Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt motivasjon!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-07, 13:46   #1
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Trenger litt motivasjon!

Hei..
har begynt på 7 uke med ketolysekur..og syns jeg nå begynner å tulle...rett som det er tar jeg meg i å smake på ting jeg ikke skulle ha smakt på... har så lyst på mye ..som f.eks ei brødskive med syltetøy...

Smakte littegrann på ei tosca kake..vil jo egentlig ikke gi meg...men kjenner igjen faresignalene..er bestandig slik det sklir ut hos meg.

Nei nå må jeg ta meg sammen ... vet jo etter vekta i morges at jeg har gått ned 1 kg bare etter 4 eller 5 dager..så det skulle jo være inspirasjon nok...uff og uff..

vil ikke gi meg enda nei.

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:08   #2
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon!

Prøv å tenk de tankene som gjorde til at du begynte på dette kostholdet...

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:09   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trenger litt motivasjon!

Du må da ikke finne å å gi deg, hvis du har gått ned 6 kg på 7 uker!

Hva mener du med å "smake" da? En skive? En munnfull? Et sleik og du er hekta? Er det søtt du er ute etter?
Hva med så smake litt på de "lovlige" søtsakene omkring her - Heistads geléer eller noe av det andre på kakeforumet? Jeg har en sjokolademousse på lur som er kjempegod.
Ok, flere er nok snart på tråkka her for å advare mot kunstig søtstoff også, men av to onder er iallefall DET bedre i "nødstillfeller."

Og for all del: Det aller beste er å prøve å kutte ut alt tvert og holde seg helt unna slik at suget forsvinner totalt.
Det kommer til å bli sagt før eller senere uansett, så jeg kunne like gjerne slenge det på nå.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:30   #4
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon!

hørte jeg SJOKOLADEMOUSSE?
hvilken type da?

elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:33   #5
elle
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 167
elle er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon!

Ja gjør som de sier, ta deg litt "lovlig" søtt...er du mett da?hvis jeg blir sulten blir jeg snoken, så jeg sørger for å være mett "hele"tiden.jeg har bacon-crisp som nødproviant.det metter synes jeg
STÅ PÅ!!

elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:38   #6
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon!

Vet at ikke alle klarer det, men hvis jeg føler meg mett men har spist mat så drikker jeg vann og koffeinfri kaffe. Da blir jeg mett...

Hvis jeg fyser så fyller jeg opp vannglasset...

Og en pose bacon-crisp innimellom...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:14   #7
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt motivasjon!

Jeg blir litt motivert av å gå inn på butikken og løfte litt på smørpakker som veier like mye som jeg har gått ned Det høres skikkelig teit ut, men det funker for meg.
Dessuten kan det være greit å fortelle litt om kuren din til folk rundt deg, så de vet hvorfor du takker nei. Mine nærmeste venner og familie vet om kuren, og støtter meg utrolig mye. Selv om de syns jeg er litt vanskelig å lage mat til

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:50   #8
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon!

Hei! Skjønner akkurat hva du mener.. Jeg har selv tatt meg selv i å putte en finger eller en dæsj med noe søtt når jeg baker.. Men har klart å avverge katastrofen.

Jeg tror det er viktig at du belønner deg selv for hva du har oppnådd hittil !!! Ta en time hos hudpleier/fotpleier/manikyr eller lignende!! KJEMPEVIKTIG.. Legg inn vanen med å belønne deg selv med andre ting enn mat/søtsaker!!! det var jo slik vi gikk i fella..

Tenk på hvordan du hadde det da du var karbojunkie.. Det gjør jeg.. Nå er det ikke sikkert du var like ille som meg. Men jeg vil IKKE tilbake til trøtte sure dager hvor blodsukkeret var en forvirra børskurve!!

Som søtt lagde jeg meg en "kjappis" i går og det fungerte HELT fint.. Da har man ikke ødelagt kuren og man kan være EKSTRA stolt over seg selv! Men tror også det er viktig å legge slik "kos" til noen få dager. Ellers så blir det tungt når vi skal tilbake til normalkost..

Håper du finner noe motivasjon her. Vi er for flinke nå til å gi opp!! Tenk på når målet er nådd!!! Sååå herlig det skal bli!!!

Ha en fin kveld!!!

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:27   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trenger litt motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av elle, her.

hørte jeg SJOKOLADEMOUSSE?
hvilken type da?

Har en egen oppskrift som har vært stor suksess her i mange år, som som blir kjærlig kalt for "bomba". Den er litt mer fyldig en vanlig mousse. Til 4 porsjoner trenger du:

200 g mørk sjokolade (hvor mørk er en smakssak)
1 ss smør
1 egg
1/3 dl kremfløte

Så smelter du sjokoladen og smøret i vannbad eller mikro og avkjøler litt.
Hvis du vil, kan du søte blandingen. Jeg pleier å bruke litt Splenda og vaniljeessens, men er du veldig glad i mørk sjokolade trenger du kanskje ikke det.
Du kan også smake den til med kaffe eller alkohol (cognac funker. Pleide å bruke sherry før, men nå er jo det ut).
Så blander du i egget.
Visp kremfløten stiv og vend den inn i sjokoladeblandingen og sett kaldt et par timer.

Jeg har servert denne varianten i selskap til gamle bombe-travere og de merket ikke forskjell iallefall.


Sist redigert av Smula : 26-09-07 kl 21:21.
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:35   #10
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon!

Åh, den der gleder jeg meg til å prøve, ja...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:38   #11
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Trenger litt motivasjon!

Super-enkel å lage. Kos deg!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:39   #12
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon!

Tror jeg går og spiser litt ribbe, jeg nå... så jeg ikke spiser sjokolade.. hehe..

Nei, jeg mangler sjokolade og fløte så jeg venter til i morgen, jeg... kanskje jeg tar det som en belønning om jeg blir invitert på jobbintervju i morgen.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:13   #13
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon!

Den hørtes virkelig god ut, må prøve den en gang vi skal ha middagsgjester.

Men til hovedinnlegger, og gå ned 6 kg på 7 uker, er kjmpebra. Har vært med 7 uker jeg og, gått ned 4,2 kg.

Men vi må nok kose oss litt innimellom og, men kan kose oss med noe lovlig. Mine kose ting er bringebær med krem, atkins bar eller sjokolade, sjokoladen er så mektig så for meg er det nok med 15 g. Og Baconsnacks når jeg vil ha noe salt.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:21   #14
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon!

Du som har vært sååååå flink må ikke slutte nå...

Tenk at snart kan du kjøpe deg et nytt klesplagg og som det var en i tråden som nevnte, ta deg en manikyr eller noe sånn... Kanskje fotpleie eller noe... Driv på med en hobby, f.eks scrapping... da går tiden fort!!!

Eller som ogsnå noen nevnte, prøv deg litt på de tillatte søtsakene...

DU ER KNALL FLINK!!! IKKE GI DEG!!!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 06:31   #15
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon!

Hei takk for støtte og oppmuntring.

Idag er jeg ute av ketose..klarte ikke å stå i mot fristelsen i går og spiste 2 skalker med kneipp brød med syltetøy...

Har hatt vondt inni meg i flere dager nå... om hvorvidt jeg skal gå over til libra opplegg eller fortsette...

Har vel kommet til konklusjonen om å fortsette her...så i dag skal jeg fortsette som før...var enda noe at vekta ikke hadde gått opp ...

Hobby ja..når du har en 10 mnd'er gammel datter som vekker deg kl 5 hver morgen og holder det gående til kl 19 om kvelden så har man ikke tid til noe hobby...

Pluss at jeg har snekkere og de skal ha middag hver dag og..ikke lavkarbo mat..og da blir det at jeg rett og slett ikke orker å lage mat til meg sjøl..fordi som sagt..dattera mi henger i bukseslengen hele tiden og sutrer og jeg blir stressa så en middag om dagen er mer enn nok for meg å lage..hater å lage mat forresten...Så ender opp med frokostpannekaker hver dag nesten fordi det er det enkleste for å få mer tid til dattera.

Spise lavkarbo brød ja..det har jeg gjort hele tiden, men det kan jo ikke sammenlignes med vanlig brød da.

Så har jeg slitt med urinveisinfeksjon og diare i 2 dager og blir bare så drittlei alt noen ganger...

Men men...har som sagt bestemt meg for å fortsette så vi får håpe jeg kommer fort i ketose igjen. Er så stuptrøtt idag... å stå opp kl 5 er noe dritt...men har som sagt ikke noe valg.

Så vi får se da.





__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 07:39   #16
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon!

God morgen, ser du har fått mange gode og fine råd her og kan bare henge meg på. Du har vært kjempeflink så langt. Forstår at det kan være travelt å lage middager når du må lage flere og har en som står opp kl. fem. Men kanskje du kan lage opp flere middager, ha i frysen og bare varme opp? så har du til deg også. Kanskje det blir lettere? Løvsteik kan også være et godt alternativ til middag innimellom og det tar jo ikke lang tid å steike i det hele tatt. Stabburet sin har 0 karbo Ønsker deg en flott dag og lykke til videre

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 09:58   #17
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon!

Når du lager mat til snekkerne kan du ikke lage ketose vennlig mat, men at de får tilbehør som pasta, ris, potet. Her lager jeg bare en middag, men mann og barn får potet, pasta, ris til som ikke jeg spiser.
Sånn som kjøttsaus, hvor de får pasta jeg tar blomkål.
Wook, de får ris til jeg tar uten, eller alle forskjellige typer kjøtt og fisk som du kan lage grønnsaker og potet til, men du tar ikke poteten.

Ellers har jeg en rett jeg lager meg nesten hver dag da den er veldig god og enkel. Jeg tar ferdig blomkål og broccoli grateng, kjøpt på landlord i frysedisken. Deler opp litt skinke og har det over sammen med revet ost, utrolig godt.
Ellers kan du jo dele opp litt forskjellig rå grønnsaker på kvelden putte i bokser og ha i kjøleskapet.
Har jeg dårlig tid blir et måltid kanskje noen skiver skinke, noen skiver ost og cherrytomater til.

Har en 5 mnd gammel baby som sover veldig lite på dagen, så vet hvordan det er og føle at man ikke har tid til noe.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 12:46   #18
Aquarius
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 80
Aquarius er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon!

Jeg gjør som Tussi jenta.. lager en middag.. og så kutter jeg ut det som jeg ikke spiser.. Potet/ris osv.. Tar heller litt ekstra salat og dressing. Går mye i fisk og kjøtt da..
Ovnsretter er jo snedige og tidsvennlige da de lager seg selv så og si..

__________________
Aquarius





Aquarius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 13:17   #19
linnipinni
Juniormedlem
 
linnipinni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 34
Innlegg: 47
linnipinni har en fantastisk aura rundt seglinnipinni har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon!

ser du har fått mange andre gode råd her, og jeg henger meg på! har du prøvd lollypopbrødet da? jeg lagde det med bakemiks, kjempe godt også kan du jo f.eks kjøpe inn av heistadprodukter - de har lavkarbo syltetøy, geleer osv. også kan du jo lage vafler du kan spise når du blir sugen på noe godt (jeg sverger til den bakpå bakemiksen med litt kardemomme, det smaker faktisk vafler).. av heistad sine geleer kan du jo også putte oppi litt kremfløte, så blir det fromasj. i ketolyseboka er det jo også oppskrift på iskrem, men den har jeg ikke prøvd. hehe, her er det mange "usunne" tips. men når du først skal skeie ut er det jo bedre å holde seg til det "lovligste" så du ikke detter inn og ut av ketose - for det er jo ikke sunt!

jeg har forresten en liten en på snart 3 måneder, han har grått minimalt og vært kjempe snill frem til nå - nå har han nemlig begynt å få en tann, og griner masse + at jeg har fått mensen for første gang på et år (aaau)+ influensa og migrene. Så kan vel si at jeg vet hvordan du har det! god bedring! lykke til

linnipinni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 20:09   #20
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon!

Det er sant at det ikke er så mye tid til hobby når man har små unger, jeg forøvrig har ei lita på snart 6mnd og ei på 2 år og 7mnd så det er ganske så travelt ja... Ikke sover mini rundt natta heller og i tillegg jobber mannen en del offshore og da er jeg alenemor... Alt går ann, ta imot tipset du har fått vedr. matlaginga, det tror jeg kan funke ganske bra!!!

Lykke til hvertfall!!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 07:28   #21
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon!

Takk for mange gode tips og svar.

Idag har jeg hatt veie dag. Jeg er ikke i ketose enda..men vekta hadde gått ned med 1,4 kg..heldigvis...

Nå ser jeg 90 tallet... det var deilig... gleder meg til jeg ser 89 kg tallet...

Cm gikk 3 cm inn..men det går nedover og det er bra. Har kommet på rett spor igjen, så jeg håper jeg kommer i ketose snart igjen.

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 21:47   #22
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Trenger litt motivasjon!

Det ordner seg nok med ketosen skal du se. Ikke gi opp.
Bak lollypopbrødet, så har du et nesten helt vanlig brød. Og lag deg eget syltetøy.
Eller gjør som meg. Kjøp nestle sine fruktmoser (babymat).
Det er ren moset frukt uten sukker eller tilsetningsstoffer.
De ligger på ca 17 g karbo per 100 gram. Kjempegode.
Spesielt skogsbær (8 mnd glass) eller aprikos og fersken((?) 6 mnd 4 pk plastbeger). Står sammen med babygrøt og slikt i butikken.

Ellers så er jordbærmosse bra.
Kjøp slik heistad gele eller confecta sin (den er best syns jeg).
Lag geleen etter oppskrifta på posen, men med bare halv mengde vann.
La den avkjøles, men ikke stivne.
Pisk en pakke kremfløte og litt splenda til krem.
Vend det forsiktig sammen, og sett kjølig i noen timer.
Nammenam.

Sjokolademousse hørtes også godt ut, men det må da bli veldig mye karbo i det når det er så mye sjokolade??
Jeg har lest en gang om noe sjokolademousse som inneholdt bakekakao istedet for sjokolade.
Har noen peiling på hvor den oppskrifta er?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere sirkel Induksjonen 7 24-02-08 09:16
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25
Trenger litt hjelp:) Christine123 Ketolysekuren 7 09-05-07 16:38
Sliter litt matgal Lavkarbo generelt 17 02-06-05 14:30
ok 14 dager er over, nå trenger jeg litt hjelp hannahgamlem Atkins kosthold 3 28-12-04 11:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no