Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Er dette ok å ete på Lindbergs? (Yoghurt naturell)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-09, 08:05   #1
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Er dette ok å ete på Lindbergs? (Yoghurt naturell)

Lurar på om det er ok å la eit av måltida per dag bestå av youghurt naturell? (For min del vil det bestå av nøtter, kanel, 4-5 bringebær og kanskje eit lite dryss store havregryn i tillegg...). Ser at Lindberg anbefalar Yoplait 0,1%, men eg et ikkje søtstoff. Lurar difor på om det er greit å byte med youghurt naturell.

Litt korn i form av store havregryn er ok på Lindberg, eller tek eg feil?

Og på brødskiva/knekkebrødet; skal eg halde meg til smør slik dei fleste lavkarbo diettane legg opp til, eller bruke lettare variantar som margarin? Fedon er jo meir feitt-restriktiv, men etter å ha lest mykje dårleg om margarin har eg ikkje lyst å gå tilbake til det. Kan eg steike i smør, eller må det vera olje?

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:46   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er dette ok å ete på Lindbergs? (yoghurt naturell)

Youghurt naturell er bedre enn Yoplait. Grunnen til at den blir anbefalt er val at mange ikke takler den uten smak, og vil ha søtere alternativer.
Jeg brukte naturell mye til smoothie da jeg fulgte Lindberg.
Havregryn er OK på c-måltidet, bare velg de store.

Fedon er litt mer som Grete Roede når det kommer til smør på skiva, han mener du skal droppe det. Et av de viktigste prinsippene med lindbergkost er å ikke blande karbohydrater og fett i særlig grad på samme måltid. Ergo brødskive skal være uten smør og med magert pålegg.

Du kan steke i litt smør, eller i rapsolje. Eller Ghee, som er smør uten det hvite bunnfallet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:48   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er dette ok å ete på Lindbergs? (yoghurt naturell)

De trådene som står "klistret" foran her har mye god lindberg-info: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:14   #4
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Sv: Er dette ok å ete på Lindbergs? (yoghurt naturell)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Youghurt naturell er bedre enn Yoplait. Grunnen til at den blir anbefalt er val at mange ikke takler den uten smak, og vil ha søtere alternativer.

Hurra! Då blir YN ein del av menyen min . Takk for svar.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fedon er litt mer som Grete Roede når det kommer til smør på skiva, han mener du skal droppe det. Et av de viktigste prinsippene med lindbergkost er å ikke blande karbohydrater og fett i særlig grad på samme måltid. Ergo brødskive skal være uten smør og med magert pålegg..

Uff, så kjedeleg...smør på brødskiva MÅ eg ha. Men i og med at eg berre brukar lavkarbobrød ("Det perfekte ketolysebrødet"), så snakkar me om 1-2 karbar per skive. Då er det vel ikkje så hakkandes gale med smør likevel ?

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:17   #5
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Sv: Er dette ok å ete på Lindbergs? (yoghurt naturell)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Et av de viktigste prinsippene med lindbergkost er å ikke blande karbohydrater og fett i særlig grad på samme måltid.

Gjeld dette prinsippet for kaldpressa oljer også? Eg brukar 1 ss Udos Choice i samband med 3 måltid for dagen.

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 11:43   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er dette ok å ete på Lindbergs? (yoghurt naturell)

Jeg har spist F.L. en god stund nå og jeg bruker så absolutt litt smør på knekkebrødene. Fedon sier 1-2ss fett til hvert måltid og jeg er ikke helt enig i hans forkjærlighet for planteoljer Så jeg steker i smør og smører med smør og vekta går ned trutt og jevnt.

Margarin skal du holde deg langt unna, det er jo ikke sunt på noen måte, medmindre du tror på at ødelagt fett og aceton er sunt da

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yoghurt naturell med druer Selma Dr Lindbergs 4 24-01-08 11:59
Yoghurt naturell Hjørdis Ketolysekuren 3 21-01-08 11:47
Tine Yoghurt. Mild og Lett. Naturell hildabakk South Beach 1 16-05-06 08:48
Naturell yoghurt mot dårlig ånde og tannkjøttsykdommer mofe Nyheter / media 0 21-03-05 14:54
Biola Naturell Yoghurt Carisma Generell ernæringsdebatt 1 11-11-04 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no