Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sinnsyk Trøffelkake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-08, 10:48   #51
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: SINNSSYK Trøffelkake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det skal jeg gjøre. Men det blir ikke i dag, for nå har jeg bakt en annen sjokoladekake (nøttesjokoladekaken min her inne). Huff, og så på en tirsdag da. Man blir virkelig søtsyk av å gå hjemme i barselpermisjon. Fnis.

hehe, men det er jo fint for oss andre at du får testet ut alle kake oppskriftene

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 20:14   #52
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: SINNSSYK Trøffelkake

noen som har maktet å ta bilde av kaken? er nysjerring

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 12:25   #53
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: SINNSSYK Trøffelkake

Den er ikke så mye å se på.
Ser ut som en litt kompakt sjokolademousse. Men jeg kan også skrive under på at den er sinnnsyyykt god. Jeg bakte Black sundag nettopp, fordi den er så i vinden på forumet her for tiden. Den var god nok, men denne er mye bedre.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 18:54   #54
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: SINNSSYK Trøffelkake

Jeg har nettopp satt denne kaken i kjøleskapet! "Deigen" var veldig god, gleder meg til å smake den ferdig Lørdagskos...sammen med kokosboller Føler at jeg virkelig skjeier ut i dag, altså

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 18:50   #55
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: SINNSSYK Trøffelkake

Tror dere det passer med nøttebunn til denne kaken?
Litt sånn a la ostekakebunn?

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:00   #56
lalo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 5
lalo er på en erverdig vei

Sv: Sinnsyk Trøffelkake

JAMMI!!!

Har laget den i dag, sikle sikle!
Sikkert god med nøttebunn også!

lalo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:36   #57
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Sinnsyk Trøffelkake

Sikkert perfekt med nøttebunn til denne. Fikk jeg også lyst til å prøve!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 19:51   #58
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Sinnsyk Trøffelkake

Denne lagde jeg i helgen, og den var så fantastisk god at jeg simpelthen MÅ lage den igjen neste helg (hvis jeg klarer å vente helt til helgen da... ).
Da skal den testes med kremfløte/vaniljekrem og jordbær.

Vanlig "høykarbo" sjokoladekake er knusktørr i forhold!

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 13:26   #59
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Sinnsyk Trøffelkake

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

Ingredienser:
250 g sjokolade (sukkerfri el 70 % eller mer)
2 ss sirup (dette kan en leve med, i en hel kake)
6 dl kremfølte
4 ts instant kaffepulver
1 ts malt kanel
kakaopulver (100 %) til å drysse over

Jeg har tenkt å lage denne kaken i dag så jeg har et alternativ til kakebordet jeg må stå ansikt til ansikt med i morgen, men jeg har et lite spørsmål.

Kaffepulveret, har dere andre brukt det som er helt vanlig, med litt "store" klumper? Jeg har kun den espresso-instant saken, som er fint pulver. Den er vel endel sterkere enn vanlig kaffe, men siden jeg ikke er en kaffedrikker har jeg egentlig ikke peiling. Den espressoen skal i hvertfall blandes ut i 0.75 dl vann (1 ts.), for å få ferdig kaffe. Jeg regner jo med jeg kan bruke dette pulveret i kaka, men må jeg da bruke mindre av det?

Jeg er litt håpløs på kjøkkenet, så jeg er for usikker til å gjette, har jo bare ett forsøk Jeg lurer også på om noen har tips til noe annet jeg kan pynte kaka med? I "verste fall" kan jeg vel bare raspe opp restene av sjokoladen jeg bruker i oppskriften, gidder ikke kjøpe kakaopulver kun for én gangs bruk

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 15:02   #60
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Sinnsyk Trøffelkake

Det blir nok ikke bare en gangs bruk når du først har smakt denne kaka, eller moussen som jeg synes nærmest det er.

Jeg har ellers tidligere pyntet med hele små chilli. (Da har jeg hatt litt chillismak i kaka også så klart)

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no