Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva i huleste skal jeg spise?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-09, 14:04   #1
ThomasWH
Nytt Medlem
 
ThomasWH sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 9
ThomasWH er på en erverdig vei

Hva i huleste skal jeg spise?

Ok, orker ikke fortelle alt om sykdomshistorien min da den er verdens lengste og tristeste...

Men jeg kan pr. i dag spise:

Glutenfri kost
Kylling
Rødt kjøtt (ikke så mye)
Salat (minus spinat)
Drikke vann og urtete
Brun ris

Ok da.. Her er sykdomshistorien min, svært kort fortalt: Ang. maten jeg spiser, og det jeg nettopp nevnte, så er alt annet fy fy. Sukker, som jeg sliter med å holde meg unna, men vet jeg bør, drømmer jeg om hver dag. Frukt, som for de fleste er sunt og godt, bør jeg heller ikke spise. Det er et stort tap. Vel, denne LavKarbo-dietten fikk jeg av en endokronolog i 1997, da jeg ble satt på Levaxin-behandling fordi jeg veide over 130 kilo og hadde nesten alle symptomene på Hypotyreose. Blodprøvene mine viste derimot at jeg ikke hadde stoffskiftesykdom. (Jeg var frisk til jeg ble 12 år gammel, så begynte jeg å legge på meg, år for år - fikk også tachycardia, eller "rask puls/hjertebank" hver natt i lange perioder i tenårene!) Jeg tok medisinen i 10 år, følte meg bra med den. Jeg ble normalt tynn, frisk og rask, også i hodet mitt. Helt til 2007 hvor jeg begynte å bli ekstremt stressa i kroppen. I 2008 fikk jeg hjertebank hyppigere, til jeg fikk det hver natt igjen (akkurat som da jeg var 13-14 år gammel) og til slutt fikk jeg faen meg hjerteflimmer en natt også. Hjertet ble testet, men intet negativt registrert. Og i 1 år nå har jeg neddosert Levaxin.. Nå tar jeg 50 mikrogram og 75 mikrogram annenhver dag. Målet er å stoppe helt med Levaxin'en for å se hva som skjer med meg. Formen min er verre nå enn noensinne.. Jeg har ikke lagt på meg mye i dette året jeg har gått ned på Levaxindoseringen, men jeg føler meg så slapp og trøtt og jævlig at jeg ikke orker å ha et normalt liv.. Sitter for det meste på ræva.. Og trenger i denne sammenheng tips og dietten min! Fordi hver morgen aner jeg ikke hva jeg kan spise. Blir somregel Wasa Glutenfrie-knekkebrød med hvitost/kyllingpålegg på.. Som er kjedelig i lengden. Har spist 10-20 av disse daglig siden Juli da jeg begynte på glutenfri-diett. Men nå skjønner jeg at jeg trolig har Diabetes Type 2, arvet av min mor, så å stappe i seg HøyKarbo-knekkebrød er kanskje ikke det lureste.

Jeg sluttet å røyke og å drikke alkohol (og brus med kunstig sukker) i Januar 2008. GIFT kan neppe gjøre meg bedre, iallefall...

Jeg føler meg sulten & totalt lost i dietten (og i helsen min, forøvrig) - Hjelp?

Mvh.
Thomas


Sist redigert av ThomasWH : 12-03-09 kl 14:13.
ThomasWH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ønsker hjelp med LavKarbo-diett Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:08   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Jeg har ikke mye erfaring med glutenallergi, men jeg vet hvertfall at ting jeg trodde jeg ikke tålte, som egg og melk, går helt fint så lenge jeg holder meg unna mel og karbohydrater i store mengder
Så mest mulig naturlig mat. På oppskriftforumet ligger det mange forslag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:57   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Kan du bare spise det på listen? Er det allergier eller no? Levaxin; er det slankepiller som gjør at du blir syk av å spise fett?

Lavkarbo er ikke bare å kutte drastisk ned på karbohydrater - men også en solid økning av naturlig fett som animalske produkter, fete meieriprodukter og ekte meierismør.

Hva med en frokost med egg & bacon? Koteletter eller biff m/bernaise til lunsj og middag...?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:25   #4
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Levaxin er en svært viktig medisin for mennesker med hypothyreose, så det har ingenting med slanking å gjøre. Når man har hypothyreose er det mange som går noe eller MYE opp i vekt, og en riktig dose levaxin (erstatning av det man selv ikke klarer å produsere lenger) kan være med på å gi en mer normal vekt for mange. Når man har hypothyreose er det ikke nødvendigvis snakk om konkrete allergier, men om matvarer som gjør sykdommen verre eller at man pga sykdommen blir følsom for mat. Glutenfølsomhet er feks en av disse, som jeg også erfarer. Noen med hypothyreose har ingenting de er følsomme mot, andre har MANGE.

Jeg kjenner din historie fra Sonjas, Thomas, og ønsker deg velkommen hit også! Håper du finner ut av ting! Jeg har selv gått på lavkarbo-kosthold i to måneder nå, og opplever økt livskvalitet på grunn av dette. Ti kilo mindre å bære på i løpet av denne tiden er heller ikke å forakte...

Oppskriftene her inne kan iallefall være med på å gi inspirasjon til å "gjøre noe ut av" de tingene du kan spise. Og som du sier, det er en stor fordel med lavkarbokosthold når du mistenker diabetes type 2. Min dia2 er helt under kontroll nå som jeg holder meg til dette kostholdet...

__________________



Sist redigert av Elizabethcita : 12-03-09 kl 19:28. Årsak: skriveleifer...
Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 15:57   #5
ThomasWH
Nytt Medlem
 
ThomasWH sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 9
ThomasWH er på en erverdig vei

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Elizabeth, takker for den informative delen ang. Levaxin! Stoffskifteproblemer et et helvete uten like, og har ødelagt livet mitt totalt. Prøver å krabbe ut av ruinene nå, med LavKarbo. Jeg MÅ se om det kan hjelpe meg å spise 100% LavKarbo.

HOVEDPROBLEM ang. LavKarbo + Glutenfri diett: Jeg vet ikke hva jeg skal spise som "mellommåltid", dvs. egentlig vet jeg ikke hva jeg skal spise til noen måltider.. Jeg har trengt, siden 18-års alder, minst 6 måltider om dagen. Har rask forbrenning, og diverse plager som INGEN enda vet hva kommer av. Men nok om det. La oss konsentrere oss om måltidene mine!

Eksempel på en dag:

Frokost kl 12.00: Omelett laget av 3 egg, 1 dl rismelk, revet jarlsberg, kyllingåplegg, pepper og grillkrydder (uten giften MSG som finnes i så mye mat og krydder!) Men jeg trenger flere alternativer!!!

Måltid 2 kl 15.00: ?

Middag kl 18.00: Jeg er en svært god kokk, men sliter både med mangel på fysisk energi, og ideer til hva jeg skal lage med diettene mine. Diettene begrenser ALT så sykt mye! Men et eksempel her kan være feks. (UTEN AT JEG VET OM DET ER LAVKARBO ELLER IKKE!): "Cowboy Middag" (egen oppskrift) laget av 400 gr kjøttdeig, 1 boks bønner i tomatsaus, oregano og salt og pepper blandes i det hele, 1 boks knuste tomater, revet jarlsberg på toppen med oregano. Stekes i 30 minutter på 200 grader i ovnen, eller til osten blir brun. Har også en 4-5 andre middager jeg lager ukentlig, men jeg er LEI av dem alle og vil ha noe NYTT! Og det BØR være raskt og enkelt.

Måltid 4 kl 21.00: ?

Måltid 5 kl 00.00: ?

Aftens kl 03.00: ?

(Ja, det er min døgnrytme for tiden.)

STIKKORDET må være: RASKT. Jeg trenger mat som lages på mindre enn 10 minutter. Er lei av å lage mat i 30 min til 1 time. Jeg trenger mat jeg kan lage på feks. 1-2 minutter! Til frokost. Er det i det hele tatt MULIG????

*sulten*

ThomasWH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ønsker hjelp med LavKarbo-diett Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 16:39   #6
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Hvis du øker fettintaket vil du ikke trenge like mange måltider. Jeg spiser som oftest middagsrester til frokost. bare varmer de opp....det er lettvint det
Til lunsj blir det mye varmmat fra ferskdisken,,,kyllinglår, ribbebit ol med sukkererter eller salat. Kvelds er sjeldent jeg føler behov for, men da blir det kylingvinger, tapas...mye deilige oster osv.

Du kan vel spise sjømat? Kan du spise meieriprodukter?

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 06:29   #7
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Mine raske enkle løsninger.. nå vet eg jo ikkje om dei passer for deg.. Men håper dei kan hjelpe til med å komme på dine egene

- Fløtegratinert kjøttdeig

Kjøp ferdig pose med fløte grattinert blomkål&brokkoli( trur den eg pleie kjøpa er glutenfri).. Steik opp og tilsett kjøttdeig før du setter den i ovnen..

- Wok

1 pakke biff strimler
1/2 pose med "wok grønsaker" ( du kan vel spise slikt? )..
+ litt krydder..

- Siv's dritraske smaksfulle middag/ frokost/lunch
400g kjøttdeig
1 Agurk
Salat
+ krydder

- Salat lunch
Salat
Agurk
Rødløk
Steikt Bacon/ ferdig salat-kylling / picknikk skinke osv

- Kotelett
Steik gjerne opp så du har liggende til å bruke som mellom måltid osv

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 12:18   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

lavkarbokosthold uten brød etc må da være perfekt for deg ifht det du skriver? Les og let på oppskriftssidene her og finnmasse gode, enkle og mettende retter. Lån/les noen bøker også, så finenr du nok ut av det

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 13:04   #9
ThomasWH
Nytt Medlem
 
ThomasWH sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 9
ThomasWH er på en erverdig vei

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Takker for tipsene folkens!

Men når jeg står opp på morgenen, og føler at jeg knapt orker å stå på føttene mine, hodet er som en svamp og kroppen zombie (er fordi jeg går ned på Levaxin-dosen.. det er helt grusomt! føles ut som om noen suger ut selve livet mitt, hver dag, mer og mer!) - Da trenger jeg RASK mat. Dvs., pr i dag er alt jeg orker:

1.) Tasse til kjøkkenet de 5 meterene det er fra sengen (orker knapt det!)
2.) Åpne kjøkkenskapet og ta ned Wasa Glutenfri-knekkebrød esken og åpne den
3.) Smøre Vita lettmargarin (fordi jeg har alltid lært at mettet fett tetter blodårene) på 3 stk. av disse HøyKarbo knekkebrødene + pålegg som feks. brunost/hvitost eller makrell i tomat
4.) Tasse bord til bordet som er nye 5 meter, og spise.

Denne prosessen tar rundt 5 minutter, og jeg orker ikke å vente ETT minutt lenger før jeg får i meg mat. Kunne evt. hatt måltider ferdig i kjøleskapet og varmet disse i mikrobølgeovnen. Det tar ca. 2 minutter.

PS! Tåler ikke svinekjøtt. Har urinsyregikt i tillegg til glutenallergi, Diabetes Type 2 (trolig) og Hypotyreose Type 2 (trolig). Og må kjøre lavkarbo diett. Kan kun drikke vann, forresten. Tåler ikke frukt eller melkesukker.

ThomasWH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ønsker hjelp med LavKarbo-diett Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 13:26   #10
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Da kan jo du starte med å ha middagsrester og mat som bare kan varmes i mikroen om morningen. Det vil jo ikke ta noe tid. Les på oppskrifter her på forumet.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 13:29   #11
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

ps husk å svare på spørsmålene folk stiller slik at de kan hjelpe deg videre

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 17:35   #12
ThomasWH
Nytt Medlem
 
ThomasWH sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 9
ThomasWH er på en erverdig vei

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

ps husk å svare på spørsmålene folk stiller slik at de kan hjelpe deg videre

Ja, jeg kan spise sjømat og meieriprodukter - Men det er snakk om at jeg kanskje har laktoseallergi/inteolleranse. Jeg har så sykt mange symptomer som ingen har klart å gi svar på hvorfor jeg har enda, etter 19 år. 19 år. Jeg kan ikke tro det. Sykdom i 19 år. NULL SVAR. Norge har verdens tregeste helsevesen. Og kompetansenivået er heller labert.

Som feks. nå. Joda, jeg har en rest fra middagen jeg lagde i går (kyllingfileeter i kokosmelksaus med grønnsaker) meeeen det frister ikke. Jeg vil ha noe Annet. Noe nytt! Noe godt!

I dag har jeg spist, sålangt, 6 glutenfrie høykarbo knekkebrød og 1 pose høykarbo popcorn. Da var vi igang...

ThomasWH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ønsker hjelp med LavKarbo-diett Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:38   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Hmm, har du forsøkt utredning hos homeopat? De har ofte litt nye vinklinger på en inngrodd tankegang fra allmenn medisinen. Selv om man kanskje ikke tror på alternativ medisin, kan det hjelpe til å se nye sammenhenger man ikke har tenkt på før. Alt har en årsak, desverre er legestanden mest opptatt av å behandle synptomene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 14:02   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Kan du gå inn her og, etter å ha klippet og limt i lista, lime inn det på lista du KAN spise? Her inne? For jeg forstår det dithen at du kan spise mye i grønnsaksfamilien?!

Ellers, "bedevilled eggs", dvs hardkokte egg, du deler i to på langs og tar ut plommen, blander den med karripulver og majones og legger tilbake i. Under gladpack i kjøleskapet er det bare å trøkke en i kjeften når du trenger maaaat. Kokte egg er ellers prima mat til "mellom". Du kan tilogmed ha det i jakkelomma, fint på tur!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 14:51   #15
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

egg er jo nærliggende da...kokte egg med fiberrik/rugsprø og tomat? Det greier du. Så når formen er litt emr oppe, lager du en god og feit smoothie.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:00   #16
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

ikke for å virke frekk, men du hadde middagsrester og valgte de vekk for høykarbo produkter fordi du ville ha noe nytt og godt

Dette rimer ikke. Hvis du skal gjøre et forsøk på lavkarbo så må du jo faktisk også forsøke. Dvs finne alternativer til knekkebrødene. Du har fått mange tips. Har du prøvd noen?

Lykke til!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:25   #17
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

ikke for å virke frekk, men du hadde middagsrester og valgte de vekk for høykarbo produkter fordi du ville ha noe nytt og godt

Dette rimer ikke. Hvis du skal gjøre et forsøk på lavkarbo så må du jo faktisk også forsøke. Dvs finne alternativer til knekkebrødene. Du har fått mange tips. Har du prøvd noen?

Lykke til!


Må bare svare litt her, og skjønner jo at jeg kjenner mer av Thomas sin historie og bakgrunn enn mange her.

Når man har et så komplisert sykdomsbilde som Thomas har, og har blitt så syk av så mye mat over så lang tid, så er det helt klart at man lengter etter noe nytt. En omstilling til lavkarbo går ikke over natta, spesielt ikke når man er så syk som Thomas og mange andre. Og spesielt ikke når det er mye lavkarbokost som man heller ikke kan spise pga at man blir syk av den. Om ikke tipsene er prøvd ennå, så er de ikke bortkasta. Å velge bort kyllingrester som man kanskje har spist 250 ganger allerede det siste året (hva vet vel jeg, men med så lite mat man tåler BLIR det mye repetisjon)er veldig forståelig.

Å FORSØKE starter jo også med å opparbeide seg kunnskap om emnet, og det tar faktisk også gjerne litt lenger tid med mye sykdom... Man skal være rimelig trygg på det man gjør, fordi man vet at bare et lite feilsteg kan gi måneder og år med unødvendige smerter og ekstra sykdom...

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:49   #18
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

det forstår jeg.Men om du har en lege eller annen helse/ernæringsperson du astoler på kan du ta med tips og matvarer etc og få litt hjelp til å sette opp dagsmenyer?

Kan du lage deg opp endel mat å ha i frys/kjøl når formen er bedre? Bytt ut knekkebrødene med lavkarbobrød, oopsieroll, ingis boller og rundstk etc?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:33   #19
fagremøy79
Medlem
 
fagremøy79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 44
Innlegg: 80
fagremøy79 er på en erverdig vei

Sv: Hva i huleste skal jeg spise?

heisann...tenkte jeg skulle komme med et innspill kanskje littt utenfor tema,men har selv gått på levaxin for lavt stoffskifte i 7 år,men syntes ikke det hjalp noe vesentlig før jeg var med en spesialist som sa at jeg også måtte begynne på liothyronin for jeg hadde lav både t3 og t4.... vanligvis så sjekker vistnok vanlig allmenleger kun om du mangler den ene(tror det er t3) så om du ikke går på denne medisinen så kanskje du kan få legen til å sjekke om du også mangler dette i kropppen.... sorry at det ble litt utenfor tema,men tenkte bare å nevne det sånn i forbifarten
har du sjekket b12?(føler det blir myyye mas her) manglet det også jeg og da slet jeg med både kropp og sinn.... vell som nevnt tidligere så sorry maset og lykke til videre

__________________




fagremøy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
skal jeg spise alt det der!? tullann Ketolysekuren 3 08-08-07 10:46
Hva skal jeg spise under omgangsyke? mam Spørsmål og svar 7 24-06-07 12:36
Men hva i all verden skal jeg spise? Georgine Lavkarbo generelt 18 24-02-06 15:07
Hva skal jeg spise når!? Snippis Induksjonen 0 09-06-05 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no