Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Måltidserstatter som metter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-12, 08:13   #1
sitj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 3
sitj er på en erverdig vei

Måltidserstatter som metter

Hei.

Jeg sliter med å fordøye mat, og får voldsomme magesmerter nesten uansett hva jeg spiser (det er bedre når jeg spiser lavkarbo, så jeg tror kanskje fordøyelsen reagerer på karbohydrater.)
Jeg har fått "diagnosen" dyspepsi, og legen min sier at det ikke er noe å gjøre med, annet at jeg må leve med det.

Så jeg lurte på om noen av dere der ute har prøvd noen bra måltidserstattere i flytende form? Helst shake, og som klarer å mette i tre timer frem til neste måltid. Og da helst lavkarbo.
Er ikke veldig fokusert på å gå ned i vekt, men jeg har tre kilo som henger godt på som jeg gjerne skulle vært kvitt.

Alle tips tas imot med stor takk.

sitj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Newbie Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:30   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Måltidserstatter som metter

Lag deg smoothie. Lager du de på rette måten gjerne med litt cocsa metter de lenge. Søk i oppskriftene her på forumet så finner du mange gode forslag, smoothie trenger nemlig ikke å være frukt, juice og yoghurt.

Min favoritt er avocado-lime smoothie. Den har en litt epleaktig smak, metter og holder seg et par dager i kjøleskap om man lager en stor porsjon

Vil ikke anbefale deg ferdige shaker for de er som oftest høye på karbo eller har mye kunstige stoffer. Ellers er jo diverse supper, kalde eller varme også alternativ.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:03   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Måltidserstatter som metter

Finn deg smoothier med egg og kokosmelk/-fløte. De metter godt og lenge.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
diagnose, dyspepsi, fordøyelse, lavkarbo, måltidserstatter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinpulver som måltidserstatter? manne Lavkarbo generelt 11 24-03-12 10:51
Når ingenting metter ... Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 75 09-03-11 12:12
Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising. HP Lavkarbo generelt 9 19-01-06 17:37
Fett metter minst Kristian Lavkarbo generelt 16 10-10-04 07:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no