Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vektoppgang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-09, 08:14   #1
Frua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 53
Innlegg: 19
Frua er på en erverdig vei

Vektoppgang

Hei alle sammen!

Jeg er ny her. Nå er jeg på uke 2 på Ketolysekur. Det gikk fint (om enn smått) i starten, men de siste dagene har jeg gått opp. Jeg blir helt fortvilet og vurderer å gi meg. Men jeg vet jo at jeg sikker gjør noe feil

Til orientering så er jeg ikke rett før mens, så jeg kan ikke skylde på det.

Kan dere være så snill å hjelpe meg?

Jeg spiser lapper til frokost. Til oss tre i familien lager vi røre av 4 egg, en halv boks cot.cheese, 2 ss ketolysepulver og 2 ss rømme. Minstemann i familien spiser ikke så mye (han er 3 år). Jeg har litt splenda på.

Til lunsj spiser jeg salat. Da tar jeg ett egg, pluss en annen proteinkilde. I går hadde de f.eks skinke og da tok jeg noen ss med det. Også hadde jeg rømmedressing på. Lurer litt på om det blir for lite protein kanskje?

Til mellommåltid så spiser jeg noen never med peanøtter, men det hende også at jeg spiser en atkinsbar.

Middag så er det alt mulig, men jeg er ganske trygg på at det blir nok protein. Vi spiser f.eks auberginlasange med 400 kjøttdeig, en 1/2 boks cott.cheese og tomat og ost. I går hadde vi wok med svinefileet, brokkoli, litt løk squash, ingefær, en ts tom yum paste, kokosmelk.

Huff a meg. Jeg er litt på tampen til å gi opp, men vil så gjerne klare det. Jeg har bygget meg opp en solid motivasjon og synes ikke disse to ukene på kur har vært noe vanskelige. Men nå vakler jeg i troen.

Vil noen forbarme seg over meg og gi meg noen råd?

Frua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 08:46   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Hei.

For lite fett, for lite grønnsaker.
La karbene komme fra varierte grønnsaker som vokser over jorda. Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt.
Ikke vær redd for å bruke fett. Kaldpressa oljer og smør er flotte fettkilder.
Peanøtter og atkinsbar er ikke ketolysevennlig.

Vann, masse vann

Og spis deg mett til hvert måltid. Ikke overmett, men passe mett. Viss du blir fort sulten etter måltider, kan det tyde på for lite fett i maten.
Man skal egentlig ikke trenge mellommåltid på ketolysekuren.

Tar du vitaminene?

Mange opplever vektstagnasjon/oppgang ved eggløsningstider også. Ikke bare ved mens.

Og ha tålmodighet Husk at kroppen trenger tid til å omstille seg det nye kostholdet. Den blir jo litt forvirra

Hold ut, og kroppen kommer etter

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 08:34   #3
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektoppgang

Naturlige variasjoner i vekten kun. Ikke stress med det. Vekten min varierer med et par kilo per uke men jeg blir mindre og mindre på sikt. Begynn med metermål rundt livet i stedet for å veie deg hvis du mister motivasjonen.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 11:10   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Vektoppgang

ett egg til lunsj er forlite ja. Mer fett og protein. Massse grønt! Dropp salte peanøtter/nøtter. Ikke sikkert akkurat du kan spise det.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 13:52   #5
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang

Peanøtter ville ikke jeg rørt på kuren.

Vektoppgang opplever jeg ofte ved eggløsning også. Ikke bare mens.

Stå på! Dette klarer du om du bare vil

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 19:08   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vektoppgang

Dropp peanøttene ja. Noen never hørtes fryktelig mye ut.
Spis fett! Fett, fett, fett!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:32   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Vektoppgang

Enig med alt som sier over, og jeg ville også nevne at jeg går alltid litt opp i helgene. Det er som regel ikke fordi jeg spiser lavkarbo-godteri eller lignende, men jeg regner med at det skjer pga helt andre rutiner i helgen. (sover lite fra fredag til lørdag, sent opp, og slappe morgener)
Det er helt vanlig at vekten viser opp noen dager, og om du ikke tror du "takler" det og blir veldig stresset med sånt, ville jeg holdt meg til en veiedag i uken (eller tilogmed måneden) og gjemt vekta resten av uka.

Kanskje er du litt forstoppet også? mange blir det på 2. uka. Da har du faktisk også litt ekstra mat magen din - men den kommer ut før eller senere

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:16   #8
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektoppgang

For mye proteiner blir dessuten omdannet til sukker - skriv opp hvor mye du spiser, plott det inn på f.eks. mat på data eller andre program og se hvor mye du får i deg av hvert næringsstoff - da er det enklere å se hva man gjør feil. Sørg for nok fett, og ikke for høyt proteininntak

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:05   #9
Frua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 53
Innlegg: 19
Frua er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang

Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg gir meg ikke!

Frua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:49   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Om du er i moderat aktivitet (altså normal bevegelse) så kan du beregne fra 1-1,5 gr protein pr kg kroppsvekt. Om du f.eks veier 80 kg, så kan du spise 80-120 gram proteiner om dagen . Det pleier som regel å utgjøre ca 20 prosent av energiinntaket ditt, pluss minus.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:34   #11
Frua
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 53
Innlegg: 19
Frua er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang

Jeg tror jeg har spist for lite fett, i tillegg til for mye nøtter og en og annen atkinsbar. I dag tok jeg på litt creme fraich på lappene og har med en nakkekotelett til lunsj. Her jeg jobber har de heldigvis salatbar med (sukkerfri) rømmedressing, så lunsjen burde gå bra såfremt jeg får i meg nok proteiner.

I tillegg hadde jeg eggløsning som en av dere også nevner som forklaring.

Jeg veide meg i dag og hadde gått ned 500 gram siden fredag, så det er håp i hengende snøre.

Mannen min går på samme kur og har gått ned betydelig mer enn meg. Jeg tror det bla er fordi han har vært flinkere til å spise fett. For oss damer tar det nok ofte litt mer tid før vi venner oss til den høye fettprosenten i maten.

Frua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:43   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Menn går også lettere ned i vekt, det er visst en hormonell greie

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 20:24
Vektoppgang- hva skjer? Bindi Ketolysekuren 5 16-08-08 19:05
Aldersbetinget vektoppgang? Nike Generell ernæringsdebatt 6 05-07-08 22:30
Salt og vektoppgang Summer Generell ernæringsdebatt 1 31-03-08 14:47
Vektoppgang og Ketolysekuren Summer Ketolysekuren 1 05-07-05 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no