Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nille-hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-04, 12:16   #1
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg
Question

Nille-hjelp!

Jeg har et produkt fra Atkins foran meg som er veldig godt når man har søt hunger.Det heter Toffe Bits og på posen står det (slik som det står på sjokoladene)Net carbs 1 g med ring rundt! er dette pr 100 g? eller er dette på hele posen? og det er net carbs man skal telle? eller har jeg misforstått? og siden du er så god i engelsk .. så står det ofte på pakkene pr servings,hva er foreksempel 1-2 servings?

Så kjøpte jeg en sånn vaffelmiks.På den står det : 1 cup mix. Hva er en cup? halvliter?

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-04, 12:43   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av expresso91

Jeg har et produkt fra Atkins foran meg som er veldig godt når man har søt hunger.Det heter Toffe Bits og på posen står det (slik som det står på sjokoladene)Net carbs 1 g med ring rundt! er dette pr 100 g? eller er dette på hele posen? og det er net carbs man skal telle? eller har jeg misforstått? og siden du er så god i engelsk .. så står det ofte på pakkene pr servings,hva er foreksempel 1-2 servings?

Så kjøpte jeg en sånn vaffelmiks.På den står det : 1 cup mix. Hva er en cup? halvliter?

Det er nok pr serving/toffee. 1 gram pr 40 gram serving står det på Atkins.com.
1 stk. 8oz (226.8 gra, ) pose har 5 servings står det også..... Det virker litt forvirrende syns jeg, siden 5 stk da skal veie 200 gram. Er det 5 stk i en pakke eller i posen ? Kanskje posen veier noen gram ?!

Uansett - i dette tilfelle er det 1 gram karbo netto pr toffee !

Normalt er 1 serving 1 stk. En sjokolade er 1 serving. Er det to sjokolader i pakken står det ofte bakpå "2 servings" og karb innhold pr serving etc. Pass deg for maltitolen !

Vaffelmix. 1 cup = 2,366 dl

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-12-04, 13:56   #3
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg
Exclamation

Tusen takk men de toffeene er jo små små, de er som daim kuler.. en bar inneholder jo 2 karber.., det får jeg ikke til å stemme...


Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er nok pr serving/toffee. 1 gram pr 40 gram serving står det på Atkins.com.
1 stk. 8oz (226.8 gra, ) pose har 5 servings står det også..... Det virker litt forvirrende syns jeg, siden 5 stk da skal veie 200 gram. Er det 5 stk i en pakke eller i posen ? Kanskje posen veier noen gram ?!

Uansett - i dette tilfelle er det 1 gram karbo netto pr toffee !

Normalt er 1 serving 1 stk. En sjokolade er 1 serving. Er det to sjokolader i pakken står det ofte bakpå "2 servings" og karb innhold pr serving etc. Pass deg for maltitolen !

Vaffelmix. 1 cup = 2,366 dl

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-04, 15:29   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Da er det ikke de Toffee'ene jeg fant på Atkins ! Skal lete mer !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-12-04, 15:35   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Er det disse da ??




Net Carbs:
1 gram
What Are Net Carbs? >


Nutrition Facts:
One 8-oz. bag
Serving Size: 40 grams
Servings per Container: 5



Ingredients:
Ingredients: Sugar Free Chocolate Coating (Maltitol, ...



Det er 5 servings "porsjoner" i posen. Posen veier 225 gram. En serving/porsjon er 40 gram. Da må du enten telle hvor mange "kuler" det er, og dele mengden på 5. Ellers på du veie opp 40 gram x 5. Det skal vel gi samme resultat !. 1 karb pr porsjon !!! Hele posen 5 karber !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-04, 18:41   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

sjokolaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadeeeeeee!!!!!!!!!!



*prøve å styre seg*

(ikke at jeg har noen penger igjen til å evt. stikke på bensern og kjøpe noe heller da..)


__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-12-04, 13:37   #7
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er det disse da ??




Net Carbs:
1 gram
What Are Net Carbs? >


Nutrition Facts:
One 8-oz. bag
Serving Size: 40 grams
Servings per Container: 5



Ingredients:
Ingredients: Sugar Free Chocolate Coating (Maltitol, ...



Det er 5 servings "porsjoner" i posen. Posen veier 225 gram. En serving/porsjon er 40 gram. Da må du enten telle hvor mange "kuler" det er, og dele mengden på 5. Ellers på du veie opp 40 gram x 5. Det skal vel gi samme resultat !. 1 karb pr porsjon !!! Hele posen 5 karber !

Det var disse ja! Men der er mindre de som er i posen, men hele posen 5 karber stilig..men etter to håndfuller så er det rett på do,men jeg merker faktisk at man kan la kroppen venne seg til maltitol dvs at man tåler mer etterhvert.Man skal selvfølgelig ikke overdrive da

Tusen takk for at du skjekket det opp nille

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny moderator: NILLE! HP Informasjon 17 26-06-06 01:14
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24
Nille MHM Generell diskusjon 6 17-07-04 23:54
Hjelp! Mokia Induksjonen 4 17-04-04 20:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no