Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 00:09   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum

Hei.

Jeg unngår alt som har karbo i seg som ikke er grønnsaker, men så ser jeg folk spiser sukkerfri IFA(med masse karbo..), sukrin som står 100% karbo(men tydeligvis er ok karbo, hvorfor?), og sukkerfrie sjokolader. Lista er lang. Jeg ser jo i boka at de fleste kunstige søtningsstoffer er friskmeldt, men hvordan?

Trenger bare en forklaring på hvorfor noe karbo ikke påvirker blodsukkeret, mens annen karbo gjør

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:31   #2
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Sukkeralkoholer gir ingen (eller i såfall meget liten) innvirkning på blodsukkeret, og kan trekkes fra den totale karbohydrat innholdet

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:34   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Det var vel ingen forklaring, bare en gjentagelse av hva jeg sa

Jeg blir jo skeptisk iom de som er "hardcore" på lavkarbo skyr sånne ting.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:35   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Er ingen ekspert - men. Kroppen klarer ikke å ta opp alle typer karbohydrater, som f.eks. inulin, og det vil dermed ikke ha noen innvirkning på blodsukkeret.

Er mye interessant å finne på wikipedia
Sukkeralkoholer
Karbohydrater

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:35   #5
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Hehe... sorry da... Fikk ikke med meg hele spørsmålet jeg. .Kan jeg skylde på at det begynner å bli rimelig sent :P Håper du får et svar ...

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:41   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Sitat:

Organisms typically cannot metabolize all types of carbohydrate to yield energy. Glucose is a nearly universal and accessible source of calories. Many organisms also have the ability to metabolize other monosaccharides and Disaccharides, though glucose is preferred. In Escherichia coli, for example, the lac operon will express enzymes for the digestion of lactose when it is present, but if both lactose and glucose are present the lac operon is repressed, resulting in the glucose being used first (see: Diauxie). Polysaccharides are also common sources of energy. Many organisms can easily break down starches into glucose, however, most organisms cannot metabolize cellulose or other polysaccharides like chitin and arabinoxylans. These carbohydrates types can be metabolized by some bacteria and protists. Ruminants and termites, for example, use microorganisms to process cellulose. Even though these complex carbohydrates are not very digestible, they may comprise important dietary elements for humans. Called dietary fiber, these carbohydrates enhance digestion among other benefits.

Fra wikipedia

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:43   #7
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Hehe... sorry da... Fikk ikke med meg hele spørsmålet jeg. .Kan jeg skylde på at det begynner å bli rimelig sent :P Håper du får et svar ...

Var ikke meninga å virke brysk Bare hata livet en liten periode her(overdrivelse) siden jeg ser alle andre på lavkarbo tør å kose seg med kaker, ifa og alt mulig rart og jeg ikke tør å ta på det med en pinne engang

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:45   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Sitat:

Sugar alcohols are usually incompletely absorbed into the blood stream from the small intestines which generally results in a smaller change in blood glucose than "regular" sugar (sucrose). This property makes them popular sweeteners among diabetics and people on low-carbohydrate diets. However, like many other incompletely digestible substances, overconsumption of sugar alcohols can lead to bloating, diarrhea and flatulence because they are not absorbed in the small intestine. Some individuals experience such symptoms even in a single-serving quantity. With continued use, most people develop a degree of tolerance to sugar alcohols and no longer experience these symptoms. As an exception, erythritol is actually absorbed in the small intestine and excreted unchanged through urine, so it has no side effects at typical levels of consumption.[1][5]

Og enda en

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:49   #9
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Og enda en

Har sett litt på det der før, men er fortsatt usikker på en del ting. Som f.eks aspartam som de "lærde" strides om brukes i da lettbrus/lettsaft, og her står det null karbo. Hvorfor bruker de ikke slikt i da f.eks sukkerfri sjokolade og slipper alle sukkeralkoholene som gir da karbo?

Er det masse karbo i det også, men de lar være å skrive det på siden det bare er sukkeralkoholer?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:52   #10
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Går fint det.. Bare fleipa Orker ikke å sette meg inn i alt jeg,, Om de andre sier det er trygt å spise, så stoler jeg på dem.. Går jeg opp i vekt, så vet jeg hvem jeg skal skylde på.. hehhee.... Neida, fra spøk til alvor.. Så tror jeg alle selv må finne ut hvilket nivå man vil legge seg på.. Noen klarer seg ikke uten erstatninger. Noen mener det er partystoppere, og noen mener at det å gå på lavkarbo liksågodt er et spørsmål om å kvitte seg med et behov for søtt, og ikke vil trigge det behovet ved å spise noe som smaker søtt..... Noen kan spise og drikke alt og alikevel gå ned, mens andre får e slags stopper ut av det.. Nå var det ikke DET du spurte om da men... Prater meg vekk i natten

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:57   #11
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Så vidt jeg forstår av wikipedia og andre online leksikon deles det inn i energiholdige(med karbo) søtningsstoffer og energifattige(uten karbo) søtningsstoffer.

De energiholdige sies å påvirke blodsukkeret på samme måte som sukker står det på Wikipedia. Da skjønner jeg ikke hvordan folk tør å spise IFA og sånne ting.

Meeen, jeg tror ikke jeg gidder å tenke på dette mer. Godteri kan man spise når man ligger på dødsleiet.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:44   #12
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum.

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Har sett litt på det der før, men er fortsatt usikker på en del ting. Som f.eks aspartam som de "lærde" strides om brukes i da lettbrus/lettsaft, og her står det null karbo. Hvorfor bruker de ikke slikt i da f.eks sukkerfri sjokolade og slipper alle sukkeralkoholene som gir da karbo?

Er det masse karbo i det også, men de lar være å skrive det på siden det bare er sukkeralkoholer?

Går ikke å lage sjokolade som folk liker med aspartam pga smak og konsistens...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 10:04   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer, kall meg gjerne dum

Les denna: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464

Svaret på detta med at du ikke forstår at folk spiser søtningsmidler får vel være at folk er voksne og tar sine egne selvstendige valg Forhåpentligvis basert på kunnskap, evt på erfaring

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg vil så gjerne Borghild Spørsmål og svar 3 08-07-10 09:13
Kall meg Ortorektiker! elian Atkins kosthold 30 29-11-08 23:22
Skulle gjerne vært på do.....:-) Lennor Ketolysekuren 16 22-07-05 15:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no