Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-10, 20:50   #2301
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Flippy, spiser du mye søtningsmidler? kanskje du reagerer veldig sterkt på det?

Spiser mindre søtningsmidler og karber enn før.....

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Eller Ifa pastiller?

Innimellom, men ikke hver dag Akkurat som før.....

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Jeg hadde det nøyaktig slik på høykarbo (som du har på lavkarbo), og det løste seg med antibiotika - som jeg fikk for noe helt annet, så jeg tror ikke det er kostholdet, men at du har fått noe bakterier eller noe i tarmene/fordøyelsessystemet.

Jammen, da burde det jo vært det samme de to helgene jeg har levd litt mer høykarbo også? Jeg har også gått på 2 antibiotika-kurer siden jeg begynte på lavkarbo, begge gangene har jeg hatt sprekker og vært helt fin i magen - men tilbake til diare og luft så fort jeg lever lavkarbo igjen.... Og nå går altså bare vekta opp i stedet for ned - med akkurat det samme kostholdet som jeg har hatt hele veien.....I tillegg har jeg også hatt vondt i halsen nå siste uka - ikke sånn som ved forkjølelse, men vondt......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 23-06-10, 21:06   #2302
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Indiane, her.

Hehehehehehe. Blir du også fortere full når du går på denne dietten??? DET BLIR JEG!!! har ikke blitt så fort full siden jeg var nyoperert ...

billig som fy, hvertfall når det gjelder rødvin, så den prøver jeg å holde meg unna...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mageøvelser: Ligger du på ryggen med bena bøyd og føttene i bakken, kan du bruke magemusklene til å trekke opp/løfte setet/bekkenet! Hold 8 sek, slipp ned og gjenta!

Takk, denne hadde jeg helt glemt av!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Siups er en bevegelse som er uheldig for oss i dagliglivet. I tillegg gir den ikke styrke til noe som du behøver i dagliglivet. Bare tenk over hvor ofte du faktisk gjør en situpsbevegelse hver dag.

Nedre magemuskler kan trenes ved hel situps, altså istede for den lille bevegelsen så løfter man seg helt opp og helt ned igjen. Blir tynge om man ligger i skråbenk.

Eller:
Legdrop. Løft beina helt opp når du ligger på gulvet, men ikke slipp dem lengre ned enn at du kan holde ryggen i gulvet. Gjenta.

Eller:
Sykling. Ligge på gulvet og strekke ut annet hvert bein.

Klarer desverre ikke løfte bena fra gulvet, når jeg ligger på rygg pga smerter i korsryggen, men takk for tipset, kanskje jeg kan prøve en annen gang

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 24-06-10, 11:22   #2303
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei igjen

OK, kanskje jeg far bite sjenansen i meg og be om hjelp. Synes de damene som star i undertoysbutikker ser sa viktige ut, og hardhendte...

Den fra H&M var jo helt nydelig, skal se etter en slik.

Takk for hjelpen.

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-06-10, 11:37   #2304
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Hei igjen

OK, kanskje jeg far bite sjenansen i meg og be om hjelp. Synes de damene som star i undertoysbutikker ser sa viktige ut, og hardhendte...

Den fra H&M var jo helt nydelig, skal se etter en slik.

Takk for hjelpen.

Hanne

Det var vel mer modellen, den jeg kjøpte var svart og hvit-pepitarutete, og den var på salg, og jeg tror de kun hadde 80 cm og nedover ... Men jeg vet det har kommet en del sånne bustier-bh-er de siste årene.

Jeg ble selv målt på Lingerie Lounge på Steen og Strøm for et par år siden. Jeg, slasken, følte meg litt mistilpasset sammen med de fine damene i typ chanel-drakter og perlekjeder, men jeg ble gledelig overrasket, for de var de søteste i verden, målte og styrte, og tok hensyn til budsjettet mitt, sjekket at ting satt bra etc. Og så trøstet de meg da jeg begynte å gråte fordi jeg ble så glad over at jeg hadde gått ned fra 100D til 85C ...!
LaLina på St. Hanshaugen er også veldig søte har jeg hørt.

Husk på at de som jobber der som regel har pupper selv, og vet at dette er en privat og følsom ting. Det er sikkert greit å si at du er sjenert, men om du klarer å legge det til side så har du sjansen til å få unik hjelp. Det er ikke alle som egentlig vet bh-størrelsen sin heller, og får en positiv overraskelse over hva en bh i riktg størrelse faktisk kan gjøre med hylleseksjonen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-06-10, 15:46   #2305
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er ikke alle som egentlig vet bh-størrelsen sin heller, og får en positiv overraskelse over hva en bh i riktg størrelse faktisk kan gjøre med hylleseksjonen .



Jeg fikk nettopp målt meg på Debenhams i London og fikk meg en aldri så liten overraskelese på hvilken størrelse jeg er. Har fått bekreftet det her hjemme også og med riktig bh sitter puppene høyere enn noen gang før. Dessuten ser det ut som om jeg virkelig har pupper og ikke bare mage, så nå strutter jeg rundt med skikkelig kløft for første gang i mitt liv

Synes også det var litt flaut å bli målt og få puppene håndtert av en vilt fremmed, men de er så utrolig profesjonelle (ihvertfall de aller fleste plasser) at det gjorde ikke så mye. Dessuten er resultatet så bra at det var verdt å få gjort det

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-06-10, 17:57   #2306
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg handlar bh på postordre, eg. Det skulle ein vel tru er eit sjansespel utan like, men eg har blitt 1000 gongar meire nøgd med kvalitet og passform med BHar frå Miss Mary enn noko eg har funne i butikken. Og det at dei har svært mange storleikar er jo unekteleg eit pluss, utvalget i vanlege butikkar stoppar før det passar meg...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 24-06-10, 21:32   #2307
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok. Nye støveletter. En hel dag på jobb. Blemmer og gnagsår overalt på beina.

Tips og triks til kunne kle på seg ett par sko igjen?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 24-06-10, 21:58   #2308
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Ok. Nye støveletter. En hel dag på jobb. Blemmer og gnagsår overalt på beina.

Tips og triks til kunne kle på seg ett par sko igjen?

Compeed. Men hugs å varme dei godt opp i hendene før du har dei på, og legg handene på etterpå for å gi dei ein ekstra sjanse å lime skikkeleg. Gi føtene eit godt fotbad først kanskje, la dei få kvile litt?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-06-10, 00:08   #2309
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Ok. Nye støveletter. En hel dag på jobb. Blemmer og gnagsår overalt på beina.

Tips og triks til kunne kle på seg ett par sko igjen?

Compeed, ja. Works like a charm.
Men prøv også å ligge med beina litt høyere enn vanlig i natt, for sår på beina kan være svært vonde, og hvis du får drenert beina godt kan dette lette på smertene.

Men bare så det er sagt:
Jeg har gått i samme fella (nye støvletter + lang dag), og det er ingen skam i det!
Hva gjør vi vel ikke for fabelaktige sko

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig.
Gammel 25-06-10, 08:11   #2310
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

et annet tips for ikke å få gnagsår er å ha tynne nylonstrømper under de vanlige bommuls strømpene!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-06-10, 10:44   #2311
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette er muligens et spørsmål med en latterlig åpenbar og logisk løsnng, men jeg spør likevel; Hva er den enkleste måten å overføre filer jeg skal spare på fra den gamle til den nye pc-en min? Er det så enkelt som en dobbel usb-kabel, en ethernetkabel, kanskje, eller er det lettere å gjøre det over nettverket? Det er snakk om i hvert fall hundre gig med bilder, musikk og diverse annet småplukk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-06-10, 11:31   #2312
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er muligens et spørsmål med en latterlig åpenbar og logisk løsnng, men jeg spør likevel; Hva er den enkleste måten å overføre filer jeg skal spare på fra den gamle til den nye pc-en min? Er det så enkelt som en dobbel usb-kabel, en ethernetkabel, kanskje, eller er det lettere å gjøre det over nettverket? Det er snakk om i hvert fall hundre gig med bilder, musikk og diverse annet småplukk.

Jeg pleide å bruke en krysset tp-kabel til sånt (ca femti kroner på clas, om det må anskaffes) - skjønt nå begynner det å bli veldig lenge siden jeg trengte å gjøre noe sånt (dytter gamle harddisker inn i nye kabinett, heller).

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 25-06-10, 11:33   #2313
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg pleide å bruke en krysset tp-kabel til sånt (ca femti kroner på clas, om det må anskaffes) - skjønt nå begynner det å bli veldig lenge siden jeg trengte å gjøre noe sånt (dytter gamle harddisker inn i nye kabinett, heller).

Det siste blir nok en smule vanskelig når det for det første er snakk om lapperter, og når det for det andre er en 120 gb i den gamle og viduuuunderlige 500 i den nye!
Jeg har ikke fått den nye ennå, da.
Men tp-kabel er jo det samme som ethernet-kabel, er det ikke?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-06-10, 12:22   #2314
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan nok ikke hjelpe Photo, men grattis med ny laptop. Nesten som Julaften å få en ny en.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 25-06-10, 12:43   #2315
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Kan nok ikke hjelpe Photo, men grattis med ny laptop. Nesten som Julaften å få en ny en.

Jeg har den nok ikke helt ennå, skal bestille den i kveld

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-06-10, 13:59   #2316
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men tp-kabel er jo det samme som ethernet-kabel, er det ikke?

En UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel kalles ofte for ethernetkabel, ja.

Men husk Photo, at den må være krysset, som 157cm skriver (de har ofte røde plugger), hvis du skal bruke den rett fra en maskin til en annen uten en hub/switch/router imellom. Ved bruk av en av de nevnte boksene bruker du en vanlig kabel.

Kos deg i kveld, og gratulerer med navnedag

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 25-06-10, 14:31   #2317
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

En UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel kalles ofte for ethernetkabel, ja.

Men husk Photo, at den må være krysset, som 157cm skriver (de har ofte røde plugger), hvis du skal bruke den rett fra en maskin til en annen uten en hub/switch/router imellom. Ved bruk av en av de nevnte boksene bruker du en vanlig kabel.

Kos deg i kveld, og gratulerer med navnedag

Åh, ok! Men da er kanskje det letteste å rett og slett bare gjøre det over nettverket. Jeg har oppretta hjemmenettverk på denne pc-en, så det burde jo gå hvor lett som helst. Kom på nå at mine eks-samboer gjorde det, for å hente musikk fra pc-en min da han kjøpte ny.

Og takk takk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-06-10, 19:11   #2318
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, ok! Men da er kanskje det letteste å rett og slett bare gjøre det over nettverket. Jeg har oppretta hjemmenettverk på denne pc-en, så det burde jo gå hvor lett som helst. Kom på nå at mine eks-samboer gjorde det, for å hente musikk fra pc-en min da han kjøpte ny.

Så lenge du har ledig ip adresse på samme nettverk kan du sikkert gjøre det over nett ja
Eller så kan du bruke en ekstern harddisk (Sikkert en nerdevenn som låner bort).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-06-10, 19:19   #2319
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så lenge du har ledig ip adresse på samme nettverk kan du sikkert gjøre det over nett ja
Eller så kan du bruke en ekstern harddisk (Sikkert en nerdevenn som låner bort).

Så lenge man har passordet, så kan vel hvem som helst logge seg på mtt trådløse nettverk .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-06-10, 19:52   #2320
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så lenge man har passordet, så kan vel hvem som helst logge seg på mtt trådløse nettverk .

Det er en sannhet med modifikasjoner... For det kommer an på om du har noen adresser ledig. Hvis man f.eks bare har en trådløsruter og en pc på nettet kan man gi den en ip-range hvor det ikke er mulig å ha mer enn to elementer pålogget samtidig. Det er evt en ekstra sikkerhetsgreie i tillegg til passord. Men det er veldig få som setter opp et så lite nett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-06-10, 20:14   #2321
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Til gartnerspiren:

Hvordan kan man ta knekken på alt ugress i hagen? Ikke svar gift, jeg har kjæledyr og det har alle naboene mine også.

Og hvorfor, hvorfor vokser det bare gress på deler av plena der jeg strødde 100 kg kalk og 100 kilo gjødsel + 3 pakker gressfrø i fjor?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 26-06-10, 09:32   #2322
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er en sannhet med modifikasjoner... For det kommer an på om du har noen adresser ledig. Hvis man f.eks bare har en trådløsruter og en pc på nettet kan man gi den en ip-range hvor det ikke er mulig å ha mer enn to elementer pålogget samtidig. Det er evt en ekstra sikkerhetsgreie i tillegg til passord. Men det er veldig få som setter opp et så lite nett.

Da er det ikke noe problem, her har det vært pålogget både tre og fire pc-er. Men det har årna seg, en nørdvenn kommer med en adekvat kabel til meg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-06-10, 09:36   #2323
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Til gartnerspiren:

Hvordan kan man ta knekken på alt ugress i hagen? Ikke svar gift, jeg har kjæledyr og det har alle naboene mine også.

Og hvorfor, hvorfor vokser det bare gress på deler av plena der jeg strødde 100 kg kalk og 100 kilo gjødsel + 3 pakker gressfrø i fjor?

Luking.. Eller om du ikke makter å spa opp og solde bort hver bidige rest av røtter fra kveke, skvalderkål og løvetann; brakking! Dekk jorda med aviser og bark, eller presenning etc, og la det ligge i et år, helst to..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 26-06-10, 18:12   #2324
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Til gartnerspiren:

Hvordan kan man ta knekken på alt ugress i hagen? Ikke svar gift, jeg har kjæledyr og det har alle naboene mine også.

Og hvorfor, hvorfor vokser det bare gress på deler av plena der jeg strødde 100 kg kalk og 100 kilo gjødsel + 3 pakker gressfrø i fjor?

Kjøp en dunk plenrens. Den er litt dyr, men tar alt av ugress. Iallefall gjorde den det hos meg i fjor sommer. Det ble bare grønne gresset igjen!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-06-10, 18:31   #2325
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjøp en dunk plenrens. Den er litt dyr, men tar alt av ugress. Iallefall gjorde den det hos meg i fjor sommer. Det ble bare grønne gresset igjen!

Jeg anbefaler denne jeg også. Men den lager kratere i plenen når ting dør, så ha på litt toppstrøjord og reparasjonsfrø - blir så fint atte.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no