Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbeinnhold i tomatbønner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-10, 03:08   #1
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Karbeinnhold i tomatbønner

Har kjøpt en boks med hermetiske bønner i tomatsaus, på boksen står det at det er 1,5 g karbohydrater (0 g fett og 1,5 g proteiner) pr 100 gram, men kan dette stemme? Trodde det var mer karbohydrater i "rene" bønner? Synes det virker litt for godt til å være sant.. Under ingredienser står det bønner, tomater, løk, vegetabilsk olje, salt, stivelse og krydder... Har ikke åpnet boksen ennå, så vet ikke hvordan de ser ut eller smaker..

Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 09:03   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

I den boksen jeg har i skapet er det 11,5 g pr 100.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:18   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

På min står det 16!

Hvordan i all verden havnet den i skapet mitt?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:40   #4
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Nettopp derfor jeg ikke skjønner dette, trodde som sagt karbeinnholdet var mye høyere! Men hvor feil kan egentlig produsentene ta? Står jo klart og tydelig på boksen at den inneholder 1,5 g karbo pr 100 g.. Har tidligere kjøpt tomatpuré på boks fra samme merke, husker at jeg syntes det var litt lite smak i den, men der var det også kun 1,5 karber pr 100 g.. Merket er forresten Farmers own, har handlet det på en lokal billigbutikk..

Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:44   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Det høres ut som det er feil.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:55   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Går utifra at det er mye saus og lite bønner og feilmerking. Billige tomatbønner er gjerne mye saus og lite bønner og sausen er vassen med lite smak.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:00   #7
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Innholdet i boksen er 423g, hvorav 230 g er tomatbønner.. Lurer på om jeg skal prøve meg på litt til frokost nå, blir lei av å spise egg, omelett, eggerøre o.l. uten brød eller ketchup.. Også elsker jeg tomatbønner! Men det må jo nesten være feilmerket, så da er jeg redd at jeg kan ryke på karbeinntaket mitt.. Skal ikke være lett!

Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:08   #8
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Opprinnelig lagt inn av Scania, her.

eller ketchup..

Ketchup kan du vel bruke, om du velger den uten sukker. Fortsatt litt KH i den, men noen striper veier ikke akkurat mye, så det bruker jeg litt. Og sennep uten sukker seff

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:12   #9
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Har brukt den uten sukker tidligere, er tom for øyeblikket.. Problemet er at jeg elsker masse ketchup på egg!! Så sliter litt med å begrense meg.. Hehe.. Også er det noe med konsistensen på egg som gjør at jeg savner å ha toast eller noe annet knasende ved siden av. Baker brød selv som jeg pleier å ha med diverse pålegg på, men det passer liksom ikke helt til egg! Huff, dette hørtes veldig sytete ut.. Hadde liksom bare håpet at disse tomatbønnene var ok å spise på ketolyse!! Hehe..

Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:13   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Hei,
Regner med at de er feilmerkede - komma feil kanskje?
Iflg Matvareguiden så inneholder Nora sine tomatbønner 15 kh pr 100 g og 'Bønner, hvite, i tomatsaus, hermetisk' (merke ikke oppgitt) inneholder 14,3 kh pr 100 g.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:21   #11
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Bare et tips om du skal spise tomatbønner til frokost;en boks tufisk er kjempegodt i, gir det noen ganger til ungene til lunch eller kvelds. Da får du mer protein også
Reagerer litt på at det er stivelse i også jeg, trodde bønnene var stivelsen, så det er de som gjør sausen tykk.
Når jeg lager tomatbønner fra 'bunnen av', tilsetter jeg aldri noe for at sausen skal bli tykk.

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:33   #12
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Takk for tipset! Er ikke så veldig glad i tunfisk, men har hatt det tidligere i gryterett lignende retter med tomatpuré, og syntes det var veldig godt!
Har vel egentlig kommet fram til at det må være feilmerket, da må vel egentlig tomatpurén også være feilmerket? Den står også med 1,5 g pr 100.. (Fant et glass med Landlord tomatpuré i kjølskapet som inneholder 20 g pr 100!!)

Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:58   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Landlord tomatpure på boks har 5.5karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:15   #14
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Blir helt forvirret av alt dette her.. Synes jo det er helt utrolig at tomatpuré fra samme produsent kan skille så mye fra glass til boks!! (Måtte i kjøleskapet og dobbeltsjekke at det var 20g..) Landlords hakka tomater på boks innholder kun 1,5g, mens andre merker ligger på rundt 5g pr 100g.. Tydeligvis mye forskjeller her, så viktig å alltid sjekke de forskjellige merkene! Det har nok mye å si hva de forskjellige egentlig putter i, mye er sikkert vann, noen tilsetter mer sukker o.l. Når det gjelder tomatbønnene jeg har kjøpt får jeg nok dessverre gå ut fra matvaretabellen..

Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:33   #15
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

I dag spise jeg egg og bacon. Også brukte jeg løvbiff som "brødskive".

Det synes jeg er utrolig digg værtfall. Speilegg og bacon oppå løvbiff med ketchup og sennep. Nam nam nam. Og litt smelta ost

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:46   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Bønnene som er i tomatbønneboksene heter cannelinni og inneholder ca 10 gr kh.
Personlig synes jeg tomatsausen smaker m*kk! Jeg pleier å bruke cannellinibønner i chilligryte, da skyller jeg vekk den forferdelige tomatsausen i et dørslag.
Når det gjelder belgefrukt, så ser jeg stort sett mer på GI enn på karboinnhold, og cannellini har som belgefrukt ellers en relativt lav GI .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:04   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når det gjelder belgefrukt, så ser jeg stort sett mer på GI enn på karboinnhold, og cannellini har som belgefrukt ellers en relativt lav GI .

Det er det jeg tenker også!
Er jo heller ikke det jeg spiser hver dag, ikke hver uke en gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:20   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er det jeg tenker også!
Er jo heller ikke det jeg spiser hver dag, ikke hver uke en gang!

Nei, ikke sant. Men nå og da kan det være skikkelig stas med en ordentlig cowboyfrokost: Egg, bacon og stekte bønner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:28   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, ikke sant. Men nå og da kan det være skikkelig stas med en ordentlig cowboyfrokost: Egg, bacon og stekte bønner!

Fikk lyst på! Jeg spiser det hver gang vi er i irland...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 18:13   #20
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Karbeinnhold i tomatbønner

Hvis man liker noe sprøtt til, kan det kanskje være en idé å steke osteskiver til. Laga "nachos" av jalapeno-ost her om dagen, og de ble veldig sprø og gode. Kommer helt klart til å gjøre det flere ganger.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor er det? (forskjellig karbeinnhold i samme type vare) Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-09-10 22:33
Varierende karbeinnhold i matvarer Starry Eyes Spørsmål og svar 1 19-08-09 17:33
Matlei, kan jeg spise mer grønnsaker med høyt karbeinnhold? Aina2 Ketolysekuren 13 08-03-09 22:02
Karbeinnhold Spungeworthy Generell ernæringsdebatt 7 06-03-07 00:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no