Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-06, 12:26   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Når man har mindre å ta av en 10 kg....

...er det da Lindberg og/eller Atkins fase 4 som er anbefalt?

Jeg har gått bort fra helt LK, over til mer lav GI....dvs jeg spiser ikke mye karbohydrater likevel.....den største endringen er frukt, enda mere bær, samt noe grove knekkebrød (1-2 Kavli`s 5korn knekkebrød).

Hvor bør man ligge, karb-mengdemessig? Vet det varierer når man er i ketose, men sånn ellers, for å bare være klok mtp insulinresistens/sakte vektreduksjon/stabilisering...?
Og så er jeg i villrede, angående fett kontra karber...vet man bør minske fettet, når man øker karbene...men jeg spiser jo lite/nix mat med høy GI. Betyr det noe da?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 14:00   #2
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Hei!

Dette er ett relevant spørsmål for meg også siden jeg snart tar steget over i Atkins vedvarende/Fedon. Sist jeg traff Georgine hadde hun boken Atkins (vedvarende) med seg og der var det masse forslag til måltider.

Kanskje noen andre som har mer peil kan svare oss?

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 14:20   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Opprinnelig lagt inn av Melania

Hei!

Dette er ett relevant spørsmål for meg også siden jeg snart tar steget over i Atkins vedvarende/Fedon. Sist jeg traff Georgine hadde hun boken Atkins (vedvarende) med seg og der var det masse forslag til måltider.

Kanskje noen andre som har mer peil kan svare oss?

Skal kjøpe Atkins for livet....den må vel gi noen svar, eller? Er Atkins vedvarende og Lindberg HELT likt?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 14:33   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Skal kjøpe Atkins for livet....den må vel gi noen svar, eller? Er Atkins vedvarende og Lindberg HELT likt?

Er ikke ferdig med boka enda

Men tror ganske sikkert at Atkins vedvarende og Lindberg er så likt at det er hipp som happ hvem du velger

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 15:58   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Atkins vedlikehold og Lindberg er helt likt, og om det er noen forskjell er den veeeeeelig liten, så liten at kun Lindberg sjøl gidder å presisere det Det geniale med Atkins vedlikehold er at du ikke bryter noen "regler" ved å spise 100% Lindberg. Vedlikehold er hva du selv gjør det til, hva din kropp liker og tåler...

Dessverre er Atkins for Livet ikke noen god bok. Den er ikke god i originalutgave på engelsk heller, - og oversetteren har klart å gjøre den enda dårligere. Men det er jo en del gode poeng og oppskrifter der da.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 18:14   #6
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Så da gjelder det å kjøpe begge bøkene
Har ikke Fedon en egen oppskriftsbok også? Jeg trenger veldig litt meny inspirasjon, hvis ikke tenderer jeg til å spise det samme hele tiden.

*Melania snart ut på nok en shoppingrunde *

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 18:17   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Den Fedonboka jeg har, har både informasjon og oppskrifter

Ellers så har jeg kjøpt en kokebok som heter Lavkarbo, raskt og enkelt hele året, 365 oppskrifter (Cappelen)

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 11:39   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Når man har mindre å ta av en 10 kg....

Fedons "slank med kost i balanse" og "naturlig slank" (kokebok) har masse gode forslag til menyer og hva men bør spise, samt GI-lister

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no