Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-07, 12:00   #1
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Jeg reiser på ferie til Kroatia om litt over en uke, og jeg har lovet meg selv at jeg skal få ha litt 'ferie' fra ketolysekur også (yay!)
Og det er sikkert vel og bra, for nå er jeg forbanna lei
For med en kjapp forkjølelse i kroppen ble resultatet at energien dabbet av, jeg ble ufokusert og uengasjert og så kom 'sprekken'. Misforstå meg rett; jeg sprakk med 'riktig' mat - baconcrisp, Heistad sjokopudding (med kremfløte og cocosa), agurk, honningmelon og massevis av Grans Cola (sukkerfri selvsagt). Ikke bra, for karbene ble ytterst få og alt stoppet liksom opp.
Men uansett...hvor mye karber kan man tåle per dag i en ferieperiode uten man smeller på seg alle de nydelige kiloene man har tatt av? Og hvordan vil det arte seg i forhold til fettinntaket dersom man øker karbokvoten? Jeg kommer fremdeles til å kjøre lavkarbo, men ikke sånn helt nazi. Noen som har tips og/eller erfaringer her? Da hadde jeg i så fall blitt kjempeglad...

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:08   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips..

Jeg tror ihvertfall du må redusere fettet, om du øker karbeinnholdet. Litt mer Lindbergs kanskje?

Er redd du kan gå opp en kilo eller to, selv om du er litt forsiktig, men det kan fort bare være vann. I så fall; ikke mist motet, men bare start opp igjen.

Hvis det derimot er helt krise å gå opp, så må du kjøre på med ketose. Sånn er det bare.

Det er det gamle kostholdet vi la på oss av i utgangspunktet.

Kos deg på ferie...gjerne med alt annet enn " feil" mat og drikke. Ferie er ferie og DU bestemmer hva du vil

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:28   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips..

må si meg enig med Anne... Lindberg eller fortsette ketolyse. Er man i "syden" så har man jo mange lavkarbo-alternativer når man spiser på resturant
I tilegg så om du spiser masse karber, så er det mange av oss som reagerer veldig med magesmerter, oppblåsthet osv av mye karber etter en tid på lavkarbo (eller vi hadde det før vi startet Lk også, men vi var så vant til det at vi ikke merket det) og det er jo ikke gøy å bruke ferien på do heller...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:55   #4
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips..

Når jeg er på ferie vil jeg helst innta mine "ekstra karbo" i form av vin.
Jeg koser meg med det utvalg av proteiner som finnes på frokostbordet (hvis du inntar frokost på hotell). Til lunsj finnes det gjerne et utall av kreative salater (med ideer til å ta med seg hjem) og til middag ber jeg om ekstra grøntsaker eller en salat isteden for poteter eller ris (9 av 10 steder fikser dette veldig fint). Føler absolutt ikke for noen dessert men tar hellere en forrett, hvis det finnes noe passende på menuen.
De par kg. du evt. vil ta på, vil raskt komme av igjen hvis du er ekstra påpasselig når du kommer hjem igjen (det som regel vann).
God ferie

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:56   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips..

Her en noen linker som kanskje kan hjelpe:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=syden

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=syden

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=syden

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=ferie

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:05   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips..

Så deilig med ferie Litt misunnelig

Om du har lest ferierapporten min så får du se hvilken smell jeg gikk på Jeg begynte bra, økte karboinntaket litte grann og da var det gjort, brød og chilinøtter,øl og syltetøy gikk ned på høykant (ikke alt samtidig seffern). Men jeg holdt meg til mørk sjokolade over 72% da... Dah... Som om det hadde noe å si.

Jeg gikk på 5,8 kg på to uker, men begynte på ketolyse igjen den søndagen vi kom hjem og etter en uke hadde jeg gått ned 6,2 kg igjen, og siden en kilo til, nå har det stoppet opp, det berømte platåen.

Kom vel ikk med noen råd eller tips her, ville bare fortelle at vi er fler som har gått på en planlagt feriesprekkl

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:22   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Hmm... jeg skal til Santorini om halvannen uke selv, men jeg har nå IKKE planer om å ta ketolyse-pause!

Har utarbeidet min egen teori om at dersom man fortsetter å tenke at ferier, selskap osv. er utskeielses-perioder, havner man rett i grøfta.
Det er like greit å venne seg til et kosthold uansett hvor man er og hva man gjør.

Har nå tenkt å drikke litt vin da, men det har jeg gjort flere ganger på denne kuren uten at det har slått ut negativt.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:21   #8
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Har utarbeidet min egen teori om at dersom man fortsetter å tenke at ferier, selskap osv. er utskeielses-perioder, havner man rett i grøfta. Det er like greit å venne seg til et kosthold uansett hvor man er og hva man gjør.

Helt enig i dette! Det kreves enormt med viljestyrke hver gang man skal kutte ut noe man liker og er vant til å spise. Og vant til å spise mat med mye karbohydrater blir man raskt.

Det er faktisk enklere å holde seg unna...



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:39   #9
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Har utarbeidet min egen teori om at dersom man fortsetter å tenke at ferier, selskap osv. er utskeielses-perioder, havner man rett i grøfta.
Det er like greit å venne seg til et kosthold uansett hvor man er og hva man gjør.

Enig med Smula. Det er best å venne seg til at den nye livsstilen gjelder i alle anledninger. Det tar tid før "det ligger i ryggmargen" og desto flere "pauser" du tar i løpet av året desto lengre tid tar det.

Utarbeid din egen "handlingsplan". Viser det seg i ettertid at det ikke gikk etter beregning, foreslår jeg at du noterer ned hvorfor det ikke "gikk så bra" og bruker dette notat til neste ferie. På den måten lærer du etterhvert å håndtere ferie og andre vanskelige anledninger.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 16:28   #10
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.


Har utarbeidet min egen teori om at dersom man fortsetter å tenke at ferier, selskap osv. er utskeielses-perioder, havner man rett i grøfta.
Det er like greit å venne seg til et kosthold uansett hvor man er og hva man gjør.

Hei, og takk for mange gode svar her...
Jeg har i aller høyeste grad tenkt å holde meg til lavkarbo, men jeg tenkte at jeg kanskje kunne ta en liten pause fra kuren - noe som blir anbefalt å gjøre etter en tre måneders tid på kur (eller tar jeg feil? mener det var sånn det var) og kjøre mer Fedon. Jeg har ikke klart å spise ordentlig siste tiden og har blitt demotivert og lei, så jeg føler at en ukes pause kan være lurt. Og med pause mener jeg frukt.... Jeg har savnet frukt så avsindig mye i løpet av kuren og det er noe jeg knytter nært til sydenferie av en eller annen grunn. Sjokolade og øl og brød og sådant er egentlig uvesentlig, det er frukt jeg har verst cravings etter.
Så derfor lurte jeg på ca hvor mange karber man kan tåle per dag uten å vinke farvel til ketosen og 'fleske til' igjen.
Hvis man spiser (en moderat mengde) frukt med lav GI og lever på grillmat, masse vann, Cuba MaX-Libre (jeg klarer godt å holde meg unna øl og vin jeg ) og kjøre vanlig ketolysekost ellers, tror dere ikke det vil gå sånn noenlunde ok?
Jeg er klar over at det for min del er lavkarbo for life, men JEG VIL HA FRUKT!!!
(er det ikke ille når man får de derre aggressive og irrasjonelle utbruddene og ikke lenger kan skylde på lavt blodsukker? )

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 16:59   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Hvor mye som skal til for å gå ut av ketose er veldig forskjellig fra person til person. Det må du nesten teste ut og finne ut av selv.

En liten fingerregel vedrørende turen/pausen: Ta deg gjerne en pære, men ikke 1 kilo, ta deg gjerne pommes frites og ris til maten, men ikke hver dag. Ta deg en bit sjokolade, ikke hele plata. Sånn levde jeg på ferieturen min i 11 dager. Og vekta holdt seg stabil.

Du kan nok mest sannsynlig vis regne med å gå ut av ketose, men klarer du å sette alle kluter til etter ferien igjen, er ikke den største skaden skjedd, tror jeg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 17:13   #12
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Hei, og takk for mange gode svar her...
Jeg har i aller høyeste grad tenkt å holde meg til lavkarbo, men jeg tenkte at jeg kanskje kunne ta en liten pause fra kuren - noe som blir anbefalt å gjøre etter en tre måneders tid på kur (eller tar jeg feil? mener det var sånn det var) og kjøre mer Fedon. Jeg har ikke klart å spise ordentlig siste tiden og har blitt demotivert og lei, så jeg føler at en ukes pause kan være lurt. Og med pause mener jeg frukt.... Jeg har savnet frukt så avsindig mye i løpet av kuren og det er noe jeg knytter nært til sydenferie av en eller annen grunn. Sjokolade og øl og brød og sådant er egentlig uvesentlig, det er frukt jeg har verst cravings etter.
Så derfor lurte jeg på ca hvor mange karber man kan tåle per dag uten å vinke farvel til ketosen og 'fleske til' igjen.
Hvis man spiser (en moderat mengde) frukt med lav GI og lever på grillmat, masse vann, Cuba MaX-Libre (jeg klarer godt å holde meg unna øl og vin jeg ) og kjøre vanlig ketolysekost ellers, tror dere ikke det vil gå sånn noenlunde ok?
Jeg er klar over at det for min del er lavkarbo for life, men JEG VIL HA FRUKT!!!
(er det ikke ille når man får de derre aggressive og irrasjonelle utbruddene og ikke lenger kan skylde på lavt blodsukker? )

Skjønner det altså, og valget er selvsagt helt og holdent ditt. Ingen kommer til å halshugge deg for det. Men personlig tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved bevisst å planlegge en pause.

Min ide er at det meste sitter i hodet - tenker man ketolyse hele tiden, vil det gå automatisk lettere å følge kuren, enn om man tenker "jeg skeier ut LITT" og så starter man en snøball. Tidligere har jeg vært plaget av tankegang som: "Ok, nå har jeg jo allerede skeiet ut, så nå er jo løpet kjørt likevel - da kan jeg like godt spise alt mulig ulovlig jeg kommer over", og det vil jeg altså unngå.

Men for all del - store ord og fett flesk (no pun intended ) - det er godt mulig jeg går på en sprekk også! Men forhåpentligvis går det lettere å ta seg kjapt inn igjen dersom man har som mål å ikke skeie ut.

Nå skal det også være sagt at forskjellen på oss to er at jeg ikke er lei og føler at jeg savner noe.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:32   #13
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Men personlig tror jeg du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved bevisst å planlegge en pause.

Men hva er det Torkil sier om at man bør ta en pause etter en stund? Jeg mener at det var etter tre måneder og i alle fall etter 6 mnd. Jeg har ikke boken foran meg så jeg kan ikke sjekke dette. Er det ikke noe sånt om at man etter en stund ikke vil være i ketose lenger fordi kroppen har normalisert seg etter kostholdet?
Og han anbefaler jo fedon eller Atkins etterhvert, men det er kanskje ved nådd målvekt? Jeg har jo ikke kommet helt dit ennå...
Ah...jeg vet ikke jeg men jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å 'skeie ut' igjen (bank i bordet, vil ikke jinxe ). Jeg har hatt mine uteskeiingsperioder på kur, men det har alltid vært med 'lovlig' snop (baconcrisp, Heistad sjokopudding og min elskede Cuba MaXLibre) så det har ikke hatt så mye å si. Og så lenge jeg har disse mulighetene ser jeg ingen grunn, og har heller ingen videre lyst, til å trykke i meg alskens rart...heldigvis!
Men jeg skjønner hva dere mener og skal holde meg for god til å ta 'feriepauser'...tror jeg vil bli ekstra stolt av meg selv dersom jeg klarer det

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:33   #14
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

...og jeg mener når jeg klarer det

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:15   #15
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

6 måneder, ja. 3 måneder kan jeg ikke huske å ha lest noe om.
Nå har jeg lånt boka selv, da.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:30   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Det står at man bør ta en 3 mnd. pause etter 6 mnd. på Ketolysekuren...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 15:26   #17
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Hehe...ja der kan man se - jeg tror mangelen på karber har påvirka hjernekapasiteten min, akkurat som de spådde på en webside jeg var innom forleden dag... Men på den annen side var jeg like vekkreist før jeg begynte da...hihihi.
Men takk for svar uansett!
Jeg har tenkt på saker og ting og har bestemt meg for å holde meg på ketolysekur også på ferie - dette fordi jeg skal klare meg fint med all den gode maten jeg allerede kan spise.
...Og når jeg nå leste at man etter ca 4 uker på kur kan forsøke å øke karbodosen til rundt 30 (så lenge man holder seg i ketose) så kan jeg få spise litt mer frukt...men det viktigste er jo ikke hva jeg spiser, det er jo at det er ferie og at jeg skal kose meg, karber eller ei

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 20:25   #18
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det står at man bør ta en 3 mnd. pause etter 6 mnd. på Ketolysekuren...


I svarte )#(€/)#/€"= (sett inn ditt favoritt banneord her).
Jeg trodde ikke det var TRE måneder! Har tenkt å ta pause etter seks måneder, men trodde det holdt med en fire ukers tid...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no