA du kan spise lavkarbobrød, og lavkarbo knekkebrød (Multigrain har 5 KH når alt kommer til alt), og når jeg føler meg daff og dum og ikke har fått nok KH i løpet av dagen så tar jeg meg en multigrain med masse smør og litt kaviarmix (mindre KH!) så blir det så bra så bra... Eller en hånd med de deilige bringebærene som er i salg nå.

Kort sagt - om du ikke tror det går an å gå ned på en diett med så mye digg mat som du spiser nå - så er det antakeligvis noe feil i menyen din

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:23   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Jeg detter av!

Siden du har et definert mål, bør du leve litt strikt noen uker, altså veie maten og beregne daglig inntak av karbohydrater. Diett.no er et ok sted for å få oversikten over fordelingen fett/karbohydrater/proteiner. Når du ser resultater på vekta eller målebåndet vil dette trolig motivere deg såpass at brødhungeren blir lettere å hanskes med. Å spise rikelig med fett gjør deg mett, og vil også dempe lysten på "forbudt" mat. Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 10:13   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Jeg detter av!

Du sier lavkarbo som stil, har du kikket rundt på ulike retninger? Lavkarbo er mye annet enn ketose også.Kikk f.eks. på Fedon, tillater et utskeielsesmåltid/belønningsmåltid om dagen, ingen telling av hverken KH eller kalorier, mindre fett, men masse grønnsaker, litt bønner, kikerter, linser, en skive Fedon brød eller annet ekstra grovt brød om dagen... Men, forvent saktere vektnedgang, men ned går det nok uansett. Det viktigste er nok at du finner en retning som passer deg.

Lykke til.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:29   #7
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg detter av!

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Første uka gikk veldig greit, da holdt jeg meg godt innenfor karbonivået, men jeg tror jeg fikk i meg noe for lite fett igjen, som gjorde at jeg ikke såg det helt store resultatet. Hele den uka, og uka etter var jeg svært dårlig form og ble rett og slett noe deprimert. Levde vel stort sett på salat første uka, med noe speilegg og omelett nå og da..

Kan du ikke legge ut en typisk dagsmeny? Du kan stagnere eller gå opp i vekt av å spise for lite, merkelig nok..

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Trenger motivasjon, for nå har jeg sklidd helt ut de to siste ukene, uten noen form forhemninger.

Legg det bak deg, og start på ny frisk! Det blir ikke lettere om du stresser med kostholdet fra tidligere uker

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

Jeg er 165cm høy, veier ca 80kg og har som mål å gå ned 15. FORTEST MULIG. Mage og hake skal bort og jeg har forsøkt meg på lavkarbodiett.

1/2 - 1 kg i uka er en god vektnedgang. Husk at hud og psyke også skal følge med!


Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

- Brød eller knekkebrød. Jeg føler meg alt for avhengig av dette, til at jeg greier å kutte de helt ut.

Du har fått gode råd ovenfor, hvis du liker å bake kan du prøve deg på disse:
Nannahs supergode knekkebrød. Disse har jeg alltid liggende, raskt og enkelt!
Lavkarbo rundstykker, eller andre rundstykker. Jeg har disse i frysa, og tar opp etter behov.

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

- Brus; Drikket brus i alle år, sukkerfri går helt fint, men det er vel ikke bra det heller?

Jeg gikk ned de første kiloene mine, mens jeg fremdeles drakk Pepsi Max. Fortsett med det hvis du ikke har lyst til lå kutte. Det holder å ta ting ettappevis. Du kan heller prøve å kutte, hvis ingen ting annet hjelper.

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

- Jeg blir aldri å måle pr antall karber o.l, samtidig som jeg ikke er noen typisk kokk.

Generell lavkarbo på mellom 50 - 70 karbohydrater er da lettere, hvis du ikke måler jevnlig. Det er vanskeligere med ketolyse/skaldemann/atkins uten å måle.

Uansett bør du måle og veie litt i begynnelsen, prøv å ta en porsjon - og gjett vekt/mål før du veier. Mer som en opplæring av deg selv, stagnerer vekta - gjenta måle/veiing for å se at ikke øyemålet har økt

Opprinnelig lagt inn av idontknow, her.

- Jeg SKAL begynne å trene, noe jeg håper kan "erstatte" de tingene jeg sliter med å gi meg en OK vektnedgang.

Trening bygger muskler, og en veltrent kropp SER bedre ut enn en utrent. På vekta kan du derimot oppleve stillstand og vektøkning, bare la deg ikke skremme av det. Det viktigste er en god helse - med nok muskler og kondisjon på kjøpet.

Lykke til!

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:24   #8
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: Jeg detter av!

Hvor får man kjøpt fedonbrød? Jeg sliter med å finne dette. Fant ikke noe på Rema1000 som jeg trodde hadde.

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:45   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg detter av!

Jeg kjøper mitt på Rema 1000, men ikke hver dag de har inne.
Spør betjeningen, de kan sikkert legge det til i sortimentet sitt

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Detter ut av ketose nansen Ketolysekuren 11 14-08-10 22:16
Klamrer meg til lasset, men detter snart av ... Hette Mer enn 30 kg overvekt 5 16-12-09 12:05
Detter ut Isis29 Spørsmål og svar 24 22-09-09 21:26
Hvor lenge etter at man har spist for mye karber "detter man ut" av ketosen? bride2be Lavkarbo generelt 8 20-10-05 10:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no