Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-11, 19:34   #26
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

vimsen:
Jo, kanskje jeg får begynne å like det :P Smaker pyton!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:42   #27
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Vimsen85: Du må itj gå fra mæ, æ kainn itj leeeeev utn dæ, sjø!!






Seriøst: såklart du får være med, ingen her som sparker deg ut

Naw. Så koselig

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

vimsen:
Jo, kanskje jeg får begynne å like det :P Smaker pyton!

Drikker ikke vin selv. Men jeg er jo over 20 Jeg blir dårlig av det..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 21:44   #28
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

jeg liker kun sprit jeg, hverken øl eller vin er noe godt.. Men så har jeg forbud mot å drikke nå, så går kun i brus her i festlige lag :| hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:07   #29
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Liker bare sprit jeg og, men, så var det det med at jeg bare er atten å da :P Noen her som har tips til hvordan en kan lære seg å like vin? :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:09   #30
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

tvinge det i seg til man liker det.. jeg liker ikke hverken øl, kaffe eller vin jeg så.. Er jo som regel slik at man må venne seg til å like det? Samme med grønnsaker, veldig kresen der og..

Er mye jeg ikke klarer å venne meg til å spise.. Jeg spiser/drikker heller bare det jeg liker i stedet for å tvinge i meg noe til jeg skal like det


Men finnes vel cider med lite karbo? Men spørs om dem har det på et utested da..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:15   #31
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Det finnes cider med mindre sukker ja Men, tviler på at de har det på den lille puben vi har her, får å si det slik

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:25   #32
Silje84
Juniormedlem
 
Silje84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Ski
Innlegg: 12
Silje84 er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Riktig godt nyttår, folkens!
Ja, da var det på`n igjen i morra da...Har aldri prøvd å gå ned så mange kilo før, det meste jeg har gått ned er 10-15 kilo tror jeg. Skal bli spennende å se hvor langt jeg kommer før jeg stagnerer...Kanskje 2011 er forvandlingens år?
Hvordan er treningsrutinene til dere andre her?

__________________


Silje84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:05   #33
matmor
Medlem
 
matmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Larvik i vestfold
Alder: 62
Innlegg: 128
matmor er ny på veien
Smile

Sv: Januarskravletråden til 30+

Pån igjen imorra, ja!
Forresten godt nyttår alle her inne!
Skal prøve å få meg ut på minst tre kvarter tur med bikkja hver dag jeg, det holder lenge for meg, da er jeg flink!

__________________




matmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkinsen Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:13   #34
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Ting blir ikke lettere av at du blir tjukkere, så stå i mot "godte-suget". Jeg bekjemper mitt sjøl nå, bl.a. med å lese her inne nå. Er aleine hjemme og har gode småkaker inne på kjøkkenet. De roper på meg.

Hiv dem i søpla DU er for god for dem Vik fra meg satan...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:24   #35
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Silje84, her.

.....
Hvordan er treningsrutinene til dere andre her?

Jeg er på vannaerobic en gang i uka og en gang yoga. På jobben har jeg bestemt meg for å gå trappa til andre etasje minst 6 ganger om dagen. Ellers bare beveger jeg meg mer. Før kunne jeg sitte i første etasje og skulle hente noe i kjelleren. Da kunne jeg tenke at vaskemaskinen er ferdig om en halvtime, og så venta jeg til da. Nå går jeg to ganger.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:39   #36
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg er syk Feber, et hode som sprenger, en skikkelig sår hals, og den verste kvalmen.. Trur ikke jeg klarer å holde meg unna karbene idag..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 16:42   #37
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

siden typen har utstyrt meg med wii fit da han ikke vil slite alene, så blir nok det treningsformen min de neste månedene.. hendig liten sak faktisk, de fleste øvelsene virker gjennomførbare uten å være helt teite. men jeg er jaggu glad jeg bor i tredje med gardiner i vinduene

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:39   #38
Silje84
Juniormedlem
 
Silje84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Ski
Innlegg: 12
Silje84 er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Jeg er på vannaerobic en gang i uka og en gang yoga. På jobben har jeg bestemt meg for å gå trappa til andre etasje minst 6 ganger om dagen. Ellers bare beveger jeg meg mer. Før kunne jeg sitte i første etasje og skulle hente noe i kjelleren. Da kunne jeg tenke at vaskemaskinen er ferdig om en halvtime, og så venta jeg til da. Nå går jeg to ganger.

Hørtes morsomt ut med vannaerobic og yoga! Har du prøvd pilates? Snuste litt på det..
Vil gjerne trene litt i tillegg til de turene jeg går, men det må være noe jeg syns er gøy, som jeg ikke mister interessen for etter en uke...:/

__________________


Silje84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:42   #39
Silje84
Juniormedlem
 
Silje84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Ski
Innlegg: 12
Silje84 er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

siden typen har utstyrt meg med wii fit da han ikke vil slite alene, så blir nok det treningsformen min de neste månedene.. hendig liten sak faktisk, de fleste øvelsene virker gjennomførbare uten å være helt teite. men jeg er jaggu glad jeg bor i tredje med gardiner i vinduene

Wii Fit er utrolig gøy, hadde det en vending jeg også!

__________________


Silje84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:47   #40
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Idag har jeg skeiet ut Sånn er det når man er syk! har spist litt chips, å sjokolade samt en del kjeks.. *dårlig samvittighet*

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:53   #41
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

da har jeg hatt første date med wii fit. 10 min free step, 60 cal brent, og den påstår aldern min er 30
ikke så værst, med tanke på at min splitter nye tanitavekt påstår min fysiske alder er 50.... greit jeg er feit, men så darlig an ligger jeg da ikke

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 06:35   #42
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Å huff da Sanney. Glad eg ikkje har fått ein slik "dom" over meg. Eg er vel nærmare åtti eg, da, LOL!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 07:54   #43
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarskravletråden til 30+

Wii Fit er kjekt ja. Selv om jeg må innrømme at det er lenge siden min har blitt brukt som annet enn vekt. Treningen var super i begynnelsen, men nå er det bedre med treningsstudio synes jeg. Men har litt planer om å bruke den litt mer igjen. Kanskje ikke så mye til kondisjon og styrke, men til balanse og yoga. For der har den hjulpet meg masse tidligere.

Jeg er i gang med ny jobb, og det er veldig kjekt, selv om det er litt rotete enda. De hadde ikke klart datautstyr til meg, så jeg bruker noe midlertidig mens jeg venter på eget. Men uansett kjekt. Virker som om det er grei salatbuffet til lunsjen også i tillegg til pålegg og varmmat. Regner ikke med at jeg kan spise varmmaten så ofte, men salat kan jeg jo alltid spise. Og det virket som om det var greit med proteinrike ting å ha i salaten.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:23   #44
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Hoho, har mistet 3,8 kg på ei uke! er meget godt fornøyd med det kan en si!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:49   #45
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Wii Fit er kjekt ja. Selv om jeg må innrømme at det er lenge siden min har blitt brukt som annet enn vekt. Treningen var super i begynnelsen, men nå er det bedre med treningsstudio synes jeg. Men har litt planer om å bruke den litt mer igjen. Kanskje ikke så mye til kondisjon og styrke, men til balanse og yoga. For der har den hjulpet meg masse tidligere.

Jeg er i gang med ny jobb, og det er veldig kjekt, selv om det er litt rotete enda. De hadde ikke klart datautstyr til meg, så jeg bruker noe midlertidig mens jeg venter på eget. Men uansett kjekt. Virker som om det er grei salatbuffet til lunsjen også i tillegg til pålegg og varmmat. Regner ikke med at jeg kan spise varmmaten så ofte, men salat kan jeg jo alltid spise. Og det virket som om det var greit med proteinrike ting å ha i salaten.

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Hoho, har mistet 3,8 kg på ei uke! er meget godt fornøyd med det kan en si!

Gratulerer med ny jobb og gratulere med storveis vektnedgang

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:38   #46
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Nei, nå har jeg klart det igjen. Skulle bare handle inn litt nød-proviant (aka. atkinsbarer) til lanzarote- turen jeg skal på neste uke. Tenkte jeg skulle ha et lite lager sånn tilfelle jeg ikke fant noe ketogent å spise. Men med en gang de var kjøpt inn var det på an igjen. Fikk vann i kjeften bare av å tenke at de lå. Føler meg som en narkoman.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:43   #47
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

aldri smakt atkinsbarer... skjønner at jeg ikke bør prøve heller :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:47   #48
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

de er greie nok, men jeg syns ikke de er såå gode. har dem mest som nødmat på jobb, om jeg skulle feilberegne matmengde og bli sulten på jobb

ellers har jeg hatt 2x30 min free step idag, pluss at jeg går 20 min til og fra jobb hver dag. håper å klare minst en 30 min økt om dagen, helst to

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:59   #49
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Hadde dilla på atkinsbarer en stund, men så spiste jeg meg lei på dem, så nå takler jeg de ikke lengre :S

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:55   #50
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jaja alle arbeidsbuksene mine er for store, så idag måtte jeg ut en liten tur og handle meg nye.

Var veldig spent på hva jeg kom til å få på meg. Tidligere har jeg måtte handle på KappAhl og sånn i XL-avdelingen..

Nå var jeg på Vero Moda og tok med meg 44 og 42, i håp om at jeg skulle få på meg en av dem.. Til vanlig har jeg vel knapt fått på meg 46, pga bollemagen min. Jeg har en sånn fin EPLEfasong der ALT er på magen, nesten..

utrolig nok satt 42 som et skudd på meg Halleluja, kan handle "vanlige" klær igjen Skal prøve å ikke handle for mye, for regner jo med at jeg skal ned noen størrelser til. Kommer jeg inn i 38 en dag så blir det kjekt.. 36 tror jeg at jeg er for høy til å bruke, det kan jeg aldri huske jeg har brukt, uansett hvor slank jeg har vært. Veide jo 55 kg for 10 år siden :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 130 31-01-10 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no