Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Halsbrann ved lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-07, 09:15   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Halsbrann ved lavkarbo?

Jeg sliter skikkelig med halsbrann og har gjort det helt siden jeg begynte på lavkarbo. Jeg har hatt halsbrann hver eneste kveld/natt. Jeg har ikke spist annet en det som er anbefalt og jeg drikker ikke light brus eller saft. Har gått på lavkarbo i ca. tre uker nå.

I går tok jeg halvannet glass vin én time før jeg la meg, og våknet av noen helt vanvittige smerter. Måtte sove resten av natten sittende.

Er det andre som har hatt de samme problemene - og kan jeg gjøre noe med det?

Jeg tar Link når halsbrannen er som verst, og på pakken står det at den inneholder magnesium... et eller annet. Er det slik at når man går på lavkarbo, må man ha magnesium?

Hvis det er tilfelle, lurer jeg også på hvorfor man må ha vitamintilskudd når man spiser nærmest optimalt ernæringsmessig. Skulle tro at man ikke behøvde tilskudd sålenge man spiser et sunt og naturlig kosthold.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 10:58   #2
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Jeg har slitt med halsbrann lenge - også før jeg begynte med lavkarbo.

Jeg får det av kaffe, tror jeg. Drikker du kaffe? Det kan kanskje være det...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 16:00   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Jeg tar Link når halsbrannen er som verst, og på pakken står det at den inneholder magnesium... et eller annet. Er det slik at når man går på lavkarbo, må man ha magnesium?

Hvis det er tilfelle, lurer jeg også på hvorfor man må ha vitamintilskudd når man spiser nærmest optimalt ernæringsmessig. Skulle tro at man ikke behøvde tilskudd sålenge man spiser et sunt og naturlig kosthold.

Har ikke hørt om at folk får halsbrann av lavkarbo kosthold. Men om du plutselig begynner å spise mye fett er det mulig kroppen reagerer.

Du trenger kosttilskudd fordi lavkarbo diett - om du er i ketose - er vanndrivende. Dvs. du drikker mye vann og tisser mye. Du skyller giftstoffer ut av kroppen, men samtidig forsvinner ogsp en rekke ensymer, vitaminer/minraler kroppen trenger og du får et underskudd. Så så lenge du er i ketose bør du absolutt ta kosttilskudd. Når du går over på vedlikehold og ikke lenger er i ketose behøver du ikke så mye om du opprettholder et godt variert kosthold med alle matgrupper. Jeg er blant dem som mener du ikke får i deg alt du trenger ved godt kosthold - på grunn av næringsfattig jord og alle sprøytemidler. jeg anbefaler iallefall en god omega 3 og en god multivitamin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 17:19   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Jeg har slitt med halsbrann lenge - også før jeg begynte med lavkarbo.

Jeg får det av kaffe, tror jeg. Drikker du kaffe? Det kan kanskje være det...

Ja, jeg har hatt problemer med det lenge men det har blitt værre nå. Ja, jeg drikker mye kaffe... Det er godt mulig det er kaffe, røyk og vin som er årsaken.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 17:24   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Har ikke hørt om at folk får halsbrann av lavkarbo kosthold. Men om du plutselig begynner å spise mye fett er det mulig kroppen reagerer.

Du trenger kosttilskudd fordi lavkarbo diett - om du er i ketose - er vanndrivende. Dvs. du drikker mye vann og tisser mye. Du skyller giftstoffer ut av kroppen, men samtidig forsvinner ogsp en rekke ensymer, vitaminer/minraler kroppen trenger og du får et underskudd.

Det høres riktig ut, Nille. Godt å få ting plass. Tusen takk for oppklaring!
Har vært å kjøpt trankapsler, magnesium og multivitamin idag.
Hvis det ikke blir bedre får jeg vel kanskje besøke legen min.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 19:59   #6
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Ja, jeg har hatt problemer med det lenge men det har blitt værre nå. Ja, jeg drikker mye kaffe... Det er godt mulig det er kaffe, røyk og vin som er årsaken.

Jeg har i hvert fall merket det selv, at jeg får mer halsbrann når jeg drikker endel kaffe.

Nå har jeg gått over til koffeinfri kaffe, og jeg har nesten ikke halsbrann lengre - og når det kommer så blir det raskere bra igjen med en slurk vann...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 02:54   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Tror jeg skal prøve å erstatte noen av kaffe-koppene med koffeinfritt. Må vel på avvenning. Har prøvd koffein-fritt før, men det ga liksom ikke det kaffe-kicket jeg var ute etter.

Skal kjøpe koffeinfri kaffe allerede i morgen!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:54   #8
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Da jeg gikk over til koffeinfri så merket jeg ikke noe forskjell på smaken i hvert fall... og jeg får ikke noe kick av vanlig kaffe, ikke har jeg vært avhengig av morgenkaffe heller...

Men, da jeg smakte vanlig kaffe igjen hos moren min i går så smakte det vondt...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 13:16   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Hei igjen!
Vil bare gi en oppdatering på halsbrannen. Nå har jeg gått over til pulverkaffe (med koffein), og halsbrannen er forsvunnet som dugg for solen! Ikke mere traktekaffe for meg (på en stund, iallefall).

Hurra!

Årsaken var altså ikke fet mat som alle i familien min maser om. ha!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 14:19   #10
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Har ikke hørt om noen som får halsbrann av lavkarbo, men har hørt om flere som blir kvitt halsbrann på lavkaro

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 13:12   #11
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann ved lavkarbo?

Jeg slet lenge med halsbrann før.... men tror faktisk det kom av melkeprodukter... for nå når jeg ikke spiser melkeprodukter så er det hærlig å legge seg om kvelden uten halsbrann

men har opplevd at jeg har spist lavkarbo MEN drakk melk en gang ( husker ikke hvorfor) så da kom halsbrannen.... så når det er kaker og sånt hopper jeg langt bort (utenom bryllupet jeg var i da )

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla! Nivanna Ketolysekuren 7 08-09-10 07:35
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 20:40
Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold Kanari Lavkarbo generelt 6 28-03-06 21:15
Hurra for halsbrann!! ;) matgal Lavkarbo generelt 4 28-06-05 09:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no