Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sliter med å holde kontollen etter julepause

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-07, 18:46   #1
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sliter med å holde kontollen etter julepause

hadde pause i jula fra slanking, la på meg 3-4 kg, satte igang 2.januar igjen men sliter. Går ikke særlig ned. Er sååååå bestemt på å kvitte meg med 10 kg før midt i april men klarer det ikke.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:01   #2
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

Hadde det sånn jeg og så spiste søtstoff hver dag hele uken etter nyttår..måtte bare ta meg kraftig sammen og nekte meg selv alt nå...har ikke mange kg igjen men det er jo bare dumt å drøye an ut...håper du finner motivasjonen igjen..husk at maten/sukkeret bare gir en (veldig) kort tilfredstillelse..mens selvtilitten og styrken i det du kan oppnå..varer evig!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:05   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

Hei !
Hallo!!
Du har gått ned 32 kilo! Det er jo en bragd i seg selv!
Jeg tror du må tenke tilbake på den motivasjonen du klarte å finne for 32 kilo siden. Ikke kast bort det du har gjort! Om få kilo er deu der du har drømt om. Målstreken ser du, det er bare å rusle i mål.

Gratulerer forresten med et gedigent vekttap!
Du er en av få som klarer dette!
Du er verdt det!

God helg!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:48   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med å holde kontollen etter julepause

Jeg sliter med litt av det samme som deg etter jul.. Gikk ikke opp i jula, var syk og ikke så voldomt matlyst.. Men noe har nok satt seg likevel, for første uka tilbake i ketose gikk jeg heller litt opp enn ned... Selv om jeg har spist det samme som før jul.. Og da synker motivasjonen med en gang

Denne helgen er jeg alene hjemme, og da måtte jeg gjøre noen grep for å ikke gå på en smell.. Så nå har jeg vært i butikken og kjøpt GOD mat, bare til meg selv, for 600 kr! God ost, svinefillet, reker, spekemat, rømme, egg bacon.. Blir så lei av norvegia, skinke og makrell i tomat, for det spiser jeg til frokost og lunch alle hverdager...

Så jeg kan bare oppfordre deg til å variere lavkarbomaten litt, skjem bort deg selv med REN mat. Det er litt dyrere, så vi får kose oss i helgene vi som "alle andre"

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:03   #5
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

ååååå så kjempegodt å høre fra deg. Det er akkurat sånn med meg også, lager smoothies, spiser sjokobarer, osv pga søthunger, men opplever jo at jeg ikke går ned da selvfølgelig. Ser vi har gått ned omtrent like mye, har du brukt lang tid? Jeg vil også bli ferdig nå, koster jo mye i nye klær også så jeg vil nå målet fort og holde meg der. Må jo bare ta meg sammen...... Er i ketose, men det hjelper visst ikke mye ser det ut til.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:14   #6
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å holde kontollen etter julepause

takk for kjempe svar. Det hjalp meg veldig, skal gå til innkjøp av litt sånn go mat jeg også. Går mest i kyllinglår, nakkekoteletter og løvstek på meg med salat eller litt grønnsaker til. Men problemet er sikkert sjokoen og smoothies osv.... Det gikk helt greit å spise dette før jul men da var kanskje kroppen så i ketose at den tålte det for da gikk jeg ned hver uke likevel.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:27   #7
Aviva
Juniormedlem
 
Aviva sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 41
Innlegg: 13
Aviva er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å holde kontollen etter julepause

Ikke det at jeg har så mye fornuftig å komme med, men ville bare si at du ikke er alene om å ha litt problemer med å finne tilbake motivasjonen etter julepausen. Nå følger jeg Fedon da, men jeg måtte lese boken en gang til for å huske hva jeg faktisk skal spise.

Flott at motivasjonen din er på vei tilbake. Stå på, du har jo gjort en kjempejobb så langt - 32 kg! Litt igjen nå så er du der du vil være...tenk så deilig å møte sommeren i mål.

__________________
2008: En ny begynnelse!
1. delmål: - 10 kg innen 1.april

2007: + 23 kg
2006: - 27 kg
Aviva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold med lav GI Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:27   #8
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

TUUUUUSEN takk!!! Det var gode ord kan du tro. Det er helt sant, det er ikke alle forunt å komme så langt. Jeg er overlykkelig og har selvfølgelig ikke tenkt å gå opp igjen men videre ned. Det er bare å bite tennene sammen, men føler meg liksom så sulten hele tiden. Er i ketose men men går ikke ned, kan jo hende jeg spiser for mye rett og slett. Ja ja, men jeg skal skjerpe meg uansett, tenk å komme under 100kg da!! 20 år siden jeg var det. Men du har jo vært kjempeflink selv goggen!! Holdt på lenge du??

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:31   #9
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

Jeg sleit også skikkelig etter jul. Men nå har jeg endelig tatt meg sammen og følger dietten til punkt og prikke. Så kanskje en ide for deg å lese Ketolyseboka om igjen og følge menyforslagene som står der, veie maten osv, unngå det du skal de første fire ukene osv.

Lykke til og gratulere med de 32, det er jo råbra

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:39   #10
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Sliter med å holde kontollen etter julepause

Opprinnelig lagt inn av Aviva, her.

Ikke det at jeg har så mye fornuftig å komme med, men ville bare si at du ikke er alene om å ha litt problemer med å finne tilbake motivasjonen etter julepausen. Nå følger jeg Fedon da, men jeg måtte lese boken en gang til for å huske hva jeg faktisk skal spise.

Flott at motivasjonen din er på vei tilbake. Stå på, du har jo gjort en kjempejobb så langt - 32 kg! Litt igjen nå så er du der du vil være...tenk så deilig å møte sommeren i mål.

Tuusen takk, joda jeg skal nok finne tilbake, det MÅ jeg jo. Kan ikke gi meg her. Skal over på fedon for å stabilisere etterpå jeg, minst like spent på det.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:51   #11
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Jeg sleit også skikkelig etter jul. Men nå har jeg endelig tatt meg sammen og følger dietten til punkt og prikke. Så kanskje en ide for deg å lese Ketolyseboka om igjen og følge menyforslagene som står der, veie maten osv, unngå det du skal de første fire ukene osv.

Lykke til og gratulere med de 32, det er jo råbra

Helt enig, det er det jeg må gjøre og det er det jeg liksom skyver litt unna, men jeg vet jeg må telle karber igjen..... Godt du sa det, det hjelpr liksom at andre sier det jeg vet selv men helst ikke vil se. Men det er jo rart da at etter 8 mnd uten sukker nesten så smaker det like godt og det er like vanskelig å kutte ut det søte etter bare 14 dagers utskei. Tenker på fremtiden jeg, for et slit det bestandig vil være.....

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 23:27   #12
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

Sukker er som narkotika, dessverre

En må nok se på dette som en endret livstil og ikke som en diett.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 11:40   #13
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: sliter med å holde kontollen etter julepause.

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Sukker er som narkotika, dessverre

En må nok se på dette som en endret livstil og ikke som en diett.

Ja en må nok se på det som det og det er jeg helt med på for jeg har det jo mye mye bedre uten alt sukkeret. Kose meg en gang i ny og ne satser jeg på.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no