Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger tips - vektstagnasjon!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-13, 14:15   #1
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Trenger tips - vektstagnasjon!

Hei! JEg er ny her på forumet! Har lest en stund, men ikke vært registrert brker før i dag, og nå er jeg rimelig frustrert!

Jeg startet i april, 5 uker før 17.mai etter sjokket over å ikke være i nærheten av å få igjen bunaden.
Jeg kom inn i bunaden, og har til nå gått ned 6 kilo. Men så er det jammen helt stoppet opp også.
JEg er i ketose (urinstix bekrefter bra utslag), drikker mye vann, trimmer moderat, følger boka til Torkild slavisk og har absolutt ingen utskeielser.

Vekttapet har nå stagnert i snart en mnd og jeg er helt rådløs. Har forsøkt å føre til mere fett - resultatløst, har redusert mengde mat så mye som jeg kan uten å bli veldig sulten i mellom måltidene, spiser ketose-vitaminene, spiser ikke tyggegummi og drikker ikke lett-brus...

Setter pris på om noen vil komme med konkrete tips, og også hvor lenge jeg må evt gjennomføre endringene før jeg kan forvente å se resultater.

Jeg er 170 cm og veier i dag 82 kg, og har som mål å komme rundt 70 kg.

Takk for svar

Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 15:02   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips - vektstagnasjon!

Det er helt normalt at det stopper opp etter noen uker. Spis den kosten du skal etter boka, spis til du er passe mett og spis når du blir sulten igjen. Ikke kutt kraftig ned på matinntaket (med mindre du spiste _veldig_ mye tidligere!). Trimmer du noe? Hvis ikke er dette en gyllen anledning til å komme i gang. Det trenger ikke være så mye, tan en real sykkeltur eller tur i marka 2-3 ganger i uka, ta i så du blir svett så du må dusje når du kommer hjem. Kroppen vår er laget for å bli brukt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 15:09   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.203
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger tips - vektstagnasjon!

Du har hatt et gjennomsnittlig helt greit vekttap, så det er ingenting å bekymre seg for! Dette går ofte litt i rykk og napp. Så fortsett å spise rett, spis nok fett og ikke minst nok mat, så ordner det seg helt av seg selv. Ikke tull med å sulte deg etc., da roter du bare til systemet og setter kroppen i sultmodus med redusert forbrenning og lavt energinivå som resultat. En ond sirkel. Spis nok, så kroppen venner seg til å ha nok energi tilgjengelig. Så ordner det seg;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:07   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips - vektstagnasjon!

Hei
Gode svar allerede. Vil du sette fart på vekttapet kan du øke den daglige ,moderate mosjon fra 30min til 60 min. Og gjerne kombinere med moderat vekttrening 2 gg pr uke. Da vil vekttapet komme og du vil få bedre forutsetninger for å ha et mere stabilt vekttap.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 14:35   #5
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips - vektstagnasjon!

Tusen takk for tilbakemeldinger. JEg får bli flinkere å sette av tid til mosjon, har jo hatt ekstra stillesittende hverdager de siste 3 ukene med eksamen - selv om jeg har morsjonert da. Men den sammenlagte bevegelsen i løpet av dagen har ellers vært laber...

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Partystoppere/vektstagnasjon rst024 Lavkarbo generelt 13 11-03-11 15:31
Vektstagnasjon Momsa Ketolysekuren 14 14-07-08 09:57
Vektstagnasjon - gjør jeg noe feil? rsnblaa Atkins kosthold 4 24-08-07 17:03
Vektstagnasjon, selvfølgelig ... Lindabtn Ketolysekuren 11 06-08-07 20:19
Kylling og vektstagnasjon polvott Spørsmål og svar 9 07-04-06 18:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no