Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Migrene(?) og karbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-10, 13:10   #1
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Migrene(?) og karbo

Vakna med sterk hovudpine, kvalme og dårlig mage i går, det var lenge sidan sist. Den var ikkje nødvendigvis av det sterkaste slaget men den satt godt fast. Dobbelt dose av min ellers fantastiske vidundermedisin gjorde ingenting, og alt eg hadde lyst på av mat var frossenpizza.

Utpå ettermiddagen gav eg etter og åt ca eit stykke frossenpizza og fyllet fra litt til. Det roa ned magen, men kvalme/hovudpine sat i framleis. Etter nokre handfullar med potetgull så var eg i fin form igjen.

Kva er det som gjer dette? Eg har vore plaga med migrene sidan barndommen, og eg kunne godt ha kalt dette for eit migreneanfall, men at det gir seg pga mat og ikkje tablettane? Eg har levd lavkarbo sidan des. 09, dette minner om reaksjonane eg hadde heilt i begynnelsen.
Min vektnedgang går igrunn heilt greit, det raser ikkje nedover men eg ligg på ca 10-12kg ned, og eg har ikkje hatt nokon utskeielsar i det siste. Kan karbo-avhengighet sitte i så lenge at eg får reaksjoner no?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:25   #2
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Migrene(?) og karbo

Jeg har kronisk migrene og tar mye medisiner så jeg våger meg på et lite svar.
Kanskje det var tilfeldigheter? Når jeg våkner med migrene så virker ikke akutt medisinene mine før etter mange timer. Anfallet har kommet for langt. I følge amerikansk litteratur så kan godtesuget være en del av migrene anfallet også. Kanskje anfallet var i ferd med å gå over når du spiste godsakene dine? Har ikke noen bedre forslag

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:44   #3
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Migrene(?) og karbo

Det er mulig. Er ganske lenge sidan eg vakna med migrene, hugsar ikkje om eg har brukt denne medisinen mot den type anfall før. Den brukar ellers å virke etter 30-45 min, no gikk det vel 2-3 timer etter siste tablett.

Og har jo ofte "salt potetgull"cravings ved kvalme. Fullt mulig det berre er tilfelle ja!

Einaste bivirkning av inntaket i går er hittil litt blemmer i munnen og hard mage, går over.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:13   #4
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Migrene(?) og karbo

Vi får håpe det var det som skjedde!
Jeg får hard mage i forbindelse med migrene/medisin.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:27   #5
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Migrene(?) og karbo

Jeg var mye plaget med kraftige migreneannfall før jeg la om til lavkarbo. Nå er migrenen så og si borte.
Ost er en ting som kan utløse anfall, så det er jeg litt forsiktig med. Ellers behøver det jo ikke være maten, men stress, lite søvn, for lang tid mellom måltider osv.
Tar du magnesium? Kan være lurt å øke doseringen en periode om migrenen blir verre. God bedring

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Migrene- andre? Bindi Ketolysekuren 17 08-02-10 15:56
Migrene og ketolyse! tufsa83 Ketolysekuren 16 11-02-09 06:54
Svimmel og migrene? Karbokarbo Ketolysekuren 0 25-12-08 11:50
Til dere med migrene xtra Fysisk og mental helse 10 31-03-08 19:04
Migrene borte? Photobscura Fysisk og mental helse 13 19-05-07 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no