Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Noen x-pepsoholikere her?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 20:28   #1
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Noen x-pepsoholikere her?

jeg er på min andre dag uten pepsi max, hohoii
meeeen, så kom jeg til å tenke på at jeg glede meg til helga for da skal jeg ha et glass eller to, men kanskje det ikke er så lurt det? kanskje jeg burde kutte det helt ut!? er ganske svak må jeg si

noen med litt tips til meg?

drikker forresten mye vann, minst 2 l for dag.

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:31   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Jeg er en recovering pepsoholic Nå har jeg ikke vært det siden jeg ble gravid, så litt over 2 år da. Jeg sluttet når jeg ble gravid og drakk det ikke de første tre måneden av den og etter det har det vært et veldig sporadisk inntak.

Jeg tror det er lurt av deg å holde deg helt unna i noen måneder også kan du kanskje smake etterhvert og se om du fortsatt synes det er godt.. Få det helt ut av systemet først.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:50   #3
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Jeg er på vei til å prøve det samme! Kutte PepsiMax for godt! Men er litt redd for alle disse bivirkningene som alle snakker om
Føler jo igrunn jeg heller i meg dritt , men likevel smaker det så utrolig godt iblant. Kanskje man bare må si stopp og så er det fullstendig stopp derfra og ut...? Jeg tenker å gå over på litt FunLight-saft i starten, og så kutte den også gradvis ned til jeg bare drikker vann.
Noen gode slutte-tips?
Det er pinlig å innrømme det, men jeg er faktisk addicted

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:53   #4
Liv88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 4
Liv88 er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Cold turkey!
Jeg drakk minst en liter pepsi max hver dag, men like før jul sluttet jeg. Bare sånn. Prøv å gå noen uker uten, jeg kan garantere deg at suget slipper fort! Syns nå det er lov å ta noen glass i helga - men kjøp bare EN flaske, ikke 6!

Liv88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:54   #5
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

ja skikkelig avhengig!! sitter og super forsiktig på litt fun light no, ganske tynn, også et stort glass vann ved siden av.
får håpe det går bra..

tror jeg bare må holde meg helt unna pepsi lenge så får vi se


Sist redigert av Sjokoholiker : 02-03-11 kl 21:07.
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:59   #6
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Jeg var coca cola- lightiker i årevis, men etter å ha sett gift- dunken med ekstrakt bråslutta jeg. - Var fullpakka av abstineneser, hodepine, kvalme, skjelvinger i noen dager, opplevde "luftspeilinger" hvor jeg hørte ei glassflaske bli åpna...

De neste fire, fem månedene sloss jeg med psyken; kunsten å komme seg ut av butikken uten å ha med ei flakse. Det gikk og nå liker jeg ikke koladrikker!

Med andre ord: du må virkelig ville slutte. Ikke lurt å skeie ut under veis. Du kan klare det Masse lykke til!!!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:04   #7
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Ja det er vel bare å hoppe i det. Verre er det at mannen min nok fortsetter som før, så den kalde fristelsen blir værende i kjøleskapet (nei, det nytter ikke å få ham med på det, ikke pr i dag iallfall). Men da får jeg bare ta det som enda større prestasjon når jeg klarer å stoppe

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:08   #8
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

takk for svar alle! skal klare dette ja! også ikke mist, det er drepen for tennene!

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:13   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Kjenner meg igjen her jah! Men som du sier, det beste er bare å hoppe i det! Nå er det leeenge siden jeg i det hele tatt har smakt på pepsi max og kjenner ikke behovet for å ha det heller. Hadde besøk av en venninne her i dag, hun hadde med seg en stooor flaske, men det fristet ikke en gang Så jeg hev den i frysen for henne og hun fikk den i fred. Selv om det så godt ut, er det ikke verdt det. Myye bedre med vann

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:33   #10
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Så bra!

Jeg sluttet med pepsi max i august i fjor, og har ikke smakt en dråpe siden. De første dagene var tøffe, men når det hadde gått litt tid gikk det veldig greit!

Jeg drakk vel 2-3 liter Pepsi Max om dagen, og hadde drukket brus daglig i en eller annen variant i rundt 20 år, så det var litt av en overgang. Drikker mest kaffe, te og vann om dagen - og det går i grunn veldig greit!

Kjenner meg selv nok til at jeg ikke drikker et glass innimellom - har lett for å skli ut igjen, og det vil jeg jo ikke

Lykke til!

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:08   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

*jegkansluttenårsomhelst*

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:15   #12
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

*jegkansluttenårsomhelst*

mmhhmmm ikke sant!!

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:15   #13
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

jegslutterhervedherognå
det er jo bare dritt, for tenner og helse og alt som er...

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:16   #14
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

*jegkansluttenårsomhelst*


mennehh du, kan jeg spør om noe anna? ser det står ammehjelpen her med deg, kan jeg spør ang det?

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:17   #15
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

jegslutterhervedherognå
det er jo bare dritt, for tenner og helse og alt som er...

WWOOOHOOO så bra! ble rene sluttekampanjen dette!! da kan vi støtte hverandre

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:19   #16
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

WWOOOHOOO så bra! ble rene sluttekampanjen dette!! da kan vi støtte hverandre

jepp!
det er jo egentlig ingen grunn til å ta et glass til
eller en dag til
eller en helg til

I morgen skal jeg prøve å begynne å like litt te. Utover det får det bli vann

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:24   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Sitat:

ser det står ammehjelpen her med deg, kan jeg spør ang det?

Jada. Om det er mer privat art kan du ta det på pm.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:52   #18
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jada. Om det er mer privat art kan du ta det på pm.

takk! neida, jeg bare lurte på om du vet noe om det kan være pga litt amming morgen og kveld som gjør at jeg er så tom for energi for tia? siden jeg er i ketose?

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 22:59   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Vet ikke hvor mye du tar inn på kalorier til dagen, hvor gammelt barnet er, hvor mye du trener etc? Er det mye stress om dagen?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 23:20   #20
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

nei, er vel ikke så mye stress igrunn, og ikke mye trening heller, prøver å være flink å gå tur, og lager til et treningsrom i kjelleren no
spiser ca 4 måltid for dagen, kanskje litt lite fett til lunsj, må bli flinkere der. Jenta var 1 i januar, så er ikke så lita lenger hehe. er nybegynner på dette og var i ketose ei uke og falt ut ved et uhell, også inn igjen i ketose, og testen i kveld var egentlig uklar. men sikkert for lenge siden jeg har spist middag.

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 23:28   #21
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Tror heller at du ikke er ordentlig inne eller ute av ketosen og det er slitsomt. Velg en side og så blir det bedre.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 08:09   #22
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Jeg på mitt 3. år uten pepsi max. Gikk helt fint å kutte ut. Fikk samboeren min til å kutte den ifjor. Han fikk rett og slett ikke lov å drikke det hele dagen, for jeg vil ikke jentene våre skal tro det er ok å drikke brus hele dagen.

Jeg så filmen "Sweet Misery", en ekstrem film...men den fikk meg til å kutte pepsi max for en periode. Jeg slet med leddsmerter og migrene....og det forsvant med pepsi max'n! Har testet litt, og jeg tåler ikke aspartam, da får jeg migrene....og det vil jeg jo ikke ha. Synd coca-cola byttet ut sukralosen i Cola light...for den kunne jeg drikke, hadde vært godt med litt brus av og til

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 08:34   #23
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Før drakk jeg over to liter om dagen...sluttet tvert...nå smaker og lukter det vondt... Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg kunne være så avhengig som jeg var...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 08:48   #24
tette-nette
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 39
Innlegg: 89
tette-nette er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Er definitivt en her. har hjulpet mye å slippe og jobbe i butikk hver dag for da er det fristende.

Målet mitt er å kutte ned til ett glass om dagen og kos i helgen. Når det går bra så kutte mer. Drikker selv 2-3 liter vann uansett så nok væske får man.. Men hadde vært digg å bli kvitt det "suget" at man må ha..

__________________


tette-nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:08   #25
Roardo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 91
Roardo er på en erverdig vei

Sv: Noen x-pepsoholikere her?

Jeg drakk 3 liter Pepsi max hver dag tidligere. Så bestemte jeg meg for å trappe ned. Kun drikke vann og svak fun light på jobb og kose meg med Pepsi max hjemme på kvelden. Men etterhvert så ble det mindre og mindre brus hjemme og så bestemte jeg meg for å prøve å kutte helt ut. Det gikk jo helt uten problemer og nå har jeg ikke smakt brus på mange måneder

__________________



Delmål: -20,2kg til påske
Roardo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no