Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-11, 15:32   #1
Siljenh
Juniormedlem
 
Siljenh sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 37
Innlegg: 27
Siljenh er på en erverdig vei

Hva gjør jeg feil?

Hei. Jeg startet med lavkarbo for 3mnd siden og stortrives med kostholdet. Har vært i ketose mesteparten av tiden, men har sikkert falt ut et par ganger også. Følger ikke noen spesiell retning, men har prøvd og holdt meg på noe alla LCHF med et inntak på under 20 gram karbo pr. dag.

Problemet mitt er at jeg kun har gått ned 4kg. Har variert mellom 77,5-78,5 den siste mnd. Med mine mange tidligere forsøk på mer trening og små kostholdsforbedringer har jeg nok gått like mye ned, men selvfølgelig over lengre perioder. Det har derfor alltid vært vanskelig å fortsette med en endring da motivasjonen alltid synker etter 3-4mnd. Motivasjonen til å fortsette med lavkarbo er fortsatt på topp da jeg faktisk stortrives med kostholdet, men skulle fortsatt ønske at jeg gikk litt mer ned i vekt.

En vanlig dagsmeny:
Frokost Kl.7: 50g ost/baconpølse (kun 3g karb) og 1egg. Eller en løvbit med smelta ost.
Lunsj Kl.11: Middagsrester. Eller kyllinglår/løvbit med salat. +en hjemmelaga iskaffe.
Mellommåltid Kl.14 (sjeldent): En babybell mini og ca.4/5 paranøtter/mandler.
Middag Kl.16: Kjøtt/kylling/laks med fløte/ostgratinerte grønnsaker som blomkål, brokkoli, squash, 1 gulrot. Jeg spiser kun et par skiver gulrot da, den er med for sambo's skyld. Det er ikke hverdag vi gratinerer grønnsaker, vi steker/moser også. Spiser litt gilde pølse en gang i blandt, og den drar opp karboinntaket litt.
Kveldsmat Kl. 19 (sjelden): Noen mandler. eller babybell mini. eller litt spekeskinke.
Helgekos, selskap: Baconsvor, cavalier sjokolade, cola x-tra uten sukker, mascarponeost og Nannahs krydderkake, LCHF-muffins.

Min hjemmelaga iskaffe inneholder 1dl kaffe, 0,5dl matfløte, 0,5dl kremfløte og 0,5dl soyamelk. (3-5karb) Denne er vist blitt noe vanedannende, så jeg skal kutt litt ned på den og ikke drikke den mer enn ett par ganger i uken.

Jeg spiser meg mett og er sjelden sulten. Har hadd små sukkerholdige utskeielser ca. 4x på 3mnd. I følge diett.no er kostholdet fordelt på 75-80% fett, rundt 20% protein og ca. 3-8% karbo. Da det kan stikke noen kjepper i hjulene må jeg også nevne at jeg har PCOS. For tiden trener jeg ikke da jeg har prolaps og lite fritid. Jeg jobber 100-110% og studerer 25% så det blir litt stress innimellom, og det er vist heller ikke så bra har jeg skjønt.

Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil?

Vet også at jeg må øke vanninntaket, da det er på maks 1 L pr. dag. Tar gjerne mot tips for hvordan jeg skal gjøre det, da jeg ikke liker vann. Jeg jobber også på en slik plass at det ikke er mulig å ha vannflaska lett tilgjengelig. Må vaske henda og gå på pauserommet, og i en hektisk hverdag blir det lite tid for det :/ (beklager hvis innlegget ble noe langt å lese)

__________________



Siljenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men prøver å ha fordelingen 5-20-75 Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelp til selvhjelp, kostholdsråd, vann, vektstagnasjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg noe feil? Nurse Ketolysekuren 10 13-02-11 16:59
Gjør jeg noe feil? Snuppeline74 Mer enn 30 kg overvekt 8 06-02-11 20:35
Hva gjør jeg feil? Fredrikke07 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 01-01-11 12:50
Hva gjør jeg feil! Sliter Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 13-05-06 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no