Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For oss som veier oss hver dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-09, 21:30   #1
MichelinMann
Nytt Medlem
 
MichelinMann sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 9
MichelinMann er på en erverdig vei

For oss som veier oss hver dag

Hei

jeg ser anbefalinger om å veie seg en gang per uke. Jeg gjør det hver dag, med god sammvittighet, burde den ikke være det?

Jeg går stort sett litt ned, etter helgene, er det likevel ikke så mye endring... Sist helg snublet jeg i et lutefisklag, fisken og bacon spiste jeg, akkevitt også. Men en akevitt førte til den andre og tredje og ... måtte jo også drikke en lavkarbo Hansa... Søndagen ble vi invitert til lunsj til en fabelaktig kokk (har jobbet med de store) og det var jo litt vanskelig å bare spise pålegg, men det klarte jeg, men det var ikke lett med all den gode maten. Søndags kveld tisset jeg på stikket og joda var i ketose fortsatt, men hadde lagt på meg litt... 1,5 kg

Så til det jeg syns er min metode for vekt, hver fredags morgen tømmes det som tømmes kan, alle klær av, så på vekt. Fredags morgen vekt er da det jeg sier er den dagen i uken jeg skriver ned vekten.

Hva gjør dere andre som veier dere hver dag?

__________________


MichelinMann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:11   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

hvis du trives med å veie deg hver dag, så er det vel ikke noe i veien for det? Det er når det ikke går ned hver dag det begynner å bli kjipt og kan være utrolig demotiverende.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:19   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

Min morgenrutine begynner med å ta på meg morgenkåpe, gå på do og tisse og så veier jeg meg på wii fit. Jeg har til og med veid morgenkåpen, så da slipper jeg å stå der naken hver dag, hehe.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 23:58   #4
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: For oss som veier oss hver dag

Jeg veier meg hver dag på analysevekten min

Det kan svinge en kilo begge veier, men svingningene er stort sett ganske i henhold til hvor mye vann jeg drakk dagen før ser det ut til. Synes det er artig å følge med på svingningene jeg.

Vekten er ikke noen motivasjonsfaktor for meg, jeg er heldig der.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 00:29   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

Jeg veier meg litt sånn nå og da. Vekten er for meg en motivasjonsfaktor dersom jeg går ned, om jeg går opp, eller står stille så gir jeg en flygende faen og spiser frokosten min i stedet for.

Jeg tror faren ved å veie seg ofte er hvis det fører til hylgrining og superstress om man typ går opp hundre gram fra dagen før. Det er jo bare naturlige variabler. Min naturlige variabel i det store og hele er fire kilo, for det har jeg bestemt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 11:48   #6
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Jeg sjekker hver dag. Men har veiedag hver fredag.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 11:56   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

tror man vil finne ut at de fleste som blir anbefalt å bare veie seg en gang i uken er i gang med "opp 2 kilo på 2 dager ???? " opplegg
Evt trenger de råd i starten og blir rådet til det, for å unngå å bli demotivert av vekta.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 11:58   #8
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: For oss som veier oss hver dag

Veier meg hver dag, men tar ikke av om jeg går opp, bare når jeg går ned Vet jo hva jeg har spist, og kan til en viss grad si om syklus spiller inn. Da er det bare "kjekt å vite" om det går som jeg tror..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:34   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: For oss som veier oss hver dag

Har vel vært en (ganske opphetet) diskusjon på forumet her tidligere angående hva som er optimal veiefrekvens. Så lenge man ikke blir manisk og/el deppa av små og naturlige svingninger kan man vel veie seg så ofte man vil. M.a.o. så ofte man selv er komfortabel med. Jeg har gått fra aldri å veie meg til hver dag. For egen del vet jeg ikke om det er så lurt, men for andre kan det jo være uproblematisk. Hver må finne sin balanse, er det ikke det det handler om da?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 14:04   #10
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: For oss som veier oss hver dag

Jeg veier meg hver eneste morgen. Det var da jeg slutta med det at jeg ramla av lavkarbokjøret kan man si. Hver morgen, da ser jeg svingningene. Litt skuffende når en går opp, men da tenker jeg på hva jeg har spist, og det er som regel en forklaring. Ofte er den at jeg har drukket for lite, eller spist for lite fett. Jeg ser at jeg kan gå både opp og ned flere hundre gram fra ene dagen til den andre. Hvis jeg da går opp før den ukentlige veiedagen så vet jeg likevel at jeg har vært nede i løpet av uka og slår meg til ro med det. Og for å si som sant er, jeg veier meg om kvelden av og til også, det går sport i å gjette morgenvekta dagen etter.

Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 14:20   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

Problemet er vel at folk tror at de har lagt på seg i FETT, bare fordi at vekta har gått opp noen gram. Om du spiste litt for mye karber i går, så har jo ikke kroppen din sugd til seg 2 kilo fett fordet.

Det kan jo være ganske mye mer motiverende også, å spare veiinger til litt mer sjeldent, sånn at man får se de store hoppene.

Men noen synes vel det er motiverende å se hvordan vekta reagerer på saker og ting også.

Alle skulle hatt en tanitavekt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:46   #12
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: For oss som veier oss hver dag

Skal kjøpe meg en tanitavekt til uka, synes alt dette er litt fascinerende. Og min nesten feite samboer, som ifølge bmi-kalkulatorene er overvektig med sine 185 og 86 kg muskler (kniper jeg i mageskinnet hans, blir det kanskje en cm tykt, maks, ikke akkurat slik det blir på meg, for å si det sånn..), han hadde det vært morsomt å måle fettprosenten på! Tipper den er for lav.. Hm. Lurer på om jeg kan overføre litt til han, jeg!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 17:18   #13
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Veier meg både morgen og kveld, og har ikke noe problemer med det..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 19:15   #14
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For oss som veier oss hver dag

Veier meg stort sett hver dag, ukas laveste er "gjeldene". Det gir oversikt i det lange løp for meg. Har tidligere lagt på meg og ikke sett det selv og hatt helt vegring for å veie meg, siden jeg jo egentlig visste at jeg hadde lagt på meg. Som kretsmester i selvbedrag kan jeg glatt overse opp mot 15 kg i pluss. Må lære meg at vekt er noe en følger med på. De dagene jeg går ned er jeg blid, og de dagene det er opp eller stille prøver jeg å overse og bare gå og spise frokost som vanlig.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 19:26   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

En her inne skriver opp vekten hver dag og tar gjennomsnittet som vekt på "veiedagen"!

Ganske lurt, syns jeg, da tar man på en måte høyde for alle ukens varisjoner!

Veier meg hver dag for å følge med litt. Hadde nok tatt sølv i dette kretsmesterskapet til Skippy om jeg var med!
Skriver opp vekten hver torsdag sammen med blodsukker(dia2) og hver 4. uke måler jeg midjen! Ned 3,5cm siste 4 uker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 19:31   #16
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

tanitavekt, hva er det ?

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 20:18   #17
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Veier meg stort sett hver dag, ukas laveste er "gjeldene". Det gir oversikt i det lange løp for meg. Har tidligere lagt på meg og ikke sett det selv og hatt helt vegring for å veie meg, siden jeg jo egentlig visste at jeg hadde lagt på meg. Som kretsmester i selvbedrag kan jeg glatt overse opp mot 15 kg i pluss. Må lære meg at vekt er noe en følger med på. De dagene jeg går ned er jeg blid, og de dagene det er opp eller stille prøver jeg å overse og bare gå og spise frokost som vanlig.

"kretsmester i selvbedrag"

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 21:38   #18
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

tanitavekt, hva er det ?

Tanita er en produsent av kroppsanalyse-maskiner, både til hjemme og treningsstudio-bruk (de er som regel ganske dyre )

Jeg bruker denne:
http://www.treningspartner.no/produk...tnessvekt.aspx
(jeg betalte dog ca 1700kr for min på pixmania.com)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 21:42   #19
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

tanitavekt, hva er det ?

Det lurer jeg på også...

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 21:47   #20
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Ikke skjønner jeg at en vekt kan måle fettprosent. En tråkker jo bare på den.....?

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:00   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Anom, her.

Ikke skjønner jeg at en vekt kan måle fettprosent. En tråkker jo bare på den.....?

En tanitavekt sender elektronieske signaler gjennom kroppen, på den modellen jvb linket til er det i tillegg håndtak, hvilket gir et enda mer nøyaktig resultat. Det er forskjell på i hvilken hastighet de elektriske signalene bruker på å komme gjennom de forskjellige komponentene i kroppen; Bein, muskler, fett, vann etc. Ut fra det gjør den en analyse om mengdene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:24   #22
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Vil bare legge til at jeg, i tillegg til å veie meg hver dag, legger inn vekten i et regneark hver morgen. Der har jeg også lagt inn en graf hvor jeg også kan legge til en trendlinje.

Det er såå motiverende å se at trendlinjen peker én vei, NEDOVER, selvom det går både opp og ned underveis!

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:37   #23
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En tanitavekt sender elektronieske signaler gjennom kroppen, på den modellen jvb linket til er det i tillegg håndtak, hvilket gir et enda mer nøyaktig resultat. Det er forskjell på i hvilken hastighet de elektriske signalene bruker på å komme gjennom de forskjellige komponentene i kroppen; Bein, muskler, fett, vann etc. Ut fra det gjør den en analyse om mengdene.

Takk til deg og Jvb for svar
Ett tilleggsspr:
Så en tanitavekt kan altså fortelle om vektvariasjon på f.eks 1 uke er vannopphopning eller fett ?

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:59   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Så en tanitavekt kan altså fortelle om vektvariasjon på f.eks 1 uke er vannopphopning eller fett ?

Jepp!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 23:12   #25
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: For oss som veier oss hver dag

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp!

Tøft, jeg må må helt klart vurdere om jeg skal kjøpe en slik vekt, for å roe nervene når vekten svinger

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veier dere maten? Stilken Ketolysekuren 11 16-04-09 08:24
Veier jeg for lite for ketolysekuren? Chris85 Ketolysekuren 16 06-04-09 10:34
Hvis du veier: Veier du før eller etter steking? Impulsiw Spørsmål og svar 6 18-09-08 17:32
Teller og veier dere alt? AltforStor Ketolysekuren 9 19-08-07 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no