Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
29-07-05, 01:37 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2005
|
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva...Ketolyse eller Atkins, hva er forskjellen? |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
29-07-05, 02:30 | #2 |
Potius sero, quam numquam
Medlem siden: Oct 2004
|
Hei Chumpsy! Sist redigert av Gamla : 29-07-05 kl 02:40. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold |
29-07-05, 02:46 | #3 |
Medlem
|
hei Komkari.... gratulerer med stor vektnedgang.. stor respekt for det. kan du gi meg et eksempel på 15 gram karbs. er det en agurk liksom? |
29-07-05, 03:10 | #4 |
Potius sero, quam numquam
Medlem siden: Oct 2004
|
Hei igjen! |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold |
29-07-05, 10:41 | #5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Du har fått kanllgodt svar fra Komkari her. Vil bare supplere med litt mer info. Jeg postet dette tidligere da noen andre spurte om forkjellen.......
Lindberg er i praksis det samme som Atkins vedlikehold. Lindberg kompenserer for lavt karbohydrat inntak for ved å fokusere mye mer på proteiner og riktig fett enn hva ketolysekuren og til dels Atkins gjør. Det er viktig å huske på at mengden protein og mengden fett (særlig enumettet) faktisk har stor betydning for hvor mye du går ned i vekt, og om du mister fett og ikke muskler. Også Atkins poengterer også viktigheten av dette. Spiser man for lite protein mister man muskelmasse, da mister en forbrenning og blir en jojo slanker. For å sammenligne de tre på en enkel måte, kan en si: Ketolyse=Atkins Induksjon, Atkins Vedlikehold=Lindberg De er like i utgangspunktet, men som sagt er det nyanseforskjeller og vektlegging på forskjellige ting. I praksis har dette lite å si. Jeg følger f.eks. Atkins vedlikehold og har lagt større vekt på proteiner, heller altså mot Lindberg, men fremdeles innenfor Atkins sine grenser. Jeg er også blitt mer "Lindberg-opptatt" av type fett i maten enn Ketolyse og Atkins er, men bryter ikke med Atkins sine "regler" for det. Jeg har levd lavkarbo så lenge at jeg har tilpasset "min Atkins" til det jeg liker og tåler. Det vil de fleste som ikke går på kur, men legger om kostholdet gjøre, - finne SIN stil, - uansett hvilken filosofi de velger å følge, - og fremdeles ligge innenfor "sin dietts" filosofi. For de som går på Ketolysekuren er det viktig å følge reglene i boka, fordi det er en kur, men som vi ser av Torkil sine svar her inne er det lov å bruke hue og ingenting er absolutt. Jeg har lest Ketolyse boka 3-4 ganger, Atkins bøkene (originalutgavene) har jeg lest så mye at de er utslitt.... Både Atkins bøkene og Ketolysekuren to blar jeg i til stadighet. Kan du Atkins, kan og forstår du Ketolyse. Kan du Ketolyse kan du bittelitt Atkins. Her finner du en del info om hva, hvordan og hvorfor på Atkins. Les linkene ! Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett. Alt du har ønsket å vite om ketose Fase 1: Induksjon Uansett hva du velger bør du lese bøka først. Det er veldig viktig for å forstå hvordan diettene fungerer. Det blir i mine øyne feil å si at man kan "skeie ut", for hverken Ketolyse eller Atkins har rom for såkalte "spisedager" med sjokolade og kaker. Det som menes med å skeie ut er at man kan spise masse godt uten at man bryter reglene. Dvs. Sukkerfrie erstatninger, masse oppskrifter her i forumet. Is, kaker, brød og ..... ja, masse masse godt Bare sjekk HER Om du har spørsmål om det du leser på linkene må du bare spørre !!
29-07-05, 11:39 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Nille er guru!!
29-07-05, 14:13 | #7 |
Medlem
|
Tusen tusen takk Nille. Helt supert.. dette kan du... |
29-07-05, 14:23 | #8 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Lag gele av Fun light saft. Med pisket krem på til servering.
29-07-05, 14:34 | #9 |
Medlem
|
Iset... høres godt ut.... mmmmm..... vet du om noen erstatning til chips??? det er favoritten... skulle gjerne hatt noe der.. |
29-07-05, 15:51 | #10 |
Administrator
|
Maarud Bacongull i svart pose er OK. Gammeldags Baconsvor i Brun/beige/grå pose fra Maarud er OK.
29-07-05, 17:05 | #11 |
Juniormedlem
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
|
Eat og South Beach??Takk for oppklarande utgreiing om Atkins-Ketolyse-Fedon. Kva skiller Eat-filosofien og South Beach frå desse? Sist redigert av Kunimundur : 29-07-05 kl 17:19. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
29-07-05, 22:48 | #12 |
Medlem
|
Takk skal du ha Nille.. helt topp. |
29-07-05, 23:23 | #13 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
29-07-05, 23:35 | #14 |
Administrator
|
Å hjælpe meg...... Nå blei jeg helt rørt gitt
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
En litt lengre innføring i PCOS | Albertine | PCOS og karbohydratkontroll | 1 | 27-10-08 01:03 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 09:08 |
Årstidsbunden viktminskning | ssskaldeman | Lavkarbo generelt | 11 | 04-12-06 20:30 |
Melk | Kristian | Generell ernæringsdebatt | 39 | 06-06-05 05:52 |